Тілдік
мақсаттар
|
Пәндік лексика мен
терминология:
Троп (метонимия, синекдоха,
метафора, теңеу, гипербола, литота, кейіптеу,
ирония).
Фигура (шендестіру, қайталау,
параллелизм, риторикалық сұрақ-жауап, дауыс ырғағы т.
б.)
Оқушылар түсінеді және
сипаттайды...
Диалог және айтылымға
пайдалы тіркестер:
Менің
байқағаным,...Менің ойымша,... Мен
ойлаймын...
|
Сабақтың
басы
5
минут
|
Ұйымдастыру
кезеңі. Сынып оқушылары түгенделеді.
Оқушылар назары сабаққа
аударылады.
Қызығушылықты
ояту.
Берілген сөздердің қай
көркемдегіш құрал түріне жататынын
анықта.

Сабақтың
мақсатымен, бағалау критерийлерімен
таныстыру.
|
Сынып оқушылары түгенделеді.
Оқушылар назары сабаққа
аударылады.
Берілген сөздердің қай
көркемдегіш құрал түріне жататынын
анықта.
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты
анықталады.
|
ҚБ

ҚБ

|
11-сынып «Қазақ
әдебиеті» оқулығы
|
Сабақтың
ортасы
|
Мағынаны
тану. Мұғалім терминдердің
мағынасымен таныстыра келіп, сатылай кешенді талдау негізіне сүйене
отырып, өлең құрылысына талдау ретін
көрсетеді:
1.
Авторы
2.
Тақырыбы
3. Жанр
түрі
4. Идеясы
дегеніміз
5. Шумақ
саны
6. Тармақ
саны
7. Бунақ
дегеніміз
8. Буын
саны
9. Ұйқас
түрі.
10. Әдеби теориялық
ұғымдар:
11. Сөздікпен
жұмыс.
12. Өлеңнің тәрбиелік
мәні.
Оқушылар осы тапсырмадағы
көрсетілген рет арқылы өлең құрылысына талдай алатыны есте сақтау
керек.
Әдеби-теориялық
ұғым
Троп (гр. tropos – айналым, тіл оралымы, иін,
иірім, сөз қолданысы) немесе құбылту – атаудың немесе мағынаның
ауыспалы түрде қолдану тәсілі. Сөздерді тура мағынасында емес,
бұрма мағынасында қолдану, шындықты бейнелеп, кейде тіпті перделеп
жеткізу тәсілі болып табылады. Әдеби тілдің әсемдігі ғана емес,
әсерлігі үшін де орасан
қажет.
Тілде троп түрлері өте көп, ол
екі нәрсенің, не құбылыстың бір-бірімен сабақтастығы мен
арақатынасын ашу негізінде жасалады (метонимия, синекдоха), не сипатталатын құбылыстың
белгілерін екінші бір құбылыс ерекшеліктеріне ұқсату, ауыстыру
тәсілі негізінде туындайды (метафора, теңеу), сондай-ақ троп бір нәрсені үлкейту не
кішірейту, не сықақтау яки қарсы мағынада сипаттаумен, әсірелеу
сарынымен де шендеседі (гипербола, литота, кейіптеу, ирония).
Сөз
айшықтары (фигура) – сөйлеудін
әсемдігін, мәнерлілігін, экспрессивтік мәнің күшейтетін
синтаксистік құрылымдардың формалары, ұзақ уақыт бойы қалыптасқан,
жиі қолданылатын амал-тәсілдер. Оларға: шендестіру, қайталау,
параллелизм, риторикалық сұрақ-жауап, дауыс ырғағы т. б.
жатады. Сөз
айшықтары адамның сөйлеу шеберлігін,
зерделілігін, тіл байлығын
көрсетеді.
1-тапсырма. Өлеңдегі көркемдегіш
құралдарды табу.
Көркемдеуші
құралдар (троп)
|
мысалдар
|
автордың ойын
берудегі әсері
|
|
|
|
2-
тапсырма.
Бес сөйлеммен
қорытындылап айт. Тұманбай Молдағалиевтің өлеңде қолданған тілі
қандай?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Бағалау
Дескриптор:
-
көркем ауыстыру
түрлерін біледі;
-
шығармадан таба
алады;
-
қолдану себебін
анықтайды;
-
автордың ойын
берудегі әсерін табады.
3-тапсырма. Автор
бейнесі – әдеби шығармадағы жазушының
өз тұлғасы. Оқиғалы шығармаларда автор негізінен алғанда оқиғаны
баяндаушы болады.
Мағынаны тануға
бағытталған тапсырма
Көзқарасы нақты,
пікірі әңгімеде айқын көрінеді,
мысалы_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ойын еркін айта
алмайтын жасқаншақ,
дәлелі_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Бағалау
Дескриптор:
-
автор бейнесінің
анықтамасын біледі
-
шығармадан автор
бейнесіне қатысты жолдарды таба
алады
-
автор бейнесіне
анализ жасай алады.
|
Оқушылар
терминдердің мағынасымен танысады, сатылай кешенді талдау негізіне
сүйене отырып, талдау
жасайды.
Әдеби-теориялық
ұғымдармен танысады.
Өлеңдегі көркемдегіш
құралдарды табады.
Бес сөйлеммен
қорытындылап айт. Тұманбай Молдағалиевтің өлеңде қолданған тілі
қандай?
Автор
бейнесі – әдеби шығармадағы жазушының
өз тұлғасы. Оқиғалы шығармаларда автор негізінен алғанда оқиғаны
баяндаушы болады.
|
ҚБ
Тамаша
жауап!

Жақсы
жауап!

ҚБ
Тамаша
жауап!

Жақсы
жауап!

|
«Әдебиет
теориясы»
Әдебиет
хрестоматиясы
Т. Молдағалиев
«Бауырлар»
|
Дифференциацияны берілетін тапсырма, күтілетін
нәтиже, қолдау көрсету, бөлінетін уақыт, қолданылатын дереккөздер
арқылы жүзеге асыруға
болады.
Дифференциация
сабақтың кез келген бөлімінде
қолданылады.
|
Бұл бөлімді
оқушылардың сабақ барысында алған білімдерін бағалау үшін
қолданылатын әдіс-тәсілдеріңізді жазу үшін
пайдаланыңыз.
|
Сабақ жоспарын
құру үшін сізге өзге пән мұғалімдерінің көмегі керек
пе?
Берілген
тапсырмалардың қайсыбірі оқушылардың қауіпсіздігіне немесе
денсаулығына қауіп төндіре
ме?
Оқушылар сабақ
барысында өздерінің АКТ дағдыларын дамыта ала
ма?
Осы сабақ
барысында НЗМ құндылықтарын дамытуға қандай мүмкіндік
бар?
|