Оқу бағдарламасына
сәйкес оқыту мақсаттары
|
10.2.3.1 шығармадағы
көркемдегіш құралдардың орны мен қызметін
талдау;
10.3.3.1 шығарманың идеясын адамгершілік құндылық
тұрғысынан талдап, әдеби эссе жазу;
|
Сабақтың
мақсаттары
|
Т. Сұлтанбеков «Көшпелі
алтын» ғылыми-фантастикалық әңгімесіндегі құбылту мен айшықтаудың
түрлерін талдап, автор стиліне баға беру, шығарманың идеясын
адамгершілік құндылық тұрғысынан талдап, әдеби эссе
жазу.
|
Сабақтың
басы
|
Ұйымдастыру
кезеңі:
Қызығушылықты
ояту.
«Көршіңмен талқыла» әдісі арқылы оқушылар теориялық
мәліметті
талқылайды.
Троп - грекше - tropos -
бұрылыс, бұрма деген сөз.
Көркем тілдің басқа
түрлерінен ауыстыру мағынасында қолданылатын сөздердің негізгі
ерекшелігі астарлылығында. Бір нәрсені айтып, екінші мағына
ұқтыруында. Мысалы, ақындар: Алатау ақ бас шалым көпті көрген не
жұлдыз жымыңдады, күн күлді деп жазады. Мен Абайды оқыдым, көше
ояу, ана үйдің құдасы келді дейтін сөйлемдердегі сөздерді алсақ –
бәрі де ауыстыру мағынасында қолданылған сөздер. Жұлдыз жымыңдады,
күн күлді - жанды нәрселердің істейтін іс-амалын жансыз нәрселерге
істету, көше ояу -адамның орнына тұрағын айту. Абайды оқыдым -
шығармасының орнына авторын айту т.б. осылар тәрізді сөз
қолданыстар троп немесе ауыспалы мағынасында қолданылатын сөз
делінеді. Троп негізінде алтыға бөлінеді: 1) метафора; 2)кейіптеу;
3) метонимия; 4) синекдоха; 5) символ
6)аллегория. Фигура (латынша келбет,
бейне) - әдеби тілдің әсерлігі
үшін қажет тәсіл, яғни сөз тіркестерін дағдылы синтаксистік
қалыптан гөрі өзгешелеу ораммен, айрықша айшықпен құру. Мақсаты:
сөздерге ерекше леп, екпін, тыныс беру арқылы олардың оқырманға
әсерін күшейту. Айшықтаудың бірнеше түрі бар.Арнау – адамның, яғни
ақынның өзіне не өзгеге, кейде тіпті жалпы жұртқа арнайы тіл қатуы,
олармен іштей кеңесуі. Арнауды А.Байтұрсынов үш түрге бөлген:
жарлай арнау, сұрай арнау, зарлай арнау. Кейін бұл үлгіге
айналды.
Сабақтың тақырыбы
мен мақсаты анықталады.
|
Оқушылар назарын
сабаққа аудару.
«Көршіңмен талқыла»
әдісі арқылы оқушылар теориялық мәліметті
талқылайды.
Сабақтың тақырыбы мен
мақсаты анықталады.
|

|
10-сынып
Қазақ
әдебиеті
Әдебиет
теориясы
https://lektsii.com/1-51554.htm
|
Сабақтың
соңы
|
Мағынаны
тану
Тапсырма. Оқушылар ұсынылған кестеге сай құбылту мен айшықтаудың
түрі, қолданылу мақсатын, автордың стильдік ерекшелігін
бағалайды.
Шығармадан
мысалдар
|
Құбылту мен айшықтаудың түрі, қолданылу
мақсаты
|
Автордың стильдік
ерекшелігіне баға
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Дескриптор:
(кемінде
3-4);
ҚБ
Тапсырма. Берілген тақырыпқа
кұрылымдық және стильдік ерекшелігін сақтай отырып 150-200 сөз
көлемінде әдеби эссе жазыңыз.
Тақырып: Дүние де өзі, мал да
өзі,
Ғылымға көңіл
бөлсеңіз...
Дескриптор:
ҚБ
«Автор орындығы». Үздік жұмыстар «Автор
орындығында» оқылады.
Кері байланыс

|
Оқушылар ұсынылған кестеге сай құбылту мен айшықтаудың
түрі, қолданылу мақсатын, автордың стильдік ерекшелігін
бағалайды.
Оқушылар тапсырманы орындап, бір-бірін
бағалайды.
Берілген тақырыпқа кұрылымдық және стильдік ерекшелігін
сақтай отырып 150-200 сөз көлемінде әдеби эссе
жазады.
Үздік жұмыстар «Автор орындығында»
оқылады.
|
ҚБ «Нысана»

ҚБ «Нысана»

|
https://lektsii.com/1-51554.html
|