Материалдар / Оқытудың интербелсенді әдістері

Оқытудың интербелсенді әдістері

Материал туралы қысқаша түсінік
Кімді оқытамыз? Алдыңызда ынтасы мен қабілеті, ұлты мен жынысы, психологиясы мен мінез-құлқы әр түрлі бала отырғанын ұмытпаңыз. Оқушылар БІРДЕЙ ЕМЕС! 2. Не үшін оқытамыз? Мақсат әр түрлі. Бірде білу, түсіну деңгейінде болса, келесіде қолдану деңгейі, гуманитарлық бағыт пен жаратылыстану пәндерінде басқа, тілдік пәндерде мүлде бөлек. Бірақ оқу мақсаты барлық педагогтерге ортақ. Теория мен тәжірибені ұштастырып, алған білім мен дағдыларын өмірде қолдануға үйрету. 3. Қалай оқытамыз? Алдыңыздағы балалардың ерекшеліктерін ескеріп қажеттіліктерін өтеу үшін ұтымты болған тәсіл тиімді. Әдіс көп, мақсат біреу. Сабақ барысында жасалған әрекеттердің барлығы сабақ мақсатына жетуге бағытталуы шарт. Бастысы мақсат қолжетімсіз болып жатса мақсатты емес, тәсілді алмастырыңыз.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
03 Ақпан 2025
190
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
«Оқытудың тиімді әдіс-тәсілдері»

1 слайд
«Оқытудың тиімді әдіс-тәсілдері»

1 слайд

«Оқытудың тиімді әдіс-тәсілдері»

Сабақты жоспарлау кезінде ескеретін 5 фактор: 1. Кімді оқытамыз? Алдыңызда ынтасы мен қабілеті, ұлты мен жынысы, психологиясы

2 слайд
Сабақты жоспарлау кезінде ескеретін 5 фактор: 1. Кімді оқытамыз? Алдыңызда ынтасы мен қабілеті, ұлты мен жынысы, психологиясы мен мінез-құлқы әр түрлі бала отырғанын ұмытпаңыз. Оқушылар БІРДЕЙ ЕМЕС! 2. Не үшін оқытамыз? Мақсат әр түрлі. Бірде білу, түсіну деңгейінде болса, келесіде қолдану деңгейі, гуманитарлық бағыт пен жаратылыстану пәндерінде басқа, тілдік пәндерде мүлде бөлек. Бірақ оқу мақсаты барлық педагогтерге ортақ. Теория мен тәжірибені ұштастырып, алған білім мен дағдыларын өмірде қолдануға үйрету. 3. Қалай оқытамыз? Алдыңыздағы балалардың ерекшеліктерін ескеріп қажеттіліктерін өтеу үшін ұтымты болған тәсіл тиімді. Әдіс көп, мақсат біреу. Сабақ барысында жасалған әрекеттердің барлығы сабақ мақсатына жетуге бағытталуы шарт. Бастысы мақсат қолжетімсіз болып жатса мақсатты емес, тәсілді алмастырыңыз.

2 слайд

Сабақты жоспарлау кезінде ескеретін 5 фактор: 1. Кімді оқытамыз? Алдыңызда ынтасы мен қабілеті, ұлты мен жынысы, психологиясы мен мінез-құлқы әр түрлі бала отырғанын ұмытпаңыз. Оқушылар БІРДЕЙ ЕМЕС! 2. Не үшін оқытамыз? Мақсат әр түрлі. Бірде білу, түсіну деңгейінде болса, келесіде қолдану деңгейі, гуманитарлық бағыт пен жаратылыстану пәндерінде басқа, тілдік пәндерде мүлде бөлек. Бірақ оқу мақсаты барлық педагогтерге ортақ. Теория мен тәжірибені ұштастырып, алған білім мен дағдыларын өмірде қолдануға үйрету. 3. Қалай оқытамыз? Алдыңыздағы балалардың ерекшеліктерін ескеріп қажеттіліктерін өтеу үшін ұтымты болған тәсіл тиімді. Әдіс көп, мақсат біреу. Сабақ барысында жасалған әрекеттердің барлығы сабақ мақсатына жетуге бағытталуы шарт. Бастысы мақсат қолжетімсіз болып жатса мақсатты емес, тәсілді алмастырыңыз.

4. Қайда оқытамыз? Оқу ортасын құру білім беру ісінде маңызды мәселе. Қайда дегенде ұстаздар қауымы кең әрі зәулім ғимарат, ыңғ

3 слайд
4. Қайда оқытамыз? Оқу ортасын құру білім беру ісінде маңызды мәселе. Қайда дегенде ұстаздар қауымы кең әрі зәулім ғимарат, ыңғайлы кабинет деп қарастыруы мүмкін. Ол да маңызды дегенмен мәселе тек ғимаратта емес. Әл Фараби мен Абай, Ыбырай мен Шәкәрімдер кең әрі ыңғайлы ғимараттарсыз ақ ілім ала білді. Достары, сыныптастары, қолдаушы мұғалімді сезінгенде ғана бала мектепке ұмтылары сөзсіз. 5. Кім оқытады? Ұстаздар қауымы Сіз кімсіз? деген сұраққа "Мен педагог", "Мен ұстаз", "Мен білім беруші" деп анықтама беріп жатады. Ал педагог деген кім? Педагог - бала жүрегіне жол табушы, баланың жанашыры, жанын түсінуші, көзіндегі нұрды байқап, қабілетін дамытушы, өз мысалында тәлім беруші адам, одан кейін ғана маман. Кәсіп иесі құзіретті болу керек екенін барлығымыз білеміз. Бірақ мұғалім мейірімді адам, одан кейін, одан кейін ғана жақсы маман.

3 слайд

4. Қайда оқытамыз? Оқу ортасын құру білім беру ісінде маңызды мәселе. Қайда дегенде ұстаздар қауымы кең әрі зәулім ғимарат, ыңғайлы кабинет деп қарастыруы мүмкін. Ол да маңызды дегенмен мәселе тек ғимаратта емес. Әл Фараби мен Абай, Ыбырай мен Шәкәрімдер кең әрі ыңғайлы ғимараттарсыз ақ ілім ала білді. Достары, сыныптастары, қолдаушы мұғалімді сезінгенде ғана бала мектепке ұмтылары сөзсіз. 5. Кім оқытады? Ұстаздар қауымы Сіз кімсіз? деген сұраққа "Мен педагог", "Мен ұстаз", "Мен білім беруші" деп анықтама беріп жатады. Ал педагог деген кім? Педагог - бала жүрегіне жол табушы, баланың жанашыры, жанын түсінуші, көзіндегі нұрды байқап, қабілетін дамытушы, өз мысалында тәлім беруші адам, одан кейін ғана маман. Кәсіп иесі құзіретті болу керек екенін барлығымыз білеміз. Бірақ мұғалім мейірімді адам, одан кейін, одан кейін ғана жақсы маман.

Сабақты жақсартуға 7 кеңес Сабақты сабақты жоспарлау барысында оқушы назарына сабақ мақсаты мен дескрипторлар, оқулықтағы тапс

4 слайд
Сабақты жақсартуға 7 кеңес Сабақты сабақты жоспарлау барысында оқушы назарына сабақ мақсаты мен дескрипторлар, оқулықтағы тапсырма шартын слайдтардың көмегімен көрсетуді ғана қамтиды ма? Меніңше ол аздық етеді. Оқушылар қызығып орындайтын интербелсенді жаттығуларды жоспарлау маңызды. Себебі, бала бір сарынды сабақтан тез жалығады. Белсенділікті арттыруға ықпал ететін тапсырмалар мен онлайн тақта түрлеріне қысқаша тоқталып өтсек. 1. Сәйкестендіру тапсырмалары. Мысалы, сурет пен сөздер, қала мен мемлекеттер, кәсіп пен сол кәсіпке тиісті құралдарды өзара сәйкестендіру тиімді болмақ (егер оқу мақсатымен көзделсе). 2. Болжам жасату. Мысалы, өзен, көл, тау суретін көрсетіп тақырыпты болжау (табиғат тақырыбы). 3. Қызықты сұрақтар. Мысалы "Жер неге домалақ?", " Адамдар неге ұшып кетпейді? ", " Аралда жалғыз қалсаң не істер едің?", "Миллион теңгең болса, қалай жұмсар едің?-деген секілді сын тұрғысынан ойландыратын сұрақтар қою (тақырыпқа сай сұрақ құрау ұсынылады) арқылы баланы оқу үдерісіне белсенді қатысуын қамтамасыз етуге болады.

4 слайд

Сабақты жақсартуға 7 кеңес Сабақты сабақты жоспарлау барысында оқушы назарына сабақ мақсаты мен дескрипторлар, оқулықтағы тапсырма шартын слайдтардың көмегімен көрсетуді ғана қамтиды ма? Меніңше ол аздық етеді. Оқушылар қызығып орындайтын интербелсенді жаттығуларды жоспарлау маңызды. Себебі, бала бір сарынды сабақтан тез жалығады. Белсенділікті арттыруға ықпал ететін тапсырмалар мен онлайн тақта түрлеріне қысқаша тоқталып өтсек. 1. Сәйкестендіру тапсырмалары. Мысалы, сурет пен сөздер, қала мен мемлекеттер, кәсіп пен сол кәсіпке тиісті құралдарды өзара сәйкестендіру тиімді болмақ (егер оқу мақсатымен көзделсе). 2. Болжам жасату. Мысалы, өзен, көл, тау суретін көрсетіп тақырыпты болжау (табиғат тақырыбы). 3. Қызықты сұрақтар. Мысалы "Жер неге домалақ?", " Адамдар неге ұшып кетпейді? ", " Аралда жалғыз қалсаң не істер едің?", "Миллион теңгең болса, қалай жұмсар едің?-деген секілді сын тұрғысынан ойландыратын сұрақтар қою (тақырыпқа сай сұрақ құрау ұсынылады) арқылы баланы оқу үдерісіне белсенді қатысуын қамтамасыз етуге болады.

4. Жұмбақ жасыру. Бірінші слайд жұмбақ, екіншіге жауапты жасыру арқылы да қызықты тәсілмен үй тапсырмасын тексеру немесе өткен

5 слайд
4. Жұмбақ жасыру. Бірінші слайд жұмбақ, екіншіге жауапты жасыру арқылы да қызықты тәсілмен үй тапсырмасын тексеру немесе өткен сабақтарға шолу жасау мүмкіндігі бар. 5. Онлайн білім беру платформалары (мыс.:bilimland, kundelik.kz т.б) ресурстарымен жұмыс. Танымдық және тәжірибелік тапсырмаларды онлайн формада ұсыну(кең жолақты интернетпен қамтамасыз етілген мектептерге қатысты) пәнге деген қызығушылықты арттырары сөзсіз. Себебі, қашықтан оқыту жүзеге асырылған 1-2 жыл көлемінде әр пән бойынша, оқу мақсаттарына жетуге бағытталған контент көлемі әлдеқайда сапалы материалдармен толыға түсті. 6. Онлайн тақталармен жұмыс.Jamboard, Miro т.б онлайн тақталар бір мезгілде бірнеше тұлғаның ортақ жұмыспен айналысуына мүмкіндік береді. Жазуға, сурет салуға, түрлі сызба жасауға да әбден болады. 7. Интербелсенді тесттер Kahoot, Google forms т.б бағдарламалар тест нәтижелерін бірден онлайн көруге мүмкіндік береді. Балалардың бағалары, рейтінгісі көз алдыңызда. Әділ, ашық әрі жылдам білім деңгейін анықтау мүмкіндігінің болуы бала үшін де ұстаздар үшін де аса маңызды.

5 слайд

4. Жұмбақ жасыру. Бірінші слайд жұмбақ, екіншіге жауапты жасыру арқылы да қызықты тәсілмен үй тапсырмасын тексеру немесе өткен сабақтарға шолу жасау мүмкіндігі бар. 5. Онлайн білім беру платформалары (мыс.:bilimland, kundelik.kz т.б) ресурстарымен жұмыс. Танымдық және тәжірибелік тапсырмаларды онлайн формада ұсыну(кең жолақты интернетпен қамтамасыз етілген мектептерге қатысты) пәнге деген қызығушылықты арттырары сөзсіз. Себебі, қашықтан оқыту жүзеге асырылған 1-2 жыл көлемінде әр пән бойынша, оқу мақсаттарына жетуге бағытталған контент көлемі әлдеқайда сапалы материалдармен толыға түсті. 6. Онлайн тақталармен жұмыс.Jamboard, Miro т.б онлайн тақталар бір мезгілде бірнеше тұлғаның ортақ жұмыспен айналысуына мүмкіндік береді. Жазуға, сурет салуға, түрлі сызба жасауға да әбден болады. 7. Интербелсенді тесттер Kahoot, Google forms т.б бағдарламалар тест нәтижелерін бірден онлайн көруге мүмкіндік береді. Балалардың бағалары, рейтінгісі көз алдыңызда. Әділ, ашық әрі жылдам білім деңгейін анықтау мүмкіндігінің болуы бала үшін де ұстаздар үшін де аса маңызды.

Қазіргі таңда әр ұстаздың алдына қoйып отырған басты міндеттерінің бірі – оқытудың әдіс- тәсілдерін үнемі жетiлдiрiп отыру және

6 слайд
Қазіргі таңда әр ұстаздың алдына қoйып отырған басты міндеттерінің бірі – оқытудың әдіс- тәсілдерін үнемі жетiлдiрiп отыру және жаңа педагогикалық технологияларды меңгеру. Оқыту процесінде пайдаланылып отырған әртүрлі әдіс-тәсілдер мен жаңа технологиялар өз нәтижелерін беруде. Олар баланың жеке қасиетін аша отырып, оның танымдық қабілетін қалыптастыру және білімін кеңейтуге, тереңдетуге жағдай жасап отыр. Ұстаз болу үшін ең басты мәселе – оқыту әдісін дұрыс таңдау. Жаңа педагогикалық технологиялар білім алушының жеке тұлғалық күшін арттырып, шығармашылық ойының дамуына ықпал етеді. Қазіргі таңда білім мен техниканың даму деңгейі әр оқушыға сапалы және терең білім беруіне жағдай жасап отыр. Жаңа технологияларды сабақта қолданудың тиімділігі қашан да анық. Сондықтан білім беру барысында көптеген технологиялар қолданылады. Соның ішінде ең көп таралғаны «Оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан ойлауды дамыту» технологиясы. Бұл технологияның ұтымды жері- баланың өзі ізденіп, дәлелдеуі. Ол бұрын тек қана тыңдаушы болса, қазір бала- ізденуші, ойлаушы, өз ойын дәлелдеуші, ал мұғалім осы әрекетті орындауға бағыттаушы, ұйымдастырушы. Педагог- «білім көзі» емес, ол – оқушының шығармашылық жұмысы мен еңбегінің бастамашысы, ұйытқысы, оқушыны білім алудың белсенді әрекеттеріне ынталандырушы, оқушының үйрену процесіндегі серігі әрі үлгі тұтар тұлғасы. Мұғалім орасан зор көлемді ақпарат әлемінде оқушыға өзіндік көзқарас, түсінік пен құндылықтарды қалыптастыруда жанашыр көмекші іспеттес.

6 слайд

Қазіргі таңда әр ұстаздың алдына қoйып отырған басты міндеттерінің бірі – оқытудың әдіс- тәсілдерін үнемі жетiлдiрiп отыру және жаңа педагогикалық технологияларды меңгеру. Оқыту процесінде пайдаланылып отырған әртүрлі әдіс-тәсілдер мен жаңа технологиялар өз нәтижелерін беруде. Олар баланың жеке қасиетін аша отырып, оның танымдық қабілетін қалыптастыру және білімін кеңейтуге, тереңдетуге жағдай жасап отыр. Ұстаз болу үшін ең басты мәселе – оқыту әдісін дұрыс таңдау. Жаңа педагогикалық технологиялар білім алушының жеке тұлғалық күшін арттырып, шығармашылық ойының дамуына ықпал етеді. Қазіргі таңда білім мен техниканың даму деңгейі әр оқушыға сапалы және терең білім беруіне жағдай жасап отыр. Жаңа технологияларды сабақта қолданудың тиімділігі қашан да анық. Сондықтан білім беру барысында көптеген технологиялар қолданылады. Соның ішінде ең көп таралғаны «Оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан ойлауды дамыту» технологиясы. Бұл технологияның ұтымды жері- баланың өзі ізденіп, дәлелдеуі. Ол бұрын тек қана тыңдаушы болса, қазір бала- ізденуші, ойлаушы, өз ойын дәлелдеуші, ал мұғалім осы әрекетті орындауға бағыттаушы, ұйымдастырушы. Педагог- «білім көзі» емес, ол – оқушының шығармашылық жұмысы мен еңбегінің бастамашысы, ұйытқысы, оқушыны білім алудың белсенді әрекеттеріне ынталандырушы, оқушының үйрену процесіндегі серігі әрі үлгі тұтар тұлғасы. Мұғалім орасан зор көлемді ақпарат әлемінде оқушыға өзіндік көзқарас, түсінік пен құндылықтарды қалыптастыруда жанашыр көмекші іспеттес.

Мұғалім педагогикалық міндеттерді шешу және оқытуда стереотиптерді жоюға, өзінің тұлғалық және кәсіби қасиеттерін жетілдіруге ұ

7 слайд
Мұғалім педагогикалық міндеттерді шешу және оқытуда стереотиптерді жоюға, өзінің тұлғалық және кәсіби қасиеттерін жетілдіруге ұмтылуы тиіс. Ол үшін он-лайн және оф-лайн режимдерінде әріптестерімен белсенді қарымқатынас және тәжірибе алмасу, талқылау және ынтымақтастық орнатуда, ортақ проблемалар мен инновацияларды енгізуде мұғалімдердің кәсіби желілік қауымдастығын пайдалану ұсынылады. Ұлы ағартушы Ахмет Байтұрсыновтың «Ұстаз үздіксіз ізденгенде ғана, шәкірт жанына нұр құя алады», — деген сөзі ізденімпаз, жаңашыл ұстаздарға арналғандай. Мектеп жұмысы мен оқушылардың жетістіктерін көрсетуде маңызды рөл атқаратын ұстаз. Мұғалімнің шығармашылық белсенділігі ең алдымен өзінің өткізген сабағынан, іс-әрекеттерінен көрініс табады. Әрине алға жылжу үшін, алған мәліметтер мен істеген жұмыстарды саралап, қорытындылап, бағалау керек.

7 слайд

Мұғалім педагогикалық міндеттерді шешу және оқытуда стереотиптерді жоюға, өзінің тұлғалық және кәсіби қасиеттерін жетілдіруге ұмтылуы тиіс. Ол үшін он-лайн және оф-лайн режимдерінде әріптестерімен белсенді қарымқатынас және тәжірибе алмасу, талқылау және ынтымақтастық орнатуда, ортақ проблемалар мен инновацияларды енгізуде мұғалімдердің кәсіби желілік қауымдастығын пайдалану ұсынылады. Ұлы ағартушы Ахмет Байтұрсыновтың «Ұстаз үздіксіз ізденгенде ғана, шәкірт жанына нұр құя алады», — деген сөзі ізденімпаз, жаңашыл ұстаздарға арналғандай. Мектеп жұмысы мен оқушылардың жетістіктерін көрсетуде маңызды рөл атқаратын ұстаз. Мұғалімнің шығармашылық белсенділігі ең алдымен өзінің өткізген сабағынан, іс-әрекеттерінен көрініс табады. Әрине алға жылжу үшін, алған мәліметтер мен істеген жұмыстарды саралап, қорытындылап, бағалау керек.

«Өрмекшінің торы» немесе «Шырмауық» - дәстүрден тыс әдістердің бірі. Оқушылардың тақырыпты қай деңгейде меңгергендігі не болмас

8 слайд
«Өрмекшінің торы» немесе «Шырмауық» - дәстүрден тыс әдістердің бірі. Оқушылардың тақырыпты қай деңгейде меңгергендігі не болмаса үйге берілген тапсырманы сұрау үшін сыныптағы оқушылар түгелдей шеңбер болып тұрады. Мұғалім қолына бір бума тоқыма жібін алады. Жіптің ұшын қолына ұстап, үй тапсырмасынан бір анықтама немесе ереже айтқан оқушының қолына жіпті бір рет орайды. Келесі жауап берген оқушы да жіптен ұстайды. Осылайша жауап берген әр оқушы қолына жіпті бір рет орай береді. Мұғалімнің қолындағы жіп азайған сайын, шеңбер болып тұрған оқушылардың қолындағы жіп те өрмекші торы секілді шиеленісе береді. Белгіленген мерзімнен кейін әр оқушының қолындағы жіп орауын санау арқылы ол оқушының тақырыпты қаншалықты меңгергендігін білеміз. Бұл әдісті сабақтың басында үй жұмысын сұрағанда немесе бекіту бөлімінде пайдаланған тиімді. Мысалы дүниетану сабағында «Пайдалы қазбалардың түрлері» тақырыбын өткен кезде: пайдалы қазбалар неше түрге бөлінеді, жанғыш пайдалы қазбаларды ата, құм, әктас пайдалы қазбаладың қандай түріне жатады?, жылу беретін пайдалы қазбаны ата, кенді пайдалы қазба дегеніміз не? деген сауалдарды қою арқылы оқушының қаншалықты бүгінгі сабақты меңгергенін білуге мүмкіндік бар..

8 слайд

«Өрмекшінің торы» немесе «Шырмауық» - дәстүрден тыс әдістердің бірі. Оқушылардың тақырыпты қай деңгейде меңгергендігі не болмаса үйге берілген тапсырманы сұрау үшін сыныптағы оқушылар түгелдей шеңбер болып тұрады. Мұғалім қолына бір бума тоқыма жібін алады. Жіптің ұшын қолына ұстап, үй тапсырмасынан бір анықтама немесе ереже айтқан оқушының қолына жіпті бір рет орайды. Келесі жауап берген оқушы да жіптен ұстайды. Осылайша жауап берген әр оқушы қолына жіпті бір рет орай береді. Мұғалімнің қолындағы жіп азайған сайын, шеңбер болып тұрған оқушылардың қолындағы жіп те өрмекші торы секілді шиеленісе береді. Белгіленген мерзімнен кейін әр оқушының қолындағы жіп орауын санау арқылы ол оқушының тақырыпты қаншалықты меңгергендігін білеміз. Бұл әдісті сабақтың басында үй жұмысын сұрағанда немесе бекіту бөлімінде пайдаланған тиімді. Мысалы дүниетану сабағында «Пайдалы қазбалардың түрлері» тақырыбын өткен кезде: пайдалы қазбалар неше түрге бөлінеді, жанғыш пайдалы қазбаларды ата, құм, әктас пайдалы қазбаладың қандай түріне жатады?, жылу беретін пайдалы қазбаны ата, кенді пайдалы қазба дегеніміз не? деген сауалдарды қою арқылы оқушының қаншалықты бүгінгі сабақты меңгергенін білуге мүмкіндік бар..

«Фишбоун» әдісінің тиімділігі берілген мәлімет бойынша өздері сұрақ қойып, жауабын топтық жұмыста талқылауға, ой қорытуға белгі

9 слайд
«Фишбоун» әдісінің тиімділігі берілген мәлімет бойынша өздері сұрақ қойып, жауабын топтық жұмыста талқылауға, ой қорытуға белгілі бір қорытындыға келуге жетелейді. Қолданылуы: Жар қағазға балықтың қаңқасы суретін салып, басына тақырып жазылады. Денесінің жоғарғы жағындағы сызбаларға сұрақтарын, төменгі жағынағы сызбаларға жауабы жазылады. Балық қабырғасының саны жетіден кем болмауы керек, түйінді ой құйрығына жазылады. Қосымша сұрақ туындайтын болса үстінгі және астынғы қабыршақтарға жазады. Бұл әдісті жаңа сабақты өту кезеңінде пайдаланған болатынмын.

9 слайд

«Фишбоун» әдісінің тиімділігі берілген мәлімет бойынша өздері сұрақ қойып, жауабын топтық жұмыста талқылауға, ой қорытуға белгілі бір қорытындыға келуге жетелейді. Қолданылуы: Жар қағазға балықтың қаңқасы суретін салып, басына тақырып жазылады. Денесінің жоғарғы жағындағы сызбаларға сұрақтарын, төменгі жағынағы сызбаларға жауабы жазылады. Балық қабырғасының саны жетіден кем болмауы керек, түйінді ой құйрығына жазылады. Қосымша сұрақ туындайтын болса үстінгі және астынғы қабыршақтарға жазады. Бұл әдісті жаңа сабақты өту кезеңінде пайдаланған болатынмын.

«Фишбоун» әдісі Бұл стратегия – проблемаларды анықтау және одан шығу жолдарын қарастыру моделі болып табылады. Бұл сызбаны алғ

10 слайд
«Фишбоун» әдісі Бұл стратегия – проблемаларды анықтау және одан шығу жолдарын қарастыру моделі болып табылады. Бұл сызбаны алғаш болып Каора Исикава ұсынған. Оқыту процесінде бұл әдіс ортақ тақырыпты талқылауға көп септігін тигізеді. Бұл балық сүйектерін тігінен және көлденең орналастыруға болады.Жазылым қысқаша жазылуы тиіс. Балықтың басына: зерттелетін , қаралатын, талқыланатын тақырып жазылады. Оң жақ қабырға сүйектеріне: анықтаған проблема себептері, тақырыптың негізгі мазмұндары мен түсініктері жазылады. Сол жақ қабырға сүйектеріне: проблемаларды шешу жолдары, қарама- қайшылық тудырушы кедергілер жазылады. Балықтың құйрығына: анықталған жұмыстың нәтижесі мен талданған тақырыптың қорытындылау сұрағына жауап жазылады.

10 слайд

«Фишбоун» әдісі Бұл стратегия – проблемаларды анықтау және одан шығу жолдарын қарастыру моделі болып табылады. Бұл сызбаны алғаш болып Каора Исикава ұсынған. Оқыту процесінде бұл әдіс ортақ тақырыпты талқылауға көп септігін тигізеді. Бұл балық сүйектерін тігінен және көлденең орналастыруға болады.Жазылым қысқаша жазылуы тиіс. Балықтың басына: зерттелетін , қаралатын, талқыланатын тақырып жазылады. Оң жақ қабырға сүйектеріне: анықтаған проблема себептері, тақырыптың негізгі мазмұндары мен түсініктері жазылады. Сол жақ қабырға сүйектеріне: проблемаларды шешу жолдары, қарама- қайшылық тудырушы кедергілер жазылады. Балықтың құйрығына: анықталған жұмыстың нәтижесі мен талданған тақырыптың қорытындылау сұрағына жауап жазылады.

ӘР ҮЙІРМЕ ӨЗ БАҒЫТЫ БОЙЫНША ОСЫ ӘДІСТІ ҚОЛДАНА АЛАДЫ 1.«ҚОЛӨНЕР» ҮЙІРМЕСІ «ҰЛТТЫҚ ҚОЛӨНЕРДІ ҚАЛАЙ ДАМЫТАМЫЗ?» 2.«ҚЫЛҚАЛАМ» ҮЙІ

11 слайд
ӘР ҮЙІРМЕ ӨЗ БАҒЫТЫ БОЙЫНША ОСЫ ӘДІСТІ ҚОЛДАНА АЛАДЫ 1.«ҚОЛӨНЕР» ҮЙІРМЕСІ «ҰЛТТЫҚ ҚОЛӨНЕРДІ ҚАЛАЙ ДАМЫТАМЫЗ?» 2.«ҚЫЛҚАЛАМ» ҮЙІРМЕСІ «ДӘСТҮРДЕН СУРЕТ САЛУ ТЕХНОЛОГИЯСЫ» 3.«МАТЕМАТИКА» ҮЙІРМЕСІ «МАТЕМАТИКАНЫҢ ӨМІРДЕГІ ПАЙДАСЫ» 4.«ДОМБЫРА» ҮЙІРМЕСІ «ҚАЗАҚ КҮЙЛЕРІНІҢ ТАРИХЫ» 5.«ЖАС ПИЛОТ» ҮЙІРМЕСІ «STEAM БІЛІМ БЕРУ- ӘЛЕМДІК БІЛІМ БЕРУ ТЕХНОЛОГИЯСЫНЫҢ ЖАҢА ТРЕНДІ»

11 слайд

ӘР ҮЙІРМЕ ӨЗ БАҒЫТЫ БОЙЫНША ОСЫ ӘДІСТІ ҚОЛДАНА АЛАДЫ 1.«ҚОЛӨНЕР» ҮЙІРМЕСІ «ҰЛТТЫҚ ҚОЛӨНЕРДІ ҚАЛАЙ ДАМЫТАМЫЗ?» 2.«ҚЫЛҚАЛАМ» ҮЙІРМЕСІ «ДӘСТҮРДЕН СУРЕТ САЛУ ТЕХНОЛОГИЯСЫ» 3.«МАТЕМАТИКА» ҮЙІРМЕСІ «МАТЕМАТИКАНЫҢ ӨМІРДЕГІ ПАЙДАСЫ» 4.«ДОМБЫРА» ҮЙІРМЕСІ «ҚАЗАҚ КҮЙЛЕРІНІҢ ТАРИХЫ» 5.«ЖАС ПИЛОТ» ҮЙІРМЕСІ «STEAM БІЛІМ БЕРУ- ӘЛЕМДІК БІЛІМ БЕРУ ТЕХНОЛОГИЯСЫНЫҢ ЖАҢА ТРЕНДІ»

Министірлікпен келісілген курстар тізімі