Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Тест жұмысы 5 сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
№ 77 сабақ
Тақырыбы: Дұрыс және бұрыс бөлшектер. Аралас сандар
1 кезең: |
||||||||||
«КӨПІР» тапсырмалары (оқушылар үйде орындап, бүгінгі сабаққа дайындалып келеді) |
Сұрақтарға жауап бер: Үлестер дегеніміз не? Жауабы: Тұтас бір дене тең бөліктерге бөлінсе, бөлікер үлестер деп аталады. Жай бөлшектер қалай жазылады? Жауабы: a- жай бөлшектің алымы, b - бөлімі, а жазылуы b Бөлшекті қысқарту дегеніміз не? Жауабы: Бөлшектің алымын да, бөлімін де олардың 1-ден өзге ортақ бөлгішіне бөлуді бөлшекті қысқарту деп атайды Қысқартылайтын бөлшектер дегеніміз не? Жауабы: Алымы мен бөлімі өзара жай сандар болатын бөлшектер қысқартылмайтын бөлшектер деп аталады. |
|||||||||
11 кезең: жаңа тақырып бойынша тапсырмалар |
||||||||||
Теориясы: «БІЛУ» (Кім? Не? Нені? Қашан? Қандай? Қалай? Не істеді?) |
Бос орынға қажетті сөздерді жазып, сөйлемді толықтыр .
|
|||||||||
Теориясы: «ТҮСІНУ» (Неге? Неліктен? Себебі? Не үшін?) |
Себебін түсіндіріп жаз: Егер бөлшектің алымы бөлімінен кіші болса, онда бөлшек дұрыс бөлшек деп аталады. Жауабы: 2, 4, 3 , 7 – дұрыс бөлшектер, өйткені 2<3, 4<9, 3<10, 7<8 3 9 10 8 Егер бөлшектің алымы бөліміне тең немесе одан үлкен болса, онда бөлшек бұрыс бөлшек деп аталды. Жауабы: 5, 11, 12, 10, 36 – бұрыс бөлшектер, өйткені 5=5, 11>6, 12>7,10=10,36>35 5 6 7 10 35 Бүтін бөліктен және бөлшек бөліктен тұратын сан аралас сан деп аталады |
|||||||||
Теориясы: «ТАЛДАУ» (Салыстыр, Айырмашылығы неде? Ұқсатығы неде? Тақырыптың басты идеясын жаз, деген болу керек) |
Венн диаграммасын толтыр: дұрыс бөлшектер аралас сан бұрыс бөлшектер
6 , 15 - бұрыс 3 7 бөлшектер 5 3 – аралас сандар 8 5 , 8 , -дұрыс 8 10 бөлшектер Тақырыптың басты идеясын жаз: Жай бөлшектің алымы бөлімінен кіші болуы мүмкін, оған тең болуы немесе бөлімінен үлкен болуы мүмкін. |
|||||||||
Теориясы «ЖИНАҚТАУ» (қорытынды шығар , анықтама бер, Мазмұнды жүйелі кесте, сызба, т. Б. түрінде)
Егер бөлшектің алымы бөлімінен кіші болса, онда бөлшек дұрыс бөлшек деп аталады. |
Жазықты, нүкте ұғымдарын жинақта:
Дұрыс және бұрыс бөлшектер. Аралас сандар
Егер бөлшектің алымы бөліміне тең немесе одан үлкен болса, онда бөлшек бұрыс бөлшек деп аталды. Бүтін бөліктен және бөлшек бөліктен тұратын сан аралас сан деп аталады.
|
|||||||||
Практикасы: «ҚОЛДАНУ» (қарапайым тапсырмалар) |
А)1, 5 , 9 , 3 , 25 , 71 , 80 , 99 бөлшектерінің қайсысы дұрыс бөлшек, қайсысы бұрыс 3 4 9 10 26 71 9 36 бөлшек? Жауабы: Дұрыс бөлшек; 1 , 3 , 25 , бұрыс бөлшектер; 9 , 5 , 71 , 80 , 99 3 10 26 9 4 71 9 36 Б)Бұрыс бөлшектерді аралас сан түрінде жаз; 25 , 38 , 50 , 48 , 6 9 20 7 Жауабы: 4 1 = 6*4+1 = 25 , 4 2 = 4*9+2= 38 , 210 = 2*20+10=50, 6 6 = 6*7+6 = 48 6 6 6 9 9 9 20 20 20 7 7 7 |
|||||||||
Практикасы : «БАҒА БЕРУ» (Сен қалай ойлайсың? Не істер едің) |
Сұраққа жауап бер: Дұрыс бөлшек дегеніміз не? жауабы: Егер бөлшектің алымы бөлімінен кіші болса, онда бөлшек дұрыс бөлшек деп аталады. Бұрыс бөлшек дегеніміз не? жауабы: Егер бөлшектің алымы бөліміне тең немесе одан үлкен болса, онда бөлшек бұрыс бөлшек деп аталды. Аралас сан дегеніміз не? жауабы: Бүтін бөліктен және бөлшек бөліктен тұратын сан аралас сан деп аталады. |
|||||||||
111 кезең: Деңгейлік тапсырмаларды орындап, балл жинау |
||||||||||
1 деңгей (5 балл) «Тас қақпа» |
||||||||||
Теориясы: «БІЛУ» (Кім? Не? Қашан? Қандай? Қалай? Не істеді?) |
Сұрақтарға жауап бер: 3 - дұрыс бөлшек неге? 4 Себебі: алымы бөлімінен кіші (3< 4) 5 , 6=6 - бұрыс бөлшек неге? 4 Себебі: алымы бөлімінен үлкен (5>4) немесе алымы мен бөлімі тең |
|||||||||
Практикасы «ҚОЛДАНУ» (қарапайым тапсырма) |
№ 472 1 , 6 , 7 , 11, 3 , 23, 7 , 88 , 33, 81 бөлшектерінен дұрыс бөлшектерді және бұрыс 4 5 7 9 11 15 15 88 95 100 бөлшектерді жеке-жеке теріп жазыңдар. Жауабы: Дұрыс бөлшектер: 1 , 3 , 7 , 33, 81 4 11 15 95 100 Бұрыс бөлшектер: 6 , 7 , 11, 23, 88 , 5 7 9 15 88 2) бөліндіні тауып жаз: 24= ? 9=? 64=? 33=? 51=? 48 =? 54 =? 111 =? 3 3 8 3 17 3 27 3 Жауабы: 24=6 9=3 64=8 33=11 51=3 48 =16 54 =2 111 =37 3 3 8 3 17 3 27 3 |
|||||||||
11 деңгей (5 балл + 4 балл= 9 балл) «Күміс қақпа» |
||||||||||
Теориясы: «ТҮСІНУ» (Неліктен? Себебі? Не үшін? Неге?) |
1)Бұрыс бөлшекті аралас сан түрінде жазуға болады. Себебі? Жауабы: Бұрыс бөлшектің бүтін бөлігін бөліп алу үшін алымын бөліміне бөлу керек. Сонда шыққан бөлінді - бүтін бөлік, қалдық-алымы бөлгіш бөлімі болады. 2)Аралас санды бұрыс бөлшекке қалай айналдырады? Жауабы:
|
|||||||||
Теориясы: «ТАЛДАУ» 1. Салыстыр.2. Айырмашылығы неде? 3. Ұқсатығы неде? 4. тақырыптың басты идеясын жаз, деген тапсырмалар болу керек. Немесе 1-3 тапсырмаларды Венн диаграммасы арқылы қамтуға болады. |
Б ес алманы тең етіп екі балаға бөліп берсе, олардың әрқайсысы қанша алмадан алады?
Себебі: 5:2= 5 = 2 1 2 2 |
|||||||||
Тақырыптың басты идеясын жаз: Бес алманы тең етіп екі балаға екі жарым алмадан беруге болады. |
||||||||||
Практикасы: «ҚОЛДАНУ» (2- кезең қарапайым тапсырмаларының өзгертілген жағдайдағы нұсқалары орындалады) |
№ 490 Бос орындарды толықтырып жазыңдар:
5 5 7 7 10 10 11 11
3 3 4 4 10 10 5 5 Жауабы:
5 5 7 7 10 10 11 11
3 3 4 4 10 10 5 5 |
|||||||||
111 деңгей; (5 балл+ 4 балл+ 3 балл= 12 балл) «Алтын қақпа» |
||||||||||
Теориясы: «ЖИНАҚТАУ» (қорытынды шығаруға бағытталған: Мазмұнды жүйеле, анықтама бер, кесте, сызба толтыр, сөзжұмбақ, ребус шеш сияқты т.б. сөздер тапсырма шартарында болу керек.) |
|
|||||||||
Практикасы: «БАҒА БЕРУ» (сен қалай ойласың? Не істер едің? ) |
Сұраққа жауап бере отырып түсіндір: Сен қалай ойлайсың ? Математика бізге керек бе? Жауабы: Менің ойымша -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|