Материалдар / Ыбырай Алтынсарин өмірі ағартушылық қызметі «Қазақ христоматиясы»
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ыбырай Алтынсарин өмірі ағартушылық қызметі «Қазақ христоматиясы»

Материал туралы қысқаша түсінік
Қазақ даласының дара ұстазы Ыбырай Алтынсариннің ұстаздық жолы мен қазақ даласының, келешек ұрпақтың қамы үшін жүргізілген еңбектері туралы оқушыларға түсіндіре отырып, сабаққа деген қызығушылықтарын арттыру.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
24 Маусым 2018
1086
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Сыныбы9В сыныбы
Сабақтың тақырыбыЫбырай Алтынсарин өмірі ағартушылық қызметі «Қазақ христоматиясы»
МақсатыҚазақ даласының дара ұстазы Ыбырай Алтынсариннің ұстаздық жолы мен қазақ даласының, келешек ұрпақтың қамы үшін жүргізілген еңбектері туралы оқушыларға түсіндіре отырып, сабаққа деген қызығушылықтарын арттыру.
Күтілетін нәтиже1. «Қазақ хрестоматиясына» енген әңгімелермен танысады2. Әңгіменің тақырыбы мен негізгі идеясын түсінеді 3.Тәрбиелік мәнін өмірмен байланыстырады, өз пікірін дәлелдейді.
Керекті жабдықтар Интерактивті әдіс - тәсілдер, «Жұптық жұмыс», «Карта ойыны», «Иә, жоқ әдісі», «Тест – интервью» ,«Үш жақты күнделік»,
Сабақ кезеңдері Сабақ барысы
Кіріспе 5 минут



Тұсаукесер 10 минут
Мұғалім әрекеті Ұйымдастыру бөлімі. Оқушылармен амандасуШаттық шеңбері:«Кел, балалар, оқылық!»өлеңі арқылы ытымақтастық атмосферасын қалыптастыру Топқа бөлу( түрлі-түсті қағазды таңдау арқылы)Топ басшысын сайлау,бағалау парағын толтыруҮй тапсырмасын тексеру. Барлығына бірдей берілген тапсырманы топқа бөлу үшін топ басшылары ортаға шығып таңдайды. І топ-Ы. Алтынсарин өмірбаяны. ІІ топ- Ы. Алтынсарин шығармашылығы. ІІІ топ- Ы. Алтынсарин ұрпақтары ,шыққан тегі жайлы зерттеу. Оқушы әрекеті Оқушылар амандасады. Шаттық шеңбері «Кел, балалар, оқылық!»өлеңінің әр жолын айту арқылы ытымақтастық атмосферасын қалыптастыру. Топқа бөлінеді. Топ басшысын сайлап,бағалау парақтарын толтырып,критериийлерімен танысады

Топқа берілген тапсырмаларды бірлесіп талқылап,топ ішінен бір ,екі оқушы шығып үй тапсырмасын айтады. Топтағы оқушылар жауабын толықтырады. Бір-біріне қолдау көрсетіп бағалайды.

Негізгі бөлім5 минутБілу



Талдау7минут
Жаңа сабақтың тақырыбы мен мақсатын таныстыру «Білгенге маржан» стратегиясы «Ы. Алтынсарин Қазақ хрестоматиясы» оқулығымен таныстыру.Ітоп-«Қазақ хрестоматиясы» Өлеңдері«Өзен»өлеңіне сатылай кешенді талдау .-Мәнерлеп оқуНегізгі идеясын анықтап,өз көзқарасын білдіру. ІІ топ-«Қазақ хрестоматиясы» Әңгімелері «Әке мен бала» әңгімесін тыңдалым арқылы тыңдау.
  • Әңгіменің композициялық құрылымына талдау жасау.
  • Әңгіменің тақырыбы мен идеясын ашу.
  • Мақалмен түйіндеп,өмірмен байланыстыру.
  • ІІІ топ-«Қазақ хрестоматиясы» АудармаларыПаульсонның хрестоматиясынан«Дүние қалай етсең табылады»«Үш жақты күнделік» стратегиясы



    Дәптерлерін ашып бүгінгі күн мен тақырыпты жазады.Жаңа мәліметтен керекті жерін, түртіп жазып алу.





    Топта жұптаса орындап ,берілген тапсырмаларды бірлесіп талқылап,топ ішінен біреуі қорытады.



    Бекіту 7 минут

    Қорытынды7 минут

    Жекелеген оқушылармен жұмысЫ.Алтынсарин мақалдарынанБерілген мақалдың жалғасын тап,мағынасын анықта.

    І топ- «Карта ойыны» арқылы сұрақтар дайындайды.ІІ топ- «Иә, жоқ әдісі» бойынша сұрақтар дайындауІІІ топ- «Тест – интервью» бойынша сұрақтар дайындау.Сұрақ көлемі бес сұрақ.

    Толғаныс сәтіТақтадан «Өлең білім –бар жұрттар»өлеңін негізге ала отырып «Уақытпен үндескен тұлға» тақырыбындаөз ойларын білдіреді.

    Ы.Алтынсарин мақалдарынанБерілген мақалдың жалғасын тауып,мағынасын анықтайды.Әр топ оқушылары топпен дайындаған сұрақтарын келесі топқа береді,топ оқушылары топта талқылап, тез жауап береді



    Тақтадан «Өлең білім –бар жұрттар»өлеңін негізге ала отырып «Уақытпен үндескен тұлға» тақырыбындаөз ойларын білдіреді.
    4 минутҮй тапсырмасы: Ы. Алтынсарин әңгімелерін оқу: Әңгімелер желісіндегі кейіпкерлер галереясына сипаттама жазу.Кері байланыс парағы, бағалау.Кері байланыс парағын , топ басшысы бағалау парағын толтырады. Үйге тапсырма алады.





















































































































































































































    Сабақ жоспары №2Қысқа мерзімді сабақ жоспары

    Сыныбы

    Сабақтың тақырыбы

    Мақсаты

    Күтілетін нәтиже

    Керекті жабдықтар

    Сабақ барысы
    Сабақ кезеңдеріМұғалім әрекетіОқушы әрекеті
    Кіріспе







    Тұсаукесер























    Негізгі бөлім























    Қорытынды



















    Сабақтың талдауы



    Сабақ бойынша өзгертулер















    Сабақ жоспарыҚысқа мерзімді сабақ жоспары

    Сыныбы

    Сабақтың тақырыбы

    Мақсаты

    Күтілетін нәтиже

    Керекті жабдықтар

    Сабақ барысы
    Сабақ кезеңдеріМұғалім әрекетіОқушы әрекеті
    Кіріспе























    Тұсаукесер



























    Негізгі бөлім























    Қорытынды



















    Сабақтың талдауы



    Сабақ бойынша өзгертулер



















    Сабақ жоспарыҚысқа мерзімді сабақ жоспары

    Сыныбы

    Сабақтың тақырыбы

    Мақсаты

    Күтілетін нәтиже

    Керекті жабдықтар

    Сабақ барысы
    Сабақ кезеңдеріМұғалім әрекетіОқушы әрекеті
    Кіріспе























    Тұсаукесер



























    Негізгі бөлім























    Қорытынды



















    Сабақтың талдауы



    Сабақ бойынша өзгертулер





























    Ыбырай Алтынсарин – шағын әңгіме шеберіТақырыбы: Ыбырай Алтынсарин – шағын әңгіме шебері Мақсаты:  Оқушылардың Ыбырай өмірі мен шығармашылығын қалай меңгергендігін пысықтау, әңгімелерінің тақырыбын ашу, оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан ойлауды дамыту .Міндеттері:1. Ыбырай Алтынсарин  әңгімелерінің тақырыбын талдап, түсіндіру. 2. Оқушылардың шығармашылық қабілеттері  шыңдау, ойын ашық айта білуге және шығарманы тілдік ерекшелігіне талдау.3. Өз пікірін қорғайды, өзгенің пікіріне құрметпен қарайды. Оқушылар адалдыққа, еңбексүйгіштікке, жақсы жолдас бола білуге тәрбиелеу.Сабақтың типі: Жаңа тақырыпты меңгертуТүрі:   «Оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан ойлауды дамыту» технологиясыӘдіс-тәсілдер:   «Жұптық жұмыс»,«Қарма –қарсы элементтер »стратег І. Қызығушылықты оятуиясы,

    барысы: Сабаққа психологиялық дайындық.
    • Сабақтың мақсатын айту.
    - ХІХ ғасырдың 2-жартысы мен ХХ ғасырдың басында өмір сүрген әдебиет өкілі Ы. Алтынсариннің шығармалары бойынша алған білімдеріңді сарапқа салу мақсатында өткізіліп отырған  сабағымызда әңгімелеріне  талдау  жасағандаөз ойларыңды ашық айта біліңдер, қойылған сұрақтарға толық жауап  беріп, сабақта еркін отырыңдар.3. Үй жұмысын  сұрау«Деректер сөйлейді» тапсырмасы.( Слайдтағы  сандар арқылы Ыбырайдың өмірбаяны мен шығармашылығын айтып беріңдер)1841, 1850 , 1857, 1859, 1860, 1864,1876, 1876 ,1889 ,1879         ІІ. Мағынаны ажырату1. « Жұптық жұмыс» стратегиясы-          Ы. Алтынсарин – балалар әдебиетінің атасы. Бүкіл өмірін қазақ балаларын оқытуға арнаған. Сол мақсатпен алғаш рет балаларға арнап мектеп ашып, оқулық жазған. Ағартушы оқулықты жазудағы мақсатын хрестоматияның алғы сөзінде: «Бұл кітапты құрастырғанда мен, біріншіден, осы біздің ана тілімізде тұңғыш рет шыққалы отырған жалғыз кітаптың орыс-қазақ мектептерінде тәрбиеленіп жүрген қазақ балаларына оқу кітабы бола алу жағын, сонымен қабат, жалпы халықтың оқуына жарайтын кітап бола алу жағын көздедім...» деп тұжырымдаған. Өйткені хрестоматияға Ыбырай өзінің педагогтық мақсатына лайықтай жазған тәрбиелік мәні жоғары көптеген шағын әңгімелерін, өлеңдері мен ауыз әдебиеті үлгілерін, сондай – ақ, орыс педагогтері мен айтулы орыс қаламгерлерінен аударған шығармаларды енгізген болатын. Бұл шығармалардың тақырыптық – идеялық мазмұнынан біз Ыбырайды ұстаз-тәрбиеші ретінде алдына мақсат етіп қойған адамгершілік мәселелерін көреміз.1 жұп «Бақша ағаштары»2 жұп «Талаптың пайдасы»3 жұп « Әке мен бала»4 жұп «Өрмекші, құмырсқа, қарлығаш»5 жұп « Асыл шөп»
     
    Әңгімелерін оқып, жұпта әңгіменің идеясы, тәрбиелік мәні   түсініп, композициялық құрылысына талдаңдар,.Осы әңгімелерді талдай отырып, Ыбырай әңгімелеріндегі қандай тәлім – тәрбие жатқандығын айтыңдар.(Қосымша тапсырма) «Қарама - қарсы элементтер» стратегиясы  «Жаман жолдас» әңгімесі бойынша талдау жұмысын жасаңдар.
    2 топ
    ЖақсыЖаман
    Ауру жігітЖерге  құладыАю иіскедіЖерден тұрдыЖауап бердіСау балаАғашқа шықтыАю Ағаштан түстіСұрады
    ІІІ. Ой толғаныс«Екі жақты жазба күнделігі» стратегиясы 
    Әңгімеден үзіндіОқушының  түйіндемесі
    Біраз жүрген соң, Асан:-          Қарным ашты,- деп жылады.Үсен үндемей келе жатса, екеуінің алдынан бір үйрек ұшып, ұзамай қайта қонды. Асанның онымен ісі болмай жүре береді. Үсен жүгіріп барып, сипалап жүріп, үйректің орнынан алты жұмыртқа тапты. Асан қуанып, жұмыртқаны алайын деп еді, Үсен алдырмай:- Жолдан адасып, көп күн жүрсек, бізге тамақ керек болар, үйректі ұстап алайық, - деді. 
    Бағалау
    •  Сабақтағы оқушыларды бағалау.
    Үйге тапсырма:
    • «Ы. Алтынсарин шығармалары - балалар әдебиетінің бастау көзі» тақырыбына эссе жазу
    •  Ы.Алтынсарин басқа әңгімелерін оқу, 1 әңгімесін композициялық құрылысына талдаңдар.
























    Аталған тақырып бойынша  алдыңғы сабақта қолданылған әдісті толықтырып, күрделенген жұмыс түрлерін жүргізумеңгертіп, мазмұнына , тереңдей бойлату,өлеңдеріне жан-жақты талдау жасай отырып тақырыбын ашу.Дамытушылық:  Оқушылардың ауызша және жазбаша тіл мәдениетін қалыптастыру,шығарманың мазмұнын аша білу қабілетін дамыту.Тәрбиелік: оқушылардың әдебиетке деген сүйіспеншілікиерін оята отырып, еңбек сүйгіштікке, табиғатты қорғауға, елжандылыққа, ұқыптылыққа  тәрбиелеу.Сабақтың көрнекілігі: электронды презентация, интерактивтік тақта, , суреттер, Ыбырайдың шығармалар жинағы, баспасөз материалдарыСабақтың әдіс –тәсілдері: сұрақ-жауап, түсіндіру, талдауПәнаралық байланыс: тарих, географияСабақтың түрі :  Дәстүрлі сабақСабақтың барысы:  А/ Ұйымдастыру.                1.Оқушылардың назарын сабаққа аударып, оқу-құралдарын түгендеу.              2.Үй тапсырмасын сұрау              3.Жаңа сабақ 
    • Ыбырай Алтынсарин кім?
             Ақын                                           Ағартушы                    АудармашыЖазушы                                                                               Оқулық авторы                                                      Ғалым                        Шағын әңгіме шебері1. Оқушылардың Ыбырай Алтынсариннің өмір жолы  жайлы не білетіндіктерін сұрап, толықтыру.  2. Ыбырай алтынсариннің қандай әңгімелері мен өлеңдерін білетіндіктерін еске түсіріп, мазмұнын айтқызу.3. Балқожа би жайлы мәліметтер беру. 
    • Ыбырай Алтынсариннің өмір жолы туралы хорнологиялық кесте
    Жылдар
    578тг - Сатып алу
    Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
    Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!