Мектеп жасына дейінгі баланың қиялы




1 слайд
Мектеп жасына дейінгі
баланың қиялы
1 слайд
Мектеп жасына дейінгі баланың қиялы

2 слайд
Қиял дегеніміз — сыртқы дүние заттары мен қүбылыстарының
субъективтік образдарын қайтадан жаңартып, өндеп, бейнелеуде
көрінетін, тек адамға ғана тән психикалық процесс: «...барлық жан
қуаттарын (рухани күштерді) тек қиял ғана өзіндік сақталатынсөзімдік
заттарды модельдендіре алады» (әл-Фараби). Адамда қиял пайда болған
кезде ми қабығында бүрын жасалған уақытша байланыстар түрлі
комбинацияларға туседі де, жаңа нәрселердің бейнесі туып отырады.
Уақытша байланыстарды қайта жасап, өндеу процесінде екінші сигнал
жүйесі шешуші рөл атқарады
2 слайд
Қиял дегеніміз — сыртқы дүние заттары мен қүбылыстарының субъективтік образдарын қайтадан жаңартып, өндеп, бейнелеуде көрінетін, тек адамға ғана тән психикалық процесс: «...барлық жан қуаттарын (рухани күштерді) тек қиял ғана өзіндік сақталатынсөзімдік заттарды модельдендіре алады» (әл-Фараби). Адамда қиял пайда болған кезде ми қабығында бүрын жасалған уақытша байланыстар түрлі комбинацияларға туседі де, жаңа нәрселердің бейнесі туып отырады. Уақытша байланыстарды қайта жасап, өндеу процесінде екінші сигнал жүйесі шешуші рөл атқарады

3 слайд
•В.С. Мухина бойынша мектеп жасына дейiнгi және бастауыш
мектеп жасындағы балаларда мiнез-құлық мотивациясы: мiнез-
құлықтың саналы регуляциясы күшейедi, мотивтер мен
қажеттiлiктер көлемi ұлғаяды, рухани және материалды
қажеттiлiктер сферасы кеңейедi, қарым-қатынасқа деген
қажеттiлiк, жетiстiкке жету, басқарушылыққа қажеттiлiк
сияқты әлеуметтiк қажеттiлiктер нығая түседi. Көп бiлу,
басқалардан жоғары болу, өзi жасай алу сияқты қарапайым
қажеттiлiктер пайда болады
3 слайд
•В.С. Мухина бойынша мектеп жасына дейiнгi және бастауыш мектеп жасындағы балаларда мiнез-құлық мотивациясы: мiнез- құлықтың саналы регуляциясы күшейедi, мотивтер мен қажеттiлiктер көлемi ұлғаяды, рухани және материалды қажеттiлiктер сферасы кеңейедi, қарым-қатынасқа деген қажеттiлiк, жетiстiкке жету, басқарушылыққа қажеттiлiк сияқты әлеуметтiк қажеттiлiктер нығая түседi. Көп бiлу, басқалардан жоғары болу, өзi жасай алу сияқты қарапайым қажеттiлiктер пайда болады

4 слайд
•Т. Рибоның айтуынша, баланың шығармашылық қабілеті тәжірибелілігіне
байланысты дамиды деп тұжырымдайды. Мектеп жасына дейінгі кезең –
қиялдың тез дамитын уақыты [8]. Сондықтан қиялдың дамуын төрт ерекше
кезеңдерге бөлуге болады (2 жастан 6-7 жасқа дейінгі аралықта):
•1. Бірінші кезең баланың қабылдауының ерекшелігіне байланысты
(бір заттан басқа бір затты көре бастауы);
•2. Екінші кезең – қиялдың ойыншықтарды жандандыру құдіретінің
байқалуы;
•3. Үшінші кезең – ойындағы рөлдерге байланысты өзгеруі;
•4. Төртінші кезең – бала қиялында өзіндік көркемдік
шығармашылықтың басталуы (бейнелерді қайта құруы, жасауы).
4 слайд
•Т. Рибоның айтуынша, баланың шығармашылық қабілеті тәжірибелілігіне байланысты дамиды деп тұжырымдайды. Мектеп жасына дейінгі кезең – қиялдың тез дамитын уақыты [8]. Сондықтан қиялдың дамуын төрт ерекше кезеңдерге бөлуге болады (2 жастан 6-7 жасқа дейінгі аралықта): •1. Бірінші кезең баланың қабылдауының ерекшелігіне байланысты (бір заттан басқа бір затты көре бастауы); •2. Екінші кезең – қиялдың ойыншықтарды жандандыру құдіретінің байқалуы; •3. Үшінші кезең – ойындағы рөлдерге байланысты өзгеруі; •4. Төртінші кезең – бала қиялында өзіндік көркемдік шығармашылықтың басталуы (бейнелерді қайта құруы, жасауы).

5 слайд
•О.М. Дьяченко мен А.И. Кирилованың тәжірибелік зерттеулерінде бала
дамуында қиялдың екі түрі (сезімдік және танымдық) жүзеге асады.
Танымдық қиялдың басты міндеті – ақиқат өмірдің белгілі бір түрде
бейнеленуі. Сезімдік қиял, белгілі бір жағдайға байланысты қайшылық
болғанда, баланың өзіндік «Мені» қалыптасқанда және оның
құрастырудағы бір механизм болады. Е.Е. Кравцованың зерттеуінде
қиялдың даму қызметінде үш түрлі компонентті бөліп көрсетті:
•1. Көрнекілікке сүйену;
•2. Өткен тәжірибесін қолдану;
•3. Ерекше ішкі позицияны қолдану.
•Осы үш компоненттің қолдануында халық ертегісінің
айрықша орнын анықтап, зерттеуге мән берілді
5 слайд
•О.М. Дьяченко мен А.И. Кирилованың тәжірибелік зерттеулерінде бала дамуында қиялдың екі түрі (сезімдік және танымдық) жүзеге асады. Танымдық қиялдың басты міндеті – ақиқат өмірдің белгілі бір түрде бейнеленуі. Сезімдік қиял, белгілі бір жағдайға байланысты қайшылық болғанда, баланың өзіндік «Мені» қалыптасқанда және оның құрастырудағы бір механизм болады. Е.Е. Кравцованың зерттеуінде қиялдың даму қызметінде үш түрлі компонентті бөліп көрсетті: •1. Көрнекілікке сүйену; •2. Өткен тәжірибесін қолдану; •3. Ерекше ішкі позицияны қолдану. •Осы үш компоненттің қолдануында халық ертегісінің айрықша орнын анықтап, зерттеуге мән берілді

6 слайд
Қиялды дамытуға арналған жаттығулар
•«Сиқырлы дөңгелектер»
•Баланың қиялын дамытуға арнайы бірнеше дөңгелектер
беріледі, олардан балалар жануарлардың бейнесін жасау
ұсынылады. Мысалы: құлақтары үшбұрыш, көзін қиғаш
сызықтармен, тұмсығы мен мұртын сызып мысықтың бейнесін
салады. Аю, құлақтарын жартылай дөңгелек, көздерін екі
дөңгелек, тұмсығы мен аузын салу арқылы аюдың басын
салады, оның сыртқы бөлігінен ирек сызықтарды айналдыра
жүргізу арқылы арыстанның басының суретін салып, бала өз
қиялы бойынша суретті толықтырады.
6 слайд
Қиялды дамытуға арналған жаттығулар •«Сиқырлы дөңгелектер» •Баланың қиялын дамытуға арнайы бірнеше дөңгелектер беріледі, олардан балалар жануарлардың бейнесін жасау ұсынылады. Мысалы: құлақтары үшбұрыш, көзін қиғаш сызықтармен, тұмсығы мен мұртын сызып мысықтың бейнесін салады. Аю, құлақтарын жартылай дөңгелек, көздерін екі дөңгелек, тұмсығы мен аузын салу арқылы аюдың басын салады, оның сыртқы бөлігінен ирек сызықтарды айналдыра жүргізу арқылы арыстанның басының суретін салып, бала өз қиялы бойынша суретті толықтырады.

7 слайд
Теңіз жағасындағы түс
•Балалар теңіздің шуын тыңдап жатады (аудиожазба) Осылай жатып
олар түс көреді. Балалар тұрған соң түсінде көргенін айтып береді.
Ол су, теңіз жағасындағы адамдар, қайық, кеме, құстар,
балықшылар, су асты тіршілігі болуы мүмкін.
7 слайд
Теңіз жағасындағы түс •Балалар теңіздің шуын тыңдап жатады (аудиожазба) Осылай жатып олар түс көреді. Балалар тұрған соң түсінде көргенін айтып береді. Ол су, теңіз жағасындағы адамдар, қайық, кеме, құстар, балықшылар, су асты тіршілігі болуы мүмкін.

8 слайд
«Қиял жалғасы»
•Мұғалім ойланып, балалардың назарын тақтаға аударады да өзі бірнеше сызықтарды
бормен сызып қояды. (Толқын, сынық сызық, ирек т.б.) Менің қиялым бойынша осы
сызықтардан алуан түрлі заттар жасауға болады. Қане, кім менің қиялымды
жалғастырып өз ойларын толық сурет салып береді екен деп өз алдарындағы парақ
қағазға сызықты сызып суретке айналдырып, не салғаны жайында әңгімелеп беруді
өтінеді. Балалар жұмысын бірге талдайды.
8 слайд
«Қиял жалғасы» •Мұғалім ойланып, балалардың назарын тақтаға аударады да өзі бірнеше сызықтарды бормен сызып қояды. (Толқын, сынық сызық, ирек т.б.) Менің қиялым бойынша осы сызықтардан алуан түрлі заттар жасауға болады. Қане, кім менің қиялымды жалғастырып өз ойларын толық сурет салып береді екен деп өз алдарындағы парақ қағазға сызықты сызып суретке айналдырып, не салғаны жайында әңгімелеп беруді өтінеді. Балалар жұмысын бірге талдайды.