Материалдар / Ғылыми жұмыс тақырыбы: Матиматика мен қазақ тілінің байланысы
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Ғылыми жұмыс тақырыбы: Матиматика мен қазақ тілінің байланысы

Материал туралы қысқаша түсінік
Математика мен қазақ тілі пәнінің арасындағы байланысты көрсету. Математикаға қазақ тілінен бірнеше сөз есептер кіргізу. Геометриялық фигуралардың қазақ тілінде еркін пайдаланылып жүргенін көрсету
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
04 Қазан 2018
1003
4 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
1 4-сынып оқушысы: Жақсылық Жанкүміс Жетекшісі: Қалиева Гүлім Жангелдин ауданы Қалам-Қарасу ауылы Ғ.Қайырбеков атынд

1 слайд
1 4-сынып оқушысы: Жақсылық Жанкүміс Жетекшісі: Қалиева Гүлім Жангелдин ауданы Қалам-Қарасу ауылы Ғ.Қайырбеков атындағы орта мектебі.

1 слайд

1 4-сынып оқушысы: Жақсылық Жанкүміс Жетекшісі: Қалиева Гүлім Жангелдин ауданы Қалам-Қарасу ауылы Ғ.Қайырбеков атындағы орта мектебі.

Өзім туралы мәлімет Аты-жөні: Жақсылық Жанкүміс Мектебі: Ғ.Қайырбеков атындағы орта мектеп Сыныбы: 3 сын

2 слайд
Өзім туралы мәлімет Аты-жөні: Жақсылық Жанкүміс Мектебі: Ғ.Қайырбеков атындағы орта мектеп Сыныбы: 3 сынып Жеке қасиеттері : Еңбекқор, талапшыл, ұқыпты. . Отбасында: Үлкендердің «қолғанаты», туыстарына қамқор. Жетістіктері: Оқу озаты . Мектепішілік сайыстардың белсенді қатысушысы. Сүйікті пәні: Математика , қазақ-тілі

2 слайд

Өзім туралы мәлімет Аты-жөні: Жақсылық Жанкүміс Мектебі: Ғ.Қайырбеков атындағы орта мектеп Сыныбы: 3 сынып Жеке қасиеттері : Еңбекқор, талапшыл, ұқыпты. . Отбасында: Үлкендердің «қолғанаты», туыстарына қамқор. Жетістіктері: Оқу озаты . Мектепішілік сайыстардың белсенді қатысушысы. Сүйікті пәні: Математика , қазақ-тілі

Жобаның тақырыбы: Математика мен қазақ тілінің байланысы.

3 слайд
Жобаның тақырыбы: Математика мен қазақ тілінің байланысы.

3 слайд

Жобаның тақырыбы: Математика мен қазақ тілінің байланысы.

4 •Мақсаты Нәтиже Математика мен қазақ тілі пәнінің арасындағы байланысты көрсету. Математикаға қазақ тілінен бірнеше сөз

4 слайд
4 •Мақсаты Нәтиже Математика мен қазақ тілі пәнінің арасындағы байланысты көрсету. Математикаға қазақ тілінен бірнеше сөз есептер кіргізу. Геометриялық фигуралардың қазақ тілінде еркін пайдаланылып жүргенін көрсету. Математика мен қазақ тілінің байланысы күшейеді. Математика сабағында қосымша қазақ тілінен мәліметтер алуға мүмкіндіктер туады.

4 слайд

4 •Мақсаты Нәтиже Математика мен қазақ тілі пәнінің арасындағы байланысты көрсету. Математикаға қазақ тілінен бірнеше сөз есептер кіргізу. Геометриялық фигуралардың қазақ тілінде еркін пайдаланылып жүргенін көрсету. Математика мен қазақ тілінің байланысы күшейеді. Математика сабағында қосымша қазақ тілінен мәліметтер алуға мүмкіндіктер туады.

5 Менің осы жобаны жасауда тек бір ғана мақсатым бар. Ол математикамен қазақ тілінің арасындағы байланысты көрсету. Соған орай ө

5 слайд
5 Менің осы жобаны жасауда тек бір ғана мақсатым бар. Ол математикамен қазақ тілінің арасындағы байланысты көрсету. Соған орай өзім бірнеше сөз есептер қосқым келеді. Геметриалық фигуралардың қазақ тілінде еркін пайдаланып жүргенің , ал, математикада қазақ тілінің фонетика саласы мен лексика саласы басым қолданылып жүргенін зерттеу,көрсету. По этой проекте у меня одна цель .Этот цель-показать связь математикы с казахским языком.При этом хочу добавить несколько математических задач. А так же показать в казахском языке часто употребляют геометрических фигур, а по математике можно употреблят фонетику и лексику.

5 слайд

5 Менің осы жобаны жасауда тек бір ғана мақсатым бар. Ол математикамен қазақ тілінің арасындағы байланысты көрсету. Соған орай өзім бірнеше сөз есептер қосқым келеді. Геметриалық фигуралардың қазақ тілінде еркін пайдаланып жүргенің , ал, математикада қазақ тілінің фонетика саласы мен лексика саласы басым қолданылып жүргенін зерттеу,көрсету. По этой проекте у меня одна цель .Этот цель-показать связь математикы с казахским языком.При этом хочу добавить несколько математических задач. А так же показать в казахском языке часто употребляют геометрических фигур, а по математике можно употреблят фонетику и лексику.

6 Мазмұны Кіріспе I.Менің сүйікті математикам II. Негізгі бөлім А. Математикаға сөз есептер сыйлаймын. . Ә. Сиқырлы

6 слайд
6 Мазмұны Кіріспе I.Менің сүйікті математикам II. Негізгі бөлім А. Математикаға сөз есептер сыйлаймын. . Ә. Сиқырлы геометриялық фигуралар. ІІІ. Қорытынды Пайдаланылған әдебиет тізімі  

6 слайд

6 Мазмұны Кіріспе I.Менің сүйікті математикам II. Негізгі бөлім А. Математикаға сөз есептер сыйлаймын. . Ә. Сиқырлы геометриялық фигуралар. ІІІ. Қорытынды Пайдаланылған әдебиет тізімі  

7 Мен матиматика және қазақ тілі пәнін сүйіп оқимын. Сол себепті өскенде мен бастауыш сынып мұғалімі болғым келеді. Себебі ,

7 слайд
7 Мен матиматика және қазақ тілі пәнін сүйіп оқимын. Сол себепті өскенде мен бастауыш сынып мұғалімі болғым келеді. Себебі , математикадан да қазақ тілінен де сабақ беруге мүмкіндік болады. Математика өте қызықты пән. Мен осы 3 сынып бойы сөз есептерге қызығушылығым арта түсті. Соның себебі болар, өзімде осындай сөз есептер құрастырумен айналыса бастадым. Еңді, мен қазақ тілі мен математиканы байланыстыратын сөз есептер құрастыруды қолға алдым. Мүмкін бар шығар, бірақ мен әлі өзім кездестірген жоқпын. Сол себепті, мен бірнеше құрастырған есептерімді көрсетіп, сіздердің пікірлеріңізді білгім келеді. Өзім алдағы уақытта 2-3 сыныптың математика оқулығында сөз есептерімді көруді армандаймын.

7 слайд

7 Мен матиматика және қазақ тілі пәнін сүйіп оқимын. Сол себепті өскенде мен бастауыш сынып мұғалімі болғым келеді. Себебі , математикадан да қазақ тілінен де сабақ беруге мүмкіндік болады. Математика өте қызықты пән. Мен осы 3 сынып бойы сөз есептерге қызығушылығым арта түсті. Соның себебі болар, өзімде осындай сөз есептер құрастырумен айналыса бастадым. Еңді, мен қазақ тілі мен математиканы байланыстыратын сөз есептер құрастыруды қолға алдым. Мүмкін бар шығар, бірақ мен әлі өзім кездестірген жоқпын. Сол себепті, мен бірнеше құрастырған есептерімді көрсетіп, сіздердің пікірлеріңізді білгім келеді. Өзім алдағы уақытта 2-3 сыныптың математика оқулығында сөз есептерімді көруді армандаймын.

8 Менің құрастырған сөз есептерім қазақ тілден алған білімдерін тексеруге қолайлы,немесе оқушыға қосымша мәлімет беруге пайдал

8 слайд
8 Менің құрастырған сөз есептерім қазақ тілден алған білімдерін тексеруге қолайлы,немесе оқушыға қосымша мәлімет беруге пайдалануға болады. Сонымен қатар мұғалімнің уақытын да үнемдейді. Себебі , бір уақытта екі пәнді меңгертеді. Балалар математикадан сөз есептің шартын құруды, соған өрнек құруды, амалдарды тиімді пайдалануды үйренеді. Ал, қазақ тілінен қанша дауысты дыбыс, қанша дауыссыз немесе үнді дауыссыздар қанша екенін өздері шешіп мәлімет алады. Бұл өте қызықты!

8 слайд

8 Менің құрастырған сөз есептерім қазақ тілден алған білімдерін тексеруге қолайлы,немесе оқушыға қосымша мәлімет беруге пайдалануға болады. Сонымен қатар мұғалімнің уақытын да үнемдейді. Себебі , бір уақытта екі пәнді меңгертеді. Балалар математикадан сөз есептің шартын құруды, соған өрнек құруды, амалдарды тиімді пайдалануды үйренеді. Ал, қазақ тілінен қанша дауысты дыбыс, қанша дауыссыз немесе үнді дауыссыздар қанша екенін өздері шешіп мәлімет алады. Бұл өте қызықты!

9 Қазақ тілінде бірнеше дауысты дыбыстар бар. Олар іштей екіге бөлінеді. Жуан дауыстылар 4-еу, жіңішке дауыстылар 5-еу жә

9 слайд
9 Қазақ тілінде бірнеше дауысты дыбыстар бар. Олар іштей екіге бөлінеді. Жуан дауыстылар 4-еу, жіңішке дауыстылар 5-еу және тағы 3 дауысты дыбыс бар. Барлығы қанша дауысты дыбыс? Қазақ тілі мен математиканы байланыстыратын сөз есептер ұсынғым келеді.

9 слайд

9 Қазақ тілінде бірнеше дауысты дыбыстар бар. Олар іштей екіге бөлінеді. Жуан дауыстылар 4-еу, жіңішке дауыстылар 5-еу және тағы 3 дауысты дыбыс бар. Барлығы қанша дауысты дыбыс? Қазақ тілі мен математиканы байланыстыратын сөз есептер ұсынғым келеді.

10 Берілгені: Жуан дауыстылар- 4 Жіңішке дауыстылар- 5 тағы-3 Барлығы -? Шешуі: (4+5)+3 =9+3 = 12 Немесе , 4+5 = 9 9+3

10 слайд
10 Берілгені: Жуан дауыстылар- 4 Жіңішке дауыстылар- 5 тағы-3 Барлығы -? Шешуі: (4+5)+3 =9+3 = 12 Немесе , 4+5 = 9 9+3 = 12 Жауабы: қазақ тілінде барлығы 12 дауысты дыбыс. Осыған кері есептер құрастыруға болады.

10 слайд

10 Берілгені: Жуан дауыстылар- 4 Жіңішке дауыстылар- 5 тағы-3 Барлығы -? Шешуі: (4+5)+3 =9+3 = 12 Немесе , 4+5 = 9 9+3 = 12 Жауабы: қазақ тілінде барлығы 12 дауысты дыбыс. Осыған кері есептер құрастыруға болады.

11 Қазақ тілінде барлығы 25 дауыссыз дыбыс бар .Олар үш топқа бөлінеді. Қатан дауыссыздар-11 ұяң дауыссыздар одан 3-еуі кем

11 слайд
11 Қазақ тілінде барлығы 25 дауыссыз дыбыс бар .Олар үш топқа бөлінеді. Қатан дауыссыздар-11 ұяң дауыссыздар одан 3-еуі кем , үнді дауыссыздар ұяңнан 2-еу кем . Үнді дауыссыздар қанша? Берілген: Дауыссыздар-25 Қатаң-11 Ұяң-? 3-еуі кем Үнді-? 2-еуі кем Шешуі: 11-3 =8 8-2=6 Жауабы: үнді дауыссыз дыбыс - 6

11 слайд

11 Қазақ тілінде барлығы 25 дауыссыз дыбыс бар .Олар үш топқа бөлінеді. Қатан дауыссыздар-11 ұяң дауыссыздар одан 3-еуі кем , үнді дауыссыздар ұяңнан 2-еу кем . Үнді дауыссыздар қанша? Берілген: Дауыссыздар-25 Қатаң-11 Ұяң-? 3-еуі кем Үнді-? 2-еуі кем Шешуі: 11-3 =8 8-2=6 Жауабы: үнді дауыссыз дыбыс - 6

12 Айжан үй жұмысын орындауда 4 дауысты дыбысқа және 2 есе артық дауыссыз дыбысқа талдау жасады. Айжан барлығы қанша дыбыс

12 слайд
12 Айжан үй жұмысын орындауда 4 дауысты дыбысқа және 2 есе артық дауыссыз дыбысқа талдау жасады. Айжан барлығы қанша дыбысқа талдау жасады. Берілгені: Дауысты дыбыс- 4 Дауыссыз -? 2 есе артық Барлығы-? Шешуі: 4+ ( 4 х 2) = 4+8= 12 немесе 4 х 2 = 8 4+8 =12 Жауабы? Айжан барлығы 12 дыбысқа талдау жасады.

12 слайд

12 Айжан үй жұмысын орындауда 4 дауысты дыбысқа және 2 есе артық дауыссыз дыбысқа талдау жасады. Айжан барлығы қанша дыбысқа талдау жасады. Берілгені: Дауысты дыбыс- 4 Дауыссыз -? 2 есе артық Барлығы-? Шешуі: 4+ ( 4 х 2) = 4+8= 12 немесе 4 х 2 = 8 4+8 =12 Жауабы? Айжан барлығы 12 дыбысқа талдау жасады.

13 .- Менің көбіне байқап жүргенім ,ол қазақ тілінде Менің көбіне байқап жүргенім ,ол қазақ тілінде болсын ба

13 слайд
13 .- Менің көбіне байқап жүргенім ,ол қазақ тілінде Менің көбіне байқап жүргенім ,ол қазақ тілінде болсын басқа пәндерде де математикалық фигуралардың болсын басқа пәндерде де математикалық фигуралардың басым пайдаланылатыны. Оларды әр сабақ өз пайдасына басым пайдаланылатыны. Оларды әр сабақ өз пайдасына жаратады. Бірақ сол кезде оларды математикалық жаратады. Бірақ сол кезде оларды математикалық фигуралар деп айта кетсе математикамен байланыс пайда фигуралар деп айта кетсе математикамен байланыс пайда болар еді. Олар сиқырлы фигуралар. Оларды біз постермен болар еді. Олар сиқырлы фигуралар. Оларды біз постермен жұмыс жасаған кезде де, қазақ тілінен талдау жасаған кезде жұмыс жасаған кезде де, қазақ тілінен талдау жасаған кезде де басқада жұмыстар жасағанда үнемі пайдаланамыз. Үйде де басқада жұмыстар жасағанда үнемі пайдаланамыз. Үйде де жағалай қоршап тұр. Ыдыс – аяқ, теледидар, үй де жағалай қоршап тұр. Ыдыс – аяқ, теледидар, үй жиһаздары т.б бәрі де осы геометриялық фигуралар. Сол жиһаздары т.б бәрі де осы геометриялық фигуралар. Сол себепті мен оларды сиқырлы фигуралар деп ойлаймын. себепті мен оларды сиқырлы фигуралар деп ойлаймын. Менің тоқталып кетейін деп отырғаным ол қазақ тілі Менің тоқталып кетейін деп отырғаным ол қазақ тілі пәніндегі пәніндегі « математикалық талдау» « математикалық талдау» жұмысы . Ол осы жұмысы . Ол осы геометриялық фигуралармен тығыз байланысты. Біз геометриялық фигуралармен тығыз байланысты. Біз оларды тез жаттап алдық. оларды тез жаттап алдық.

13 слайд

13 .- Менің көбіне байқап жүргенім ,ол қазақ тілінде Менің көбіне байқап жүргенім ,ол қазақ тілінде болсын басқа пәндерде де математикалық фигуралардың болсын басқа пәндерде де математикалық фигуралардың басым пайдаланылатыны. Оларды әр сабақ өз пайдасына басым пайдаланылатыны. Оларды әр сабақ өз пайдасына жаратады. Бірақ сол кезде оларды математикалық жаратады. Бірақ сол кезде оларды математикалық фигуралар деп айта кетсе математикамен байланыс пайда фигуралар деп айта кетсе математикамен байланыс пайда болар еді. Олар сиқырлы фигуралар. Оларды біз постермен болар еді. Олар сиқырлы фигуралар. Оларды біз постермен жұмыс жасаған кезде де, қазақ тілінен талдау жасаған кезде жұмыс жасаған кезде де, қазақ тілінен талдау жасаған кезде де басқада жұмыстар жасағанда үнемі пайдаланамыз. Үйде де басқада жұмыстар жасағанда үнемі пайдаланамыз. Үйде де жағалай қоршап тұр. Ыдыс – аяқ, теледидар, үй де жағалай қоршап тұр. Ыдыс – аяқ, теледидар, үй жиһаздары т.б бәрі де осы геометриялық фигуралар. Сол жиһаздары т.б бәрі де осы геометриялық фигуралар. Сол себепті мен оларды сиқырлы фигуралар деп ойлаймын. себепті мен оларды сиқырлы фигуралар деп ойлаймын. Менің тоқталып кетейін деп отырғаным ол қазақ тілі Менің тоқталып кетейін деп отырғаным ол қазақ тілі пәніндегі пәніндегі « математикалық талдау» « математикалық талдау» жұмысы . Ол осы жұмысы . Ол осы геометриялық фигуралармен тығыз байланысты. Біз геометриялық фигуралармен тығыз байланысты. Біз оларды тез жаттап алдық. оларды тез жаттап алдық.

14

14 слайд
14

14 слайд

14

15 Қазақ тіліндегі математикалық талдау Үлгі: Берілгені : Мектеп о-□-∆=? Шешуі : 6о-2□-4∆ жу

15 слайд
15 Қазақ тіліндегі математикалық талдау Үлгі: Берілгені : Мектеп о-□-∆=? Шешуі : 6о-2□-4∆ жуан о ашық о еріндік о 2□о(2 е ) = = = 2□(2е) Жіңішке 2□(2е) қысаң 2□ (2е) езулік 4∆(м,к,т,п) = 3 ∆ (к,т,п) қатаң ұяң дауыссыз о 1∆ (м) үнді Қызылмен боялғандар ол математикаға тән бөлшектер

15 слайд

15 Қазақ тіліндегі математикалық талдау Үлгі: Берілгені : Мектеп о-□-∆=? Шешуі : 6о-2□-4∆ жуан о ашық о еріндік о 2□о(2 е ) = = = 2□(2е) Жіңішке 2□(2е) қысаң 2□ (2е) езулік 4∆(м,к,т,п) = 3 ∆ (к,т,п) қатаң ұяң дауыссыз о 1∆ (м) үнді Қызылмен боялғандар ол математикаға тән бөлшектер

16 ( )

16 слайд
16 ( )

16 слайд

16 ( )

17 Мысалы біз қазақ тілінен тағы да мынадай жұмыстар жасаймыз: Балық + шы = балықшы Бас + шы =басшы Ойын+ шық= ойыншық Түбір с

17 слайд
17 Мысалы біз қазақ тілінен тағы да мынадай жұмыстар жасаймыз: Балық + шы = балықшы Бас + шы =басшы Ойын+ шық= ойыншық Түбір сөздерге жұрнақтарды қосу арқылы жаңа сөздер туатынын математикалық тәсілмен көрсетеміз. Немесе , жалғаулардың жалғануын: Кітап + тар =кітаптар Түбір сөзге жұрнақтың да , жалғаудың да жалғануы : Балық + шы + лар =Балықшылар Яғни математиканы қазақ тілінде шебер пайдалануға болады екен.

17 слайд

17 Мысалы біз қазақ тілінен тағы да мынадай жұмыстар жасаймыз: Балық + шы = балықшы Бас + шы =басшы Ойын+ шық= ойыншық Түбір сөздерге жұрнақтарды қосу арқылы жаңа сөздер туатынын математикалық тәсілмен көрсетеміз. Немесе , жалғаулардың жалғануын: Кітап + тар =кітаптар Түбір сөзге жұрнақтың да , жалғаудың да жалғануы : Балық + шы + лар =Балықшылар Яғни математиканы қазақ тілінде шебер пайдалануға болады екен.

18 Тағыда буын түрлерінің формуласын айтуға болады Ашық буын / А-та / Тұйық буын / От/ Бітеу буын / нан/ Дауыссыз дыбыс Дау

18 слайд
18 Тағыда буын түрлерінің формуласын айтуға болады Ашық буын / А-та / Тұйық буын / От/ Бітеу буын / нан/ Дауыссыз дыбыс Дауысты дыбыс

18 слайд

18 Тағыда буын түрлерінің формуласын айтуға болады Ашық буын / А-та / Тұйық буын / От/ Бітеу буын / нан/ Дауыссыз дыбыс Дауысты дыбыс

19

19 слайд
19

19 слайд

19

20 Жұмысымды қорытындылай келе , мен математиканың қызықты пән екеніне көзім жетті. Математика арқылы барлық пәндерден мәлі

20 слайд
20 Жұмысымды қорытындылай келе , мен математиканың қызықты пән екеніне көзім жетті. Математика арқылы барлық пәндерден мәлімет беруге де ,алуға да болады деп ойлаймын. Тыңдағандарыңызға рахмет.

20 слайд

20 Жұмысымды қорытындылай келе , мен математиканың қызықты пән екеніне көзім жетті. Математика арқылы барлық пәндерден мәлімет беруге де ,алуға да болады деп ойлаймын. Тыңдағандарыңызға рахмет.