Мария Монтессори технологиясы




1 слайд
Мария Монтессори технологиясы
Текст слайда
1 слайд
Мария Монтессори технологиясы Текст слайда

2 слайд
Жоспар
1.М.Мантессоридің өмірі мен қызметі
2.М.Мантессори әдістемесінің пайда болуы
3.М.Мантессори әдістемесінің мәні
4.М.Мантессори бойынша дамыту жүйесінің құрылымы
5. Мантессори сынып және сабақ түрлері
6.М.Мантессоридің әдістемесі және отбасы
7.М.Мантессоридің педагогикасының жетістіктері және кемшіліктері
2 слайд
Жоспар 1.М.Мантессоридің өмірі мен қызметі 2.М.Мантессори әдістемесінің пайда болуы 3.М.Мантессори әдістемесінің мәні 4.М.Мантессори бойынша дамыту жүйесінің құрылымы 5. Мантессори сынып және сабақ түрлері 6.М.Мантессоридің әдістемесі және отбасы 7.М.Мантессоридің педагогикасының жетістіктері және кемшіліктері

3 слайд
Мария Монтессоридің өмірбаяны мен
қызметі
1870 жылы 31 тамызда Италияда Чиаоролла
қаласында дүниеге келген. Әкесі, маңызды
шенеунік, қызының оқуына қарсы болды, ал
анасы Мәриямның білім алуға деген ұмтылысын
әрдайым қолдады.
Қыз дарынды, оңай оқыды, әсіресе
математиканы жақсы көрді. 12 жасар Мария
ерлер техникалық мектебіне түсіп, барлық
стереотиптерді бұзып, оны керемет түрде
аяқтады.
1890 жылы Мария дәрігер болуды шешті және
толқынға қарсы жүре отырып, тағы бір
стереотипті бұзды: ол Рим университетінің
медициналық факультетінің алғашқы қыз
студенті болды. 1896 жылы ол дәрігер болды.
3 слайд
Мария Монтессоридің өмірбаяны мен қызметі 1870 жылы 31 тамызда Италияда Чиаоролла қаласында дүниеге келген. Әкесі, маңызды шенеунік, қызының оқуына қарсы болды, ал анасы Мәриямның білім алуға деген ұмтылысын әрдайым қолдады. Қыз дарынды, оңай оқыды, әсіресе математиканы жақсы көрді. 12 жасар Мария ерлер техникалық мектебіне түсіп, барлық стереотиптерді бұзып, оны керемет түрде аяқтады. 1890 жылы Мария дәрігер болуды шешті және толқынға қарсы жүре отырып, тағы бір стереотипті бұзды: ол Рим университетінің медициналық факультетінің алғашқы қыз студенті болды. 1896 жылы ол дәрігер болды.

4 слайд
СТУДЕНТ КЕЗІНЕН ҚЫЗ УНИВЕРСИТЕТТЕГІ
АУРУХАНАДА ҚОСЫМША АҚША ТАБА
БАСТАДЫ. МҰНДА ОЛ ӨЗІНІҢ АЛҒАШҚЫ
КЕЗДЕСУІН ЕРЕКШЕ БАЛАЛАРМЕН ӨТКІЗДІ.
ОСЫ ЖЫЛДАРЫ ОҒАН ДАМУШЫ ОРТАНЫ
ПАЙДАЛАНУҒА НЕГІЗДЕЛГЕН ӘДІС ИДЕЯСЫ
КЕЛДІ.
УНИВЕРСИТЕТТЕН КЕЙІН МАРИЯ ҮЙЛЕНІП,
ЖЕКЕ ТӘЖІРИБЕМЕН АЙНАЛЫСТЫ. ОЛ ӨЗІНІҢ
ЗАМАНДАСТАРЫНЫҢ: ПСИХОЛОГТАРДЫҢ,
АҒАРТУШЫЛАРДЫҢ, АНТРОПОЛОГТАРДЫҢ
ЕҢБЕКТЕРІН ЗЕРДЕЛЕУДІ ЖАЛҒАСТЫРЫП,
ӨЗІНІҢ БАЙҚАУЛАРЫН ЖҮЙЕЛІ ЖҮЙЕГЕ
КЕЛТІРУГЕ ТЫРЫСТЫ.
1898 ЖЫЛЫ ОЛ АНА БОЛДЫ (МАРИОНЫҢ ҰЛЫ)
ЖӘНЕ ЕРЕКШЕ БАЛАЛАРҒА АРНАЛҒАН
МҰҒАЛІМДЕРДІ ДАЯРЛАУ ОРТОФРЕНИЯЛЫҚ
ИНСТИТУТЫНЫҢ ДИРЕКТОРЫ БОЛДЫ. АЛ 1900
Ж МЭРИ БАСҚАРҒАН ОРТОФРЕНИЯЛЫҚ МЕКТЕП
АШЫЛДЫ.
4 слайд
СТУДЕНТ КЕЗІНЕН ҚЫЗ УНИВЕРСИТЕТТЕГІ АУРУХАНАДА ҚОСЫМША АҚША ТАБА БАСТАДЫ. МҰНДА ОЛ ӨЗІНІҢ АЛҒАШҚЫ КЕЗДЕСУІН ЕРЕКШЕ БАЛАЛАРМЕН ӨТКІЗДІ. ОСЫ ЖЫЛДАРЫ ОҒАН ДАМУШЫ ОРТАНЫ ПАЙДАЛАНУҒА НЕГІЗДЕЛГЕН ӘДІС ИДЕЯСЫ КЕЛДІ. УНИВЕРСИТЕТТЕН КЕЙІН МАРИЯ ҮЙЛЕНІП, ЖЕКЕ ТӘЖІРИБЕМЕН АЙНАЛЫСТЫ. ОЛ ӨЗІНІҢ ЗАМАНДАСТАРЫНЫҢ: ПСИХОЛОГТАРДЫҢ, АҒАРТУШЫЛАРДЫҢ, АНТРОПОЛОГТАРДЫҢ ЕҢБЕКТЕРІН ЗЕРДЕЛЕУДІ ЖАЛҒАСТЫРЫП, ӨЗІНІҢ БАЙҚАУЛАРЫН ЖҮЙЕЛІ ЖҮЙЕГЕ КЕЛТІРУГЕ ТЫРЫСТЫ. 1898 ЖЫЛЫ ОЛ АНА БОЛДЫ (МАРИОНЫҢ ҰЛЫ) ЖӘНЕ ЕРЕКШЕ БАЛАЛАРҒА АРНАЛҒАН МҰҒАЛІМДЕРДІ ДАЯРЛАУ ОРТОФРЕНИЯЛЫҚ ИНСТИТУТЫНЫҢ ДИРЕКТОРЫ БОЛДЫ. АЛ 1900 Ж МЭРИ БАСҚАРҒАН ОРТОФРЕНИЯЛЫҚ МЕКТЕП АШЫЛДЫ.

5 слайд
1901 ЖЫЛЫ РИМДЕГІ ФИЛОСОФИЯ ФАКУЛЬТЕТІНЕ
ТҮСІП, 1904 ЖЫЛЫ СОЛ УНИВЕРСИТЕТТЕГІ
АНТРОПОЛОГИЯ КАФЕДРАСЫНЫҢ МЕҢГЕРУШІСІ
БОЛДЫ.
ОСЫ УАҚЫТ ІШІНДЕ ОЛ ӨЗ ТЕХНИКАСЫМЕН ЖҰМЫС
ЖАСАУДЫ ЖАЛҒАСТЫРУДА. 1907 ЖЫЛЫ ДЕМЕУШІЛІК
КӨМЕКПЕН САН-ЛОРЕНЦОДА «БАЛАЛАР ҮЙІН» АШТЫ.
КЕЛЕСІ 45 ЖЫЛ ІШІНДЕ МАРИЯ МОНТЕССОРИ
БАЛАЛАРМЕН ТӘРБИЕ ЖҰМЫСЫН ҰМЫТПАЙ, ӨЗ
ЖҮЙЕСІН ЖЕТІЛДІРІП, ЖҮЗЕГЕ АСЫРУДА.
1922 ЖЫЛДАН БАСТАП ИТАЛИЯ МЕКТЕПТЕРІНДЕ
МЕМЛЕКЕТТІК ИНСПЕКТОР БОЛЫП ЖҰМЫС ІСТЕДІ.
1929 ЖЫЛЫ МОНТЕССОРИ ХАЛЫҚАРАЛЫҚ
ҚАУЫМДАСТЫҒЫ ҚҰРЫЛДЫ.
ДҮНИЕЖҮЗІЛІК ОҚИҒАЛАР МЭРИДІ 7 ЖЫЛҒА
ҮНДІСТАНҒА КЕТУГЕ МӘЖБҮР ЕТТІ, АЛ СОҒЫС
АЯҚТАЛҒАННАН КЕЙІН ҒАНА ОЛ ЕУРОПАҒА ОРАЛДЫ.
МАРИЯ ӨЗ ЖҰМЫСЫН ГОЛЛАНДИЯДА ТҰРЫП, СОҢҒЫ
КҮНДЕРІНЕ ДЕЙІН ЖАЛҒАСТЫРДЫ. 1950 ЖЫЛЫ ОЛ
АМСТЕРДАМ УНИВЕРСИТЕТІНІҢ ПРОФЕССОРЫ БОЛДЫ.
ОЛ 1952 ЖЫЛЫ ОСЫ ЖЕРДЕ ҚАЙТЫС БОЛДЫ.
5 слайд
1901 ЖЫЛЫ РИМДЕГІ ФИЛОСОФИЯ ФАКУЛЬТЕТІНЕ ТҮСІП, 1904 ЖЫЛЫ СОЛ УНИВЕРСИТЕТТЕГІ АНТРОПОЛОГИЯ КАФЕДРАСЫНЫҢ МЕҢГЕРУШІСІ БОЛДЫ. ОСЫ УАҚЫТ ІШІНДЕ ОЛ ӨЗ ТЕХНИКАСЫМЕН ЖҰМЫС ЖАСАУДЫ ЖАЛҒАСТЫРУДА. 1907 ЖЫЛЫ ДЕМЕУШІЛІК КӨМЕКПЕН САН-ЛОРЕНЦОДА «БАЛАЛАР ҮЙІН» АШТЫ. КЕЛЕСІ 45 ЖЫЛ ІШІНДЕ МАРИЯ МОНТЕССОРИ БАЛАЛАРМЕН ТӘРБИЕ ЖҰМЫСЫН ҰМЫТПАЙ, ӨЗ ЖҮЙЕСІН ЖЕТІЛДІРІП, ЖҮЗЕГЕ АСЫРУДА. 1922 ЖЫЛДАН БАСТАП ИТАЛИЯ МЕКТЕПТЕРІНДЕ МЕМЛЕКЕТТІК ИНСПЕКТОР БОЛЫП ЖҰМЫС ІСТЕДІ. 1929 ЖЫЛЫ МОНТЕССОРИ ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ҚАУЫМДАСТЫҒЫ ҚҰРЫЛДЫ. ДҮНИЕЖҮЗІЛІК ОҚИҒАЛАР МЭРИДІ 7 ЖЫЛҒА ҮНДІСТАНҒА КЕТУГЕ МӘЖБҮР ЕТТІ, АЛ СОҒЫС АЯҚТАЛҒАННАН КЕЙІН ҒАНА ОЛ ЕУРОПАҒА ОРАЛДЫ. МАРИЯ ӨЗ ЖҰМЫСЫН ГОЛЛАНДИЯДА ТҰРЫП, СОҢҒЫ КҮНДЕРІНЕ ДЕЙІН ЖАЛҒАСТЫРДЫ. 1950 ЖЫЛЫ ОЛ АМСТЕРДАМ УНИВЕРСИТЕТІНІҢ ПРОФЕССОРЫ БОЛДЫ. ОЛ 1952 ЖЫЛЫ ОСЫ ЖЕРДЕ ҚАЙТЫС БОЛДЫ.

6 слайд
Әдістеме тарихы
Біріншіден, Мария Монтессори өзінің педагогикасын ерекше балаларға,
психикасының дамуы кешеуілдеп, сыртқы әлемге кешенді бейімделетін
балаларға қолдана бастады.Олармен жұмыс кезінде Мария балаларға өзін-өзі
күту дағдыларын үйрететін ерекше жағдай жасады. Бұл сезімталдыққа
негізделген ойындар арқылы жүзеге асты.Оның мақсаты зияткерлік даму
көрсеткіштерін арттыру емес, балаларды қоғамға бейімдеу болды. Бірақ мұғалім
балалардың ақыл-ой қабілеті жақсарғанын атап өтті. Нәтижелер керемет болды.
Бір жыл ішінде оқушылар сау құрбы-құрдастарынан асып түсті.Өзінің
бақылауларын, тәжірибесін және басқа педагогтардың, психологтардың және
философтардың теориясын біріктіре отырып, Мария барлығын Монтессори әдісі
деп аталатын біртекті жүйеге жинады.Содан кейін бұл әдіс қарапайым, дені сау
жігіттерге қолданылды. Мұны жасау қиын болған жоқ, өйткені жаттығу
бағдарламасы әр баланың қабілеттері мен қажеттіліктеріне оңай бейімделеді.
6 слайд
Әдістеме тарихы Біріншіден, Мария Монтессори өзінің педагогикасын ерекше балаларға, психикасының дамуы кешеуілдеп, сыртқы әлемге кешенді бейімделетін балаларға қолдана бастады.Олармен жұмыс кезінде Мария балаларға өзін-өзі күту дағдыларын үйрететін ерекше жағдай жасады. Бұл сезімталдыққа негізделген ойындар арқылы жүзеге асты.Оның мақсаты зияткерлік даму көрсеткіштерін арттыру емес, балаларды қоғамға бейімдеу болды. Бірақ мұғалім балалардың ақыл-ой қабілеті жақсарғанын атап өтті. Нәтижелер керемет болды. Бір жыл ішінде оқушылар сау құрбы-құрдастарынан асып түсті.Өзінің бақылауларын, тәжірибесін және басқа педагогтардың, психологтардың және философтардың теориясын біріктіре отырып, Мария барлығын Монтессори әдісі деп аталатын біртекті жүйеге жинады.Содан кейін бұл әдіс қарапайым, дені сау жігіттерге қолданылды. Мұны жасау қиын болған жоқ, өйткені жаттығу бағдарламасы әр баланың қабілеттері мен қажеттіліктеріне оңай бейімделеді.

7 слайд
Әдістеменің мәні
Мария Монтессоридің ұраны: «Маған мұны өзім
жасауға көмектес».
Монтессори жүйесі максималды еркіндікке және
балаларға жеке көзқарасқа негізделген.
Оның мақсаты - балалардың өзін-өзі дамытуының
шебер бағыты, оларды бұзбау, бірақ оларды шын
мәніндей қабылдау, балаларға ересектер осы
процесті реттемей-ақ, бәрінен де жоғары нәтижеге
қол жеткізуге мүмкіндік береді.
Монтессоридің әдістемесі бойынш
а рұқсат етілмейді:
балаларды салыстыру;
жігіттер арасындағы бәсекелестік;
баланы жалпы қабылданған
критерийлер бойынша бағалау;
сыйақылар мен жазаларды
қолдану;
мәжбүрлеу.
Мәжбүрлеу табиғи түрде алынып
тасталады:
әрбір кішкентай адам өмірге
ересек адаммен тең дәрежеде
қатысуға ұмтылады;
тек зерттеу және өмірлік
тәжірибені алу бізге мұны
жасауға мүмкіндік береді;
баланың өзі тезірек дамып,
ересектер әлеміне ену үшін қуана
үйренеді;
оқытушы бейтарап ұстанымды
ұстанады, қажет болған жағдайда
бақылаушы және көмекші ретінде
әрекет етеді.
7 слайд
Әдістеменің мәні Мария Монтессоридің ұраны: «Маған мұны өзім жасауға көмектес». Монтессори жүйесі максималды еркіндікке және балаларға жеке көзқарасқа негізделген. Оның мақсаты - балалардың өзін-өзі дамытуының шебер бағыты, оларды бұзбау, бірақ оларды шын мәніндей қабылдау, балаларға ересектер осы процесті реттемей-ақ, бәрінен де жоғары нәтижеге қол жеткізуге мүмкіндік береді. Монтессоридің әдістемесі бойынш а рұқсат етілмейді: балаларды салыстыру; жігіттер арасындағы бәсекелестік; баланы жалпы қабылданған критерийлер бойынша бағалау; сыйақылар мен жазаларды қолдану; мәжбүрлеу. Мәжбүрлеу табиғи түрде алынып тасталады: әрбір кішкентай адам өмірге ересек адаммен тең дәрежеде қатысуға ұмтылады; тек зерттеу және өмірлік тәжірибені алу бізге мұны жасауға мүмкіндік береді; баланың өзі тезірек дамып, ересектер әлеміне ену үшін қуана үйренеді; оқытушы бейтарап ұстанымды ұстанады, қажет болған жағдайда бақылаушы және көмекші ретінде әрекет етеді.

8 слайд
Балалардың өздері таңдайды:
•Тәжірибе мен білім алудың қарқыны мен ырғағы;
•Сабақ ұзақтығы;
•Оқу материалы;
•Оның даму бағыты.
Сондықтан тәрбиешілерге тек:
•Тәуелсіздікті барлық қол жетімді әдістермен дамытыңыз.
•Баланың таңдауын әрқашан құрметтеңіз.
•Сенсорлық қабылдауды, әсіресе жанасуды дамытыңыз.
•Ыңғайлы орта жасаңыз.
•Балаларға жағдайды қажеттілікке қарай өзгертуге мүмкіндік беріңіз (орынды таңдаңыз, жиһазды өзгертіңіз,
материалды ауыстырыңыз).
•Тек бейтарап тәрбиешілер мен бақылаушылар болыңыз.
•Өзіңіздің жеке тұлғаларыңызды жасамаңыз.
•Тәуелсіздік алу процесін реттемеңіз.
8 слайд
Балалардың өздері таңдайды: •Тәжірибе мен білім алудың қарқыны мен ырғағы; •Сабақ ұзақтығы; •Оқу материалы; •Оның даму бағыты. Сондықтан тәрбиешілерге тек: •Тәуелсіздікті барлық қол жетімді әдістермен дамытыңыз. •Баланың таңдауын әрқашан құрметтеңіз. •Сенсорлық қабылдауды, әсіресе жанасуды дамытыңыз. •Ыңғайлы орта жасаңыз. •Балаларға жағдайды қажеттілікке қарай өзгертуге мүмкіндік беріңіз (орынды таңдаңыз, жиһазды өзгертіңіз, материалды ауыстырыңыз). •Тек бейтарап тәрбиешілер мен бақылаушылар болыңыз. •Өзіңіздің жеке тұлғаларыңызды жасамаңыз. •Тәуелсіздік алу процесін реттемеңіз.

9 слайд
Монтессориді дамыту жүйесі қалай құрылады
«Мен кез-келген балада адам шығаруға тырысамын, оған ештеңе үйретудің қажеті жоқ. Балалардың өздері маған өздерінің
табиғатын ашады, бірақ олар жеткілікті түрде дайындалған ортада болғанда ғана ».
Мария монтессори
Монтессори жүйесінің 3 негізгі принциптері бар:
Бала
Орта
тәрбиеші
Монтессори жүйесінің принциптерін сызбалық ұсыну:
Орталық - өз бетінше шешім қабылдайтын бала.
Айнала - баланың дамуына мүмкіндік беретін орта.
Жақын жерде - баланың өтініші бойынша көмектесетін тәрбиеші.
Дамушы орта жүйенің негізгі элементі болып табылады, онсыз әдістеме өмір сүре алмайды. Бұл баланың өздігінен
дамуына көмектеседі, барлық сезімдерді қамтыған танымға итермелейді. Олардың көмегімен ақылға апаратын жол
жатыр.Дұрыс орта баланың қажеттіліктеріне сәйкес келеді және белгілі бір логикаға сәйкес құрылады.
9 слайд
Монтессориді дамыту жүйесі қалай құрылады «Мен кез-келген балада адам шығаруға тырысамын, оған ештеңе үйретудің қажеті жоқ. Балалардың өздері маған өздерінің табиғатын ашады, бірақ олар жеткілікті түрде дайындалған ортада болғанда ғана ». Мария монтессори Монтессори жүйесінің 3 негізгі принциптері бар: Бала Орта тәрбиеші Монтессори жүйесінің принциптерін сызбалық ұсыну: Орталық - өз бетінше шешім қабылдайтын бала. Айнала - баланың дамуына мүмкіндік беретін орта. Жақын жерде - баланың өтініші бойынша көмектесетін тәрбиеші. Дамушы орта жүйенің негізгі элементі болып табылады, онсыз әдістеме өмір сүре алмайды. Бұл баланың өздігінен дамуына көмектеседі, барлық сезімдерді қамтыған танымға итермелейді. Олардың көмегімен ақылға апаратын жол жатыр.Дұрыс орта баланың қажеттіліктеріне сәйкес келеді және белгілі бір логикаға сәйкес құрылады.

10 слайд
Дамушы орта жүйенің негізгі элементі болып табылады, онсыз әдістеме өмір сүре алмайды. Бұл баланың өздігінен дамуына
көмектеседі, барлық сезімдерді қамтыған танымға итермелейді. Олардың көмегімен ақылға апаратын жол жатыр.Дұрыс орта
баланың қажеттіліктеріне сәйкес келеді және белгілі бір логикаға сәйкес құрылады.
Ол белгілі бір функционалды аймақтарға бөлінеді. Монтессори 5 аймақтан тұрады:
1. Күнделікті өмір жаттығулар аймағы.
2. Сенсорика аймағы.
3. Математика аймағы.
4. Тіл аймағы
5. Ғарыш аймағы.
10 слайд
Дамушы орта жүйенің негізгі элементі болып табылады, онсыз әдістеме өмір сүре алмайды. Бұл баланың өздігінен дамуына көмектеседі, барлық сезімдерді қамтыған танымға итермелейді. Олардың көмегімен ақылға апаратын жол жатыр.Дұрыс орта баланың қажеттіліктеріне сәйкес келеді және белгілі бір логикаға сәйкес құрылады. Ол белгілі бір функционалды аймақтарға бөлінеді. Монтессори 5 аймақтан тұрады: 1. Күнделікті өмір жаттығулар аймағы. 2. Сенсорика аймағы. 3. Математика аймағы. 4. Тіл аймағы 5. Ғарыш аймағы.

11 слайд
1. Күнделікті өмір жаттығулар аймағы:
күнделікті өмір жаттығулар аймағы кішкентай
балалар үшін ерекше маңызды. КӨЖ аймағында
бала өзіне және өз заттарына қарауға
көмектесетін материалдар орналасқан.
Материалдар бала өзі істейтін ісінің мақсатын
айқын түсінген жағдайда таңдап алынады. Бала
өзі киінуге (түйме, кнопка, сыдырма, жіпшелер,
түйрегіштер, баулар, банттар, ілмектер сияқты
заттар салынған рамкаларды пайдалана отырып)
үйренеді. Ұқыпты бір нәрсені құюға, төгуге,
ыдыс жууға, айна сүртуге, киім – кешек жууға,
шын үтікпен оны үтіктеуге, салаттар жасауға,
көкөністер тазалауға, кесуге, майдалауға, жаңғақ
ашуға, аяқ киім тазалауға, бір жерден екінші
жерге тасымалдауға өзіне – өзі қызмет етуге
үйретеді
11 слайд
1. Күнделікті өмір жаттығулар аймағы: күнделікті өмір жаттығулар аймағы кішкентай балалар үшін ерекше маңызды. КӨЖ аймағында бала өзіне және өз заттарына қарауға көмектесетін материалдар орналасқан. Материалдар бала өзі істейтін ісінің мақсатын айқын түсінген жағдайда таңдап алынады. Бала өзі киінуге (түйме, кнопка, сыдырма, жіпшелер, түйрегіштер, баулар, банттар, ілмектер сияқты заттар салынған рамкаларды пайдалана отырып) үйренеді. Ұқыпты бір нәрсені құюға, төгуге, ыдыс жууға, айна сүртуге, киім – кешек жууға, шын үтікпен оны үтіктеуге, салаттар жасауға, көкөністер тазалауға, кесуге, майдалауға, жаңғақ ашуға, аяқ киім тазалауға, бір жерден екінші жерге тасымалдауға өзіне – өзі қызмет етуге үйретеді

12 слайд
2. Сенсорика аймағы:
Бұл аймақта бала қоршаған ортаны
зерттеуде өзінің сезімдерін қолдана білуге
үйренеді – осындағы материалдар арқылы
өзінің көру сезімін (түрлі түсті кестелер,
көлемі мен пішінін ажыратуға арналған
материалдар т.Б). Сипап сезу сезімін (сипау
үшін тақтайшалар,маталардың
қиындыларының жиынтығы т.Б). Иіс сезу
(иістері бар жәшікшелер). Дәм сезу (дәм сезу
банкашалары т.Б). Есту сезіміне
(шуылдайтын қорапшалар, музыкалық
аспаптар т.Б) жетілдіреді, сол сияқты
температураны ажырату, заттардың
салмағының айырмашылығын білу және есте
сақтау қабілеттерін жаттықтырады
12 слайд
2. Сенсорика аймағы: Бұл аймақта бала қоршаған ортаны зерттеуде өзінің сезімдерін қолдана білуге үйренеді – осындағы материалдар арқылы өзінің көру сезімін (түрлі түсті кестелер, көлемі мен пішінін ажыратуға арналған материалдар т.Б). Сипап сезу сезімін (сипау үшін тақтайшалар,маталардың қиындыларының жиынтығы т.Б). Иіс сезу (иістері бар жәшікшелер). Дәм сезу (дәм сезу банкашалары т.Б). Есту сезіміне (шуылдайтын қорапшалар, музыкалық аспаптар т.Б) жетілдіреді, сол сияқты температураны ажырату, заттардың салмағының айырмашылығын білу және есте сақтау қабілеттерін жаттықтырады

13 слайд
3. Математика аймағы:
Сенсорлық материалмен жұмыс істеп,
логикалық ойлауды үйренген соң бала
еш қиындықсыз өзіне таныс
ұғымдарды математикалық
терминдерге айналдыра бастайды.
Оның үстіне математиканы үйрену
табиғи жүріп отырады: себебі бала жай
ғана математикамен ұласатын
дайындалған ортада өмір сүреді.
Математикалық дамыту аймағы бала
санауды, қосу мен азайтуды, көбейту
мен бөлуді, түбірге алу, мағыналы
сандармен жұмыс істеу үшін барлық
керекті материалдардан тұрады.
13 слайд
3. Математика аймағы: Сенсорлық материалмен жұмыс істеп, логикалық ойлауды үйренген соң бала еш қиындықсыз өзіне таныс ұғымдарды математикалық терминдерге айналдыра бастайды. Оның үстіне математиканы үйрену табиғи жүріп отырады: себебі бала жай ғана математикамен ұласатын дайындалған ортада өмір сүреді. Математикалық дамыту аймағы бала санауды, қосу мен азайтуды, көбейту мен бөлуді, түбірге алу, мағыналы сандармен жұмыс істеу үшін барлық керекті материалдардан тұрады.

14 слайд
4. Тіл аймағы:
Балаға тілді алып жүруші ретінде тілді дамытуға
арналған (онсыз толыққанды интеллектуалды өсу
мүмкін емес болғандықтан) тиісті материалдар қажет.
Берілген аймақта жазуға моторлық (қимылдық)
дайындық, фонетикалық естудің дамуы, жазу мен оқуға
үйрету, т.Б қарастырылады. Бұл жерде бала өзінің
қорын кеңейтуге, әріптермен танысуға, саусағымен
қиынырақ әріптерді салуға, манна жармасына сурет
салуға, сондай – ақ жылжымалы алфавит арқылы
сөздерді қоюға үйренеді.
14 слайд
4. Тіл аймағы: Балаға тілді алып жүруші ретінде тілді дамытуға арналған (онсыз толыққанды интеллектуалды өсу мүмкін емес болғандықтан) тиісті материалдар қажет. Берілген аймақта жазуға моторлық (қимылдық) дайындық, фонетикалық естудің дамуы, жазу мен оқуға үйрету, т.Б қарастырылады. Бұл жерде бала өзінің қорын кеңейтуге, әріптермен танысуға, саусағымен қиынырақ әріптерді салуға, манна жармасына сурет салуға, сондай – ақ жылжымалы алфавит арқылы сөздерді қоюға үйренеді.

15 слайд
5. Ғарыш аймағы:
Жұмыс баланы қоршаған ортамен байланыстырады.
Ғарыш аймағында балалар жер бедері, жер шары, әлем
бойынша елдерді, олардың мәдениеті мен дәстүрін, өлі
және тірі табиғатты, табиғат құбылыстарын, жануарлар
мен өсімдіктерді, биологиялық, географиялық,
физикалық, химиялық түсініктерін толық алады. Бұл
аймақта балалар тереңдетіле түсінік алады.
Балалар жұмыс істегісі келетін аймақ пен нақты
монтессори – материалды өзі таңдайды. Ол жалғыз өзі
немесе басқа баламен жұмыс істегісі келе ме, оны да өзі
таңдайды. Бала өзінің қарқынында жұмыс істейді.
Монтессори баланың шынайы заттармен айналысуын
«жұмыс» деп атайды, ал біз «ойын» деп санағанға
үйреніп қалғанбыз.
15 слайд
5. Ғарыш аймағы: Жұмыс баланы қоршаған ортамен байланыстырады. Ғарыш аймағында балалар жер бедері, жер шары, әлем бойынша елдерді, олардың мәдениеті мен дәстүрін, өлі және тірі табиғатты, табиғат құбылыстарын, жануарлар мен өсімдіктерді, биологиялық, географиялық, физикалық, химиялық түсініктерін толық алады. Бұл аймақта балалар тереңдетіле түсінік алады. Балалар жұмыс істегісі келетін аймақ пен нақты монтессори – материалды өзі таңдайды. Ол жалғыз өзі немесе басқа баламен жұмыс істегісі келе ме, оны да өзі таңдайды. Бала өзінің қарқынында жұмыс істейді. Монтессори баланың шынайы заттармен айналысуын «жұмыс» деп атайды, ал біз «ойын» деп санағанға үйреніп қалғанбыз.

16 слайд
Монтессори сынып мен сабақ түрлері
Монтессори педагогикасында ең бастысы жабдықталған ортада баланың жеке басының дамуы
болып табылады.Оқыту осыған негізделген, оның барысында балалар өз қажеттіліктерін
білдіреді, ал мұғалімдер әр балаға жеке көмек түрін анықтайды.
Жүйе сабақтың 3 түрін ұсынады:
1. Реттелген.Мұғалім оқушыға (немесе 2-3) оқу материалын ұсынады, оны қалай қолдану
керектігін көрсетеді.
2.Материал - табиғи материалдардан жасалған ерекше дидактикалық көмек. Оның арнайы оқу
қасиеттері бар: Тартады - қызықты қызығушылық; Сіздің көзіңізге сәйкес келетін ерекше
қасиетке ие (ұзындығы, қалыңдығы және ...);
Қателіктерді тексеру бар - балаға өз әрекеттерінің дұрыс еместігін көруге мүмкіндік береді.Мұны
түсіндіру міндетті емес. Әрі қарай, бала тәжірибе мен білім ала отырып, өз бетінше материалмен
жұмыс жасайды. Осы сабақ барысында басқа балалар мұғалімге жүгінбейді. .Барлық сынып
балалары қатыспайды, бірақ шамамен бірдей деңгейге жетті. Қалғандары мұны өздері жасайды.
3. Жалпы.Барлық сынып айналысады. Бұл музыка, гимнастика, тарих, биологиядан сабақ.
Жалпы пәндердегі сабақтар қысқа әрі қысқа болады.
Содан кейін балалар қызықты ма, жоқ па, соны өздері шешіп, арнайы материалдан тәуелсіз сабақ
бастайды.
16 слайд
Монтессори сынып мен сабақ түрлері Монтессори педагогикасында ең бастысы жабдықталған ортада баланың жеке басының дамуы болып табылады.Оқыту осыған негізделген, оның барысында балалар өз қажеттіліктерін білдіреді, ал мұғалімдер әр балаға жеке көмек түрін анықтайды. Жүйе сабақтың 3 түрін ұсынады: 1. Реттелген.Мұғалім оқушыға (немесе 2-3) оқу материалын ұсынады, оны қалай қолдану керектігін көрсетеді. 2.Материал - табиғи материалдардан жасалған ерекше дидактикалық көмек. Оның арнайы оқу қасиеттері бар: Тартады - қызықты қызығушылық; Сіздің көзіңізге сәйкес келетін ерекше қасиетке ие (ұзындығы, қалыңдығы және ...); Қателіктерді тексеру бар - балаға өз әрекеттерінің дұрыс еместігін көруге мүмкіндік береді.Мұны түсіндіру міндетті емес. Әрі қарай, бала тәжірибе мен білім ала отырып, өз бетінше материалмен жұмыс жасайды. Осы сабақ барысында басқа балалар мұғалімге жүгінбейді. .Барлық сынып балалары қатыспайды, бірақ шамамен бірдей деңгейге жетті. Қалғандары мұны өздері жасайды. 3. Жалпы.Барлық сынып айналысады. Бұл музыка, гимнастика, тарих, биологиядан сабақ. Жалпы пәндердегі сабақтар қысқа әрі қысқа болады. Содан кейін балалар қызықты ма, жоқ па, соны өздері шешіп, арнайы материалдан тәуелсіз сабақ бастайды.

17 слайд
0-ден 6 жасқа дейін -
адамның құрастырушысы
(бала барлық
функцияларды дамытуға
дайын);
6 жастан 12 жасқа дейін -
зерттеуші (бала айналасындағы
әлемге қызығушылық танытады)
12 жастан 18 жасқа дейін - ғалым (бала фактілерді
байланыстырады, әлемнің суретін салады, оның
орнында бейнелейді).
Монтессори мектептерінде жас ерекшелігі бойынша сабақ өтеді: 6 - 9
жас немесе 9 - 12 жас.Келесі сыныпқа көшу тек баланың қажеттіліктері
мен мүмкіндіктеріне байланысты анықталады. Өзара көмек үлкен
балаларға үлкен жауапкершілікті сезінуге, ал кішілері - өзіне сенімді
болуға мүмкіндік береді. Қызғаныш жоғалады, еліктеу жас адамдарды
жетістікке жетелейді.Мұндай сыныптар үшін оқу жылына арналған
нақты мақсаттар жоқ. Барлығы үш жылға жоспарланған. Сіз оны тез
игере аласыз - жақсы, бірақ сіз оны өзіңізге қолайлы қарқынмен игере
аласыз.
17 слайд
0-ден 6 жасқа дейін - адамның құрастырушысы (бала барлық функцияларды дамытуға дайын); 6 жастан 12 жасқа дейін - зерттеуші (бала айналасындағы әлемге қызығушылық танытады) 12 жастан 18 жасқа дейін - ғалым (бала фактілерді байланыстырады, әлемнің суретін салады, оның орнында бейнелейді). Монтессори мектептерінде жас ерекшелігі бойынша сабақ өтеді: 6 - 9 жас немесе 9 - 12 жас.Келесі сыныпқа көшу тек баланың қажеттіліктері мен мүмкіндіктеріне байланысты анықталады. Өзара көмек үлкен балаларға үлкен жауапкершілікті сезінуге, ал кішілері - өзіне сенімді болуға мүмкіндік береді. Қызғаныш жоғалады, еліктеу жас адамдарды жетістікке жетелейді.Мұндай сыныптар үшін оқу жылына арналған нақты мақсаттар жоқ. Барлығы үш жылға жоспарланған. Сіз оны тез игере аласыз - жақсы, бірақ сіз оны өзіңізге қолайлы қарқынмен игере аласыз.

18 слайд
Зорлық-зомбылық жоқ.
Монтессори класы қызмет аймақтарына бөлінген
дамып келе жатқан кеңістікті қамтиды. Балалар
жұмыс үшін аймақ пен материалды өздері
таңдайды.
Ол өз бетімен немесе басқа балалармен жұмыс
жасай алады. Бірақ ереже бар: егер баланың өзі
аймақта болса, оған ешкім араласпауы керек.
Орындау қарқынын балалар да белгілейді. Сыныпта
парталар жоқ - тек алынбалы үстелдер мен
орындықтар, сонымен қатар гимнастикаға арналған
төсеніштер.
Аймақтарда болып жатқанның барлығын
тәрбиешілер қадағалап отырады және материалмен
жұмыс жасауға деген қызығушылықтарын мұқият
бағыттайды және реттейді. Қателерді түзету және
сыныпта қарым-қатынасты балалар өздігінен жүзеге
асырады.
18 слайд
Зорлық-зомбылық жоқ. Монтессори класы қызмет аймақтарына бөлінген дамып келе жатқан кеңістікті қамтиды. Балалар жұмыс үшін аймақ пен материалды өздері таңдайды. Ол өз бетімен немесе басқа балалармен жұмыс жасай алады. Бірақ ереже бар: егер баланың өзі аймақта болса, оған ешкім араласпауы керек. Орындау қарқынын балалар да белгілейді. Сыныпта парталар жоқ - тек алынбалы үстелдер мен орындықтар, сонымен қатар гимнастикаға арналған төсеніштер. Аймақтарда болып жатқанның барлығын тәрбиешілер қадағалап отырады және материалмен жұмыс жасауға деген қызығушылықтарын мұқият бағыттайды және реттейді. Қателерді түзету және сыныпта қарым-қатынасты балалар өздігінен жүзеге асырады.

19 слайд
Әдістеменің белгілі бір кемшіліктері бар:
Дәстүрлі оқуға қиын бейімделу (сабақтың сабақ жүйесі жоқ);
Монтессоридің оқытушыларының ұзақ жаттығуы;
Бірегей оқу материалдарының көптігі қажеттілігі;
Әдеттегі стихиялық және шығармашылық рөлдік ойындардың жол берілмеуі;
Шығармашылық үстінде зияткерлік қабілеттерін дамыту;
Баланы шындықтан алшақ...
19 слайд
Әдістеменің белгілі бір кемшіліктері бар: Дәстүрлі оқуға қиын бейімделу (сабақтың сабақ жүйесі жоқ); Монтессоридің оқытушыларының ұзақ жаттығуы; Бірегей оқу материалдарының көптігі қажеттілігі; Әдеттегі стихиялық және шығармашылық рөлдік ойындардың жол берілмеуі; Шығармашылық үстінде зияткерлік қабілеттерін дамыту; Баланы шындықтан алшақ...