Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Сүйінбайдың Қатағанмен айтысы ашық сабақ
Сабақ: 7 |
Мектеп: «Қорғас орта мектебі мектепке дейінгі шағын орталығымен» КММ |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Уақыты: 28.11.2024ж |
Мұғалімнің аты-жөні: Г.С.Тажиева |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Сыныбы: 7 «А» |
Қатысқан оқушылар саны: |
Қатыспағандар: |
||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың тақырыбы |
«Сүйінбайдың Қатағанмен айтысы» ашық сабақ |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары |
7.1.2.1.Әдеби шығармадағы тұлғалық болмысты гуманистік тұрғыдан талдау; 7.2.3.1 Шығармадағы көркемдегіш құралдардың (символ, синекдоха, қайталау түрлері: эпифора, анафора, аллитерация, ассонанс, рито-қ сұрақ) қолданысын талдау; |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ мақсаттары |
Әдеби шығармадағы тұлғалық болмысты гуманистік тұрғыдан талдау; мінездеме береді Шығармадағы көркемдегіш құралдардың (символ, синекдоха, қайталау түрлері: эпифора, анафора, аллитерация, ассонанс, рито-қ сұрақ) қолданысын талдау; |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Жоспар |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың басы |
Қызығушылықты ояту сатысы:
Үй тапсырмасын сұрау Өлеңнен үзінді жаттау
Менің пірім —
Сүйінбай, |
Оқушылар бір біріне жақсы тілек тілейді Үй тапсырмасын айтады Жаттаған өлең жолдарын айтады |
Дескриптор: Өлеңді жаттайды Мәнерлеп оқиды Манета жинау |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың ортасы |
Жұптық жұмыс 1 тапсырма .Айтыстағы екі ақынның сөз қолданыстары арқылы тұлғалық болмысына гуманистік тұрғыдан талдау жасаңыз. Кестемен жұмыс істеу арқылы ақындарға мінездеме беріңіз. Сүйінбай ақынның бейнесі
Қатаған ақынның бейнесі
Жеке жұмыс
Келесі тапсырмаға өтпес бұрын «Кілтін тап» ойынын ойнау арқылы әдебиет теориясындағы тілдің көркемдегіш тәсілдерін анықтамаларын есімізге түсіріп алайық
Теңеу - заттың, я құбылыстың сыр-сипатын, белгі-бедерін, қадір-қасиетін, сапа-сынын өзге затпен не құбылыспен салыстыра суреттеу арқылы танытып, айырықша мән-мағына беру.
1. -дай, -дей, -тай, -тей,
-дайын, -дейін жұрнақтары арқылы;
Метафора – бұл бір заттың немесе құбылыстың екіншісіне бейнелі ұқсату арқылы оны бейнелеу тәсілі. Басқаша айтқанда, метафорада бір сөз немесе сөз тіркесі бір затты екінші затқа ұқсату негізінде жаңа мағына береді. Метафора сөздің тікелей мағынасын емес, бейнелі мағынасын білдіреді..
Гипербола – бұл асыра көрсету арқылы заттың, құбылыстың немесе қасиеттің маңызын, өлшемін, күшін, санын арттырып көрсету тәсілі. Ол шындыққа сәйкес келмейтін асыра сипаттау арқылы көркемдік әсер туғызады. Басқаша айтқанда, гипербола шынайы өмірде болуы мүмкін емес құбылыстарды сипаттау арқылы автордың ой-пікірін, сезімін күшейтеді.
Риторикалық сұрақ – риторикалық сұраққа, әдетте, жауап күтілмейді, айтылған ойға тыңдаушының назарын аударып, екпін түсіру үшін қолданылады.
Эпифора – өлең тармақтарында бір сөздің немесе сөз тіркесінің жол аяғында қайталануы.
Анафора – өлең тармақтарында белгілі бір сөздің немесе сөз тіркесінің жол басында қайталануы.
Аллитерация – бірыңғай дауыссыз дыбыстарды қайталау.
Ассонанс – бірыңғай дауысты дыбыстарды қайталау.
Жеке жұмыс Канверт сұрақ әдісі
2 тапсырма
Айтыстағы кейіпкерлердің тілге тиек еткен сөз түйдектерін негізге ала отырып, олардың қолданылу ерекшеліктерін талдаңыз
Алдыңдағы малыңды.
Аршынға қолын сермеген, Маңына дұшпан келмеген.
Қаныңды судай шашайын
Хандар соққан құрышпын, Тастан неге қайтайын?!
Тоқтат енді сөзіңді. Ояйын ба көзіңді!
былғама шалқар көлімді.”:
Тау ешкідей тік басып
Дескриптор Білім алушы - көркемдегіш құралдардың түрлерін анықтайды; - олардың қолданылу ерекшелігін талдайды.
Милион кімге бұйырады ойыны
7 сұрақ 1 дұрыс жауап 3 дұрыс емес жауап
… (Келесі сұрақтарға да ұқсас дұрыс және дұрыс емес жауаптар қолданылуы мүмкін.)
You
Сұрақ: Сүйінбай мен Қатағанның айтысының тілдік ерекшеліктерінің қайсысы айтыстың көркемдік деңгейін арттырады?
Дұрыс жауап: Тілдің бейнелілігі, теңеулердің молдығы, сөз ойыны, қарсы сөздердің қолданылуы, ритм мен үндестіктің сақталуы айтыстың көркемдік деңгейін арттырады.
Дұрыс емес жауаптар:
Диалект сөздердің көп қолданылуы. (Диалект сөздердің көптігі түсініктілікті қиындатуы мүмкін) Күрделі грамматикалық құрылымдардың қолданылуы. (Күрделілік тыңдаушыларға түсініксіз болуы мүмкін) Сөйлемдердің қарапайымдылығы. (Көркемдік деңгейді арттыру үшін белгілі бір күрделілік қажет)
|
Айтыстағы екі ақынның сөз қолданыстары арқылы тұлғалық болмысына гуманистік тұрғыдан талдау жасайды. Кестемен жұмыс істеу арқылы ақындарға мінездеме береді
Ойын ойнау арқылы әдебиет теориясындағы тілдің көркемдегіш тәсілдерін анықтамаларын есімізге түсіріп алайық
Айтыстағы кейіпкерлердің тілге тиек еткен сөз түйдектерін негізге ала отырып, олардың қолданылу ерекшеліктерін талдайды
Дұрыс жауапты табады
|
Дескриптор: -Үзіндіні түнісіп оқиды ; -Үзіндідегі ақынның сөз қолданысы арқылы тұлғалық болмысына гуманистік тұрғыдан талдау жасайды; - кестемен жұмыс істеу арқылы ақындарға мінездеме береді.
Дескриптор: көркемдегіш құралдардың анықтамаларын табады
Дескриптор көркемдегіш құралдардың түрлерін анықтайды; -олардың қолданылу ерекшелігін талдайды.
Дескриптор: Сұрақты оқып,дұрыс жауабын табады
|
Кестелер, манеталар
|
||||||||||||||||||||||||||||
Рефлексия 5 мин
|
Тик ток әдісі Бағалау Үйге тапсырма: Әдеби эссе жазу
|
|

