Материалдар / Тахауи Ахтанов "Күй аңызы" әңгімесінің тілі Презентация
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Тахауи Ахтанов "Күй аңызы" әңгімесінің тілі Презентация

Материал туралы қысқаша түсінік
Т.Ахтанов «Күй аңызы» әңгімесінің тілі" сабағында автор бейнесі мен кейіпкерлер қарым-қатынасының тілдік көрінісін талдайды, шығармадағы көркемдегіш құралдардың қолданысын талдай отырып, автор стилін анықтайды
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
20 Қырқүйек 2022
1286
14 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Х.Досмұхамедов атындағы №4 ЖОББМ КММ 8 “Ә”-сынып Т.Ахтанов «Күй аңызы» әңгімесінің тілі

1 слайд
Х.Досмұхамедов атындағы №4 ЖОББМ КММ 8 “Ә”-сынып Т.Ахтанов «Күй аңызы» әңгімесінің тілі

Оқу мақсаты: • 8.2.2.1 Автор бейнесі мен кейіпкерлер қарым-қатынасының тілдік көрінісін талдау; • 8.2.3.1 шығармадағы көркем

2 слайд
Оқу мақсаты: • 8.2.2.1 Автор бейнесі мен кейіпкерлер қарым-қатынасының тілдік көрінісін талдау; • 8.2.3.1 шығармадағы көркемдегіш құралдардың (психологиялық параллелизм, перифраз, сатира, ирония, гротеск, эллипсис) қолданысын талдай отырып, автор стилін анықтау;

Бағалау критерийі • -Автор бейнесі мен кейіпкерлер қарым- қатынасының тілдік көрінісін талдайды • -Көркемдегіш құралдардың қолд

3 слайд
Бағалау критерийі • -Автор бейнесі мен кейіпкерлер қарым- қатынасының тілдік көрінісін талдайды • -Көркемдегіш құралдардың қолданылу ерекшелігін талдайды

Топқа бөлу Домбыра Қобыз Жетіген

4 слайд
Топқа бөлу Домбыра Қобыз Жетіген

1-тапсырма СЖ Естемес Жаңыл Оразымбет Жасы елуді алқымдаған, әдемі дөңгелек қара сақалды, биік дөңес мұрынды, кішілеу өткір

5 слайд
1-тапсырма СЖ Естемес Жаңыл Оразымбет Жасы елуді алқымдаған, әдемі дөңгелек қара сақалды, биік дөңес мұрынды, кішілеу өткір қоңыр көзі биік қабағының астына терең ұялаған, қағілез кісі. Бұл осы өңірге аты кең жайылған Естемес күйші еді.Тарамыс денелі, қатқыл өңді, терең әжімді егде кісі Жасы 16-17-лер шамасында. Қою қара қасты, мөлдір қара көзді, дөңгелек жүзді, қараторының сұлуы екен.үстіндегі жалаң көк көйлегі тозған Астына жалын өрген қылаң бесті, үстінде өңіріне зер ұстаған көк камзол, талдырмаш белін қызыл күдері белбеумен қынай буған, басында төбесін көк мақпалмен тыстаған құндыз бөрік Дескриптор: 1. Көркем шығармадағы кейіпкерлерді атайды 2. Кейіпкер портретін жасайды Б. «Басбармақ»

2-тапсырма “Домбыра” тобы "GROW" әдісі бойынша Естемес бейнесіне талдау жасаңыз G-мақсат • Естеместің алдына қойған мақсаты

6 слайд
2-тапсырма “Домбыра” тобы "GROW" әдісі бойынша Естемес бейнесіне талдау жасаңыз G-мақсат • Естеместің алдына қойған мақсаты қандай? R-қазіргі жағдай • Ситуациядан шығу үшін қандай амал жасады? O-қолдағы мүмкіндіктер • Қолдағы қандай мүмкіндікті пайдаланды? W-іс-әрекет • Адамгершілік тұрғыда қандай іс-әрекет жасады?

“ Домбыра” тобы "GROW" әдісі бойынша Естемес бейнесіне талдау жасаңыз G-мақсат • Естеместің мақсаты - қасиетті қара домбыра

7 слайд
“ Домбыра” тобы "GROW" әдісі бойынша Естемес бейнесіне талдау жасаңыз G-мақсат • Естеместің мақсаты - қасиетті қара домбыраның шанағынан күй төгу R-қазіргі жағдай • Естемес ботасы өлен нар үшін күй шығарды O-қолдағы мүмкіндіктер • Естемес күйімен ботасы өлген нарды иітіп, Жаңылды жар еткісі келді W-іс-әрекет • Естемес Жаңылды алудан бас тартып, жолын Оразымбетке берді

“ Қобыз” тобы "FILA" әдісі Оразымбет бейнесіне талдау жасаңыз F - дерек I-Пікір L-Сұрақ А-шешім Оразымбе т туралы мәтіннен д

8 слайд
“ Қобыз” тобы "FILA" әдісі Оразымбет бейнесіне талдау жасаңыз F - дерек I-Пікір L-Сұрақ А-шешім Оразымбе т туралы мәтіннен дерек келтіріңіз Оразымбе ттің әрекетінде гі идеяны анықтаңыз Күйдің шығуына Оразымбе ттің қандай қатысы бар? Оразымбе ттің шешімі қандай болды?

“ Қобыз” тобы "FILA" әдісі Оразымбет бейнесіне талдау жасаңыз F - дерек I-Пікір L-Сұрақ А-шешім Оразымбет – домбыраның ша

9 слайд
“ Қобыз” тобы "FILA" әдісі Оразымбет бейнесіне талдау жасаңыз F - дерек I-Пікір L-Сұрақ А-шешім Оразымбет – домбыраның шанағынан күй төккен күйші, жас жігіт Оразымбетке Естемес жол беру арқылы, тең-теңімен деген идеяны ұсынып отыр Халық күйі “Нар идірген” күйінің шығуына Оразымбетті ң қатысы бар Оразымбет Естемес бастаған күйді аяқтап, Жаңылды алады

“ Жетіген” тобы SWOT әдісі бойынша Жаңыл бейнесіне талдау жасаңыз S – күшті жақтары • Жаңылдың күшті жағын сипаттаңыз W – ә

10 слайд
“ Жетіген” тобы SWOT әдісі бойынша Жаңыл бейнесіне талдау жасаңыз S – күшті жақтары • Жаңылдың күшті жағын сипаттаңыз W – әлсіз жақтары • Жаңылдың әлсіз жақтарын сипаттаңыз О - мүмкіндіктер • Жаңылдың қолда бар мүмкіндігін көрсетіңіз Т – қауіптер Жаңылға төнген қауіп- қатер

“ Жетіген” тобы SWOT әдісі бойынша Жаңыл бейнесіне талдау жасаңыз S – күшті жақтары Жаңыл - ибалы, инабатты, жалғыз әкес

11 слайд
“ Жетіген” тобы SWOT әдісі бойынша Жаңыл бейнесіне талдау жасаңыз S – күшті жақтары Жаңыл - ибалы, инабатты, жалғыз әкесін бағып отырған, жоқшылыққа төзе білген қыз W – әлсіз жақтары Өзі ұнатқан жігітпен бас қосу бұйырмаған, жоқшылықта н көңіл көтеріп жүре алмаған қыз О – мүмкіндіктер Ақылдылығын ың арқасында: “Екі күйші, өнерлеріңді бірдей салыңдар” – деді. Естемес күй тартқанда иіп тұрған нардың желініндегі сүтін саусағымен қысып жібермей тұрды Т – қауіптер Естеместің адамгершілік қасиеті болмағанда жас жігітке емес, үлкен кісіге тұрмысқа шығу қаупі туып еді

2-тапсырма • Дескриптор: • автор бейнесі мен кейіпкерлер қарым- қатынасына талдау жасайды • тілдік көрінісіне талдау жасайды

12 слайд
2-тапсырма • Дескриптор: • автор бейнесі мен кейіпкерлер қарым- қатынасына талдау жасайды • тілдік көрінісіне талдау жасайды • Б. «Екі жұлдыз, бір тілек»

3-тапсырма СЖ "Сәйкестендіру"әдісі арқылы көркемдеу кұралдарын ажырату Түсі

13 слайд
3-тапсырма СЖ "Сәйкестендіру"әдісі арқылы көркемдеу кұралдарын ажырату Түсінуге қиындық тудырмайтын тілдік тұлғаның түсірілуі, синтаксистік ұғымның толық еместігі метонимия Құбылыстар мен заттардың ұқсастық белгілері негізінде астарлы мағынада қолданылуы. Екі нәрсенің не сыртқы түрінің, не ішкі қасиеттерінің жақындығына, ұқсастығына қарай бірінің орнына бірін алмастырып айту Эпитет Заттың, құбылыстың атын тура атамай, суреттеп көрсету, тұспалдап айту дегенді білдіреді метафора Өзара байланысты балама ұғымдарды қолдану, құбылыс орнына оның ерекше қасиетін көрсету Эллипсис Бүтіннің орнына бөлшекті немесе керісінше, жалқының орнына жалпыны немесе керісінше қолдану Теңеу Адамның не заттың ерекше бір белгілерін айқындау Перифраза Заттың не құбылыстың ерекше белгілерін басқа затпен не құбылыспен салыстыра суреттеу Синекдоха

3-тапсырма СЖ "Сәйкестендіру"әдісі арқылы көркемдеу кұралдарын ажырату

14 слайд
3-тапсырма СЖ "Сәйкестендіру"әдісі арқылы көркемдеу кұралдарын ажырату Түсінуге қиындық тудырмайтын тілдік тұлғаның түсірілуі, синтаксистік ұғымның толық еместігі метонимия Құбылыстар мен заттардың ұқсастық белгілері негізінде астарлы мағынада қолданылуы. Екі нәрсенің не сыртқы түрінің, не ішкі қасиеттерінің жақындығына, ұқсастығына қарай бірінің орнына бірін алмастырып айту Эпитет Заттың, құбылыстың атын тура атамай, суреттеп көрсету, тұспалдап айту дегенді білдіреді метафора Өзара байланысты балама ұғымдарды қолдану, құбылыс орнына оның ерекше қасиетін көрсету Эллипсис Бүтіннің орнына бөлшекті немесе керісінше, жалқының орнына жалпыны немесе керісінше қолдану Теңеу Адамның не заттың ерекше бір белгілерін айқындау Перифраза Заттың не құбылыстың ерекше белгілерін басқа затпен не құбылыспен салыстыра суреттеу Синекдоха

3-тапсырма СЖ • Дескриптор: • 1.Көркемдегіш құралдарды анықтайды. • 2.Ұяшықтарды дұрыс сәйкестендіреді.

15 слайд
3-тапсырма СЖ • Дескриптор: • 1.Көркемдегіш құралдарды анықтайды. • 2.Ұяшықтарды дұрыс сәйкестендіреді. ҚБ. "Басбармақ" әдісі.

Менің өмірім тұрлаусыз болып барады... Қанша ел көрсем де, жер көрсем де, қайтып оралар бір қазығым жоқ Нарымыз ұзап кетті ғой

16 слайд
Менің өмірім тұрлаусыз болып барады... Қанша ел көрсем де, жер көрсем де, қайтып оралар бір қазығым жоқ Нарымыз ұзап кетті ғой, кәне, сол Ойсылқараның соңынан ерелік, бір қараға жеткізер Балапандай талпынып, жібектей майысып, балшықтан құйғандай, сүйріктей саусақ, оңып кеткен шүберектей күрең атты, әдемі дөңгелек қара сақалды, биік дөңес мұрынды, кішілеу өткір қоңыр көзі биік қабағының астында терең ұялаған, қағылез кісі. Өлімнен ұят күшті. Сен келгенде бір тостаған сусын тауып бере алмай жерге қарап отырмызҚою қара қасты, мөлдіреген қара көзді, дөңгелек жүзді, қара торының сұлуы екен. портрет Эллипсис Перифраза Теңеу Эпитет тұрақты тіркестер4-тапсырма “Бинго"әдісі арқылы көркемдеу кұралдарын ажырату

“ Бинго"әдісі арқылы көркемдеу кұралдарын ажырату • Дескриптор: - мәтіндегі мысалдар арқылы - көркемдегіш құралдарды талдайды

17 слайд
“ Бинго"әдісі арқылы көркемдеу кұралдарын ажырату • Дескриптор: - мәтіндегі мысалдар арқылы - көркемдегіш құралдарды талдайды. • Б."Басбармақ"

Үйге тапсырма Кейіпкерді талдау. • 1.Кейіпкер • 2. Кейіпкер тілі • 3. Автордың пікірі • 4.Өзіндік мінездеме • 5. Жандарыңызға

18 слайд
Үйге тапсырма Кейіпкерді талдау. • 1.Кейіпкер • 2. Кейіпкер тілі • 3. Автордың пікірі • 4.Өзіндік мінездеме • 5. Жандарыңызға жақын кейіпкер

Шаттық аралы

19 слайд
Шаттық аралы