Сабақтың
басы
|
Оқушылармен амандасу, түгендеу, назарын
сабаққа аудару.
Үй
тапсырмасын сұрау.
Оқушылармен бірге сабақ
мақсаттарын / ОМ анықтап алу
Оқушылардың «жақын даму аймағын», сабақ соңында күтілетін
нәтижелерді анықтау
|
Жинақтала
ды,сабаққа
ынталанады
|
Үй жұмысы мадақтау әдісімен
бағаланады
|
|
Сабақтың
ортасы
|
Өткен сабақты
пысықтау
Анықтама. Үшбұрыштың ішкі
бұрышына сыбайлас болатын бұрышты оның сыртқы бұрышы деп
атайды.
Үшбұрыштың әр төбесінде бір
біріне вертикаль екі сыртқы бұрышы бар болады.
Яғни, барлық сыртқы бұрыштар
саны алтау.
Теорема. Сыртқы бұрыштардың (әр
төбесінен бір-бірден алғанда) қосындысы 360°-қа
тең.
Дәлелдеуі. ∠α′, ∠β′ және ∠γ′ бұрыштары
сәйкесінше ∠α, ∠β және ∠γ бұрыштарына сыбайлас
сыртқы бұрыштары болса, онда ∠α′ = 180°
– ∠α, ∠β′ = 180°
– ∠β, ∠γ′ = 180°
– ∠γ.
Осыдан ∠α′ +
∠β′ +
∠γ′ = 540°
– ∠α – ∠β – ∠γ шығады. Үшбұрыштың ішкі
бұрыштарының қосындысы туралы теорема
бойынша ∠α +
∠β +
∠γ = 180°.
Яғни ∠α′ +∠β′ +∠γ′ = 360°.
Теорема дәлелденді.
Мысал. Егер теңбүйірлі
үшбұрыш табан бұрышының сыртқы бұрышы 130°-қа тең болса, онда
оның төбесіндегі ішкі және сыртқы бұрыштарын табу
керек.
Шешуі. Теорема бойынша
теңбүйірлі үшбұрыштың төбесіндегі бұрыштың сыртқы бұрышы 360°
– 2 ⋅ 130° = 100°. Олай
болса төбесінің ішкі бұрышы 180° – 100° =
80°.
Жауабы: төбесіндегі сыртқы
бұрыш 100°-қа, ал ішкі бұрыш 80°-қа
тең.
Тапсырмалар:
№1. Үшбұрыштың сыртқы
бұрыштарының бірі оның ішкі бұрыштарының қосындысының
бөлігіне тең, ал ішкі
бұрыштарының бірі оның ішкі бұрыштарының қосындысының
бөлігіне тең. Үшбұрыштың
барлық ішкі жəне сыртқы бұрыштарын тап.
№2. ???
үшбұрышының ?
бұрышы ?
бұрышының
30%-ын құрайды, ал ?
бұрышы ?
бұрышынан
19-қа артық.
?
бұрышын
жəне оның сыртқы бұрышын тап.
№3. Үш сіріңкені қозғау арқылы
5 үшбұрыш құрастыр.
Оқулықта берілген
тапсырмаларды орындау.
|
Алдыңғы сабақта алған
білімдерін еске түсіреді.
Тапсырмаларды өз бетінше
орындайды
Сынып бойынша жұмыстар
жүргізеді
|
Мақтау, мадақтау әдісі арқылы
бағаланады.
Әр дұрыс жауапқа 1 балл
беріледі
|
|