Материалдар / Тәмпіш қара. Ашық сабақ.

Тәмпіш қара. Ашық сабақ.

Материал туралы қысқаша түсінік
Сәбит Мұқановтың "Тәмпіш қара" повесі - балалар әдебиетінің көрнекті шығармаларының бірі. Шығармада қазақ ауылының өмірі, ондағы дүниетанымы, достық пен адалдық тақырыптары бейнеленеді. Повестің басты кейіпкері - кішкентай бала Әбдікәрім (Тәмпіш қара), оның өмірдегі қызықтары мен оқиғалары, достарымен қарым-қатынасы суреттеледі. Ашық сабақты дайындау келесі аспектілерге назар аударуға болады: Тақырыпты анықтау : "Тәмпіш қара" повесіндегі негізгі тақырыптарды (достық, адалдық, ауыл өмірі) зерттеу. Кейіпкерлермен жұмыс : Оқушыларға кейіпкерлерді жазып, оларды зерттеуге тапсырма беру. Сюжеттік желіні талдау : Шығармадағы негізгі оқиғаларды қысқаша баяндап, желілік желіні талдау. Шығармашылық тапсырмалар : Оқушыларды шығармашылық тапсырмалар арқылы өз ойларын білдіруге көмектесу (эссе жазу немесе сурет салу). Талдау сұрақтары : Оқушыларға талдау сұрақтарын ұсынған шығармалардағы негізгі ойларды кеңейту, зерттеу. Бұл құралдардың шығармаларын тереңірек түсініп, талдауды жақсартуға болады.
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Сабақ жоспары : 7-сынып қазақ әдебиеті

Сабақ тақырыбы:

С.Сарғасқаев «Тәмпіш қара». Бекіту сабағы.

Мектеп: № 12 ЖОББМ.

Уақыты: 07. 03. 2024 ж.

Мұғалімнің аты – жөні: Нұржанова Ж.А.

Сынып: 7 Т1

Қатысқан оқушылар саны: 22

Қатыспағандар:2

Оқу мақсаты

Т/Ж1.Көркем шығарманың мазмұны мен пішіні

7.Т/Ж1.Әдеби шығарма сюжетінің құрамдас бөлшектерін талдау

Сабақтың

мақсаты

Шығарма сюжетінің құрамдас бөлшектерін талдау;

Шығарманы композициялық құрылысына қарай талдау.

Бағалау критерийі

Шығарманың мазмұнымен танысады;

Бөлімдердің ретін біледі;

Маңызды оқиғаларды біледі;

Әдеби шығарманың жанрын анықтайды;

Композициялық құрылысына қарай талдай алады.

Пәнаралық байланыс

АКТ.

АКТ –ны қолдану дағдылары

Таныстырылым

Құндылықтарды игерту

«Мәңгілік ел» құндылығы:

Тіл және мәдениет

құндылықтар:

Өзіне және айналадағы адамдарға құрмет;

Ынтымақтастық;

Жауапкершілік;

Отбасы мүшелеріне, достыққа, адами құндылықтарға деген құрмет.

Тілдік

міндеттер

Тәмпіш

Алдыңғы білім


Көркем шығармаға сыни шолу жасау

Жоспар

Сабақ кезеңдері

Жоспарланған іс - әрекеттер

Ресурстар

Сабақтың басы

1 мин


5 мин.


5 мин.











Сабақтың ортасы




7 минут
























7 минут























15 минут


Болжау стратегиясы. Суреттер арқылы.


Сұрақтарға жауап беру.


Үй жұмысы. Әр оқушы өзінің жұмысын талдайды.

Қызығушылықты ояту.

«Тәмпіш» сөзіне ассоциация жасау.

Shape1 Shape2

Shape3

«Shape4 Тәмпіш»

Shape5

ТӘМПІШ сөзінің мағынасы.
1) Кiшкене келген, қысқа, келте (мұpын).~мұpын (танау).


Сюжет – өзара жалғасқан оқиғалар тізбесі, оқиғаның тұтас желісі. Бүгінгі сабақта біз сюжеттің құрамдас бөліктері, композициялық құрылысына талдау жасаймыз.


Бөлімдерге тоқталу.

1-тапсырма. (Жеке жұмыс) Шығарма бөлімдерін рет-ретімен айтып шығады.



Бөлімдері:
• «Танысу»
• «Тілеп алған азап»
• «Әзілі ме шыны ма?»
• «Өкініш»
• «Теке қарт»
• «Не болды бізге?»
• «Бұдан кейінгі күндерде …»
• «Ойламаған жерден»
• «Үш күн қалғанда»


Оқушылардың жұмыстарын тексеру үшін әр оқушы өз жазбаларымен топ мүшелерін таныстырады.


Дескрипторлары:

  1. Шығарма бөлімдерімен таныс;

  2. Бөлімдердің ретін біледі.

2-тапсырма. (Топтық жұмыс) Әр бөлімге қатысты басты оқиғаларды бір-екі сөйлеммен жазып шығыңыздар.
• Шаншатайдың ауылға келуі.
• Балаларды егін басына ертіп баруы.
• Егін басындағы балалардың өнері.
• Балалардың «Октябрь балалары» газетімен танысуы.
• Балалардың қырман басынан қайтардағы қырманшыларға өнер көрсетуі.
• Шаншатайдың «доп қуу» ойынын ұйымдастыруы.
• Шаншатай мен Иманбектің төбелесі.
• Балалардың Теке қартпен кездесуі.
• Келдібай директордың балаларға пионерлік тапсырма беруі.
• Ауылға радио келуі.
• Иманбектің кешірім сұрауы.
• Ауыл балаларының мәдениеттілігі.
• Ауылға газет келуі.


Дескрипторлары:

  1. Шығарманың мазмұнымен таныс;

  2. Маңызды оқиғаларды біледі.


3-тапсырма. (Топтық жұмыс) Төмендегі кестені толтырыңыздар.

Эпикалық жанр түрі


Шығарманың негізгі ойы


Тәрбиелік мәні: 


Шығарманың композициялық құрылысы:

Басталуы. 


Байланысуы.


Шиеленісуі.


Шарықтау шегі. 


Шығарманың шешімі. 




Эпикалық жанр түрі – повесть.

Шығарманың негізгі ойы — жас жеткіншектерді адамгершілікке,шыншылдыққа, қайырымдылыққа тәрбиелеу.

Шығарманың композициялық құрылысы:

Басталуы. Шаншатайдың ауылға келуі, ауыл балаларымен танысуы.

Байланысуы. Шаншатай Ертайдың суретші екенін білуі,екеуінің айырылмастай дос болуы.

Шиеленісуі. Мектеп оқушыларының қырман даласына көмекке баруы, түрлі ойын – сауық ұйымдастырулары, Шаншатайдың ауыл балаларының газетке деген қызығушылықтарын оятуы.

Шарықтау шегі. Оқушылардың өз мақалаларын оқу үшін Теке қарттың үйіне іздеп баруы, Шаншатай мен Иманбектің төбелесуі, Иманбектің одан кешірім сұрауы.

Шығарманың шешімі. Ертайдың салған суретінің «Октябрь балалары»газетіне шығуы.


Тәрбиелік мәні: Шаншатайға тән әдептілік, ұқыптылық, еңбек сүйгіштік қасиеттер көрінсе, Ертай бойындағы өнерге құштарлық, дүниені бала көзімен қабылдау қасиеттері танылады.


Дескрипторлары:

  1. Әдеби шығарманың жанрын анықтайды;

  2. Композициялық құрылысына қарай талдай алады.

4-тапсырма

Төмендегі сұрақтарды жұпта талда:

  • Достық қарым-қатынас дегеніміз не?

  • Шаншатай мен Иманбектің арасындағы достық қандай?

Төмендегі ой қорытындысын топта талда

«Әр адамның болашағы оның өзінің қарым – қатынастарын дұрыс жолға қоя алу қабілеттілігіне, маңындағы адамдармен тиімді қатынас жасай білуіне тәуелді болады. « -деген тұжырымды оқи отырып, әңгімедегі кейіпкерлердің басқалармен қарым-қатынасына қандай баға берер едің?

Шығармаға сүйене отырып, басқаларға сындарлы қарым-қатынас бойынша кеңес жаз.


Жұпқа

Топқа бөлу.












Соңы

5 мин

Рефлексия.

Бүгінгі сабақ несімен ұнады?

Оқу мақсатына жеттім деп ойлайсыз ба?

Қай тапсырма сізге көбірек ұнады?


Бағалау.

Үй тапсырмасы. Кейіпкерлерге хат жазу.




Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі