Материалдар / Толеранттылыққа 20 қадам
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Толеранттылыққа 20 қадам

Материал туралы қысқаша түсінік
Бүгін мен сіздермен тұлғаның қандай қасиеттері көмектесетіні және басқа адамдармен қарым-қатынаста кедергі болатыны туралы сөйлескім келеді. Ақыр соңында, біз бәріміз бір-бірімізден ерекшеленеміз, біз басқаша болу үшін тудық. Бірақ бұл жақсы! Бір сәтке дәл сол адамдар өмір сүретін әлемді елестетіп көріңіз. Олар бәрінде бірдей: сыртқы көріністе де, іс-әрекетте де, ойда да. Мұндай әлемнің суреті сізді қалай сезінеді? (Сыныпқа сұрақ - осы тақырып бойынша ой толғау). Біздің басқа әлемде өмір сүргеніміз жақсы. Қазіргі әлемде қаншама қатыгездік, зорлық-зомбылық пен жеккөрушілік бар. Олар бір-бірін жек көреді: байлар мен кедейлер, дені сау және науқастар, бастықтар мен бағыныштылар, әртүрлі ұлт пен дін өкілдері. Әрине, бұл әлемді жақсарта алмайды. Бүгін біз сіздермен толеранттылық туралы сөйлесетін боламыз. Барлығыңыз толеранттылық туралы бірнеше рет естіген шығарсыз. Бұл сөз өте сәнді, қазір барлық жерден естіледі. Ол нені білдіреді? Тамыры қандай, қайдан пайда болды?
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
03 Ақпан 2021
1663
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

5 мектеп – лицейі









Тақырыбы: «Толеранттылыққа 20 қадам»




Өткізген: Сағынбаева М.Ж.

Сыныбы: 11 Б













2020-2021 оқу жылы





Тақырып: «Толеранттылық және біз».

Мақсаты: Студенттер арасында толеранттылық сезімін дамытуға ықпал ету, студенттердің бүгінгі толеранттылық деңгейін бағалау және талдау.

Тапсырмалар:

Оқушыларды басқа адамдармен қарым-қатынаста көмектесетін жеке қасиеттерімен таныстыру;

Толеранттылықтың негізгі принциптерін анықтаңыз;

Оқушылардың толеранттылық деңгейін бағалау және талдау.

Сынып сағаты

Мұғалімнің кіріспе сөзі:

Бүгін мен сіздермен тұлғаның қандай қасиеттері көмектесетіні және басқа адамдармен қарым-қатынаста кедергі болатыны туралы сөйлескім келеді. Ақыр соңында, біз бәріміз бір-бірімізден ерекшеленеміз, біз басқаша болу үшін тудық.

Бірақ бұл жақсы! Бір сәтке дәл сол адамдар өмір сүретін әлемді елестетіп көріңіз. Олар бәрінде бірдей: сыртқы көріністе де, іс-әрекетте де, ойда да. Мұндай әлемнің суреті сізді қалай сезінеді? (Сыныпқа сұрақ - осы тақырып бойынша ой толғау). Біздің басқа әлемде өмір сүргеніміз жақсы.

Қазіргі әлемде қаншама қатыгездік, зорлық-зомбылық пен жеккөрушілік бар. Олар бір-бірін жек көреді: байлар мен кедейлер, дені сау және науқастар, бастықтар мен бағыныштылар, әртүрлі ұлт пен дін өкілдері. Әрине, бұл әлемді жақсарта алмайды. Бүгін біз сіздермен толеранттылық туралы сөйлесетін боламыз.

Барлығыңыз толеранттылық туралы бірнеше рет естіген шығарсыз. Бұл сөз өте сәнді, қазір барлық жерден естіледі. Ол нені білдіреді? Тамыры қандай, қайдан пайда болды?

Тарихқа жүгінейік.

18-19 ғасырлар тоғысында Францияда Беневентин князі Таллейран Перигорд өмір сүрді. Ол әр түрлі үкіметтер тұсында (және революцияшыл, Наполеон және Людовик XVII патша кезінде) үнемі сыртқы істер министрі болып қала беретіндігімен ерекшеленді. Ол көптеген салаларда талантты адам болды, бірақ, сөзсіз, бәрінен бұрын басқалардың көңіл-күйін ескеру, оларға құрметпен қарау, басқа адамдардың мүдделеріне мейлінше нұқсан келтіретін тәсілдермен шешімдер іздеу қабілетінде болды. Сонымен қатар, өз принциптерін сақтаңыз, жағдайды басқаруға ұмтылыңыз және мән-жайларға соқыр бағынбаңыз. «ТОЛЕРАНТТЫҚ» ұғымы осы адамның есімімен байланысты.

16 қарашада әлемнің көптеген елдерінің тұрғындары Халықаралық толеранттылық күнін атап өтеді. Бұл мереке сонау 1996 жылы БҰҰ Бас ассамблеясының шешімімен белгіленді.

Мүмкін, толеранттылық сөзі бәріне бірдей таныс емес шығар, бір қарағанда, бұл мүлдем түсініксіз болып көрінеді. Бірақ оның мағынасы адамзат қоғамының өмір сүруі мен дамуы үшін өте маңызды. Қазіргі заманғы мәдениетті адам - \u200b\u200bбұл білімді адам ғана емес, өзін-өзі құрметтеу сезімі бар және айналасындағылар оны құрметтейтін адам, ол толерантты адам.

Біз заманауи дамыған әлемде өмір сүреміз, прогресс үнемі алға жылжиды. Технология адамның қызметіне келген кезде. Өмір өлшемді, қарапайым, сабырлы, мейірімді болуы керек сияқты көрінетін еді. Бірақ біз жиі сөздерді естиміз: агрессия, қатыгездік, зорлық-зомбылық, түсінбеушілік.

Барған сайын бұл ұғымдар қазіргі жастарға қолданыла бастады. Жаман нәрсе бір жерде емес, біреумен емес, қасымызда және арамызда болып жатыр.

Біз толығымен толеранттылық пен «толерантты тұлға» болуға шақыратын сөздерді жиі естиміз.

Бұл не деген сөз? Неліктен біздің қоғамға толерантты жеке тұлға керек?

Толеранттылық әлемнің әр түрлі тілдерінен әртүрлі тәсілдермен аударылады, бірақ жалпылық барлық ұғымдарда көрінеді.

«Толеранттылық» сөзінің әр түрлі тілдерден аудармасы (слайдтар)


Орыс тіліне аудару

ағылшын

Адамды немесе затты наразылықсыз қабылдауға дайындық пен қабілет

француз

Өзгенің бостандығын, оның ойлау тәсілін, мінез-құлқын, саяси және діни көзқарастарын құрметтеу

Қытай

Өзгелерге жомарттық көрсету

араб

Кешірімділік, рақаттылық, жұмсақтық, жанашырлық, рақым, шыдамдылық, басқаларға деген сүйіспеншілік

парсы

Шыдамдылық, төзімділік, төзімділік, татуласуға дайын болу

Қай анықтама сізге көбірек ұнайды? ( Жауаптар).

Неліктен әр түрлі елдерде анықтамалар әр түрлі болады? ( Жауаптар).

Бұл анықтамалардың қандай жалпылығы бар? ( Жауаптар).

Неліктен толеранттылық бүгінгі күні өте маңызды? ( Жауаптар).

Толеранттылық дегеніміз не?

Толеранттылық - бұл біздің әлем мәдениеттерінің алуан түрлілігін, өзін-өзі көрсету формаларын және адам даралығын көрсету тәсілдерін құрметтеу, қабылдау және дұрыс түсіну (слайд)

1995 жылдың 16 қарашасында БҰҰ Бас Ассамблеясының 28-сессиясында қабылданған толеранттылық қағидаттарының декларациясынан үзінділермен танысайық.
1-бапта көрсетілген

1.1 Толеранттылық дегеніміз - біздің әлемнің бай мәдени әртүрлілігін құрметтеу, қабылдау және түсіну, біздің бейнелеу формаларымыз және адам даралығының көріну тәсілдері. Бұл әртүрліліктегі үйлесімділік.

1.2 Толеранттылық дегеніміз - бұл жеңілдік, көнілу немесе келісім емес. Толеранттылық - бұл, ең алдымен, адамның жалпыға бірдей құқықтары мен негізгі бостандықтарын тану негізінде қалыптасқан белсенді қатынас.

1.3 Адамның құқықтарын құрметтейтін үндестік толеранттылық дегеніміз әлеуметтік әділетсіздікке жол беру, өз басынан бас тарту немесе басқа адамдардың сенімдеріне жеңілдік жасау дегенді білдірмейді. Бұл дегеніміз, әркім өз сенімін ұстануға және басқаларға деген бұл құқықты тануға еркін. Бұл адамдардың сыртқы түріне, ұстанымына, сөйлеу тіліне, мінез-құлқына және құндылықтарына қарай әр түрлі болатындығын және бейбіт өмір сүріп, жеке даралықты сақтайтын ережелері бар екенін түсінуді білдіреді. Бұл сонымен қатар бір адамның көзқарасы басқаларға таңыла алмайтындығын білдіреді.

Толеранттылық басқа да нормативтік құжаттарда кездеседі.

Сізге бүгінгі төзімділік деңгейіңізді анықтаңыз деп кеңес бергім келеді. Сынақ «Сіз қаншалықты төзімдісіз? »Деп сұрады.

Үшінші мыңжылдық қарқын алуда. Прогресс алға ұмтылмастай алға жылжуда. Технология адамға қызмет етуге келді. Өмір көбірек өлшенетін, тынышталатын сияқты көрінетін еді. Бірақ біз сөздерді көбірек естиміз: босқын, зорлық-зомбылықтың құрбаны, ақ қарға.

Қазіргі қоғамда экстремизмнің, агрессивтіліктің, шиеленіс аймақтарының кеңеюінің белсенді өсуі байқалады. Бұл әлеуметтік құбылыстар әсіресе жастарға әсер етеді, олар өздерінің жас ерекшеліктеріне байланысты максимализммен, күрделі әлеуметтік мәселелерді қарапайым және жылдам шешуге ұмтылумен ерекшеленеді.

Кез-келген адам өмірде әртүрлі нәрселер жасайды. Кейбір жағдайларда ол дұрыс жасайды және өзінің жақсы қасиеттерін көрсетеді, бірақ кейде бұл орын алады және керісінше ...

«Adagio» бейнежазбасын қарау.

Бұл фильм не туралы?

Ол сізді қалай сезінді?

Өзінен басқа ешкімді мойындағысы келмейтін сұр тобыр. Есіңізде болсын, басында бәрі ерекше, ақ адамның артынан жүрді, ол іс жүзінде қолданған кезде оларды дауылдан өткізді. Бірақ бұл олардың оны басқалармен бірдей етуге тырысуына әлі де кедергі бола алмады. Бәрін құлатқысы келетін сұр тобыр. Көпшілік арасында адам кейде өзінің жеке мүдделерін көпшіліктің мүддесі үшін өзгертуге мәжбүр етеді. Көпшіліктің ішінде ешқандай жеке тұлға жоқ. Жиналғандар жасырын және жауапкершілікті көтере алмайды. Олардың бәрі біртіндеп ақ адамға өздерін лақтыра бастайды. Бірақ егер олар оны жай ғана өлімші етіп ұрып тастаса, онда олар іс жүзінде құдайлық мәнді көреді, олардан пұт көреді. Бірақ олардың бәрі бірдей сұр, олар көпшілікті жеңмейінше ешқашан біреу бола алмайды. Олар кез-келген адамға, тіпті ең таза және жақсы адамға қарай алады, бірақ олар өздері сұр масса болып қалады.

Шығу Жақсылық жасай отырып, адам өзі жақсарады, тазарады, жарқын болады. Егер біз кез-келген қарым-қатынас жасайтын адамға назар аударатын болсақ, ол кездейсоқ серік, қаңғыбас немесе дос болсын, бұл мейірімділіктің көрінісі болады.

Тұлғаны дамытудың екі жолы бар екенін көреміз - толеранттық және төзбеушілік.

«Толерантты және төзімсіз тұлға» жаттығуы

Төзімсіздік тәсілі адамның өзінің эксклюзивтілігі туралы идеясымен, тәрбиесінің төмендігімен, қоршаған шындықта өмір сүруге ыңғайсыздық сезімімен, билікке ұмтылуымен, қарама-қарсы көзқарастардан, дәстүрлер мен әдет-ғұрыптардан бас тартуымен сипатталады. Төзімсіз адамдар әлемді екі бөлікке бөледі: ақ және қара. Олар үшін жартылай реңктер жоқ. Адамдардың екі түрі ғана бар - жақсы және жаман. Олар «инсайдерлер» мен «аутсайдерлер» арасындағы айырмашылықты атап көрсетеді.

Толеранттық жол - бұл өзін жақсы білетін, қоршаған ортада өзін жайлы сезінетін, басқа адамдарды түсінетін және әрқашан көмектесуге дайын адамның, басқа мәдениеттерге, көзқарастарға, дәстүрлерге мейірімді қатынасы бар адамның жолы. Толерантты адам әлемді оның алуан түрлілігімен көреді.

Енді сіз II бағандағы сөздерді таратуыңыз керек, мұнда I бағанында - толерантты адамға тән ерекшеліктер, II-де - төзімсіз адамға тән белгілер:

Шыдамдылық, әзіл сезімі, түсінбеушілік, басқалардың пікірін құрметтеу, білместік, өзімшілдік, қайырымдылық, өзін-өзі ұстау, төзбеушілік, менсінбеу, ашуланшақтық, сұхбаттасушыны тыңдай білу, немқұрайлылық, цинизм, түсінушілік және қабылдау, сезімталдық, қызығушылық, гуманизм, итермелемейтін агрессивтілік.

Енді әр түрлі жағдайда өзіңді қалай ұстайтындығыңды қарастырайық.

Жағдайларды талдау.

1. «Отбасында»

Анам терезеден қызының қыз Валямен сөйлесіп жатқанын көрді, ол туралы басқалар жаман пікірде болды. Менің қызым үйге оралғанда, анасы екеуі арасында әңгіме болды. Анам қызының Валямен сөйлескенін қаламайтынын айтты, өйткені олар (қызы) туралы олар жаман сөйлейтін шығар деп қорқады. Қыз не істеу керек? Жауап ретінде не айтуға болады?

2. «Мектепте»

Екі баланың арасында төбелес басталды, олардың бірі кездейсоқ жақын жерде болған сыныптасына кездейсоқ тиіп кетті - соққы оған арналмаған. Ренжіген адам не істеуі керек?

3. «Көшеде»

Қыз дүкенге келіп, кезекте тұрды. Біраз уақыттан кейін дүкенге ескі әйел кіріп келді, оның көңіл-күйі анық емес және қатты ашулана бастады: «Қандай жастарға барды, сізде олардың сөздері бар, олар сізге жүз жауап берді. Дөрекі, тәрбиесіз, орындар ешқашан бас тартпайды. Бірақ біз мүлдем өзгеше болдық ». Қыз өзін қалай ұстауы керек?

4. Сіз ойын ойнайсыз, команда мүшелерінің бірі ережелерді сақтамайды.Сіз бұл жағдайда не істейсіз?

5. Көшеде немесе қоғамдық көліктерде сізді басып кетті. Сіздің реакцияңыз ...

6. Сыныпта дау жоғары дауыспен басталады. Сіздің реакцияңыз ...

«Сиқырлы дүкен» жаттығуы.

Балалар, біздің өмірімізде идеалды адамдар жоқ, әрқайсысының өзіндік кемшіліктері бар, кейбір жағымды қасиеттердің болуы және басқалардың болмауы.

Енді мен сізді толерантты адамдар деп санау үшін қандай қасиеттер жетіспейтіндігі туралы ойлануға шақырамын.

Мұғалім топ мүшелерінен дүкен өте ерекше «заттар» бар деп елестетуді сұрайды: шыдамдылық, рақаттану, айналадағыларға деген ықылас, әзіл сезімі, сезімталдық, сенім, альтруизм, өзін-өзі бақылау, қайырымдылық, гуманизм, тыңдау дағдылары, қызығушылық, қабілет эмпатияға

Мұғалім кейбір қасиеттерді басқалармен алмастыратын сатушы ретінде әрекет етеді. Барлығы қатысады. Қатысушы шақырылды. Ол өзіне жоқ бір немесе бірнеше «затты» таңдай алады. (Бұл қатысушыда нашар көрсетілген қасиеттер). Мысалы, сатып алушы сатушыдан шыдамдылық сұрайды. Сатушы оған қанша және не үшін қажет екенін және қандай жағдайларда шыдамды болғысы келетінін біледі. Төлем ретінде сатушы оның орнына бірдеңе сұрайды, мысалы, ол өзінің көптігімен әзіл-оспақ арқылы төлей алады.

Соңғы тапсырма

Тақырып бойынша ережелер құрастыру

«Мектептегі толеранттылық».

Мұғалімді тыңдай білу.

Сабақтар өткізілетін сыныптарда тәртіпті сақтаңыз. Осылайша өз курстастарының жұмысын құрметтеу.

Асханада балаларға жол ашыңыз, науа тамақ әкелуге көмектесіңіз.

Мектеп оқушы үшін, оқушы меншік иесі, иесі мейірімді деген тұжырымдамадан шыға отырып, мектепте барлығына сәлемдесу сөзін айтуды ұмытпаңыз.

Жас жігіттер қыздарға өздерін нағыз мырзалар сияқты ұстайды.

Ұятсыз сөздерден аулақ болыңыз.

Оқытушыларға оқушыларға төзімділікпен қарау.

«Біздің командадағы тәртіп ережелері».

Бір-біріне деген толық түсіністік пен шыдамдылық.

Өзара құрмет.

«Адамгершіліктің алтын ережесін» сақтаңыз.

Достық махаббат.

Өз бойыңызда зияткерлікке тәрбиелеу.

«Қарым-қатынас кезіндегі төзімділік».

Әрдайым мұқият болыңыз.

Дауды төзімділікпен және негізделген түрде жүргізу.

Адамгершілікті және мейірімді болыңыз.

Әңгімелесушіні ренжітпеңіз.

Соңында сынып дегеніміз - шағын отбасы деп айтқым келеді. Мен бұл отбасында әрқашан мейірімділік, құрмет, өзара түсіністік билегенін қалаймын, ешқандай ұрыс-керіс пен ұрыс-керіс болмас еді.

Сынып сағатының нәтижесі.

Толеранттылық - қабылдау, өмір сүру құқығын беру және сіздікінен өзгеше идеяларды, құндылықтар мен сенімдерге төзімділік. Сабырлықпен әр жеке тұлғаның ерекше екендігіне және басқа дінге, біздің көзқарасымыздан өзгеше, басқа нәсілге жататын басқа дінге ҚҰҚЫҚ бар екендігіне байланысты.

Мұғалім:Сіз адамдар арасында өмір сүресіз. Сіздің әр сөзіңіз, ісіңіз, тілегіңіз айналаңыздағы адамдардан көрінетінін ұмытпаңыз. Өзіңізге сұрақ қойып, өз өміріңізді тексеріңіз: сіз зұлымдық жасайсыз ба, адамдарға қолайсыздық жасайсыз ба? Айналаңыздағы адамдар өздерін жақсы сезінуі үшін бәрін жасаңыз. Мен естелік алғым келеді «20толеранттылыққа қадамдар » адамдармен қарым-қатынаста сіздің нұсқаулығыңыз болды. Ересек өмірге қадам басқан кезде осы ережелерді есте сақтаңыз.

Толеранттылыққа 20 қадам

1. Мақсаттың айқын болуы.

2. Толеранттылықты қалау.

3. Адамның жақсаруға деген ұмтылысы. Үнемі өзін-өзі дамыту (тұлғаның өсуі).

4. Өзіңізді басқалардың орнына қоя білу.

5. Бағаламаңыз.

6. Кеңірек қараңыз:

Кішкентай нәрселер мен нәзіктіктерді байқау;

Жағдайдың ерекшелігіне назар аударыңыз;

Өңді ескеріңіз.

7. Түйсік пен қиялды байланыстырыңыз.

8. Өзіңіздің әлеуметтік шеңберіңізді кеңейтіңіз.

9. Басқа мәдениеттермен (дәстүрлермен) танысыңыз:

Тіл, суреттер, әдебиет, сәулет өнері;

Костюмдер (киім), тағамдар, музыка, билер, әндер.

10. Байқаңыз.

11. Басқа мәдениеттердің өкілдерімен сөйлесіңіз.

12. Өзін-өзі бақылауды жетілдіріңіз.

13. Үнсіз / тыңдау қабілетін дамыту.

14. Орындарды ауыстырыңыз. Саяхат(басқа жерлерге бару, қонаққа бару).

15. Көзқарастарды өзгертіңіз.

17. Жанашырлық

18. Асылып қалмаңыз.

19. Белсенді болыңыз.

20. Адамдарды емес, әрекеттерді бағалау.

Мұғалім.

Балалар, біз бүгін толерантты адам кім екенін, толеранттық сыныптың қандай ерекшеліктері бар екенін анықтай алдық. Қалай ойлайсыз, егер біз мұны мектеп өміріндегі қалыпты жағдайға айналдырсақ, біз өзімізді бақытты, табысты сезінеміз бе?

Ал егер сіз бен біз бақытты болса, онда біз міндетті түрде басқа біреуді бақытты еткіміз келеді. Мен біздің сыныптың, мектебіміздің өзі туралы «БІЗ ТОЛЕРАНТТЫҚ ПЛАНЕТАМЫЗ» деп мақтанышпен айтады деп үміттенемін.


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!