М.Құрманғалиева атындағы
№32 мектеп-гимназия
Тақырыбы:
Волейбол ойынының шығуы
және даму тарихы
Орындаған: Сайлау
І.Е.
Ақтөбе қаласы,
2017ж
Волейбол ойынының шығуы
және даму тарихы
Волейбол ойынының кіндік
кескен ортасы – Американың Гелиоке қаласы. Бұл 1895 жылы болған
оқиға еді.Колледж оқытушысы Вильям Морган сабақ кезінде теннис
орнын екі сырыққа бойлап жоғары көтеріп қойып, оқушыларға допты екі
жаққа допты алма-кезек лақтырып ойнауды көрсетіп, оны оқушылардың
да қайталауын талап етеді. Волейбол – деген сөздің мағынасы “ұшатын
доп”
1896 жылы волейбол ойыны
көпшілік назарына ұсынылды, ал 1897 жылы бұл ойынның ережесі
жасалынды. Волейбол ойынының Европа мемлекетіне таралуы ХХ
ғасырдан басталған. 1967 жылы Чехословакияда тұңғыш рет алғашқы
жарыс ұйымдастырылды да, Франция, Румыния, Ауғанстан, Индия, Қытай,
Корея, Жапония және Россияда волейбол ойынын қалаушылардың арнайы
клубтары ашылды. 1947 жылы халықаралық волейбол федерациясы (ФИВБ)
ұйымдастырылды.
Европа мемлекеттерінің алғашқы
біріншілігі 1948 жылы дүние жүзінің біріншілігі 1949 жылы
өткізілді.
Адам баласының ойлап тапқан
әрбір пайдалы әрекеттерінің өміршеңдігі оның қоғам мүшелерінің
ортақ қазынасына, өмірлік салтқа айналуынан көрінетін шындық. Олай
болса біз әңгіме етіп отырған волейбол спорт ойыны – бар ұлт
үшінортақ қазына, өйткені оны өмірге құштар жандар ойлап тауып өмір
нәріне енгізген ғой.
Волейбол – біздің халқымыз
арасында ХХ ғасырдың 30-жылдарынан бастап кең жайыла бастаған
ойын.
Волейбол ойынына тән
ерекшелік – оның ұжымдық сипаты, ол жастар үшін тәрбиенің шешуші
факторы және біздің қоғам жағдайында бала өмірін ұйымдастырудың
негізгі формасы да десе қателеспейміз.жеке тұлғаның жан – жақты
дамуы үшін ұжымда қолайлы жағдайдың болуы қажет. Тұлға жарасымды
даму мүмкіншілігін ұжымнан алатын болғандықтан ұжымда тұлғаның бас
бостандығы болуы басты шарт. Себебі әрбір өзінің мүшелерін
ұйымдастыру қажеттігі қоғамның өзі бетбұрыс ұжым ретінде өмір
сүретіндігінен туындайды.
Қоғамда ұжымдарды ортақ
іс-әрекеттерінің түрлеріне қарай ажыратады, солардың ішінде спорт
ұжымдары шешуші орындардың біріне жатады. Себебі дене тәрбиесі –
мәдениет пен спорт, денсаулық кепілі, олай болса ұжымдық
іс-әрекетті тез шешуге көмектесетін спорт ойындары, оның ішінде
волейбол ойыны және ол ойынға қатысушылар еліміздің әлеуметтік –
экономикалық дамуын тездету, қоғам дамуының жаңа деңгейін жоғары
дәрежеге көтереді. Осы жағдайда барлық жастағы қоғам мүшелері үшін
ортақ спорт ойыны волейбол адамның өмірін, оқуын, спорттық
жетістіктерін, жасампаздығын, күш қуат мәдениетін ұйымдас-тырудың
ең тиімді құралы.
Волейбол спорт ойынымен
айналысатын команда ұжымы – бұл спорттық іс-әрекетімен
бірігіп топтасқан белгілі мақсатта бағытталған тұрақты бірлестік
екендігін өмір көрсеткен шындық.
Волейбол ойынаушы 12
адамнан тұратын екі команда, миллионға жуық көрермендерді өз
төңірегіне жинай қызықтататын керемет спорт
ойыны.
1964 жылы Токио олимпиадасынан
бастап волейбол ойыны олимпиадалық спорт түрі ретінде танылды. Ал
дүние жүзінің кубогы үшін күрес 1965 жылдан бастап өткізіліп
келеді.
Волейбол ойыны
тарихында, оның ережесі туралы көптеген жылдар бойы алауыздықтар
болғаны бұл спорт түрінің тарихынан белгілі. Мысалы, 20-жылдарға
дейін дүние жүзінде волейбол ойынының екі жүйесі қатар жүріп
отырды. Олар европалық жүйе, яғни алаңға 6-ойыншыдан тұратын
команда шығару және азиялық жүйе, алаңға 9-адамнан түратын
командалар шығару. Бірақ екі контингент өкілдерінің өзара
түсінушілігі – дүниежүзілік 6-жүйелі ойын өрнегін
қалыптастырды.
КСРО тарихында волейбол
ойынының алғашқы ережесі қабылданып, ойын жаңа арнаға түсе бастады.
Өте қызық жағдай Москва қаласындағы алғашқы волейбол ойын
алаңы Мейерхольд, Камерный, Революция және Вахтенгов театрлары
жанынан жасалынатын, сондықтан да Россияда волейбол ойыны “әртістер
ойыны” – деген атқа да ие болды. Тіпті 1932 жылы Москвадағы
Үлкен театр сценасында КСРО-ның орталық атқару комитетінің сессия
делегаттарына арнап волейбол ойынын әртістер көрсеткен. Бұл ойын
бар болғаны 7-минутқа созылыпты, міне осы күннен бастап волейболға
“халықтық” ойын деген атақ берілді, – дейді волейбол ойыны тарихын
жазушы спорт мамандары.
Волейбол ойыны спортынан ең көп олимпиада
медалін жеңіп алған команда КСРО, олар 4-рет Олимпиада чемпионы
атанды.
Волейбол ойыны 18х9 метрлік алаңда өтеді,
тордың жоғарғы жағы ерлер үшін 243 см биіктікке, әйелдер үшін
224см. жоғары тірекке байланады.
Қазіргі кезеңде кіші
волейбол ойыны да үлкен беделге ие болып келеді.
Волейбол ойыны үшін дайындалған доптың салмағы туралы бәсеке
көптеген уақытқа созылып, олар 260-280гр. салмаққа
пәтуаласты.
Қазіргі кезеңде халықаралық
федерацияға мүше 173-ке жуық мемлекеттер бар.Қазақстан волейбол
тарихында алғаш рет КСРО-ның еңбек сіңірген жаттықтырушысы атанған
Октябрь Қыдырбай ұлы Жарылқапов. Оның шәкірті Заңғар Жаркешов
жетекшілік еткен Қазақстанның “Буревестник” командасы 1969 жылы
КСРО –ның чемпионы, 1970-1971 жылдары волейболдан Европа кубогын
жеңіп алды.
Қазақ волейболшылары
В.Кравченко, Жәнібек Саурамбаев, Олег Антропов – олимпиадалық,
әлем, европа және КСРО чемпиондары.
Әйел волейболшылар табысы да ауыз толтырып
айтарлық. Алматыдағы Үй құрылысы комбинаты командасы 1984-1992
жылдар аралығында КСРО-ның чемпионы атанды. Ал 1985 жылы
Қазақстандық волейболшы қыздар Италияда өткен европа кубогін жеңіп
алды.
Алматының “Азамат” атты ерлер командасы 1993 жылы
клубтық командалар арасында Азия чемпионы атанды. Ал 2001 жылғы
қыздар арасында Республика біріншілігі 2001 жылдың сәуір айында
аяқталды. Барлық турда қарсыластарын қапы қалдырған Алматының
“Рахаты” ел чемпионы атағын жеңіп алды.
Қазақстан құрамасының базалық клубы болып
саналатын “Рахаттық” арулар 2001 жылғы 16-20 мамырда Вьетнам
Республикасында өтетін клубтық командалар арасындағы Азия
біріншілігінде ел намысын қорғады. Команданың бапкері –
Қазақстандағы волейбол ойынының бұрынғы майталманы В.Шаприн. бұл
командамен қатар еліміздің абройын халықаралық жарыстарда
асқақтатуға атсалысар командалар да бар. Олар – Алматылық “Глотур”,
Ақсай қаласынан “Қарашығанақ”, Астана қаласынан “Астана қанаты”
атты волейбол спорт ойынының жұлдыздары.
Қазіргі Қазақстан Республикасының волейболшы
қыздары кіндік Азиядағы ең азулы ойыншылар қатарында.
Мемлекетіміздің намысын қорғаушылар дайындауда жетекші тұлғалар
бапкерлер екендігі белгілі, бірақ сол ұлағатты ұстаздардың өздері
үшін де үздіксіз іздену, үйрете отырып кемелдену бұл өмір заңы
екені бәрімізге мәлім. Сондықтан да авторлар бұл әдістемелік оқу –
құралын болашақ спорт мамандары мен жас бапкерлер үшін қосымша
әдістемелік құрал ретінде ұсынуды ниет
еткен.