Мектеп
Пәні: өзін-өзі тану.
Тақырып: Сен де бір кірпіш дүниеге.
Құндылық: дұрыс әрекет.
Қасиеттер: жақсы мен жаманды ажырата білу.
|
Мақсаты: Әр адамның өз өмірінің мәнін түсініп, белгілей білуінің маңыздылығы жөніндегі ұғымдарын дамыту. Міндеті:
|
|
|
Сабақ барысы: Ұйымдастыру кезеңi. Сәлемдесу, оқушылардың көңіл-күйін сұрау, сабаққа қатысуды тексеру. Тыныштық сәтi. 5 Т ережесін еске салу. 1.Тәртіп 2.Талап 3.Тыныштық 4.Тазалық 5.Татулық 2.Тыныштық сәтi. Нұрға бөлену. Ыңғайланып отырыңыздар, денелеріңізді түзу ұстаңыздар. Аяқ-қолыңызды айқастырмаңыз.Қолыңызды тізеңізге немесе үстелге қоюға болады. Көздеріңізді жұмуларыңызды өтінемін. Елесететіп көріңіз: Күн нұры сіздің төбеңізден өтіп, кеудеңізге қарай бойлап барады. Кеудеңіздің орта тұсында гүл түйнегі орналасқан. Гүлдің түйнегі нұрдан баяу ашылып келеді. Балығы және таза әсем гүл сіздің әр ойыңызды, әр сезіміңізді,эмоцияңыз бен тілек-қалауыңызды шайып,жүрегіңіздің қауызын ашты. Нұр сәулесі сіздің бойыңызға ақырын тарай бастағанын елестетіңіз.Ол бірітіндеп күшейе түсуде.Оймен осы нұрды қолдарыңызға түсіріңіз.Сіздің қолдарыңыз нұрға бөленіп, сәуле шашуда.Қолымыз тек жақсы,ізгі істер істейді және баршаға көмектеседі.Нұр аяқтарарыңызға тарады.Аяқтарыңыз нұр сәулесін шашуда.Олар сізді тек жақсылық жасау үшін жақсы жерлерге апарады.Олар нұр мен махаббат құралына айналды. Одан әрі нұр сіздің ауызыңызға,тіліңізге тарады.Тіліңіз тек шындықты және жақсы,ізгі сөздер ғана айтады.Нұрды құлақтарыңызға бағқыттаңыз, құлақтарыңыз тек жақсы сөз бен әсем әуенді ғана естейді. Нұр көздеріңізге де жетті, көзіміз тек жақсыға қарап, бәрінне жақсылықты көреді. Сіздің басыңыз тұгелдей нұрға бөленніп, басыңызға тек ізігі, сәулелі ой келеді. Нұр бірте-бірте қарқын және шұғылана бастайды, сіздің денеңізден шығып, жан-жағыңыздан сәуле шашады. Осы нұрды туысқандарыңызға, мұғалімдеріңізге, достарыңызға, таныстарыңызға бағыттаңыз.Нұрды уақытша түсініспей,ренжісіп жүрген адамдарға да бағыттаңыз,олардың да жүрегі нұрға толсын.Осы нұр бүкіл әлемге:барлық адамдарға,жан-жануарларға,өсімдіктерге,барлық тірі жанға таралсын....Ғаламның барлық түпкір-түпкіріне нұр бағыттаңыз.Ойша айтыңыз:"Мен нұрлымын...Нұр менің ішімде...Мен Нұрмын" Осындай Нұр,Махаббат және Тыныштық күйінде отыра тұрыңыз.... Енді осы Нұрды жүрегіңізге орналастырыңыз.Нұрға толы бүкіл әлем сіздің жүрегіңізде.Оны осындай әсем қалыпта сақтаңыз. Жаймен көзіңізді ашуға болады.Рахмет. Үй тапсырмасын тексеру. Үйге берілген «Өмір өнегелері» бойынша сұрақ қою Сұрақтар: Өмірден өз орнын табу үшін адам бойында қандай қасиеттер болуы керек? -Адамның өмірдегі орнын табуға өзін-өзі танудың ықпалы қандай? |
Сабақ барысын талқылау: |
|
Әңгімелесу
|
|
|
Дәйексөз «Өзін-өзі таныған, өмірдің мәнін түсінген адам ешқашанда сол қалпында қала алмайды» |
|
|
Шығармашылық жұмыс, топтық жұмыс. «Ойланып көрейік» айдарымен халқымыздың, дүние жүзінің белді ғалымдары мен әйгілі өнер қайраткерлерінің, танымал ақын-жазушыларының рухани-адамгершілік құндылық-тар туралы ой - тұжырымдары беріледі. Оқулықта берілген көрнекті түрколог, академик Әбдуали Қайдардың өмір туралы, өмірдегі жақсылық пен жамандық туралы ой-толғауын өз бетінше оқып шығу тапсырылады. Ә.Қайдар «Өмір» деген ұғым бар да, өмір сүретін Адам да бар. Ол туралы ортақ пікір жоқ, әр алуан көзқарас, әр түрлі түсінік. Бірақ қалай болғанда да, өмірден үйренгендерің де, жақсылығың мен жасаған жамандықтарың да – бәрі-бәрі, сайып келгенде, өмірдің өзіндік тағылымдары. Менің де ол туралы өз түсінігім, өз ұғымым, өз пәлсапам бар. Менің пайымдауымша, «өмір» деген «жақсы» - «жаман» не «жақсылық» - «жамандық» деген екі үлкен әлемнен тұрады. Өмірге келген адамға екі әлемнің екеуі де өзінше ықпал етеді. Адамның шынайы адамдық қасиеті, имандылық парасаты осы екі «әлемнің» ортасынан өз орнын таба білуіне байланысты. Ол адамның табиғи күш-қуатына, биік рухына, сана-сезіміне, ақыл-парасатына, құлқына, тәлім-тәрбиесіне, тектілігіне т.б. осы сияқты зиялы қасиеттеріне байланысты. Мен өз өміріме қатысты жақсылықтың бір сыны – «парызды ақтау», жамандықтың бір сыры – «пендешілік», өздігіңді танытудың бір жолы – «азаматтық тұғырдан көріну» деп түсінемін. |
|
|
Топпен ән айту. 3 мин. Әбділда Тәжібаевтың «Өмірді аяла» |
|
|
Үй тапсырмасы Аңыз әңгімеден үзінді |
|
|
Қорытындылау. Оқушылар сабақ тақырыбын тиянақтау үшін кезекпен: Өмірге келдім анамды көрдім, деді ол маған... Өмірге келдім атамды көрдім, деді ол маған... Өмірге келдім ұстазды көрдім, деді ол маған... Өмірге келдім туған даламды көрдім, деді ол маған... -деген ойды жалғастырып, өз тұжырымдарын жасайды. Соңғы тыныштық сәтi. 3 мин. . Балалар денелерін түзу ұстап, бастарын жоғары көтеріп, ыңғайланып отырады. Көздерін жұмуына да болады. Ауаны терең жұтып, еркін тыныстайды, денелерін бос ұстап, айналадағы барлық тіршілік иесі оларды аялап, қоршап, қамқор болып жатқанын сезінеді. Тұла бойлары жақсылыққа, махаббатқа толғанын сезінуге ұмтылады. Осылайша 3 минуттай отырады. |
|
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Сен де бір кірпіш дүниеге
Сен де бір кірпіш дүниеге
Мектеп
Пәні: өзін-өзі тану.
Тақырып: Сен де бір кірпіш дүниеге.
Құндылық: дұрыс әрекет.
Қасиеттер: жақсы мен жаманды ажырата білу.
|
Мақсаты: Әр адамның өз өмірінің мәнін түсініп, белгілей білуінің маңыздылығы жөніндегі ұғымдарын дамыту. Міндеті:
|
|
|
Сабақ барысы: Ұйымдастыру кезеңi. Сәлемдесу, оқушылардың көңіл-күйін сұрау, сабаққа қатысуды тексеру. Тыныштық сәтi. 5 Т ережесін еске салу. 1.Тәртіп 2.Талап 3.Тыныштық 4.Тазалық 5.Татулық 2.Тыныштық сәтi. Нұрға бөлену. Ыңғайланып отырыңыздар, денелеріңізді түзу ұстаңыздар. Аяқ-қолыңызды айқастырмаңыз.Қолыңызды тізеңізге немесе үстелге қоюға болады. Көздеріңізді жұмуларыңызды өтінемін. Елесететіп көріңіз: Күн нұры сіздің төбеңізден өтіп, кеудеңізге қарай бойлап барады. Кеудеңіздің орта тұсында гүл түйнегі орналасқан. Гүлдің түйнегі нұрдан баяу ашылып келеді. Балығы және таза әсем гүл сіздің әр ойыңызды, әр сезіміңізді,эмоцияңыз бен тілек-қалауыңызды шайып,жүрегіңіздің қауызын ашты. Нұр сәулесі сіздің бойыңызға ақырын тарай бастағанын елестетіңіз.Ол бірітіндеп күшейе түсуде.Оймен осы нұрды қолдарыңызға түсіріңіз.Сіздің қолдарыңыз нұрға бөленіп, сәуле шашуда.Қолымыз тек жақсы,ізгі істер істейді және баршаға көмектеседі.Нұр аяқтарарыңызға тарады.Аяқтарыңыз нұр сәулесін шашуда.Олар сізді тек жақсылық жасау үшін жақсы жерлерге апарады.Олар нұр мен махаббат құралына айналды. Одан әрі нұр сіздің ауызыңызға,тіліңізге тарады.Тіліңіз тек шындықты және жақсы,ізгі сөздер ғана айтады.Нұрды құлақтарыңызға бағқыттаңыз, құлақтарыңыз тек жақсы сөз бен әсем әуенді ғана естейді. Нұр көздеріңізге де жетті, көзіміз тек жақсыға қарап, бәрінне жақсылықты көреді. Сіздің басыңыз тұгелдей нұрға бөленніп, басыңызға тек ізігі, сәулелі ой келеді. Нұр бірте-бірте қарқын және шұғылана бастайды, сіздің денеңізден шығып, жан-жағыңыздан сәуле шашады. Осы нұрды туысқандарыңызға, мұғалімдеріңізге, достарыңызға, таныстарыңызға бағыттаңыз.Нұрды уақытша түсініспей,ренжісіп жүрген адамдарға да бағыттаңыз,олардың да жүрегі нұрға толсын.Осы нұр бүкіл әлемге:барлық адамдарға,жан-жануарларға,өсімдіктерге,барлық тірі жанға таралсын....Ғаламның барлық түпкір-түпкіріне нұр бағыттаңыз.Ойша айтыңыз:"Мен нұрлымын...Нұр менің ішімде...Мен Нұрмын" Осындай Нұр,Махаббат және Тыныштық күйінде отыра тұрыңыз.... Енді осы Нұрды жүрегіңізге орналастырыңыз.Нұрға толы бүкіл әлем сіздің жүрегіңізде.Оны осындай әсем қалыпта сақтаңыз. Жаймен көзіңізді ашуға болады.Рахмет. Үй тапсырмасын тексеру. Үйге берілген «Өмір өнегелері» бойынша сұрақ қою Сұрақтар: Өмірден өз орнын табу үшін адам бойында қандай қасиеттер болуы керек? -Адамның өмірдегі орнын табуға өзін-өзі танудың ықпалы қандай? |
Сабақ барысын талқылау: |
|
Әңгімелесу
|
|
|
Дәйексөз «Өзін-өзі таныған, өмірдің мәнін түсінген адам ешқашанда сол қалпында қала алмайды» |
|
|
Шығармашылық жұмыс, топтық жұмыс. «Ойланып көрейік» айдарымен халқымыздың, дүние жүзінің белді ғалымдары мен әйгілі өнер қайраткерлерінің, танымал ақын-жазушыларының рухани-адамгершілік құндылық-тар туралы ой - тұжырымдары беріледі. Оқулықта берілген көрнекті түрколог, академик Әбдуали Қайдардың өмір туралы, өмірдегі жақсылық пен жамандық туралы ой-толғауын өз бетінше оқып шығу тапсырылады. Ә.Қайдар «Өмір» деген ұғым бар да, өмір сүретін Адам да бар. Ол туралы ортақ пікір жоқ, әр алуан көзқарас, әр түрлі түсінік. Бірақ қалай болғанда да, өмірден үйренгендерің де, жақсылығың мен жасаған жамандықтарың да – бәрі-бәрі, сайып келгенде, өмірдің өзіндік тағылымдары. Менің де ол туралы өз түсінігім, өз ұғымым, өз пәлсапам бар. Менің пайымдауымша, «өмір» деген «жақсы» - «жаман» не «жақсылық» - «жамандық» деген екі үлкен әлемнен тұрады. Өмірге келген адамға екі әлемнің екеуі де өзінше ықпал етеді. Адамның шынайы адамдық қасиеті, имандылық парасаты осы екі «әлемнің» ортасынан өз орнын таба білуіне байланысты. Ол адамның табиғи күш-қуатына, биік рухына, сана-сезіміне, ақыл-парасатына, құлқына, тәлім-тәрбиесіне, тектілігіне т.б. осы сияқты зиялы қасиеттеріне байланысты. Мен өз өміріме қатысты жақсылықтың бір сыны – «парызды ақтау», жамандықтың бір сыры – «пендешілік», өздігіңді танытудың бір жолы – «азаматтық тұғырдан көріну» деп түсінемін. |
|
|
Топпен ән айту. 3 мин. Әбділда Тәжібаевтың «Өмірді аяла» |
|
|
Үй тапсырмасы Аңыз әңгімеден үзінді |
|
|
Қорытындылау. Оқушылар сабақ тақырыбын тиянақтау үшін кезекпен: Өмірге келдім анамды көрдім, деді ол маған... Өмірге келдім атамды көрдім, деді ол маған... Өмірге келдім ұстазды көрдім, деді ол маған... Өмірге келдім туған даламды көрдім, деді ол маған... -деген ойды жалғастырып, өз тұжырымдарын жасайды. Соңғы тыныштық сәтi. 3 мин. . Балалар денелерін түзу ұстап, бастарын жоғары көтеріп, ыңғайланып отырады. Көздерін жұмуына да болады. Ауаны терең жұтып, еркін тыныстайды, денелерін бос ұстап, айналадағы барлық тіршілік иесі оларды аялап, қоршап, қамқор болып жатқанын сезінеді. Тұла бойлары жақсылыққа, махаббатқа толғанын сезінуге ұмтылады. Осылайша 3 минуттай отырады. |
|
шағым қалдыра аласыз













