Күні:
Пәні: Қазақ әдебиеті
Сыныбы: 10 «А, Б»
Тақырыбы: «Үздік әдебиетші»
Мақсаты: оқушылардың пәнге
деген қызығушылығы артады, білімі толысады, сөйлеу мәдениеті
дамиды, үш бәйтерек (Сәкен, Ілияс, Бейімбет) туралы тереңірек
білетін болады.
Барысы:
І.
«Есімдер аллитерациясы»
ІІ.
«Сен білесің бе?»
ІІІ. «Иә және жоқ» ойын-әдісі
ІҮ. «Жүйріктен жүйрік озар,
шабысқанда»
Ү. «Риторика
шебері»
ҮІ.
Қорытынды
Әдебиет – әр халықтың рухани
мұражайы, баға жетпес ұлттық құндылықтардың бірі. Әдебиет адамға
рухани азық берп қана қоймайды, психологиялық демеу де бола біледі.
Оның адамды тұлға етіп қалыптастыруда үлкен рөл атқаратыны белгілі.
Әлемде талай қаламгерлер өздерінің өшпес мұраларын қалдырған.
Оларды қазақ тілінде де оқып таныса аламыз. Осы сияқты қазақтың да
танымал ақын-жазушылары аз емес.
Өздерің білетіндей мектепте қазақ тілі мен
әдебиеті апталығы болып жатыр. Тақырыбы қандай екенін білеміз бе?
(балалар тақырыбын айтады)
Тақырыбы: «Қазақ әдебиетінің сыры да, сыны да,
шыңы бола білген үш бәйтерек»
Ортаға 4 сайыскер шығарылады
(аукцион әдісі), сарапшылар тобы
таныстырылады.
І. «Есімдер аллитерациясы» (Жағымды ахуал
туғызу)
ІІ. «Сен білесің бе?» (Әр
оқушыға 5 сұрақтан беріледі)
1-оқушы:
1. Қазақ әдебиетіндегі бір
жылы туып, бір жылда дүниеден өткен майталмандарды ата. (Үш
бәтерек)
2. «Күйші», «Дала», «Күй»
шығармаларының авторы кім? (Ілияс
Жансүгіров)
3. Қазақ әдебиетіндегі «шағын
әңгіменің шебері» кім? (Бейімбет Майлин)
4. «Ана» тақырыбына арнаған
көптеген еңбектердің авторы. (Бейімбет
Майлин)
5. С. Сейфуллиннің шын есімі
кім? (Сәдуақас)
2-оқушы:
1. Ақан серінің өмірі туралы
жазылған көлемді шығарманың авторы кім? (Ілияс
Жансүгіров)
2. Нілді мыс қорыту зауытында
жұмыс жасаған ақын-жазушы. (Сәкен
Сейфуллин)
3. «Сып сандық» өлеңінің
авторы кім? (С. Сейфуллин)
4. «Күйші» поэмасының мазмұны
не жайлы? (күйдің құдіреттілігі туралы)
5. Күреңбай сыншы қай
шығарманың кейіпкері? («Күйші»)
ІІІ. «Иә және жоқ» ойын-әдісі
-
Б.
Майлин Қостанай облысында дүниеге келген.+
-
Бейімбеттің шын есімі –
Бимағамбет.+
-
І.
Жансүгіровтің «Құлагері» - прозалық шығарма.-
-
Сағынайдың асы туралы айтудан басталатын шығарма
– «Күй»-
-
Тұтқында отырып, «Сағындым»
өлеңін жазған – Ілияс-
-
С.
Сейфуллин – сазгер де болған+
-
«Даудың басы – Дайрабайдың көк сиыры» әңгімесінің
авторы – Б. Майлин+
-
І.
Жансүгіров домбыра тарта білген, әдемі, қоңыр дауысты әнші де
болған.+
-
«Ер ана» - Б. Майлиннің
әңгімесі.+
-
«Толқын» - С. Сейфуллиннің
өлеңі-
ІҮ. «Жүйріктен жүйрік озар,
шабысқанда»
(Мәнерлеп оқу сайысы. Сайыскерлер өздерінің
ұнатқан кез келген поэзиялық шығармасын (проза-монолог) мәнерлеп,
жатқа оқиды.)
Ү. «Риторика шебері» (Үш
бәйтерекке хат жазады)
Антракт уақытында сергіту
ұйымдастырылады.
Қорытынды.
Кері байланыс беру. Сөйлемді
аяқта.
-
Маған оңай болды...
-
Мен үшін қиындық келтірген нәрселер болды,
олар...
-
Маған ұнады, дегенмен алдағы уақытта
ұсынысым...
Мұғалімнің қорытынды сөзі.
(Мадақтау рәсімі, сарапшыларға сөз
беріледі)
-
Маған оңай болды...
-
Мен үшін қиындық келтірген нәрселер болды,
олар...
-
Маған ұнады, дегенмен алдағы уақытта
ұсынысым...
-
Маған оңай болды...
-
Мен үшін қиындық келтірген нәрселер болды,
олар...
-
Маған ұнады, дегенмен алдағы уақытта
ұсынысым...
-
Маған оңай болды...
-
Мен үшін қиындық келтірген нәрселер болды,
олар...
-
Маған ұнады, дегенмен алдағы уақытта
ұсынысым...
-
Маған оңай болды...
-
Мен үшін қиындық келтірген нәрселер болды,
олар...
-
Маған ұнады, дегенмен алдағы уақытта
ұсынысым...