2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Қазақ тілі мен әдебиет пәніне арналған әдістер

Қазақ тілі мен әдебиет пәніне арналған әдістер

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл материал кітапша ретінде дайындалған.Ашық сабақ не сабақ жоспарларын құрастырған кезде көп көмегі тиеді.Кейбір әдістерді тиімді пайдалану жолдары қарастырылып, жинақталған.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
03 Қырқүйек 2018
373
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
•«ББҮ» әдісі •«Жылдам дебаттар» әдісі:Топтарды шағын топқа бөліп,көзқарастарының себебін,мысалдары мен дәлелдерін дайындайды.

1 слайд
•«ББҮ» әдісі •«Жылдам дебаттар» әдісі:Топтарды шағын топқа бөліп,көзқарастарының себебін,мысалдары мен дәлелдерін дайындайды. «Келісемін» тобы бір сызықтың бойына тұрады. «Қарсымын» пікіріндегі тыңдаушылар жұп құру үшін қарама- қарсы тұрады. «Келісемін» тобы өз көзқарастарын айтып шығу үшін 1,5 минут уақыт беріледі.Қарсы топ тыңдап,керек жерін түртіп алып тұрады.Уақыт өткен кезде рөлдерін алмастырады.Соңында екі жақ та өз пікірлерін айту үшін 1 минут уақыт береді. •«Ресми дебаттар»Сынып үш адамнан тұратын екі командаға бөлінеді.Команданың әр мүшесіне сөздері бар рөлдерді беру.Өз дәлелдерін бірінші және екінші спикерлер арасында бөліседі.Дебатты жақтаушы бірінші спикерден бастайды. Даттаушы мен Жақтаушы топ кезек сөйлейді.Судьялар жеңімпаз топты анықтайды. •«Пікірталас әткеншегі»Оқушылар бір-біріне қарама- қарсы екі шеңбер жасап тұрып,(бір-біріне бетпе-бет,бірі сыртқы,бірі ішкі шеңберде)пікірталас әткеншегін құрады.Бір- біріне қарама-қарсы тұрған жұптар бір минут бойы тренер берген бір сұрақты талқылайды.Мұғалім жұптардың ауысуын сұрап белгі береді.Аяқталғаннан кейін сыртқы шеңбер тренер «тоқта» дегенше солға қарай жылжиды.Осылайша жаңа жұп қалыптасады.Жаңа жұбына алдыңғы айтылған ой туралы түйіндейді,сол арқылы өзінің мұқият тыңдағанын көрсетеді.Осылайша жалғаса береді. •«Жүзіп шығу»Мұғалім сыныпқа пікір/сұрақ ұсынады.Оқушылар қашан «жүзіп шығып» (түрегеліп),жауап беретінін шешеді.Жауап не өз жеке пікірін көрсетуі,не басқаның пікірін даулауы мүмкін не тиісті сұрақ қойылады.Егер бір уақытта бірнеше оқушы қатар тұрып қалса,кім жауапе беретіні оқушылар шешеді. •«Шеңберге жиналу уақыты» Оқушылар шеңбер құрып отырады,оларға сұрақ,пікір,тұжырым беріледі.Егер белгіленген затты ұстамаса,шеңбердегілердің ешқайсысы сөйлей алмайды.Бұл кез келген зат болуы мүмкін.Жауап не жеке пікірді,не қарсы дәлелді білдіруі мүмкін не өз сұрағы қойылады. 7.«Сұхбат»Мұғалім зерттеуге арналған тақырыпты –олардың сыныптастары ол туралы сұрақ қоя алатын нәрсені береді.Оқушыларға өз құрбыларына арнап 5-10 сұрақ дайындау ұсынылады.Оқушыларды ашық не жабық сұрақтарды пайдалануға жетелеу қажет. Оқушылар сұхбат барысында тиісті жазбаларды жасай отырып,сыныптағы 3-тен онға дейінгі адамнан сұхбат алады.Ақырында,оқушылар өз нәтижелерін жазып,оны өз серігімен бөліседі. 8.«Жұптық әңгіме» Мұғалім материалдың бір бөлігін ұсынып,оқушыларды оның жанындағы адаммен талқылауға шақырады.Оқушылардың естеріне бір-бірін тыңдау керектігі және басқалардың айтқанын қайталамау керектігі қайта-қайта еске салынып тұруы керек. 9. «Дайындалған әңгіме»Мұғалім дайындалған әңгіменің қалай өткізілетінімен таныстырады,сіздердің қалай айтатындарыңыз да,нені айтатындарыңыз да маңызды.Мақсатты аудиторияны(ересектер,іскер адамдар,жасөспірімдер),мақсатты(ақпарат,пікір,кеңес және т.б.)және мұның оқушылар қалай сөйлейтініне(қандай тілді пайдаланатынына және оның қандай екпінмен айтылатынына) қалай әсер ететінін талқылаңыздар Жұптарда оқушылар бір-бірімен спикер ретіндересми таныса отырып кезек-кезекпен өз сөзін айтады.Тыңдаушы өз серігіне кері байланыс ұсынуға дайындалу үшін негізгі сәттерді (мазмұн,аудитория,мақсат,силь,үн,тіл,әдеби тәсілдер )жазып алады.

1 слайд

•«ББҮ» әдісі •«Жылдам дебаттар» әдісі:Топтарды шағын топқа бөліп,көзқарастарының себебін,мысалдары мен дәлелдерін дайындайды. «Келісемін» тобы бір сызықтың бойына тұрады. «Қарсымын» пікіріндегі тыңдаушылар жұп құру үшін қарама- қарсы тұрады. «Келісемін» тобы өз көзқарастарын айтып шығу үшін 1,5 минут уақыт беріледі.Қарсы топ тыңдап,керек жерін түртіп алып тұрады.Уақыт өткен кезде рөлдерін алмастырады.Соңында екі жақ та өз пікірлерін айту үшін 1 минут уақыт береді. •«Ресми дебаттар»Сынып үш адамнан тұратын екі командаға бөлінеді.Команданың әр мүшесіне сөздері бар рөлдерді беру.Өз дәлелдерін бірінші және екінші спикерлер арасында бөліседі.Дебатты жақтаушы бірінші спикерден бастайды. Даттаушы мен Жақтаушы топ кезек сөйлейді.Судьялар жеңімпаз топты анықтайды. •«Пікірталас әткеншегі»Оқушылар бір-біріне қарама- қарсы екі шеңбер жасап тұрып,(бір-біріне бетпе-бет,бірі сыртқы,бірі ішкі шеңберде)пікірталас әткеншегін құрады.Бір- біріне қарама-қарсы тұрған жұптар бір минут бойы тренер берген бір сұрақты талқылайды.Мұғалім жұптардың ауысуын сұрап белгі береді.Аяқталғаннан кейін сыртқы шеңбер тренер «тоқта» дегенше солға қарай жылжиды.Осылайша жаңа жұп қалыптасады.Жаңа жұбына алдыңғы айтылған ой туралы түйіндейді,сол арқылы өзінің мұқият тыңдағанын көрсетеді.Осылайша жалғаса береді. •«Жүзіп шығу»Мұғалім сыныпқа пікір/сұрақ ұсынады.Оқушылар қашан «жүзіп шығып» (түрегеліп),жауап беретінін шешеді.Жауап не өз жеке пікірін көрсетуі,не басқаның пікірін даулауы мүмкін не тиісті сұрақ қойылады.Егер бір уақытта бірнеше оқушы қатар тұрып қалса,кім жауапе беретіні оқушылар шешеді. •«Шеңберге жиналу уақыты» Оқушылар шеңбер құрып отырады,оларға сұрақ,пікір,тұжырым беріледі.Егер белгіленген затты ұстамаса,шеңбердегілердің ешқайсысы сөйлей алмайды.Бұл кез келген зат болуы мүмкін.Жауап не жеке пікірді,не қарсы дәлелді білдіруі мүмкін не өз сұрағы қойылады. 7.«Сұхбат»Мұғалім зерттеуге арналған тақырыпты –олардың сыныптастары ол туралы сұрақ қоя алатын нәрсені береді.Оқушыларға өз құрбыларына арнап 5-10 сұрақ дайындау ұсынылады.Оқушыларды ашық не жабық сұрақтарды пайдалануға жетелеу қажет. Оқушылар сұхбат барысында тиісті жазбаларды жасай отырып,сыныптағы 3-тен онға дейінгі адамнан сұхбат алады.Ақырында,оқушылар өз нәтижелерін жазып,оны өз серігімен бөліседі. 8.«Жұптық әңгіме» Мұғалім материалдың бір бөлігін ұсынып,оқушыларды оның жанындағы адаммен талқылауға шақырады.Оқушылардың естеріне бір-бірін тыңдау керектігі және басқалардың айтқанын қайталамау керектігі қайта-қайта еске салынып тұруы керек. 9. «Дайындалған әңгіме»Мұғалім дайындалған әңгіменің қалай өткізілетінімен таныстырады,сіздердің қалай айтатындарыңыз да,нені айтатындарыңыз да маңызды.Мақсатты аудиторияны(ересектер,іскер адамдар,жасөспірімдер),мақсатты(ақпарат,пікір,кеңес және т.б.)және мұның оқушылар қалай сөйлейтініне(қандай тілді пайдаланатынына және оның қандай екпінмен айтылатынына) қалай әсер ететінін талқылаңыздар Жұптарда оқушылар бір-бірімен спикер ретіндересми таныса отырып кезек-кезекпен өз сөзін айтады.Тыңдаушы өз серігіне кері байланыс ұсынуға дайындалу үшін негізгі сәттерді (мазмұн,аудитория,мақсат,силь,үн,тіл,әдеби тәсілдер )жазып алады.

Айтылым әдістері

2 слайд
Айтылым әдістері

2 слайд

Айтылым әдістері

Министірлікпен келісілген курстар тізімі