Қарасартова Д.С
№26 «Үміт» МДҰ, Ақтөбе қаласы
Үш тілді меңгеру – заман талабы
Аңдатпа.
В
Казахстанском обществе проводится политика трехъязычия,
направленная на освоение казахстанцами казахского, русского и
английского языков. Язык — это ключевое явление культуры, вероятно,
главный механизм национального единения, инструмент возникновения и
воспроизводства нации как социальной структуры и сохранения
языкового многообразия в Казахстане. В рамках данной задачи
предполагается, прежде всего, создание условий для обучению родному
языку представителей этносов, проживающих в
Казахстане.
Елбасымыздың «Жаңа әлемдегі жаңа Қазақстан»
атты Халқына Жолдауында: “Тілдердің үштұғырлығы мәдени жобасын
кезеңдеп жүзеге асыруды қолға алуды ұсынамын. Қазақстан бүкіл
әлемге халқы үш тілді пайдаланатын мәдениетті ел ретінде танылуға
тиіс. Бұлар - қазақ тілі - мемлекеттік тіл, орыс тілі - ұлтаралық
қатынас тілі және ағылшын тілі - жаһандық экономикаға ойдағыдай
кіру тілі” деген салиқалы үндеуінде айтқандай, әлемдік кеңістікке
енуде ағылшын тілінің маңызы
зор.[4,41].
«Үштілділік - нақты тұлға, ұжым, халықтың
белгілі бір қоғамда қарым-қатынас үдерісінде қажет болған жағдайда
үш түрлі тілді алма-кезек қолдану құбылысы»,-Б. Хасанұлы анықтама
бергендей [5, 4], бүгінде оны қолдануға жан-жақты күш
салынуда. Елбасының «Үш тұғырлы тіл»
жобасы ел болашағын баянды етуден туған, алысты көздеген мақсат.
«Үш тұғырлы тіл» – қазақ, орыс, ағылшын
тілдерін қатар қойып, жарыстыру емес. Керісінше, бұл әр тілді өзіне
лайықты орнымен қажетіне қарай лайықты пайдалану деген сөз. Мұнда
мемлекеттік тілдің орны тіпті бөлек. Оған ешкімнің таласы жоқ. Үш
тұғырлы тіл жобасын желеу етіп, мемлекеттік тілді ығыстыру мүлде
дұрыс емес»-дейді. «Бала өмірге келмей жатып ананың құрсағында
жатқаннан бастап тәрбиеленеді» деген, бала тәрбиесіне байланысты
айтылған сөздің астарында көп ой жатқаны рас. Кейбіреулер баланы
өмірге келген күннен бастап, енді біреулері бір жастан бастап
тәрбиелеуді дұрыс санайды. Осы айтылған сөздердің қайсында болмасын
шындық бар. Бала тәрбиесі – зор адамгершілік, шыдамдылық,
байсалдылық пен имандылықты талап етеді. Баланы тәрбиелеу тек
ата-анаға ғана тән емес, қоғамның да тәрбиеге қосар үлесі зор. Бала
отбасында тәрбие алып өсіп-өніп жетіледі де, ал қоғамда белгілі бір
тұлға болып қалыптасады. Кез келген ата-ана баласының жақсы
тәрбиеленіп, өмір сүруіне ықпал жасайды. Ол үшін баланы шамалары
жеткенше мектепке дейінгі мекемеге, яғни, балабақшаға беруге
тырысады. Бала бақшада арнайы білімдері бар мамандырылған
тәрбиешілер жұмыс жасайды. Отбасындағы тәрбие мен балабақшадағы
тәрбиенің айырмашылығы осында. Балабақшада балалар өз
құрбы-құрдастарымен араласып, ойын ойнай алады. Ойын демекші,
балабақшада берілетін білім оқу-тәрбие үрдісі барлығы ойын арқылы
жүзеге асады. Мұндай ойындар баланы жан-жақты дамытып, білімді
толық игеруіне көмектеседі. Бастапқы этапта ағылшын тілін оқытудағы
бір негізі аспект ол ойын элементтерін тиімді пайдалану болып
табылады. Ойын арқылы бала қоғамдық тәжірибені меңгереді, сондықтан
ұйымдастырылған оқу қызметінде қандай дидактикалық ойын қолдануға
болатынын сабақтың мазмұнына, мақсатына, міндетіне, жас
ерекшелігіне сәйкес таңдалуы керек екендігі назарға алынған. Яғни
ағылшын тілін меңгеру барысында ойын элементтерін қолдана отырып,
құзыреттілік тапсырмалар арқылы баланың өздігінен дамуға, жетілуге
қабылетті тұлғаны қалыптастыру.
«Қазақстанда барлық этникалық топтардың тілдерін дамытуға жағдай жасалып отыр. Біз үш тілділікті дамыту қарқынын үдетіп отырмыз. Бұл ойдан шығарған дүние емес, қажеттілік. Қазірдің өзінде қазақстандықтардың 20 пайызы ағылшын тілін меңгерді. Яғни, үш тілді меңгеру, білу – бұл жаһандық әлемге жолдама деген сөз. Бұл адамның өмірдегі табыстылық, жетістік принципі. Қазақстандықтардың ағылшын тілін білуі еліміздің отыз дамыған елдің қатарына енуінің шарты болып табылады. Соңғы жылдары «қазақ тілінің дамуы тарихта осындай ауқымды қарқынмен жүргізілген емес»-деп айтып өтті Қазақстан Республикасының президенті Н.Ә. Назарбаев.
Елбасы қазақ тілі мемлекеттік тіл тұрғысынан басымдыққа ие екенін ашып көрсетіп, мемлекеттік жұмыс қазақ тілінде жүретінін баса айтты. Бұл – осынау маңызды мәселеге жалпы қоғамның дамуы үрдісінен, өз еліміздің одан әрі байыпты дамуы тұрғысынан да тіл мәселесіне, түптеп келгенде, дұрыс баға беріліп отырғанының дәлелі.
Ұлы Абай атамыз «балаға мінез үш алуан адамнан жұғады, бірінші ата-анасынан, екінші ұстазынан, үшінші құрбысынан»-деген екен. Әрбір қазақ баласы өз отбасында ана тілінде сөйлеуге дағдыланса, одан тәлім-тәрбие алатын бала да үйренеді емес пе. Сондықтан, баланың өз ана тілінде еркін сөйлеп, ойын анық жеткізуді осы кезден бастап қолға алсақ, оның болашақ өміріне қажетті дағдылардың бастамасына жол ашқанымыз.
Ағылшын тілі – әлемдік бизнес тілі, мемлекеттік тіл – ұлт тілі. Мемлекеттік тілде сөйлеу – әрбір Қазақстан азаматының борышы. Әлемдік ғаламдандырудың өткізгіші, ғаламдандыру тілі болып танылған ағылшын тілін білу – ағылшын тілді елдермен тиімді байланысқа түскен әлемдік деңгейде өз орнын ала бастаған Қазақстан үшін аса маңызды. Ағылшын тілін меңгеру – жастарға әлем танудың кілті болмақ. Ағылшын тілін білу біздің жастарға шексіз мүмкіндіктер ашады. Ол – жаһанданудың кепілі.Орыс тілі мен ағылшын тілі мектепке дейінгі білім беру ұйымдарында жас ерекшелігіне қарай оқытылып жатыр. Сонымен қатар, тек грамматикасын меңгертіп қана қоймай, мұғалімдер балалардың еркін сөйлеп, өзіндік пікірін білдіре алатын дәрежеге жеткізгендері дұрыс. Сондықтан біз де өз халқымыздың қарыштап дамып, өркениеттен кенже қалмау үшін көп тілді меңгеруіміз қажет. Бұл заман талабынан туындап отырған қажеттілік. Себебі, бірнеше тілде еркін сөйлей де, жаза да білетін маман бәсекеге қабілетті тұлғаға айналатыны сөзсіз.
Қазіргі әлем - жаңалықтар мен өзгеше технологиялар, өзгерістер заманы. Заманның ендігі тетігі бүгінгі күнмен тірлік ететін адамды емес, болашақты кеңінен ой елегінен өткізетін тұлғаны, келешекті кемел ойлай білетін, дүние өзгерістерінің себеп-салдарын жекелік талғаммен емес, жалпы адамзаттық өлшеммен қабылдайтын жандарды қажет етеді.
Нарықтық экономика еңбек нарығында бәсекеге қабілетті мамандарды қажет ететіні белгілі. Бұл оқу орындарының барлық салаларына жаңа талап, жаңа міндет, жаңа мақсаттар жүктейді. Осыған орай білім беру жүйесінде оқытушыларға қойылатын басты талаптардың бірі – өмірден өз орнын таңдай алатын, өзара қарым-қатынаста өзін еркін ұстап, кез-келген ортаға тез бейімделетін, белгілі бір ғылым саласынан білімі мен білігін көрсете алатын, өз ойы мен пікірін айта білетін полимәдениетті жеке тұлға қалыптастырып, бәсекеге қабілетті маман тәрбиелеу.
Бүгінгі күні біздің қоғамымыздағы қостілділік біртіндеп көптілділікке ауысып келеді. Бұл көптілділіктің негізгі басымдығы ана тіліне беріледі, өйткені, қазақ тілін мемлекеттік тіл ретінде меңгеру азаматтардың бірігуіне ықпал етеді, орыс тілі ғылыми-техникалық ақпарат көзі болып табылса, шет тілі адамдардың өзін-өзі әлемдік қоғамдастыққа сәйкестендіру қабілеттерін дамыту үшін қажет. Болашақ - білімділер заманы.Әр қазақстандық үшін орыс және ағылшын тілін оқып үйрену – бәсекеге қабілетті тұлға бейнесін шыңдай түсетін, экономикалық мүмкіндіктерімізді арттыратын бірден-бір тетік. Жаһандану дәуірі кезеңінде замана көшіне қалмай, үш тілдің үйлесіміне қол жеткізу арқылы тілімізді, дінімізді, дәстүрімізді, салт-ғұрпымызды сақтап қала аламыз, жаңғырта аламыз. Бүгінгі таңда әр ұстаздың алдына қойып отырған басты мақсаттарының бірі – білімді де білікті шығармашыл тұлға қалыптастыру. Оқушылардың ақыл-ой қабілеттері мен мінез-құлық сапаларын әлемдік және ұлттық психология негізінде дамыту. Орыс, ағылшын тілдерін мектепте оқытудың негізгі мақсаты - оқушының бұл тілдерді қатынас құралы ретінде пайдалана алу қабілеттерін дамытуда, өздерінің төл мәдениетін, тілін оқып, үйреніп отырған елдің тілімен, мәдениетімен салыстыра алуда, тілдердің ортақ белгілері мен ерекшеліктерін ажырата білудежатыр
Көптілді оқыту – жас ұрпақтың білім кеңестігінде еркін самғауына жол ашатын, әлемнің ғылым құпияларына үңіліп, өз қабілетін танытуына мүмкіншілік беретін бүгінгі күнгі ең басты қажеттілік. Әр адамның рухани-адамгершілігін арттыру үшін, бүгінгі тез өзгеріп жатқан дүниеде өмір сүріп, еңбек ету үшін жан-жақты болу қажет. Осыған орай, бүгінгі таңда Қазақстанға ақпараттық-технологиялық, ғылыми, медициналық, оқу-әдістемелік т.б. салаларда жаңалықтарды, әлемдік ілгері тәжірибелерден хабары болып, бұл жаңалықтарды өзінің ана тілінде халқының игілігіне пайдалану үшін халықаралық байланыстарды нығайтып, әлем аренасына шығу үшін көп тіл білетін мамандар қажет. Осы бағытта балабақшалар, мектептер, ЖОО-дары өз үлесін қосуда. Нарықтық экономика еңбек нарығында бәсекеге қабілетті мамандарды қажет ететіні белгілі. Бұл оқу орындарының барлық салаларына жаңа талап, жаңа міндет, жаңа мақсаттар жүктейді. Осыған орай білім беру жүйесінде қойылатын басты талаптардың бірі – өмірден өз орнын таңдай алатын, өзара қарым-қатынаста өзін еркін ұстап, кез-келген ортаға тез бейімделетін, белгілі бір ғылым саласынан білімі мен білігін көрсете алатын, өз ойы мен пікірін айта білетін мәдениетті жеке тұлға қалыптастырып, бәсекеге қабілетті маман тәрбиелеу. Мемлекеттік тілді, шетел тілін білмей, дүниежүзілік экономика кеңестігін, білім, ақпарат көздерін жете меңгеруге қол жеткізе алмаймыз. Сондай-ақ жаңа технологияны жете меңгермей, тілдерді де игеру жедел әрі тиімді бола қоймайды. Қазіргі жалпы білім беретін мекемелердің көпшілігінде сабақ жаңа технологияны іске асыру арқылы, оның механизмдерін тілді меңгеруде дұрыс қолдану арқылы өтеді. Бұл – тіл мамандарының ізденісі, дегенмен әлі де болса, бұл бағытты жетілдіру қажет екендігі сөзсіз. Үш тілді қатар меңгеру балаларға мектепте оқығанда, келешекте бәсекеге қабылетті маман ретінде жақсы табыстарға қол жеткізу үшін ықпалды және іскер адамдармен қарым-қатынас орната алу, қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін қажет. Сондықтан, өмір тәжірибесі өзі көрсетіп отырғандай, басқа тілді меңгеру кез келген тұлғаның биіктен көрінуіне шексіз мүмкіндіктер берері сөзсіз деп ойлаймын.Өзекті мәселелерді жүзеге асыру үшін басты мақсатымызды анықтап алдық. Ол – Қазақстан Республикасының мемлекеттік жалпыға міндетті орта білім стандарттары талаптары деңгейінде үш тілде білім меңгерген, көптілді коммуникативтік құзырлылықтары қалыптасқан, көп мәдениетті, рухани-адамгершілік қасиеттері дамыған тұлғаны тәрбиелеу.
«Тілі бірдің – тілегі бір», «Тіл тағдыры – ел тағдыры» екендігін жадымызда ұстай отырып, ел бірлігінің негізі – тіл бірлігіне қол жеткізу жолында қызмет ету парыз. Ендеше жас ұрпақтың қазақ тіліне деген сүйіспеншілігін, өзге тілдерді оқып білуге деген қызығулары мен ұмтылыстарын арттыру арқылы олардың Отанға деген махаббаттарын оятып, өз тағдырын ел тағдырымен мәңгілікке байланыстыратын ұрпақ болып қалыптасуына қол жеткізу – басты міндетіміз.
Қорыта айтатын болсақ,
көптілді білім беру бағдарламасы аясында үштілді меңгеру
тәжірибесін жинақтап, әлемдік деңгейде көтерілуіміз керек. Бұл
оқушылардың халықаралық жобаларға қатысуын кеңейту, шетелдік
әріптестермен ғылыми байланыстарын нығайтуға, шетел тілдеріндегі
ақпарат көздеріне қол жеткізуіне мүмкіндік береді. Елдің ертеңі
өресі биік, дүниетанымы кең, кемел ойлы азаматтарын өсіру үшін
бүгінгі ұрпаққа ұлттық рухани қазынаны әлемдік озық ой-пікірімен
ұштастырған сапалы білім мен тәрбие берілуі
қажет.Сондықтан да, болашақ жастарымыз өз тілін
ардақтай отырып, заман талабы тудырып отырған үш тілде еркін
сөйлеп, әлемнің кез-келген жерімен еркін байланысқа түсіп жатса
еліміздің ертеңінің көркейте түсері
сөзсіз.
Пайдаланылған
әдебиеттер:
1. Жарықбаев Қ. Аталы сөз.– Алматы: Жалын,
1980.
2. Ақиқат. 2013 жыл, №1. «Қазақстан – 2050»
стратегиясы – қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты. Қазақстан
Республикасының Президенті Н.Ә.Назарбаевтың Қазақстан халқына
жолдауы
3. Ақиқат. 2011жыл, №5. «Қазақ тілін білу -
әншейін бір ұран емес», Н.Ә.Назарбаевтың Қазақстан халқы
ассамблеясының ХҮІІ сессиясында сөйлеген
сөзі.
5. Хасанұлы Б. Тілдік қатынас негіздері,А,
2008ж.
6. Хасанұлы Е.Б. «Үштілділік – біртарапты тілдік үдеріс». Алматы,2013ж.
7. Рахымбердиев А. «Үш өлшемді әдістемелік жүйе», Қазақстан мектебі, № 2, 2010.
8. Қазақ тілі: Энциклопедия. Алматы: Қазақстан даму институты, 1998.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Үш тілді меңгеру-заман талабы
Үш тілді меңгеру-заман талабы
Қарасартова Д.С
№26 «Үміт» МДҰ, Ақтөбе қаласы
Үш тілді меңгеру – заман талабы
Аңдатпа.
В
Казахстанском обществе проводится политика трехъязычия,
направленная на освоение казахстанцами казахского, русского и
английского языков. Язык — это ключевое явление культуры, вероятно,
главный механизм национального единения, инструмент возникновения и
воспроизводства нации как социальной структуры и сохранения
языкового многообразия в Казахстане. В рамках данной задачи
предполагается, прежде всего, создание условий для обучению родному
языку представителей этносов, проживающих в
Казахстане.
Елбасымыздың «Жаңа әлемдегі жаңа Қазақстан»
атты Халқына Жолдауында: “Тілдердің үштұғырлығы мәдени жобасын
кезеңдеп жүзеге асыруды қолға алуды ұсынамын. Қазақстан бүкіл
әлемге халқы үш тілді пайдаланатын мәдениетті ел ретінде танылуға
тиіс. Бұлар - қазақ тілі - мемлекеттік тіл, орыс тілі - ұлтаралық
қатынас тілі және ағылшын тілі - жаһандық экономикаға ойдағыдай
кіру тілі” деген салиқалы үндеуінде айтқандай, әлемдік кеңістікке
енуде ағылшын тілінің маңызы
зор.[4,41].
«Үштілділік - нақты тұлға, ұжым, халықтың
белгілі бір қоғамда қарым-қатынас үдерісінде қажет болған жағдайда
үш түрлі тілді алма-кезек қолдану құбылысы»,-Б. Хасанұлы анықтама
бергендей [5, 4], бүгінде оны қолдануға жан-жақты күш
салынуда. Елбасының «Үш тұғырлы тіл»
жобасы ел болашағын баянды етуден туған, алысты көздеген мақсат.
«Үш тұғырлы тіл» – қазақ, орыс, ағылшын
тілдерін қатар қойып, жарыстыру емес. Керісінше, бұл әр тілді өзіне
лайықты орнымен қажетіне қарай лайықты пайдалану деген сөз. Мұнда
мемлекеттік тілдің орны тіпті бөлек. Оған ешкімнің таласы жоқ. Үш
тұғырлы тіл жобасын желеу етіп, мемлекеттік тілді ығыстыру мүлде
дұрыс емес»-дейді. «Бала өмірге келмей жатып ананың құрсағында
жатқаннан бастап тәрбиеленеді» деген, бала тәрбиесіне байланысты
айтылған сөздің астарында көп ой жатқаны рас. Кейбіреулер баланы
өмірге келген күннен бастап, енді біреулері бір жастан бастап
тәрбиелеуді дұрыс санайды. Осы айтылған сөздердің қайсында болмасын
шындық бар. Бала тәрбиесі – зор адамгершілік, шыдамдылық,
байсалдылық пен имандылықты талап етеді. Баланы тәрбиелеу тек
ата-анаға ғана тән емес, қоғамның да тәрбиеге қосар үлесі зор. Бала
отбасында тәрбие алып өсіп-өніп жетіледі де, ал қоғамда белгілі бір
тұлға болып қалыптасады. Кез келген ата-ана баласының жақсы
тәрбиеленіп, өмір сүруіне ықпал жасайды. Ол үшін баланы шамалары
жеткенше мектепке дейінгі мекемеге, яғни, балабақшаға беруге
тырысады. Бала бақшада арнайы білімдері бар мамандырылған
тәрбиешілер жұмыс жасайды. Отбасындағы тәрбие мен балабақшадағы
тәрбиенің айырмашылығы осында. Балабақшада балалар өз
құрбы-құрдастарымен араласып, ойын ойнай алады. Ойын демекші,
балабақшада берілетін білім оқу-тәрбие үрдісі барлығы ойын арқылы
жүзеге асады. Мұндай ойындар баланы жан-жақты дамытып, білімді
толық игеруіне көмектеседі. Бастапқы этапта ағылшын тілін оқытудағы
бір негізі аспект ол ойын элементтерін тиімді пайдалану болып
табылады. Ойын арқылы бала қоғамдық тәжірибені меңгереді, сондықтан
ұйымдастырылған оқу қызметінде қандай дидактикалық ойын қолдануға
болатынын сабақтың мазмұнына, мақсатына, міндетіне, жас
ерекшелігіне сәйкес таңдалуы керек екендігі назарға алынған. Яғни
ағылшын тілін меңгеру барысында ойын элементтерін қолдана отырып,
құзыреттілік тапсырмалар арқылы баланың өздігінен дамуға, жетілуге
қабылетті тұлғаны қалыптастыру.
«Қазақстанда барлық этникалық топтардың тілдерін дамытуға жағдай жасалып отыр. Біз үш тілділікті дамыту қарқынын үдетіп отырмыз. Бұл ойдан шығарған дүние емес, қажеттілік. Қазірдің өзінде қазақстандықтардың 20 пайызы ағылшын тілін меңгерді. Яғни, үш тілді меңгеру, білу – бұл жаһандық әлемге жолдама деген сөз. Бұл адамның өмірдегі табыстылық, жетістік принципі. Қазақстандықтардың ағылшын тілін білуі еліміздің отыз дамыған елдің қатарына енуінің шарты болып табылады. Соңғы жылдары «қазақ тілінің дамуы тарихта осындай ауқымды қарқынмен жүргізілген емес»-деп айтып өтті Қазақстан Республикасының президенті Н.Ә. Назарбаев.
Елбасы қазақ тілі мемлекеттік тіл тұрғысынан басымдыққа ие екенін ашып көрсетіп, мемлекеттік жұмыс қазақ тілінде жүретінін баса айтты. Бұл – осынау маңызды мәселеге жалпы қоғамның дамуы үрдісінен, өз еліміздің одан әрі байыпты дамуы тұрғысынан да тіл мәселесіне, түптеп келгенде, дұрыс баға беріліп отырғанының дәлелі.
Ұлы Абай атамыз «балаға мінез үш алуан адамнан жұғады, бірінші ата-анасынан, екінші ұстазынан, үшінші құрбысынан»-деген екен. Әрбір қазақ баласы өз отбасында ана тілінде сөйлеуге дағдыланса, одан тәлім-тәрбие алатын бала да үйренеді емес пе. Сондықтан, баланың өз ана тілінде еркін сөйлеп, ойын анық жеткізуді осы кезден бастап қолға алсақ, оның болашақ өміріне қажетті дағдылардың бастамасына жол ашқанымыз.
Ағылшын тілі – әлемдік бизнес тілі, мемлекеттік тіл – ұлт тілі. Мемлекеттік тілде сөйлеу – әрбір Қазақстан азаматының борышы. Әлемдік ғаламдандырудың өткізгіші, ғаламдандыру тілі болып танылған ағылшын тілін білу – ағылшын тілді елдермен тиімді байланысқа түскен әлемдік деңгейде өз орнын ала бастаған Қазақстан үшін аса маңызды. Ағылшын тілін меңгеру – жастарға әлем танудың кілті болмақ. Ағылшын тілін білу біздің жастарға шексіз мүмкіндіктер ашады. Ол – жаһанданудың кепілі.Орыс тілі мен ағылшын тілі мектепке дейінгі білім беру ұйымдарында жас ерекшелігіне қарай оқытылып жатыр. Сонымен қатар, тек грамматикасын меңгертіп қана қоймай, мұғалімдер балалардың еркін сөйлеп, өзіндік пікірін білдіре алатын дәрежеге жеткізгендері дұрыс. Сондықтан біз де өз халқымыздың қарыштап дамып, өркениеттен кенже қалмау үшін көп тілді меңгеруіміз қажет. Бұл заман талабынан туындап отырған қажеттілік. Себебі, бірнеше тілде еркін сөйлей де, жаза да білетін маман бәсекеге қабілетті тұлғаға айналатыны сөзсіз.
Қазіргі әлем - жаңалықтар мен өзгеше технологиялар, өзгерістер заманы. Заманның ендігі тетігі бүгінгі күнмен тірлік ететін адамды емес, болашақты кеңінен ой елегінен өткізетін тұлғаны, келешекті кемел ойлай білетін, дүние өзгерістерінің себеп-салдарын жекелік талғаммен емес, жалпы адамзаттық өлшеммен қабылдайтын жандарды қажет етеді.
Нарықтық экономика еңбек нарығында бәсекеге қабілетті мамандарды қажет ететіні белгілі. Бұл оқу орындарының барлық салаларына жаңа талап, жаңа міндет, жаңа мақсаттар жүктейді. Осыған орай білім беру жүйесінде оқытушыларға қойылатын басты талаптардың бірі – өмірден өз орнын таңдай алатын, өзара қарым-қатынаста өзін еркін ұстап, кез-келген ортаға тез бейімделетін, белгілі бір ғылым саласынан білімі мен білігін көрсете алатын, өз ойы мен пікірін айта білетін полимәдениетті жеке тұлға қалыптастырып, бәсекеге қабілетті маман тәрбиелеу.
Бүгінгі күні біздің қоғамымыздағы қостілділік біртіндеп көптілділікке ауысып келеді. Бұл көптілділіктің негізгі басымдығы ана тіліне беріледі, өйткені, қазақ тілін мемлекеттік тіл ретінде меңгеру азаматтардың бірігуіне ықпал етеді, орыс тілі ғылыми-техникалық ақпарат көзі болып табылса, шет тілі адамдардың өзін-өзі әлемдік қоғамдастыққа сәйкестендіру қабілеттерін дамыту үшін қажет. Болашақ - білімділер заманы.Әр қазақстандық үшін орыс және ағылшын тілін оқып үйрену – бәсекеге қабілетті тұлға бейнесін шыңдай түсетін, экономикалық мүмкіндіктерімізді арттыратын бірден-бір тетік. Жаһандану дәуірі кезеңінде замана көшіне қалмай, үш тілдің үйлесіміне қол жеткізу арқылы тілімізді, дінімізді, дәстүрімізді, салт-ғұрпымызды сақтап қала аламыз, жаңғырта аламыз. Бүгінгі таңда әр ұстаздың алдына қойып отырған басты мақсаттарының бірі – білімді де білікті шығармашыл тұлға қалыптастыру. Оқушылардың ақыл-ой қабілеттері мен мінез-құлық сапаларын әлемдік және ұлттық психология негізінде дамыту. Орыс, ағылшын тілдерін мектепте оқытудың негізгі мақсаты - оқушының бұл тілдерді қатынас құралы ретінде пайдалана алу қабілеттерін дамытуда, өздерінің төл мәдениетін, тілін оқып, үйреніп отырған елдің тілімен, мәдениетімен салыстыра алуда, тілдердің ортақ белгілері мен ерекшеліктерін ажырата білудежатыр
Көптілді оқыту – жас ұрпақтың білім кеңестігінде еркін самғауына жол ашатын, әлемнің ғылым құпияларына үңіліп, өз қабілетін танытуына мүмкіншілік беретін бүгінгі күнгі ең басты қажеттілік. Әр адамның рухани-адамгершілігін арттыру үшін, бүгінгі тез өзгеріп жатқан дүниеде өмір сүріп, еңбек ету үшін жан-жақты болу қажет. Осыған орай, бүгінгі таңда Қазақстанға ақпараттық-технологиялық, ғылыми, медициналық, оқу-әдістемелік т.б. салаларда жаңалықтарды, әлемдік ілгері тәжірибелерден хабары болып, бұл жаңалықтарды өзінің ана тілінде халқының игілігіне пайдалану үшін халықаралық байланыстарды нығайтып, әлем аренасына шығу үшін көп тіл білетін мамандар қажет. Осы бағытта балабақшалар, мектептер, ЖОО-дары өз үлесін қосуда. Нарықтық экономика еңбек нарығында бәсекеге қабілетті мамандарды қажет ететіні белгілі. Бұл оқу орындарының барлық салаларына жаңа талап, жаңа міндет, жаңа мақсаттар жүктейді. Осыған орай білім беру жүйесінде қойылатын басты талаптардың бірі – өмірден өз орнын таңдай алатын, өзара қарым-қатынаста өзін еркін ұстап, кез-келген ортаға тез бейімделетін, белгілі бір ғылым саласынан білімі мен білігін көрсете алатын, өз ойы мен пікірін айта білетін мәдениетті жеке тұлға қалыптастырып, бәсекеге қабілетті маман тәрбиелеу. Мемлекеттік тілді, шетел тілін білмей, дүниежүзілік экономика кеңестігін, білім, ақпарат көздерін жете меңгеруге қол жеткізе алмаймыз. Сондай-ақ жаңа технологияны жете меңгермей, тілдерді де игеру жедел әрі тиімді бола қоймайды. Қазіргі жалпы білім беретін мекемелердің көпшілігінде сабақ жаңа технологияны іске асыру арқылы, оның механизмдерін тілді меңгеруде дұрыс қолдану арқылы өтеді. Бұл – тіл мамандарының ізденісі, дегенмен әлі де болса, бұл бағытты жетілдіру қажет екендігі сөзсіз. Үш тілді қатар меңгеру балаларға мектепте оқығанда, келешекте бәсекеге қабылетті маман ретінде жақсы табыстарға қол жеткізу үшін ықпалды және іскер адамдармен қарым-қатынас орната алу, қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін қажет. Сондықтан, өмір тәжірибесі өзі көрсетіп отырғандай, басқа тілді меңгеру кез келген тұлғаның биіктен көрінуіне шексіз мүмкіндіктер берері сөзсіз деп ойлаймын.Өзекті мәселелерді жүзеге асыру үшін басты мақсатымызды анықтап алдық. Ол – Қазақстан Республикасының мемлекеттік жалпыға міндетті орта білім стандарттары талаптары деңгейінде үш тілде білім меңгерген, көптілді коммуникативтік құзырлылықтары қалыптасқан, көп мәдениетті, рухани-адамгершілік қасиеттері дамыған тұлғаны тәрбиелеу.
«Тілі бірдің – тілегі бір», «Тіл тағдыры – ел тағдыры» екендігін жадымызда ұстай отырып, ел бірлігінің негізі – тіл бірлігіне қол жеткізу жолында қызмет ету парыз. Ендеше жас ұрпақтың қазақ тіліне деген сүйіспеншілігін, өзге тілдерді оқып білуге деген қызығулары мен ұмтылыстарын арттыру арқылы олардың Отанға деген махаббаттарын оятып, өз тағдырын ел тағдырымен мәңгілікке байланыстыратын ұрпақ болып қалыптасуына қол жеткізу – басты міндетіміз.
Қорыта айтатын болсақ,
көптілді білім беру бағдарламасы аясында үштілді меңгеру
тәжірибесін жинақтап, әлемдік деңгейде көтерілуіміз керек. Бұл
оқушылардың халықаралық жобаларға қатысуын кеңейту, шетелдік
әріптестермен ғылыми байланыстарын нығайтуға, шетел тілдеріндегі
ақпарат көздеріне қол жеткізуіне мүмкіндік береді. Елдің ертеңі
өресі биік, дүниетанымы кең, кемел ойлы азаматтарын өсіру үшін
бүгінгі ұрпаққа ұлттық рухани қазынаны әлемдік озық ой-пікірімен
ұштастырған сапалы білім мен тәрбие берілуі
қажет.Сондықтан да, болашақ жастарымыз өз тілін
ардақтай отырып, заман талабы тудырып отырған үш тілде еркін
сөйлеп, әлемнің кез-келген жерімен еркін байланысқа түсіп жатса
еліміздің ертеңінің көркейте түсері
сөзсіз.
Пайдаланылған
әдебиеттер:
1. Жарықбаев Қ. Аталы сөз.– Алматы: Жалын,
1980.
2. Ақиқат. 2013 жыл, №1. «Қазақстан – 2050»
стратегиясы – қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты. Қазақстан
Республикасының Президенті Н.Ә.Назарбаевтың Қазақстан халқына
жолдауы
3. Ақиқат. 2011жыл, №5. «Қазақ тілін білу -
әншейін бір ұран емес», Н.Ә.Назарбаевтың Қазақстан халқы
ассамблеясының ХҮІІ сессиясында сөйлеген
сөзі.
5. Хасанұлы Б. Тілдік қатынас негіздері,А,
2008ж.
6. Хасанұлы Е.Б. «Үштілділік – біртарапты тілдік үдеріс». Алматы,2013ж.
7. Рахымбердиев А. «Үш өлшемді әдістемелік жүйе», Қазақстан мектебі, № 2, 2010.
8. Қазақ тілі: Энциклопедия. Алматы: Қазақстан даму институты, 1998.
шағым қалдыра аласыз













