Түркістан облысы Мақтаарал ауданы «№5 Мақтаарал мектеп-гимназиясы» коммуналдық мемлекеттік мекемесі


Атакент 2025ж
Бекітемін:
Мектеп директоры:
_____________________
Д.А Дошманов
-
Күн 14.02.2025ж
«№5 Мақтаарал мектеп-гимназиясы» КММ
Педагогтің аты-жөні:
Тренер: Садирова Сулушаш Сапаровна
Тақырыбы:
TSL әдісінің оқу үдерісіндегі тиімділігі
Мақсаты:
- TSL (Task-Supported Learning) әдісінің тиімділігін көрсету.
- пән мұғалімдеріне TSL әдісін өз сабақтарында қолдануға көмектесу.
- мұғалімдер арасында тәжірибе алмасу, инновациялық әдістерді талқылау.
- оқушылардың белсенділігін арттыру және сыни ойлау дағдыларын дамыту.
Оқу нәтижесі:
- мұғалімдер TSL әдісін тиімді пайдалану арқылы оқушылардың белсенділігін және сыни ойлау дағдыларын арттыруды үйренеді.
- оқыту үдерісінде оқушыларға нақты тапсырмалар беру арқылы олардың оқу сапасын жақсарту жолдарын түсінеді.
- әр пән бойынша тиімді тапсырмалар құрастыруда дағдыларын арттырады
Түйінді идея:
TSL әдісі - бұл оқушылардың тілдік дағдыларын жүйелі әрі тиімді түрде дамытатын заманауи әдіс. Шебер сыныпта оны тиімді қолдану оқушылардың тіл үйрену мотивациясын арттырып, тілдік тосқауылдарды жеңуге мүмкіндік береді. TSL әдісі әрбір оқушының қабілетіне сәйкес, дараландырылған оқытуға бағытталған, бұл оны тиімді әрі қызықты етеді.
Құндылықтар:
Жасампаздық және жаңашылдық
-табиғи және әлеуметтік объектілер, тірі және жансыз табиғаттың байланысы, ғылым және ғылыми білім туралы алғашқы түсініктің болуы
- білімнің жаратылыстану және гуманитарлық салаларындағы тәжірибені бақылаудың, жүйелеудің және түсінудің қарапайым дағдыларының болуы.
- қарапайым өлшеулер жүргізу, практикалық есептерді шешуге арналған құралдармен жұмыс жасай алу.
- Зерттеуге, экспериментке бағытталған жобалық тапсырмаларды орындау
Сабақтың барысы:
|
Уақыты |
Коуч әрекеті |
Мұғалімнің әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
Кіріспе |
Ұйымдастыру кезеңі: Психологиялық ахуал : "Шығармашылық әлеміне саяхат" Мақсаты: Мұғалімдерді шебер сыныптың мақсатымен таныстыру, олардың шығармашылық әлеуетін оятып, бірлесіп жұмыс істеуге деген қызығушылықтарын арттыру. "Қазақтың қаны бір, жаны бір жол басшысы – мұғалім" дейді М.Жұмабаев. Əр мұғалім алдындағы шəкіртін “Болашақтың бір-бір тұлғасын тəрбиелеп жатырмын” -деп асқан жауапкершілікпен, адалдықпен жұмыс істесе, əр баланың жүрегінен жол тауып, олардың өзіне деген сенімін оята білсе - біздің жүйедегі сын да мүмкін азаяр ма еді? Мақсат: Мұғалімдермен танысу, шебер сыныптың мақсатын түсіндіру. |
- "Шығармашылық саяхат" видео/слайд көрсетілім: - Мұғалімдерге өздерінің ішкі шығармашылық ресурстарын және күштерін ашу мақсатында мотивациялық бейнемазмұн көрсетіледі. Бұл бейнемазмұн оқытудағы шығармашылық үдеріс пен жаңа идеяларды іске асырудың маңыздылығын көрсетеді. - Мысалы: "Өзіңізді таныңыз, өзіңіздің шекараңызды анықтаңыз, ал шығармашылық — бұл шексіз әлем." Іс-шаралар: -шебер сыныптың мақсаттары мен міндеттерімен танысады. - күтілетін нәтижелерін сұрау. -оқу үдерісіндегі жаңашылдықтар мен қажеттіліктер туралы қысқаша талқылайды. |
|
|
|
Топқа топтастыру: |
Үстел үстіндегі пәндер бойынша оқу құралдарын таңдай отырып топтарға бірігеді. 1-топ Think (Ойлану) 2-топ See (Көру) 3- топ Learn (Үйрену) |
Күтілетін нәтиже: TSL əдісі бойынша таңдалған оқу құралдарының мазмұны бойынша топтарға бірігеді. ● Think (Ойлану): тақырып немесе тапсырма туралы ойлану мүмкіндігі беріледі. ● See (Көру): ақпаратты немесе проблеманы визуализациялау арқылы түсінеді ● Learn (Үйрену): алған білімдерін практикада қолданады жəне бекітеді. |
|
|
|
Ой қозғау |
Теориялық бөлім Мақсаты: TSL әдісінің тиімділігін түсіндіру. -TSL әдісінің анықтамасы және оның ерекшеліктері. -TSL әдісі мен басқа да оқыту әдістерінің салыстырмалы талдауы. -TSL әдісінің оқушылардың белсенділігін арттырудағы, сыни ойлау дағдыларын қалыптастырудағы маңызы. -TSL әдісін қолданудың нақты мысалдары (мысалы, жаратылыстану, қазақ тілі, әдебиет пәндерінде қолдану). |
Күтілетін нәтиже: Оқушылардың тапсырмаларды өз бетімен шешу және зерттеу дағдыларын дамыту. |
|
|
|
Негізгі бөлім |
Практикалық бөлім Мақсаты: TSL әдісін қолдана отырып, нақты тапсырмаларды орындау Топтық жұмыс: Мұғалімдер 4-5 топқа бөлініп, әр топқа нақты пән бойынша тапсырма беріледі. "Шығармашылық есептер құрастыру" – TSL әдісін қолдана отырып, оқушыларға тапсырмаларды қалай беруге болатынын қарастыру. 1.Математика сабағы үшін TSL тапсырмасы: «Бөлшектерді қосу және алу» тақырыбы бойынша 3 тапсырма құрастырыңыз. Оқушыларға тапсырмаларды өз бетімен шешуге мүмкіндік беру үшін TSL әдісін пайдаланыңыз.
"Әңгіме құрастыру" – ТSL әдісі арқылы тіл дамыту тапсырмаларын жобалау. 2.Қазақ тілі сабағы үшін TSL тапсырмасы: Тапсырма: «Сөйлем мүшелері» тақырыбын оқыту үшін бір тапсырма беріледі.. Тапсырма оқушылардың сұрақ қою және өздігінен ойлау дағдыларын дамытуға бағытталуы керек. "Экологиялық жағдайларды зерттеу" – TSL әдісі арқылы жаратылыстану сабақтарын қалай ұйымдастыру керектігі. 3. Жаратылыстану сабағы үшін TSL тапсырмасы: Тапсырма: «Экология» тақырыбында оқушыларға экологиялық мәселе бойынша сұрақтар қойып, оларды өз бетімен зерттеу үшін тапсырма беріледі. "Қысқаша шығарма жазу" – оқушыларға шығармашылық тапсырмалар мен сыни ойлау дағдыларын қалыптастыру. 4. Әдебиет сабағы үшін TSL тапсырмасы: Тапсырма: «Қазақ әдебиеті» тақырыбында оқушыларға қазақ әдебиетіндегі белгілі бір кейіпкерді талдап, оны өз көзқарастары бойынша бағалауды тапсырады. |
Күтілетін нәтиже:
|
Дескриптор: |
|
|
Жағдаяттық тапсырма: |
«Тұмар» әдісінде қонақтар жағдаяттық тапсырмалар орындайды. «Көркем сұрақ- танымның жартысы. Шындығында да біз Әлемді сұрақ қою арқылы танимыз, өмірдің өзі қыруар сұрақтардан тұрады. Сондықтан да сабақтардың негізін сұрақтар құрауы керек. Өйткені сұрақтар ізденіске бағыттайды. Бастауыш сынып бойынша TSL әдісіне байланысты жағдаяттық тапсырма Тақырып: «Достық пен бірлік»
Жағдаят: Тапсырма:
Жаратылыстану бағыты бойынша TSL әдісіне байланысты жағдаяттық тапсырма "Климат және ауа райы"
Жағдаят: Тапсырма:
Қоғамдық бағыты бойынша TSL әдісіне байланысты жағдаяттық тапсырма "Адам және қоғам"
Жағдаят: Тапсырма:
|
Шығу жолы: Алғашқы қадам: жұмыс бөлінісі мен әрқайсысының рөлі туралы түсінік беріледі. Қиындықтар мен бірлесіп жұмыс істеудің маңызы түсіндіріледі. Екінші қадам: әрбір тапсырмаға жеке-жеке назар аударып, сол рөлде жұмыс жасауға дайындық жүргізеді. Олар өз міндеттерін орындап қана қоймай, бір-біріне көмек көрсетуді үйренеді. Үшінші қадам: топта жұмыс жасау барысында туындаған қиындықтар мен сұрақтарды талқылайды, оларды шешудің жолдарын бірге іздейді. Дескрипторлар: Тапсырмаларды бөлісу және рөлдерді анықтау: - өз міндетін дұрыс анықтайды. - топтағы әрбір адамның рөлін түсінеді және оған көмек көрсету қажеттілігін мойындайды. Бірлесіп жұмыс істеу және бір-біріне көмек көрсету: -өзге әріптестермен үйлестіре отырып, көмек көрсетуге дайын екенін білдіреді. - бірге жұмыс істеу кезінде өзара көмектесу арқылы тиімді нәтиже шығарады. Мәселелерді шешу жолдарын анықтау: - туындаған мәселені тыңғылықты тыңдап, шешу жолдарын ұсынады. - мәселелерді шешуде әріптестерінің пікірлерін тыңдайды, әрі конструктивті шешімдер қабылдайды
Шығу
жолы: - табиғи құбылыстар мен климаттық өзгерістерді байланыстырып, күнделікті әрекеттеріне қалай әсер ететінін үйренеді. Дескрипторлар: - ауа райының өзгерістерін дұрыс сипаттайды. - өз іс-әрекеттерін ауа райына байланысты дұрыс жоспарлайды. - табиғи құбылыстар мен климат арасындағы байланысты түсінеді.
Шығу
жолы: - қоғамдық іс-шаралардың пайдасын, әрбір адамның жауапкершілігін түсіну. Дескрипторлар: - тапсырманы орындау үшін дұрыс әрекеттер тізімін құрайды. - қоғамдық іс-шаралардың маңыздылығын түсіндіреді. - әлеуметтік жауапкершілік туралы ой қозғайды.
|
Бағалау: 3 балл: тапсырмаларды дұрыс бөліп, рөлдерді анықтаған, өзара көмек көрсету арқылы бірлесіп жұмыс істеген, туындаған мәселені шешуде нақты әрі тиімді ұсыныстар берген. 2 балл: рөлдерді дұрыс бөлген, бірақ көмек көрсету мен мәселені шешуде кейбір жетіспеушіліктер байқалады. 1 балл: тапсырмаларды бөлісуде қателіктер жасаған, көмек көрсету немесе мәселені шешу барысында белсенділік танытпаған.
Бағалау: 3 балл: ауа райы өзгерістерін дұрыс сипаттап, іс-әрекеттерін жақсы жоспарлаған. 2 балл: ауа райының өзгеруіне байланысты бірнеше дұрыс жауап берілген, бірақ толық емес. 1 балл: жауаптарда маңызды қателіктер бар, ауа райы мен әрекет арасындағы байланыс түсініксіз.
Бағалау: 3 балл: Қоғамдық іс-шаралардың маңыздылығы мен әрекеттердің дұрыстығы жақсы түсіндірілген. 2 балл: Тапсырманы орындау жолы берілген, бірақ қоғамның маңызы толық түсіндірілмеген 1 балл: Қателіктер көп, іс-шара мен қоғам арасындағы байланыс түсініксіз. |
|
|
Қорытынды |
Мақсаты: Шебер сыныптың қорытындысын шығару, болашақта қолдануға болатын кеңестер беру. Іс-шаралар: 1.Шебер сыныптың негізгі идеяларын қорытындылау. 2.Мұғалімдерге арналған кеңестер мен ұсыныстар беру. 3.TSL әдісін өз сабақтарында қолдану бойынша жоспар жасау. Қатысушыларға ұнаған әдістер мен тапсырмалар бойынша сұрақтар қою. |
Шебер сыныптың нәтижесі: - мұғалімдер жаңа әдіс-тәсілдерді тәжірибеде қолданып, өз сабақтарында қолдану жолдарын түсінеді. - оқушылардың сыни ойлау, шығармашылық және зерттеу дағдыларының дамуына TSL әдісінің әсерін талқылайды. - мұғалімдер өз сабағында инновациялық әдістерді қалай енгізу қажеттілігін нақтылап, тиімді тәжірибелерді бір-бірімен бөліседі. |
|
|
|
Сабақтың соңы |
Мақсаты: Шебер сыныптың нәтижесін қорытындылау. Іс-шаралар: Кері байланыс алу: Шебер сыныптың нәтижесі бойынша мұғалімдер өз ойларын білдіріп, ұсыныстар мен пікірлер айтады.
... |
Күтілетін нәтиже: Шебер сынып соңында мұғалімдер арасында кері байланыс арқылы сабақтың тиімділігін бағалау. Сонымен қатар, әрбір мұғалімнің TSL әдісін өз сабақтарына енгізу мүмкіндігі мен қажеттілігі қарастырылады. |
|
|
|
Сингапур технологиясының артықшылықтары |
Сингапур әдістерінің кемшіліктері |
|
Барлық балалар оқу-тəрбие процесіне белсенді қатысады; |
Мұғалімдер мен балаларды белгілі бір құрылымдарды қолдану алгоритмдерін арнайы оқыту керек; |
|
Оқушылар өз бетінше ойлай алады, қойылған сұрақтар жауап бере алады жəне де қажет болса толықтырулар жасай алады; |
Бұл көп уақытты қажет ететін процесс; |
|
Оқу үдерісінде пікір алмасу, балалардың ауызша сөйлеу жəне коммуникативті дағдылары дамиды; |
Топтық жұмысты ұйымдастыру мұғалімнен арнайы дағдылар талап етеді; |
|
Əдістерді қолдану арқылы шығармашылықтың дамуына ықпал етеді жəне оқу мотивациясын арттырады, сондықтан балалар білім беру бағдарламасын тиімді меңгереді; |
Мұғалімнің уақыты және мотивациясы болуы керек; |
|
Сыныптың қолданылуы мұғалімге емес, оқушыға беріледі. |
Топтардың құрамы нақты ойластырылған болуы керек; |
|
|
Мұғалім мен оқушы арасындағы өзара әрекеттестік барынша азаяды, өйткені балалардың зейіні бір-біріне шоғырланған болады |
Оқыту, Зерттеу, Үйрену әдісіне негізделген құралдар мен ресурстарды қолдану өте маңызды. Жи платформалары осы үдерісті жеңілдетуге және тиімді ұйымдастыруға мүмкіндік береді.
1. Оқыту (Teaching)
- Google Classroom: Бұл платформа оқушылардың арасында тапсырмаларды тарату мен жұмыс барысында топқа бөлуді жеңілдетеді. Мұғалім әртүрлі тақырыптарға негізделген топтарды құрып, әрбір топқа өз тапсырмасын бере алады. Сонымен қатар, оқу материалдары мен ресурстарды бөлісуге мүмкіндік береді.
- Moodle: Бұл ашық кодты платформа оқушыларды түрлі бағытта топтарға бөліп, олардың жұмысын бақылауға көмектеседі. Moodle-да әр топ үшін арнайы тапсырмалар, форумдар мен зерттеулер ұйымдастыра аласыз.
- Microsoft Teams: Оқушыларды түрлі топтарға бөлу үшін Microsoft Teams-ті қолдануға болады. Мұнда әр топ үшін жеке арналар мен тапсырмалар құруға болады. Оқушылар топтық жұмыс кезінде бір-бірімен байланысып, тапсырмаларды бірге орындау мүмкіндігіне ие болады.
2. Зерттеу (Research)
Топтық жұмыс кезінде зерттеу жүргізу үшін қолданылатын ресурстар:
- Zotero: Бұл құрал ғылыми мақалаларды жинақтауға, библиографиялық деректерді ұйымдастыруға және зерттеу жұмыстары үшін қажетті материалдарды тиімді басқаруға көмектеседі.
- Kahoot!: Оқушылардың зерттеу нәтижелерін тексеруге арналған интерактивті викториналар ұйымдастыруға болады. Kahoot! арқылы оқушылар тақырып бойынша сұрақтар мен жауаптарды дайындап, бір-бірімен жарысады.
3. Үйрену (Learning)
Оқушылардың үйрену процесін тиімді ұйымдастыру үшін құралдар мен ресурстар:
- Quizlet: Оқушылар үшін оқу материалдарын карточкалар арқылы қайталау, жаңадан үйренген сөздер мен түсініктерді жаттап алу үшін Quizlet тиімді. Сонымен қатар, Quizlet әр топтың жеке жұмысын бақылауға мүмкіндік береді.
- Padlet: Бұл құрал арқылы оқушылар топтық жобалар немесе пікір алмасу арқылы білімдерін бірлесіп бөлісіп, тақырып бойынша түрлі көзқарастарды зерттей алады. Padlet платформасы визуалды құралдармен жұмыс істеуге мүмкіндік береді.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
TSL әдісінің оқу үдерісіндегі тиімділігі
TSL әдісінің оқу үдерісіндегі тиімділігі
Түркістан облысы Мақтаарал ауданы «№5 Мақтаарал мектеп-гимназиясы» коммуналдық мемлекеттік мекемесі


Атакент 2025ж
Бекітемін:
Мектеп директоры:
_____________________
Д.А Дошманов
-
Күн 14.02.2025ж
«№5 Мақтаарал мектеп-гимназиясы» КММ
Педагогтің аты-жөні:
Тренер: Садирова Сулушаш Сапаровна
Тақырыбы:
TSL әдісінің оқу үдерісіндегі тиімділігі
Мақсаты:
- TSL (Task-Supported Learning) әдісінің тиімділігін көрсету.
- пән мұғалімдеріне TSL әдісін өз сабақтарында қолдануға көмектесу.
- мұғалімдер арасында тәжірибе алмасу, инновациялық әдістерді талқылау.
- оқушылардың белсенділігін арттыру және сыни ойлау дағдыларын дамыту.
Оқу нәтижесі:
- мұғалімдер TSL әдісін тиімді пайдалану арқылы оқушылардың белсенділігін және сыни ойлау дағдыларын арттыруды үйренеді.
- оқыту үдерісінде оқушыларға нақты тапсырмалар беру арқылы олардың оқу сапасын жақсарту жолдарын түсінеді.
- әр пән бойынша тиімді тапсырмалар құрастыруда дағдыларын арттырады
Түйінді идея:
TSL әдісі - бұл оқушылардың тілдік дағдыларын жүйелі әрі тиімді түрде дамытатын заманауи әдіс. Шебер сыныпта оны тиімді қолдану оқушылардың тіл үйрену мотивациясын арттырып, тілдік тосқауылдарды жеңуге мүмкіндік береді. TSL әдісі әрбір оқушының қабілетіне сәйкес, дараландырылған оқытуға бағытталған, бұл оны тиімді әрі қызықты етеді.
Құндылықтар:
Жасампаздық және жаңашылдық
-табиғи және әлеуметтік объектілер, тірі және жансыз табиғаттың байланысы, ғылым және ғылыми білім туралы алғашқы түсініктің болуы
- білімнің жаратылыстану және гуманитарлық салаларындағы тәжірибені бақылаудың, жүйелеудің және түсінудің қарапайым дағдыларының болуы.
- қарапайым өлшеулер жүргізу, практикалық есептерді шешуге арналған құралдармен жұмыс жасай алу.
- Зерттеуге, экспериментке бағытталған жобалық тапсырмаларды орындау
Сабақтың барысы:
|
Уақыты |
Коуч әрекеті |
Мұғалімнің әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
Кіріспе |
Ұйымдастыру кезеңі: Психологиялық ахуал : "Шығармашылық әлеміне саяхат" Мақсаты: Мұғалімдерді шебер сыныптың мақсатымен таныстыру, олардың шығармашылық әлеуетін оятып, бірлесіп жұмыс істеуге деген қызығушылықтарын арттыру. "Қазақтың қаны бір, жаны бір жол басшысы – мұғалім" дейді М.Жұмабаев. Əр мұғалім алдындағы шəкіртін “Болашақтың бір-бір тұлғасын тəрбиелеп жатырмын” -деп асқан жауапкершілікпен, адалдықпен жұмыс істесе, əр баланың жүрегінен жол тауып, олардың өзіне деген сенімін оята білсе - біздің жүйедегі сын да мүмкін азаяр ма еді? Мақсат: Мұғалімдермен танысу, шебер сыныптың мақсатын түсіндіру. |
- "Шығармашылық саяхат" видео/слайд көрсетілім: - Мұғалімдерге өздерінің ішкі шығармашылық ресурстарын және күштерін ашу мақсатында мотивациялық бейнемазмұн көрсетіледі. Бұл бейнемазмұн оқытудағы шығармашылық үдеріс пен жаңа идеяларды іске асырудың маңыздылығын көрсетеді. - Мысалы: "Өзіңізді таныңыз, өзіңіздің шекараңызды анықтаңыз, ал шығармашылық — бұл шексіз әлем." Іс-шаралар: -шебер сыныптың мақсаттары мен міндеттерімен танысады. - күтілетін нәтижелерін сұрау. -оқу үдерісіндегі жаңашылдықтар мен қажеттіліктер туралы қысқаша талқылайды. |
|
|
|
Топқа топтастыру: |
Үстел үстіндегі пәндер бойынша оқу құралдарын таңдай отырып топтарға бірігеді. 1-топ Think (Ойлану) 2-топ See (Көру) 3- топ Learn (Үйрену) |
Күтілетін нәтиже: TSL əдісі бойынша таңдалған оқу құралдарының мазмұны бойынша топтарға бірігеді. ● Think (Ойлану): тақырып немесе тапсырма туралы ойлану мүмкіндігі беріледі. ● See (Көру): ақпаратты немесе проблеманы визуализациялау арқылы түсінеді ● Learn (Үйрену): алған білімдерін практикада қолданады жəне бекітеді. |
|
|
|
Ой қозғау |
Теориялық бөлім Мақсаты: TSL әдісінің тиімділігін түсіндіру. -TSL әдісінің анықтамасы және оның ерекшеліктері. -TSL әдісі мен басқа да оқыту әдістерінің салыстырмалы талдауы. -TSL әдісінің оқушылардың белсенділігін арттырудағы, сыни ойлау дағдыларын қалыптастырудағы маңызы. -TSL әдісін қолданудың нақты мысалдары (мысалы, жаратылыстану, қазақ тілі, әдебиет пәндерінде қолдану). |
Күтілетін нәтиже: Оқушылардың тапсырмаларды өз бетімен шешу және зерттеу дағдыларын дамыту. |
|
|
|
Негізгі бөлім |
Практикалық бөлім Мақсаты: TSL әдісін қолдана отырып, нақты тапсырмаларды орындау Топтық жұмыс: Мұғалімдер 4-5 топқа бөлініп, әр топқа нақты пән бойынша тапсырма беріледі. "Шығармашылық есептер құрастыру" – TSL әдісін қолдана отырып, оқушыларға тапсырмаларды қалай беруге болатынын қарастыру. 1.Математика сабағы үшін TSL тапсырмасы: «Бөлшектерді қосу және алу» тақырыбы бойынша 3 тапсырма құрастырыңыз. Оқушыларға тапсырмаларды өз бетімен шешуге мүмкіндік беру үшін TSL әдісін пайдаланыңыз.
"Әңгіме құрастыру" – ТSL әдісі арқылы тіл дамыту тапсырмаларын жобалау. 2.Қазақ тілі сабағы үшін TSL тапсырмасы: Тапсырма: «Сөйлем мүшелері» тақырыбын оқыту үшін бір тапсырма беріледі.. Тапсырма оқушылардың сұрақ қою және өздігінен ойлау дағдыларын дамытуға бағытталуы керек. "Экологиялық жағдайларды зерттеу" – TSL әдісі арқылы жаратылыстану сабақтарын қалай ұйымдастыру керектігі. 3. Жаратылыстану сабағы үшін TSL тапсырмасы: Тапсырма: «Экология» тақырыбында оқушыларға экологиялық мәселе бойынша сұрақтар қойып, оларды өз бетімен зерттеу үшін тапсырма беріледі. "Қысқаша шығарма жазу" – оқушыларға шығармашылық тапсырмалар мен сыни ойлау дағдыларын қалыптастыру. 4. Әдебиет сабағы үшін TSL тапсырмасы: Тапсырма: «Қазақ әдебиеті» тақырыбында оқушыларға қазақ әдебиетіндегі белгілі бір кейіпкерді талдап, оны өз көзқарастары бойынша бағалауды тапсырады. |
Күтілетін нәтиже:
|
Дескриптор: |
|
|
Жағдаяттық тапсырма: |
«Тұмар» әдісінде қонақтар жағдаяттық тапсырмалар орындайды. «Көркем сұрақ- танымның жартысы. Шындығында да біз Әлемді сұрақ қою арқылы танимыз, өмірдің өзі қыруар сұрақтардан тұрады. Сондықтан да сабақтардың негізін сұрақтар құрауы керек. Өйткені сұрақтар ізденіске бағыттайды. Бастауыш сынып бойынша TSL әдісіне байланысты жағдаяттық тапсырма Тақырып: «Достық пен бірлік»
Жағдаят: Тапсырма:
Жаратылыстану бағыты бойынша TSL әдісіне байланысты жағдаяттық тапсырма "Климат және ауа райы"
Жағдаят: Тапсырма:
Қоғамдық бағыты бойынша TSL әдісіне байланысты жағдаяттық тапсырма "Адам және қоғам"
Жағдаят: Тапсырма:
|
Шығу жолы: Алғашқы қадам: жұмыс бөлінісі мен әрқайсысының рөлі туралы түсінік беріледі. Қиындықтар мен бірлесіп жұмыс істеудің маңызы түсіндіріледі. Екінші қадам: әрбір тапсырмаға жеке-жеке назар аударып, сол рөлде жұмыс жасауға дайындық жүргізеді. Олар өз міндеттерін орындап қана қоймай, бір-біріне көмек көрсетуді үйренеді. Үшінші қадам: топта жұмыс жасау барысында туындаған қиындықтар мен сұрақтарды талқылайды, оларды шешудің жолдарын бірге іздейді. Дескрипторлар: Тапсырмаларды бөлісу және рөлдерді анықтау: - өз міндетін дұрыс анықтайды. - топтағы әрбір адамның рөлін түсінеді және оған көмек көрсету қажеттілігін мойындайды. Бірлесіп жұмыс істеу және бір-біріне көмек көрсету: -өзге әріптестермен үйлестіре отырып, көмек көрсетуге дайын екенін білдіреді. - бірге жұмыс істеу кезінде өзара көмектесу арқылы тиімді нәтиже шығарады. Мәселелерді шешу жолдарын анықтау: - туындаған мәселені тыңғылықты тыңдап, шешу жолдарын ұсынады. - мәселелерді шешуде әріптестерінің пікірлерін тыңдайды, әрі конструктивті шешімдер қабылдайды
Шығу
жолы: - табиғи құбылыстар мен климаттық өзгерістерді байланыстырып, күнделікті әрекеттеріне қалай әсер ететінін үйренеді. Дескрипторлар: - ауа райының өзгерістерін дұрыс сипаттайды. - өз іс-әрекеттерін ауа райына байланысты дұрыс жоспарлайды. - табиғи құбылыстар мен климат арасындағы байланысты түсінеді.
Шығу
жолы: - қоғамдық іс-шаралардың пайдасын, әрбір адамның жауапкершілігін түсіну. Дескрипторлар: - тапсырманы орындау үшін дұрыс әрекеттер тізімін құрайды. - қоғамдық іс-шаралардың маңыздылығын түсіндіреді. - әлеуметтік жауапкершілік туралы ой қозғайды.
|
Бағалау: 3 балл: тапсырмаларды дұрыс бөліп, рөлдерді анықтаған, өзара көмек көрсету арқылы бірлесіп жұмыс істеген, туындаған мәселені шешуде нақты әрі тиімді ұсыныстар берген. 2 балл: рөлдерді дұрыс бөлген, бірақ көмек көрсету мен мәселені шешуде кейбір жетіспеушіліктер байқалады. 1 балл: тапсырмаларды бөлісуде қателіктер жасаған, көмек көрсету немесе мәселені шешу барысында белсенділік танытпаған.
Бағалау: 3 балл: ауа райы өзгерістерін дұрыс сипаттап, іс-әрекеттерін жақсы жоспарлаған. 2 балл: ауа райының өзгеруіне байланысты бірнеше дұрыс жауап берілген, бірақ толық емес. 1 балл: жауаптарда маңызды қателіктер бар, ауа райы мен әрекет арасындағы байланыс түсініксіз.
Бағалау: 3 балл: Қоғамдық іс-шаралардың маңыздылығы мен әрекеттердің дұрыстығы жақсы түсіндірілген. 2 балл: Тапсырманы орындау жолы берілген, бірақ қоғамның маңызы толық түсіндірілмеген 1 балл: Қателіктер көп, іс-шара мен қоғам арасындағы байланыс түсініксіз. |
|
|
Қорытынды |
Мақсаты: Шебер сыныптың қорытындысын шығару, болашақта қолдануға болатын кеңестер беру. Іс-шаралар: 1.Шебер сыныптың негізгі идеяларын қорытындылау. 2.Мұғалімдерге арналған кеңестер мен ұсыныстар беру. 3.TSL әдісін өз сабақтарында қолдану бойынша жоспар жасау. Қатысушыларға ұнаған әдістер мен тапсырмалар бойынша сұрақтар қою. |
Шебер сыныптың нәтижесі: - мұғалімдер жаңа әдіс-тәсілдерді тәжірибеде қолданып, өз сабақтарында қолдану жолдарын түсінеді. - оқушылардың сыни ойлау, шығармашылық және зерттеу дағдыларының дамуына TSL әдісінің әсерін талқылайды. - мұғалімдер өз сабағында инновациялық әдістерді қалай енгізу қажеттілігін нақтылап, тиімді тәжірибелерді бір-бірімен бөліседі. |
|
|
|
Сабақтың соңы |
Мақсаты: Шебер сыныптың нәтижесін қорытындылау. Іс-шаралар: Кері байланыс алу: Шебер сыныптың нәтижесі бойынша мұғалімдер өз ойларын білдіріп, ұсыныстар мен пікірлер айтады.
... |
Күтілетін нәтиже: Шебер сынып соңында мұғалімдер арасында кері байланыс арқылы сабақтың тиімділігін бағалау. Сонымен қатар, әрбір мұғалімнің TSL әдісін өз сабақтарына енгізу мүмкіндігі мен қажеттілігі қарастырылады. |
|
|
|
Сингапур технологиясының артықшылықтары |
Сингапур әдістерінің кемшіліктері |
|
Барлық балалар оқу-тəрбие процесіне белсенді қатысады; |
Мұғалімдер мен балаларды белгілі бір құрылымдарды қолдану алгоритмдерін арнайы оқыту керек; |
|
Оқушылар өз бетінше ойлай алады, қойылған сұрақтар жауап бере алады жəне де қажет болса толықтырулар жасай алады; |
Бұл көп уақытты қажет ететін процесс; |
|
Оқу үдерісінде пікір алмасу, балалардың ауызша сөйлеу жəне коммуникативті дағдылары дамиды; |
Топтық жұмысты ұйымдастыру мұғалімнен арнайы дағдылар талап етеді; |
|
Əдістерді қолдану арқылы шығармашылықтың дамуына ықпал етеді жəне оқу мотивациясын арттырады, сондықтан балалар білім беру бағдарламасын тиімді меңгереді; |
Мұғалімнің уақыты және мотивациясы болуы керек; |
|
Сыныптың қолданылуы мұғалімге емес, оқушыға беріледі. |
Топтардың құрамы нақты ойластырылған болуы керек; |
|
|
Мұғалім мен оқушы арасындағы өзара әрекеттестік барынша азаяды, өйткені балалардың зейіні бір-біріне шоғырланған болады |
Оқыту, Зерттеу, Үйрену әдісіне негізделген құралдар мен ресурстарды қолдану өте маңызды. Жи платформалары осы үдерісті жеңілдетуге және тиімді ұйымдастыруға мүмкіндік береді.
1. Оқыту (Teaching)
- Google Classroom: Бұл платформа оқушылардың арасында тапсырмаларды тарату мен жұмыс барысында топқа бөлуді жеңілдетеді. Мұғалім әртүрлі тақырыптарға негізделген топтарды құрып, әрбір топқа өз тапсырмасын бере алады. Сонымен қатар, оқу материалдары мен ресурстарды бөлісуге мүмкіндік береді.
- Moodle: Бұл ашық кодты платформа оқушыларды түрлі бағытта топтарға бөліп, олардың жұмысын бақылауға көмектеседі. Moodle-да әр топ үшін арнайы тапсырмалар, форумдар мен зерттеулер ұйымдастыра аласыз.
- Microsoft Teams: Оқушыларды түрлі топтарға бөлу үшін Microsoft Teams-ті қолдануға болады. Мұнда әр топ үшін жеке арналар мен тапсырмалар құруға болады. Оқушылар топтық жұмыс кезінде бір-бірімен байланысып, тапсырмаларды бірге орындау мүмкіндігіне ие болады.
2. Зерттеу (Research)
Топтық жұмыс кезінде зерттеу жүргізу үшін қолданылатын ресурстар:
- Zotero: Бұл құрал ғылыми мақалаларды жинақтауға, библиографиялық деректерді ұйымдастыруға және зерттеу жұмыстары үшін қажетті материалдарды тиімді басқаруға көмектеседі.
- Kahoot!: Оқушылардың зерттеу нәтижелерін тексеруге арналған интерактивті викториналар ұйымдастыруға болады. Kahoot! арқылы оқушылар тақырып бойынша сұрақтар мен жауаптарды дайындап, бір-бірімен жарысады.
3. Үйрену (Learning)
Оқушылардың үйрену процесін тиімді ұйымдастыру үшін құралдар мен ресурстар:
- Quizlet: Оқушылар үшін оқу материалдарын карточкалар арқылы қайталау, жаңадан үйренген сөздер мен түсініктерді жаттап алу үшін Quizlet тиімді. Сонымен қатар, Quizlet әр топтың жеке жұмысын бақылауға мүмкіндік береді.
- Padlet: Бұл құрал арқылы оқушылар топтық жобалар немесе пікір алмасу арқылы білімдерін бірлесіп бөлісіп, тақырып бойынша түрлі көзқарастарды зерттей алады. Padlet платформасы визуалды құралдармен жұмыс істеуге мүмкіндік береді.
шағым қалдыра аласыз



















