Материалдар / Шеңбер және дөңгелек

Шеңбер және дөңгелек

Материал туралы қысқаша түсінік
әріптестерге
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
08 Желтоқсан 2018
505
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады









АШЫҚ САБАҚ



Тақырыбы: «Шеңбер және дөңгелек»

Сыныбы: 5 «Б»









Математика пәні мұғалімі:







Пәні: МатематикаСыныбы: 5 «Б»

Тақырыбы: Шеңбер және дөңгелек.Құзіреттілікке жеткізетін сабақтың мақсат-міндеттері:а) ақпараттық: шеңбер және дөңгелек ұғымдарына түсінік беру, шеңбердің элементтерімен таныстыру;ә) коммуникативтік: математикалық сауаттылықты арттыру;б) проблемалық: шеңберді дөңгелектен ажыратуға үйрету, диаметр мен радиустың қатынастарын есептер шығаруда ұтымды қолдануға үйрету. Сабақтың түрі: дәстүрліСабақтың типі: аралас (жаңа материал түсіндіру)Сабақтың әдісі: көрнекілік (иллюстративті), сөздік (баяндау, сұрақ-жауап), практикалық. Педагогикалық технология: ҮӨЖ-нің, деңгейлеп-саралап оқытудың элементтері, сұрақ-жауапОқытудың түрі: ұжымдық, даралап оқытуОқыту құралдары: оқулық, интерактивті тақта, дидактикалық материалдар, циркуль.Көрнекілігі: слайдтар, гимнастикалық сақина, стакан, кесе, глобус.Пәнаралық байланыс: жаратылыстану, тарих.Сабақтың барысы:І. Ұйымдастыру бөлімі.ІІ. Үй жұмысын тексеру бөлімі.ІІІ. Миға шабуыл (жаңа материалға дайындық бөлімі)IV. Жаңа материалды меңгерту бөліміV. Оқулықпен жұмыс. Есептер шығару.VI. Үй тапсырмасын беру бөлімі.VII. Сергіту сәті.VIII.. Қорытынды бөлімі. І. Ұйымдастыру бөлімі. Сәлеметсіңдер ме, балалар! Жоқ оқушыларды түгендеу, класс тазалығын тексеру.ІІ. Үй жұмысын тексеру бөлімі.№367









№368
.






№381


ІІІ. Миға шабуыл (жаңа материалға дайындық бөлімі)1.





Мына фигураларға назар аударыңыз. А, В, С, Д фигураларының қайсысының барлық нүктелері берілген нүктеден ( О, Е, К, L) бірдей қашықтықта жатыр?2. Сақина мен монетаның ұқсастығы неде, айырмашылығы неде? IV. Жаңа материалды меңгерту бөліміЦиркульдің инесін қандай да бір О нүктесіне шаншып тұрып, қарындашы бар сирағымен осы О нүктесін айналдыра сызық сызамыз. Сонда қарындаш О нүктесінен бірдей қашықтықтағы нүктелерден құралған шеңбер деп аталатын тұйық сызық шығады. О нүктесі шеңбердің центрі деп аталады.Шеңбердің барлық нүктелері центрдан бірдей қашықтықта жатады.Жазықтықтың шеңбердің ішіндегі бөлігі (шеңбердің өзімен қоса) дөңгелек деп аталады. Шеңбердің бойындағы кез келген нүктені центрмен қосатын кесінді радиус деп аталады.



Шеңбердің барлық нүктелері центрдан бірдей қашықтықта болғандықтан, берілген шеңбердің радиустары өзара тең. ОА=ОС=OB – радиустар.Радиусты R әрпімен белгілейді. Шеңбердің радиусы 5 см болса, оның жазылуы: R=5 см. Шеңбердің бойындағы екі нүктені қосатын және центр арқылы өтетін кесіндіні диаметр деп атаймыз. АВ – диаметр. Диаметр D әрпімен белгіленеді. Шеңбердің диаметрі 6см болса, оның жазылуы D=6см. Диаметрдің бойында екі радиус орналасады. Сондықтан диаметр екі радиусқа тең: D=2 R.Диаметр дөңгелекті екі жарты дөңгелекке бөледі. Шеңбердің центрі, дөңгелектің де центрі, шеңбердің радиусы дөңгелектің де радисы. Егер екі шеңбер (дөңгелек) беттестіргенде бір-бірімен дәл беттесе, онда ондай екі шеңбер (дөңгелек) өзара тең болады. Тең шеңберлердің (дөңгелектердің) радиустары да тең.Шеңбердің бөлігі доға деп аталады. АС, СВ, АВ – доғалар. Жазылуы: . Киіз үйдің табаны дөңгелек болса, оның керегелері шеңбер бойымен орналасады. Жердің параллель сызықтары – шеңберлер. Кейбір аспаптардың шкалалары да шеңбер бойымен орналасады. Мысалы, сағат циферблатның шеңбері 12 үлкен бөлікке, 60 кіші бөлікке бөлінген. Үлкен бөліктің әрқайсысы 1 сағатқа сәйкес, кіші бөлігінің әрқайсысы 1 минутқа сәйкес.V. Оқулықпен жұмыс. Есептер шығару.№382. Ауызша.№384.



см



см



см№385.км





№386









CD = 5смR1 = 2смR2 = 3смD1 =24

Жауабы: 4см және 6см.

VI. Үй тапсырмасын беру бөлімі.№383, №388, №389VII. Сергіту сәті.Сергіту сәті. «Тез есепте!»Радиусы бойынша диаметрді тап:

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ