Сабақтың
басы
7мин
5
мин
5
мин
Сабақтың
ортасы
4
мин
8мин
7
мин
5
мин
|
І. Ұйымдастыру
кезеңі.
Сәлемдесу.
Оқушыларды
түгелдеу.
Жағымды психологиялық
ахуал
«Сенімділік»
жаттығуы
-
Шарты: таратылған ақ
парақтарды ортасынан екіге бөліңіз.
-
Бір бөлігіне өзіңіздің жақсы
қасиеттеріңізді, екінші бөлігіне жағымсыз қылықтарыңызды
жазыңыз.
-
Осы парақтардың бүгінгі
сабақта сенімділік сыйлайтын бөлігін жыртып, өзіңізге алып
қалыңыз.
-
Екінші бөлікті (жағымсыз
қылықтарды) умаждап, қоқыс жәшігіне
салыңыз.
Топқа
бөлу. Оқушыларды «
flippity
» әдісі арқылы 3 топқа
бөлу.
Үйге берілген тапсырманы
сұрау.
Үйге берілген тапсырма:
«Бүгінгі және болашақтағы Қазақстанның келбеті» тақырыбында эссе
жазу
Үй
тапсырмасын қорытындылау.
«Genially»
платформасы «Ақыл
quiz» әдісі арқылы өткен сабақты
қорытындылау және интерактивті тақтада ұсынылған
паззл астындағы суретке байланысты жаңа тақырыпты
анықтау.
1-тапсырма. Жұптық
жұмыс
Интерактивті тақтадан ақынның
өмірі мен шығармашылығы туралы бейнежазба көрсетіледі. Ақын жайында
алған мәліметтерді қорытындылай келе, «Киіз үй» әдісі бойынша
ұсынылған сәйкестендіру тапсырмасын жұбымен
орындайды.
Ақынның туған
жылы
|
1815
ж
|
Сүйінбайдың туып өскен
жері
|
Жамбыл
ауданы
|
Ақынның
шәкірті
|
Ж.Жабаев
|
Ақынның айтыстағы қырғыз
қарсыласы
|
Қатаған
|
Сүйінбайға берілген
халықтық атақ
|
Өлең сөздің
атасы
|
Шығармаларының негізгі
тақырыбы
|
Әділеттілік пен халық
мұңы
|
Сүйінбай Аронұлына тән
әдеби жанр
|
Айтыс
|
Қатағанмен айтыстың
нәтижесі қандай болды?
|
Сүйінбайдың
жеңісі
|
Ақын өмір сүрген
ғасыр?
|
ХІХ
ғасыр
|
Ақынның әділдікке үндейтін
шығармасы
|
Жақсы мен жаманның
айырмасы
|
Шығармаларындағы басты
мазмұн
|
Халық мүддесін
қорғау
|
Мағынаны
тану. Оқушыларға айтыс және оның
түрлері туралы түсіндіру. Кеспе қағаздары оқушыларға
таратылады.
Айтыс — ауыз
әдебиетінде ежелден
қалыптасқан поэзиялық жанр, топ алдында қолма-қол
суырып салып айтылатын сөз сайысы, жыр жарысы.Айтыс —
ол тұрмыс-салт
жырларынан бастау алып,
келе-келе ақындар айтысына ұласқан. Айтыста осыған
орай лирикалық,
эпикалық, драмалық сипаттар мол
ұшырасады. Айтыстың алғашқы бұлақ көзі тұрмыс-салт
жырларындағы “Жар-жар” мен “Бәдік” жырларынан басталған. Кейін қыз бен
жігіт айтысына да (қайым өлең) ұласқан. Келелі ақындар айтысы — екі
дай жұрттың ортасында бетпе-бет отырып, қолма-қол шығарылып
айтылады. Қазақ айтыстары жанрлық сипаты
жағынан түре
айтыс, сүре айтыс болып екіге
бөлінеді.
Түре айтыс - бір-бір ауыз өлеңмен қысқа, шапшаң
жауаптасып отыратын, көбінше, ақындармен қатар, жалпы көпшілік
қолданатын, жалпылық түр.
Сүре
айтыс - тек суырыпсалма, өлеңге әбден
төселген, ысылған нағыз ақындардың әр кезекте ұзақ сөйлеп, көп жыр
төгіп, көсіле жырлайтын түрі болады
Өмір сүрген атақты ақындар:
, Балта, Орынбай, ,
, Сүйінбай, Түбек
, Мұрат, Сүгір, Жаскілең,
, Біржан, Сара, т.б. түрлі тақырыпта
шығарған қысқа өлеңдерімен қатар, айтысқа түсіп, сан алуан сөз
тартыстарын бастарынан кешірген және тарихта көпшілігінің аттары
осы айтыс арқылы сақталған. Айтыс жанры қазақ ауыз әдебиетінде саны
жағынан да, сапасы жағынан да айрықша орын алады. Тек қазақта ғана
емес, бүкіл Шығыс елінде бар айтыс қазір өзінің жанрлық қасиетін,
түрін қазақ әдебиетінде ғана сақтап қалып
отыр.
|
2-тапсырма. Топтық
жұмыс.
«Сүйінбай мен Қатағанның
айтысынан» үзінді тыңдайды.
«Үш жақты түсіндірме
күнделігі» әдісі арқылы
өлең жолдарындағы автор
бейнесіне сипаттама беріңдер. Автордың тұлғалық болмысын гуманистік
тұрғыдан талдайды.
Шығармадан
үзінді
|
Автор бейнесіне гуманистік
тұрғыдан талдау
|
Менің
пікірім
|
Топ бастаған
бұлбұлмын.....
|
|
|
Сүйінбай, тоқтат,
сөзіңді!
|
|
|
Ұқсас
жауаптар:
Автор бейнесіне гуманистік
тұрғыдан талдау
Сүйінбай мен Қатаған айтысында
Сүйінбай өз халқының мүддесін қорғап, әділдікті дәріптеген ақын
ретінде көрінеді. Ол ел мен жерге деген сүйіспеншілікті, батырлықты
жырлап, өз заманының шындықтарын бейнелеген. Оның поэзиясы халықтың
рухани қажеттілігін өтеуге бағытталған.
Менің гуманистік тұрғыдағы
пікірім
Сүйінбайдың гуманистік болмысы
оның шығармаларындағы әділдік пен халыққа деген адалдығынан
байқалады. Ол қоғамдағы мәселелерді ашық айтып, өз шығармашылығы
арқылы адамгершілік құндылықтарды дәріптеген. Мұндай көзқарас оның
тек ақын ғана емес, өз халқының нағыз жанашыры екенін
көрсетеді.
Уақыт қажет еткен жағдайда
қосымша уақыт қосып беремін.
3-тапсырма. Жеке
жұмыс.
«Рафт» әдісі
бойынша ақынға хат
жазу.
Тапсырма орындау барысында қажет жағдайда
уақыт қосып беремін.
Сабақты
қорытындылау. «Wordwall»
әдісі бойынша сабақты қорытындылауға
байланысты сұрақтарға жауап береді.
Сабақ соңында Сүйінбай
Аронұлының бейнесін Жасанды Интеллект көмегімен
тыңдайды.
|
Оқушы назары сабаққа
аударылады.
Сәлемдесіп, психологиялық ахуал
қалыптастырады.
Әр топтан 1 оқушыдан
оқиды
Жұптық тапсырма
орындайды
Топтық жұмыс
орындайды
«Рафт» әдісі
бойынша ақынға хат
жазады
«
Wordwall»
әдісі бойынша сабақты қорытындылауға
байланысты сұрақтарға жауап береді
|
ҚБ:«Домбыра» әдісі арқылы
бағалау
Дескриптор:
•Интерактивті тақтадан
ақын туралы бейнежазба
тыңдайды;[1]
•Ақын жайында алған
мәліметтерді қорытындылайды;
[1]
•Жұппен сәйкестендіреді
;[1]
ҚБ:«Домбыра» әдісі арқылы
бағалау
ҚБ:«Домбыра» әдісі арқылы
бағалау
ҚБ:«Домбыра» әдісі арқылы
бағалау
Дескриптор:
•«Сүйінбай мен Қатағанның
айтысынан» үзінді тыңдайды; [1]
•Үш жақты түсіндірме күнделігі»
әдісі арқылы өлең жолдарындағы автор бейнесіне сипаттама береді;
[1]
• Автордың тұлғалық болмысын
гуманистік тұрғыдан талдайды; [1]
Дескриптор:
•«Рафт» әдісі бойынша ақынға
хат жазады; [1]
•Хат құрылымын
сақтайды[1]
Дескриптор:
•сабақты қорытындылауға
байланысты сұрақтарға жауап береді; [1]
•жауаптарын өмірмен
байланыстырады; [1]
|
7-сыныптың қазақ әдебиеті
оқулығы



https://view.genially.com/673ef926c815ecbe7b118043/interactive-content-puzzle-quiz
https://youtu.be/TEvRwl2bdvs?si=apnwFXmws1z1j1cS

Тыңдалым
материалы


Интерактивті
тақта
https://wordwall.net/resource/65083539
|