Тарих сабағында оқушылардың
пәнге деген қызығушылықтарын
арттыру
Қазiргi таңда бiлiм беру
жүйесiндегi оқушының қызығушылықтарын теориялық негiзiн айқындап
алу үшiн, жеке тұлғаның кәсiби iс - әрекеттi атқаруға теориялық
және практикалық әзiрлiгi мен қабiлеттiлiгінiң бiрлiгi. Яғни, жеке
тұлғаның бiлiмi мен тәжiриебесiн нақты бiр жағдайда қолдана бiлу
iскерлiгi мен байланысты тұлға қасиетiн бiлдiретiн
ұғым.
Қазіргі кезде тарих
пәнін мектепте оқытудың мақсатымен міндеттері заман талабына
қарай өзгерді. Мен бұл пәнді оқыту барысында алдыма қойған
мақсаттарым:
• Оқушыны тарих пәні арқылы
мамандыққа баулу.
• Оқушының білім – білік
дағдыларын қалыптастыру.
• Білім алуға деген ынтасын
арттыру.
• Оқушының белсенділігі мен
іскерлігін арттырып, шығармашылыққа
баулу.
• Тарих тіліндегі
теориялық білімді практика мен
ұштастыру.
• Мамандығына байланысты тарихи
үрдістерді түсіндіре алатын жеке тұлға қалыптастыру. Бұл бағыт
оқушы мектепте алған білімдерінің қандай нәтижелерінің мектептен
тыс жерлерде пайдалана алады деген қарапайым сұрақтан туған. Бұл
бағыттың мәні мектепте оқылғанның бәрі болашақта тиімді болуы
керек, яғни пайдаға асуы тиіс деген ойда. Мәселен, оқушылардан
тарихи құжаттарды білуді, сондай – ақ осы құжаттарды қолданып,
өмірге икемделуді талап етуге болады. Білім беру
мазмұнын осы тұрғыдан қайта қарау өте пайдалы болар еді. Нәтиже
бағдарланған оқыту, яғни құзыреттілік тәсіл, ең алдымен мұғалімнің
кәсіби құзыреттілігін қалыптастыру және дамытуды талап етеді. Тарих
пәнін меңгертуде тарихи жылдардың маңызызор, сондықтан сабақ
барысында әр жылдардағы болған қызықты оқиғалардың да оқушы
қиялын ұштап отыруда алатын орны ерекше. Сонымен қатар
оқушыларға әртүрлі тақырыптарда жеке жұмыстар тапсыруда сабақты
тереңдете түседі, осы зерттеген тақырыптарын ортаға салуға
мүмкіндік беремін. Осындай әдіс – тәсілдер арқылы әр сабақта жұмыс
істеу барысында оқушылардың білімдері терең дейді, есте сақтау,
тарих тілі мен сөйлеу қабілеттері дамиды және олар ізденімпаздыққа,
үнемділікке тәрбиеленеді. Өз тәжірибе жұмыстарымды қорытындылай
келе тарих білімнің кәсіби мамандыққа бағытталуы дағдымен іс әрекет
негізінде өздігінен ізденетін, өздігінен шешім қабылдайтын, нарық
заманында өмір сүріп, адал еңбектенетін, бәсекелестікке қабілетті
жеке тұлғаны қалыптастыруға септігін тигізеді деп сенемін. Пән
мұғалімі ретінде алдыма қойған мақсатым – оқушылардың ғылыми
ізденісін шыңдап, қабілетін арттыруда ғылыми ізденіс жұмыстарында
үлкен шығармашылық еңбек, тарихи тың деректерді пайдалану
қажет деп есептеймін.