Мотивациялық қозғаушылық | Жылулық шеңберіҚоңыраудың сиқырлыЕстіледі сыңғыры.Колыңды бер дейді,Шеңберге кел дейді.Қайталау«Сөз ойла» дидактикалық ойыныМаксаты: ойлау қабілеттерін дамыту.Тәрбиеші бір дыбысты айтады да, допты бір балаға береді.Бала сол дыбыстан басталатын сөзді тез айтып, допты қайтарып береді. Ойын осы ретпен жалғасады | Өлең жолдарын жылулық шеңберінде тұрып айтады.Доп алған бала естіген дыбысынан бастала тын сөзді айтып, доптытәрбиешіге қайтарады |
Ұйымдастыру іздестіру | Жана тақырыпқа кіріспеКөктем мезгілі бейнеленген суретті (құмырсқа мен шегіртке жапыракпен жасырылған) көрсетіп, балаларға сұрақ қояды:-Қазір жылдың қай мезгілі?-Көктемде табигатта қандай өзгерістер болады?Суреттегі жапырақтарды көрсетіп:-Мына жапырацтардың астына жәндіктер жасырынгансняқты. Қане, біреуін алып көрейікгиікКішірек жапырақты алады, астынан құмырсқа көрінеді.-Бұл қандай жәндік? «Құмырсқа» сөзін буынга бөлейік.Неше буын бар екен?-Сөзде неше буын болса, алдарыңдагы қорапшадан сонша бұршақ дәнін алып қойыңдар.Балалардың жауаптарын тыңдап, тексереді. Дұрыс жауап берген балаларды мадақтайды, қате болса түзетеді.Жаңа тақырып-Енді құмырсқа туралы ертегі тыңдайық:«Жайқалган шөптер мен қызыл-жасыл гүлдердің арасында бір кішкентай құмырсқа өмір сүріпті. Ол күні бойы тыным таппай еңбек етеді екен. Бір күні дән іздеп келе жатып, қүлагына сондай жагымды, керемет әуен естіледі. «Бүл әнді айтып жатқан кім?» деп жан-жагына қарайды да, жайқалган шөптің үстінде отырган бір жәндікті көреді. Ол жәндік күн сәулесінен қорганып, үлкен жапырақты жамылып алыптыСуреттегі екінші жапырақты алып тастағанда астынан шегіртке көрінеді. Құмырсқаны оған жақындатады.- Ол қандай дыбысты көп айтып еді?-Дүрыс айтасыңдар, ол [ш] дыбысы.Айнаға қаратып, [ш] дыбысын айтқызады, айтылу ерекшелігіне байланысты дауыссыз дыбыс екенін анықтатады.Сергіту жаттығуыЖаз күніне мәз болып,Жүрген жері ән болып,Секіреді шегіртке.(балалар секіреді)Қыста сылқым төремізҚайтер екен, көреміз?(жаураған қимыл жасайды)Ертегінің жалгасын тыңдайық.Тақтаға қыс мезгілінің суретін іледі. Суретте жылы илеу-үйдің ішіндегі қүмырсқа бейнеленген. (белгілі мысалға жасалған иллюстрацияны пайдалануға боладыБалаларға [ш] дыбысын ақырын айтқызады.- Сендер де осылай ацырын айтып көріцдерші. Бүл кім деп ойлайсыңдар? Оның даусы неге ақырын шыгып қалган?«Осы дыбысты ести сала, қүмырсқа оның кім екенін бірден түсінеді де, жылдам есігін ашады..Балаларға Ш әрпін көрсетеді, неге үқсайтынын, қанша таяқшадан түратынын айтқызады.Кел, оқиықШ әрпінің жанына дауысты дыбыс әріптерін кезегіменқойып, буындарды оқытады:АШ, ЕШ, ОШ, ӨШ.ША, ШУ, ШЕ, ШӘ, ШО, ШӨ.Дәптермен жүмысДәптердегі суреттермен жұмыс жүргізеді.Саусақ пен тыныс алу жаттығуыҮрлеп едім шарымды,Дәу болды да жарылды.Оған бірақ саспадым,Үрлеп алдым басқасын. | Көктем мезгілінің суретін тамашалап, сұрақтарға жауап береді:-Қазір көктем мезгілі.-Көктемде күн жыли-ды, қар ериді, қүстар келеді, шөптер өседі.Сұрақтарға жауап береді:-«Қүмырсқа» деген сөзде 3 буын бар.Алдарындағы қорапшадан 3 бұршақ дәнін алып парта бетіне қояды.Тәрбиешінің айтқан ертегісін тыңдайды.Жапырақ астынан шыққан құмырсқаның суретін тамашалайды.Шегірткенің сөздерін[ш] дыбысын созып, қайталап айтып отырадыСүрақтарға жауап береді: Шегіртке [ш] дыбысын көп айтқан.[ш] дыбысын айнаға қарап айтады, дауыс сыз дыбыс екенін анықтайды.Алғашқы 3 жолды айтқан соң орындары нан түрып секіреді.Соңғы 2 жолды айтыпболған соң бүрісіп, жаурағандай қимыл жасайды.Суретті тамашалай отырып, ертегінің жалғасын тыңдайды.Сүрақтарға жауап береді:- Бүл шегіртке.- Ол қатты жаурагансоң дауысы ақырын шыгып қалган.Тәрбиешінің көрсетуіменШ әрпімен танысады, неге үқсайтынын, неше таяқшадан түратынын айтады.Буындарды қосыпоқиды.Екі қолдарымен үлкейіп, жарылған шарды бейнелейді.Ауаны мұрындарыменішке сорып,ауыздары-мен үрлейді.Қимылды әр екі жол сайын қайталайды. |