Оқу бағдарламасына сәйкес оқу
мақсаттары:
|
9.2.5.15 дыбыстың пайда болу және таралу
шарттарын атау;
9.2.5.16 дыбыс сипаттамаларын дыбыс толқындарының
жиілігі және амплитудасымен
сәйкестендіру;
9.2.5.17 резонанстың пайда болу шарттарын атау
және оның қолданылуына мысалдар
келтіру;
9.2.5.18 жаңғырықтың пайда болу табиғатын және
оны қолдану әдістерін
сипаттау.
|
|
Сабақтың мақсаты:
|
Дыбыстың сипаттамалары мен таралу
заңдылықтарын түсіндіреді.
Дыбыстың жиілігі, амплитудасы және
жылдамдығын анықтайды.
Акустикалық резонанс пен жаңғырықтың тәжірибелік
және теориялық негіздерін
салыстырады.
|
|
Сабақтың барысы:
|
|
Кезең/Уақыт
|
Педагогтің
іс-әрекеті
|
Оқушының іс-әрекеті
|
Бағалау
|
Ресурстар
|
|
Сабақтың басы (5
мин)
|
Оқушылармен амандасу, түгендеу, сабаққа
дайындықтарын тексеру. "Карусель" әдісі арқылы үй тапсырмасын
сұрау.
|
Оқушылар екі шеңберге
бөлініп ішкі және сыртқы.Ішкі шеңбердегілер қозғалмайды, ал сыртқы
шеңбердегілер әр айналған сайын жаңа оқушыға
Дыбыстар туралы сұрақ қойып, жауап
береді.
|
Дескриптор: Дыбыс, дыбыстың
сипаттамалары күнделікті өмірде қолданылуын
түсіндіреді. Жалпы балл – 2.
|
|
|
Сабақтың
ортасы (15
мин)
|
Дыбыс, дыбыстың
сипаттамалары анықтамасын
түсіндіреді.
Дыбыс және оның
сипаттамалары
Дыбыс – серпімді ортада таралатын
механикалық толқын. Вакуумде
таралмайды.
Дыбыс
сипаттамалары:Жиілік (ν,
Гц) – дыбыс толқынының тербеліс
саны.
≤
20
Гц -инфрадыбыс
20 – 20 000
Гц – адам еститін
дыбыс
≥
20 000
Гц –
ультрадыбыс
Амплитуда – дыбыс күшін (дыбыс деңгейін)
анықтайды.
Жылдамдық – ортаға байланысты өзгереді
(ауада ≈ 340 м/с, суда
тезірек).
Тембр – әртүрлі дыбыстардың өзіндік
ерекшелігі
Акустикалық
резонанс – дененің белгілі бір жиілікте
тербелісті күшейтуі. Мысалы, музыкалық аспаптарда
кездеседі.
Жаңғырық – дыбыс толқынының қатты
беттен шағылып, қайта естілуі. Қашықтық жеткілікті болса, анық
естіледі.
|
Мұғалімді тыңдайды,
маңызды жерлерді дәптерге
жазады.
Сұрақ қояды, түсінбеген
жерлерін нақтылайды.
|
|
Презентация, оқулық (9-сынып).
|
|
|
Жеке
жұмыс
"Сәйкестендір"
(10
минут)
|
Оқушыларға жаңғырық, акустикалық
резонанс, дыбыс сипаттамалары туралы араластырылған
терминдер мен анықтамалар жазылған карточкаларды
таратады.
Нұсқау береді:
оқушылар терминдер мен анықтамаларды
дұрыс сәйкестендіруі керек.
Жұмыс барысында қадағалайды,
қажет болса, бағыт-бағдар
береді.
|
Карточкалардағы
терминдер мен анықтамаларды оқып, сәйкесін
табады.
Өз жауабын мұғалімге
немесе сыныптастарымен салыстырып,
тексереді.
Қателерін түзетіп, қорытынды
жасайды.
|
Дескриптор: Жұптық бағалау – көршісімен
алмасып, жауабын тексереді.
Жалпы балл –
1.
Мұғалімнің кері байланысы –
түсінбеген жерлерді талқылайды. Жалпы балл –
1
|
Карточкалар
(электронды форматта)
Оқулық,
дәптер
Интерактивті тақта
(сәйкестендіру тесті Learning.apps
платформасында).
|
|
Жұптық
жұмыс
"Құпия
код" (8
минут)
|
Дыбыс сипаттамалары бойынша
сөздерді цифрлық кодтарға жасырады (мысалы, "Жиілік" = 123,
"Амплитуда" = 456).
|
Кодталған сөздерді
шешіп, сәйкес
терминді табады.
Жауаптарын сыныптастарымен салыстырып,
түсіндіреді.
|
Дескриптор: Кім жылдам шешсе, сол
жеңімпаз.Жалпы балл – 1.
|
Код
кестесі
Қағаз карточкалар
|
|
Сабақтың соңы
(7 мин)
Рефлексия "Менің үш сөзім"
әдісі
|
Сабақтың соңында
оқушыларға "Менің үш сөзім" әдісін
түсіндіреді.
Оқушыларға бүгінгі сабақ
бойынша үш сөзбен қорытынды жасауға
нұсқама береді. Мысалы: "Жаңғырық – пайдалы –
зерттедік!"
Қорытынды сөздерді сыныптастарымен
бөлісуге уақыт береді.
Ең
ерекше үш сөзді таңдап, қосымша
талқылайды
|
Оқушылар бүгінгі сабақтан алған әсері мен
білімін үш
сөзбен жазып шығады.
Өз сөздерін
дауыстап сынып алдында
оқиды.
Сабақ барысында алған түсініктерін
қорытындылайды.
|
Мұғалім оқушылардың жауаптарын
тыңдап, қорытындылайды.
|
|
|
Үйге
тапсырма
|
30-жаттығу, 180-бет.
|
|
|
|
|