Материалдар / 2024-2025 оқу жылына арналған қыздар ұйымының жылдық жоспары. 2024-2025 оқу жылына арналған «Ерте жүктіліктің алдын алу» жұмыс жоспары

2024-2025 оқу жылына арналған қыздар ұйымының жылдық жоспары. 2024-2025 оқу жылына арналған «Ерте жүктіліктің алдын алу» жұмыс жоспары

Материал туралы қысқаша түсінік
Ерте жастағы неке проблемасы Дөңгелек үстел қыздар жиналысының хаттамалары Аналарға кеңес Қыз бала – ұлттың ұяты, Қыздарға әдемдік жарасады жиналыс
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады


Мектепішілік қыздардың негізгі бағыттары


1.Тарихи тұлғалардан өнеге

«Қыз» – ардақты ана, аяулы жар, ұрпақ жалғастырушы, яғни «қыз» деген ұғымға толассыз сөздер толып жатқаны айдан анық. «Қыз» бала болашақ – ана, инабатты келін, ана-әже. Осы үшеуі арқылы ұрпақ өсіріп, ұлт қатарын көбейтеді. Мұхаммед Пайғамбарымыз (с.ғ.а) қыз баланы қатты қастерлеген мынадай даналық сөзі бар: «Қандай отбасында болмасын, қыз бала дүниеге келсе, сол күннен бастап, сол отбасының тілеуін періштелер үздіксіз тілеп отырады».

Ұлттың бойындағы бар жақсы қасиеттерді – тілін, дінін, әдет-ғұрпын, салт-санасын, дәстүрін баласына,

немересіне, немересінен шөбересіне жеткізуші, жалғастырушы, дамытушы әрине, әйел-ана. Сонымен бірге тарихымызда өткен аяулы аруларымыздың бейнесі де үлгі тұтарлық, өнеге аларлық болып табылады. Томирис – Тұран патшасы Афрасиябтың қызы. Патшайым болып ел басқарған батыр қыз. Бөрте ханым – Шыңғыс ханның әйелі. Гауһар – Қабанбай батырдың жары. Домалақ ана (Нұрила) – Бәйдібек бидің әйелі. Қыз Жібек – мәңгілік махаббат символы, Қалампыр ана – Балуан Шолақтың анасы.Қарашаш – Жиренше шешеннің жары. Ұлы Отан соғысында ерлік жасаған қазақтың ер жүрек қыздары – Мәншүк пен Әлия, Желтоқсан оқиғасының батыл қыздары Ләззат Асанова мен Сәбира Мұқаметжанова.

2. Қыздар ұйымының мүшелерінің бейнесін қалыптастыру

Қазақтың ежелгі салт-дәстүрлеріне жүгінсек қазаққыздары ешқашан ер-азаматпен бедел таластыруға ұмтылмағаны белгілі. Әріден келе жатқан әдепті берік ұстанған халық қызын ешкімге қорлатқан емес. Қазақ қашанда қызын әлпештеп өсіріп, оң жақта отырған қызға аңдап қарап, оның «ақылына көркі сай» болуын қадағалаған. Елімізде «қыз» сөзі және жалпы қыздарға байланысты халықтың ұғымында «қыз бала – елдің көркі, халықтың гүлі, өмір-тіршілігі» дегенді білдіреді. Қазақ халқында қызға берілген анықтама, оларға қойылған талап-тілектер, қызды еркелету, қызды тәрбиелеудің үлкен жолға қойылғанын көрсетеді. Ата-бабамыз қашанда қыз балаға ерекше қашанда қыз балаға ерекше қараған.


Қыз балаларды тәрбиелеудің маңызы оларды қоршаған өмір, түрлі жынысты адамдар арасындағы өзара қатынас барысында, осы қатынастардың нормалары болып табылады. Қыз балалардың мінез-құлқын тәрбиелеу бойынша жұмыс оларды нәзіктікке баулу, отбасындағы алатын орны, ептілік пен шеберлік қалыптастыру, сондай-ақ қыздардың сұлулық, махаббат, жақсы қарым-қатынастар сияқты ұғымдармен таныстыруға бағытталған. Гигиеналық жағынан қыз балаларға жыныстық жетілу кезеңінде өздерінде болып жатқан физиологиялық және психоэмоционалдық өзгерістерді түсіндіріп, жеткізе білу. Бұл қыз балалардың қамқорлық, ниет білдіру, жан жылулығы, аяушылық білдіруге тән белгілі бір сезімдерді бастан кешіруіне жағдай жасауға  байланысты ұйымдастырылуда. Тек қана рухани тұрғыдан емес қыздарымызды ұлттық киім үлгісін және шаш өруге, тігін тігуге үйрету ескеріледі.

         Оқып-үйрену  процесінің ерекшелігін және күрделілігін ескере отырып, қыз балалар тәрбиесінің табысты болуына  төмендегідей қолайлы жағдайларды жасау барысында жағдайлар ескерілмек:

  • Мектептегі жаймашуақ орта;

  • Мұғалімдер, сынып жетекшілері тарапынан тәрбиеленуші қыздарға құрмет пен сенім;

  • Әрбір оқушы қыз баланың мүдделеріне көңіл қою;

  • Айналадағы адамдардың мүдделерін есепке алып, балалардың өзіндік пікірін айтуға қолдау көрсету;

  • Мәселелерді шешу барысында тәсілдер табу бойынша жеке мысалдарды өзіндік пікірін айтуға қолдау көрсету.

Мектепте қыз балалардың тәрбиесіне, оларда заман талабына сай әйел идеалын  қалыптастыруға және мінез-құлық критерийлерін нақты айқындауға ерекше көңіл аудару қажет.


«Қыздар жұмысы - бұл өзін-өзі жетілдіруге, жеке тұлғаны дамытуға, салауатты өмір салты дағдыларын қалыптастыруға, ұлттық дәстүрлерді зерделеуге бағытталған ортақ мүдделері бар жалпы білім беретін мектептерінің 12-17 жастағы жасөспірім қыздарды біріктіру жолы болып табылады.

«Қыздар жұмысы» қыздар клубы облыстық Ережеге сәйкес әр мектепте құрылады және облыстық іс-шаралар жоспарына сәйкес мектептің іс-шаралар жоспары әзірленеді. Қыздар клубының жетекшісі болып директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, мектеп психологіы, әлеуметтік педагог тағайындалуы мүмкін. Әдетте, қазақ отбасында қызға деген көзқарас пен құрмет ерекше. Өздеріне деген ерекше махабатты қыздар өмір бойы сезініп өтеді. Әйел өзінің мінез-құлқын, өмір салтын, киімін, сыртқы келбетін бақылайды. Әйелдің басты мақсаты-отбасы ошағының ұйытқысы болу. Әйелдердің жаны нәзік, сезімтал, жылулық пен қамқорлыққа аса мұқтаж. Қыздар болашағы жарқын болу үшін жағымды сәттері көбірек болуы тиіс. Кейде қыздарға ата-ананың ыстық ықыласы жетпей жатады. Жасөспірім балалардың өмірінде қарым-қатынастың маңызы зор. Қарым-қатынас арқылы балалар қоғамның және әлеуметтік ортаның әдептілік нормалары мен қағидаларын меңгереді. Клубтың құрудың өзектілігі заманауи қоғамдағы қыздардың теріс қылықтары себеп болды. Жыныстық саладағы аурулардың көбеюі, жоспарланбаған ерте жүктілік, түсік тастау, психобелсенді заттектерді қолдану, қылмыс белсендіктің өсуі байқалады.

өз қызметінде келесі принциптерге сүйенеді: - әр оқушының жас және жеке басының ерекшеліктерін есепке алу;

- мейірімді психологиялық климат;

- іс-шараларды ұйымдастыруға жеке-белсенді көзқарас;

- жұмысты ұйымдастырудың түрлері мен әдістерінің оңтайлы үйлесімі және олардың қызметін тиімді қолдану;

- адамгершілік, ашықтық, қолжетімділік.

6. Қызмет мазмұны

- Клуб өз қызметін тегін ерікті негізде жүзеге асырады.

- Клуб мүшелерінің мүдделерін ескере отырып, Клуб өз қызметінің бағдарламасын өз бетімен әзірлейді.

- Клуб жыл бойы жұмысты ұйымдастырады.

Сабақтарды өткізу формалары:

- психологиялық тренингтер

- «» ҚБ өкілдерінің шеберлік сабақтары;

- топтық пікірталастар;

- сауалнама;

- фильмдер мен бейнероликтерді көру және талқылау;

- «Асыл әжем» клубының мүшелерімен тақырыптық кездесулер және жеке әңгімелесулер; - медицина орталықтарының мамандарымен кездесулер.


Күтілетін нәтижелер

Жасөспірім қыздардың өз денсаулығы мен қоғамдағы мінез-құлқына оң көзқарасы, қарым-қатынас дағдыларын дамыту және өзіне деген сенімділікті нығайту, өзін-өзі жетілдіруге ұмтылу, тұлға ретінде өсу, шығармашылық әлеуетті, ұлттық салт-дәстүрлерді зерттеуге қызығушылықты дамыту, ұлттық мәдениетке, халық тарихына деген сүйіспеншілікке баулу































Бекітемін.

Мектеп директоры:






2024-2025 оқу жылына арналған қыздар ұйымының жылдық жоспары.

МАҚСАТЫ:ізетті,инабатты, адамгершіліктің асыл қасиеттерін терең түсіне білетін, қазақ қыздарына тән қасиеттерді,ары таза, сымбатты да сұлу, сыпайы,биязы,өнерлі, болашағы жарқын қыздар тәрбиелеу.

Жұмыстың  мазмұны

Өтілу  түрі

Өтетін  мерзімі

Өтілуіне  жауапты

1

  қыздар  ұйымының  жылдық  жұмыс  жоспарын 

жасау, бекітуге  ұсыну

Жоспар

Қыркүйек


2

«Қызыздарға кеңес»

 

Жадынама тарату

Қыркүйек


3

«Қыздарға әсемдік жарасады»


Дөңгелек үстел

Қазан


4

«Ерте жүктілік және оның жасөспірім қыз балалардың денсаулыққа зияны»

пікірлесу

Қараша


5

«Қыздарға нәзіктік жарасады»


Дөңгелек үстел

Желтоқсан


6

«Қыз инабаттылығымен әдемі,әдептілігімен сәнді»

тренинг

Қаңтар


7

«Қыз тәрбиесі-ұлт тәрбиесі»

Танымдық сабақ

пікірлесу

Ақпан


8

«Жылы  жүрек- жақсы тілек»


Тренингтер

Наурыз


9

«Қыздармен көңілді көңіл күй»\

флешмоб

Сәуір


10

«Артық  болмас  білгенің…» Қағазбен,матамен жұмыс

Іскерлік 

сабағы

Мамыр


11

Өткізілген іс шараларды әлеуметтік желіге жариялау


үнемі



қыздар  ұйымының  жылдық  жұмыс  жоспарының орындалуы туралы  есеп беру

Хабарлама

Мамыр


 







2024-2025 оқу жылына арналған «Ерте жүктіліктің алдын алу» жұмыс жоспары



Жұмыстың  мазмұны


Өтілу  түрі

Өтетін  мерзімі

Өтілуіне  жауапты

1

«Ерте жастағы неке проблемасы»

Дөңгелек үстел

қыркүйек


2

Қыздар клубы жиналысы:

1.Жылдық жоспар құру,тағайындау

Жасөспірім шақтағы ерте жүктіліктің алдын алу»

2.Қыз болашақ ана

3.Ерте жуктіліктің ертеңі

Жиналыс

қыркүйек


3

«Ерте жастағы жүктілік-болашаққа балта шабу»

Түсінік жұмыстары

қазан


4

Қыздар клубы жиналысы:

1. Баяндама таныстырылым «Тазалық тәртіп басты талап»  

2. Тәртіп туралы  қыздарға арналған  кеңес   Психолог

Жиналыс

қараша


5

Қыздар клубы жиналысы:

1. «Қыз баланың ерте жастағы жүктілігінің қауіптары мен салдары» баяндама медбике Х.Шамиева 

2. Баяндама таныстырылым «Қыз тәрбиесі қоғам тәрбиесі»  

3.  Қыздарға арналған  кеңес   

Жиналыс

желтоқсан


6

«Жасөспірім жастағы жүктілік»


Түсінік жұмысы

қаңтар


7

«Ерте жүктіліктің ертеңі қандай?»

Дөңгелек үстел

ақпан


8

Қыздар клубы жиналысы:

1. « Әдеппен ар ұят қыздың көркі » баяндама  

2.  Қыздарға арналған  кеңес   Психолог   

жиналыс

Наурыз


9

«Қыздардың құқықтарын бұзуға жол бермеу»

Түсінік жұмыстары

Наурыз


10

«Жасөспірім жастағы жүктілік мәселелері бойынша ақпаратты кеңінен тарату

Түсінік жұмыстары

Сәуір


11

Ерте жүктіліктің нәтижесі»


Түсінік жұмыстары

Мамыр










Мектеп атауы













Ерте жастағы неке проблемасы

Дөңгелек үстел

















2024-2025 оқу жылы




(сабақтың тақырыбы)

Бөлім:


Педагогтің Т.А.Ә. (болған жағдайда)



Күні:


Сынып:

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Тәрбие тақырыбы

Ерте жастағы неке бролемасы

Мақсаттары



Сабақтың барысы:


Сабақтың кезені/ уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Ерте неке психологиясы, проблемалар, абырой мен теріс аспектілер, жас неке қатынастарының мүмкін болатын салдары. Ерте неке - ұл мен қыз арасындағы ресми түрде заңдастырылған қарым -қатынас, олар психологиялық тұрғыдан әрқашан ересек тәуелсіз өмірге дайын емес және қаржылық жағынан ата -аналарына байланысты болуы мүмкін.



презентация

Сабақтың ортасы

Адамдардың көпшілігінде сіздің жартыңызды кездестіру оңай емес - бәрі жақсы және әдемі. Бірақ қазір Ол мен Ол көзге түсті, олардың арасында өзара тартымдылық ұшқыны пайда болды. Олар бейсаналық түрде бір -біріне қол созды. Махаббаттың басталуы жастарды дәлізден түсірді. Отбасылық одақ ыстық қарым -қатынастың логикалық қорытындысы болды.

Неке аспанда жасалады деп бекер айтылмаса керек. Божественный провидения бойынша, жүректер бір -біріне үйлену кезінде ұқсайтындарды тудыру үшін, яғни туыстарын жалғастыру үшін біріктірілген.

Дегенмен, отбасылық қарым -қатынасқа бәрі де риза емес. Күнделікті өмірде неке сирек кездеседі, оны жоғары салтанатты стильде айту мүмкін емес. Жақсы, біз үйлендік, Құдай сақтасын, бақытты өмір сүру жақсы. Мұндай мәжбүрлі одақтардың себептері бар.

Көптеген елдерде заң шығарушы неке қиюға болатын жасты белгіледі. «Адам құқықтарының жалпыға бірдей декларациясы» (16/2 -бап) және БҰҰ -ның «Неке, некенің жасы және некені тіркеу туралы конвенция» конвенциясына (1/1 -бап) сәйкес «Некесіз некеге тұруға болмайды. екі жақтың толық және еркін келісімі … ».


Ерте некенің негізгі себептері

Ерте некеге тұрудың жасы әр түрлі. Кәмелетке толмағандар арасында некеге тұруға болады. Ресейде ерекше жағдайларда жас 14 жастан бастап белгіленеді. Ересектер арасындағы неке сирек емес. Батыс стандарттары бойынша олар әлі ерте, өйткені жастар әлі толық тәуелсіздікке қол жеткізе алмады. Біздің қоғамда 18-20 жастағылардың неке қиюы қалыпты жағдай.

Кәмелетке толмағандардың некеге тұру себептері

Біз шығыс елдеріндегі балалар некесіне тоқталмаймыз, өмір мен әйелдердің отбасы мен қоғамдағы рөлі туралы мүлде басқа көзқарастар бар. Ол жерде 12 жасар қызды тіпті қарт адамға тұрмысқа шығуға болады, себебі отбасы кедей және аштықтан.

Біздің елде кәмелетке толмағандардың ерте некеге тұруының себебі, әдетте, жүктілік. Ол онымен бірге жүрді және «әзілдеді», ал ол алып, «шошып кетті». Мұндай жас кезінде сезімдер жалаңаш болады, қарым -қатынас ғасырлар бойы қалыптасқан сияқты, бәрін сезім көбірек қабылдайды.

Ал егер кездейсоқ кездесулер болмаса, мысалы, жасөспірімдер шарап немесе есірткі астында жыныстық қатынасқа түсе алатын кезде (біздің уақытта мұндай «махаббат» сирек емес), жас жұбайлар қарым -қатынастарын ресімдеуді қалайды. Әрине, бұл жас жұбайлардың ата -аналары үшін жағымсыз тосынсый, бірақ барар жер жоқ. Сіз қандай да бір түрде балаларыңызға көмектесуіңіз керек.



Интербелсенді тақта/ компьютер

Сабақтың соңы

Тағы бір себеп, махаббат болуы мүмкін. Ешқандай себепсіз ыстық сезім, бір -бірінсіз өмір сүре алмайтын сияқты. Ал ересектердің жас ғашықтарға айтатын уәждерінің бәрі ақылға қонымды емес. Жастық категориялық: не бәрі, не ештеңе! Ал ата -аналар балаларының үйленуіне келісуге мәжбүр.

Біздің уақытта мұндай ерте некені айыптайтын екіжүзділер әлдеқайда аз болды. Әрине, жас кезіндегі жүктілік қыздың әлі толық жетілмеген денесі үшін асқынуларға толы. Ал жастарды алдағы өмірлерінде басқа да көптеген мәселелер күтеді.

Баланың пайда болуымен күнделікті өмір басталады, өйткені біреу үшін махаббат қарапайым жүктеуге айналады, онда кенеттен жүктеме көрінеді. Мұндай ерте некенің бұзылуы сирек емес. Бұл факт болмаса да. Тек ата -ананың көмегі отбасын сақтауға көмектеседі.



презентация





























Хаттама №1

----- 2024 жылдың қыркүйек айында мектебінде қыздар жиналысы болып өтті.

Қатысушылар:

Қатысуға тиіс:

Күн тәртібінде қаралатын мәселелер:

1.Жылдық жоспар құру,тағайындау.

2.Қыз болашақ ана

3.Ерте жүктіліктің ертеңі


Тыңдалды:


Ағымдағы мәселелер бойынша Тәрбие ісі жөніндегі орынбасары таныстырып өтті. 2024-2025оқу жылында қыздар ұйымының төрайымын сайлау керектігі жөнінде айтып,оған мектептен лайықты оқушыны таңдау керектігін айтып өтті. Жылдық жоспар таныстырылып, жыл ағымында өткізілетін іс шаралармен таныстырылды. Қыз балалардың тәртібі жайлы кеңінен айтылды.

Ағымдағы жұмыстар: Тәрбие ісі жөніндегі орынбасар  «Қыз болашық ана  »    тақырыбындағы  слайд  баяндамамен   таныстырды. ТІЖО өз баяндамасында өнегілі тәрбиелі қыз бала қандай болу керектігі және қыз өмірдің қызғалдағы,қыздар болашақ ана,бақыт байлық ошағы,адамзаттың өсіп-өркендеп,тәлім тәрбие алатын қасиетті ұясы екендігін түсіндірді.Қыздар тәрбиесі арналған кеңестер берілді. Оқушы қыздардың тәртібі, кемелет жасына толмаған оқушылар арасындағы құқыбұзышылықтар туралы ескертіп,мысалдар келтіріп түсіндіріп өтті.Баяндамаға қосымша қыдарға тәлімгер мұғалімдер қыз болашақта ана болатыны және осы жас кезден бастап  әр бір қыз бала өз абыройын ойлау керектігі туралы мысалдар келтіріп айтып түсіндіріп өтті. 

мәселе бойынша «Ерте жүктіліктің ертеңі» тақырыбында психолог оқушы қыздар арасында ерте жүкті болу,қыз бала болашағына ,денсаулығына зиян екендігін,ерте жүктілікте құқықбұшылыққа жататыны туралы айтып слайд көрсетіп кең түрде түсінік берді.Қазіргі қоғамдағы қыздар арасындағы жат қылықтар туралы және оқушы қыздар арасында 13-18 жас аралығында ерте жүктілік көп кездесіп жатқандығын ,кешкі жақын көшеде сағат 20-00 дан кейін шықпау,және туылған күндерді өткізбеу, қыз бала туысқандар болсада үйіне қонбау керектігі ескертіліп айтылды. 

ТІЖО   «Қазақстан бірлікпен татулықтың мекені» тақырыбында баяндама оқып бұл баяндаманың мақсаты мен таныстырып өтті. Қазақстанда 130 дан аса ұлт өкілдері тұратыны және ұлттар арасында достық қарыма қатынаста болу керектігі қатаң түрде ескертіліп айтылды.Біз Қазақстан елінің азаматары,өз Отанымызды,жерімізді сүйетінімізді өз әрекеттеріміз арқылы көрсете білу керекпіз. Әр бір Қазақстан азаматы қандай ұлт өкілі болсын Қазақстан рәміздерін құрметтеуге,жерін сүюге,әр бір адамды қадірлеуге міндетті екендігі туралы түсінік беріп өтті. 



Ағымдағы жұмыстар бойынша 

  1. демалыс кезіндегі қауіпсіздік ережелері туралы таныстырып және сағат 20-00 дан кейін көшеге шықпау,жақын  көрші ауылдарға жалғыс ата-ананың қадағалауынсыз қыдырып бармау, тау еш қандай мейрам,іс шара ұйымдастырмау,отырыстарды өткізбеу Жасөспірім қыздар арасында болып жатқан ерте жүктілік  ерте жүктіліктің салдары туралы түсінік беріп өтті. 

Шешім:

  1. ТІЖО «Қыз болашақ ана »   тақырыбындағы баяндамасы , психолог Д.Айнидинованың  қыздарға арналған  ерте жүктіліктің салдары туралы кеңестері негізге алынсын.

  2. ТІЖО демалыс кезінде айтқан қауіпсіздік ережелерін негізге алынсын..


Хатшы:

































Хаттама  №2

  ----- 2024 жылдың қыркүйек айында мектебінде қыздар жиналысы болып өтті.


Қатысушылар:

Қатысуға тиіс:

          


Күн    тәртібінде   қаралатын мәселе:


1. Баяндама таныстырылым «Тазалық тәртіп басты талап»  

2. Тәртіп туралы  қыздарға арналған  кеңес   Психолог


Ағымдағы жұмыстар:

1. демалыс кезіндегі қауіпсіздік ережелері,құқықбұзышылықтың алдын алу  

Тыңдалды:

1-мәселе бойынша Тәрбие ісі жөніндегі орынбасар  «Тазалық тәртіп басты талап»   тақырыбындағы  слайд  баяндамамен   таныстырды. өз баяндамасында өнегілі тәрбиелі қыз бала қандай болу керектігі және қыз өмірдің қызғалдағы,қыздар болашақ ана,бақыт байлық ошағы,адамзаттың өсіп-өркендеп,тәлім тәрбие алатын қасиетті ұясы екендігін түсіндірді. Оқушы қыздардың тәртібі, кәмелет жасына толмаған оқушылар арасындағы құқыбұзышылықтар туралы ескертіп,мысалдар келтіріп түсіндіріп өтті. 

2 мәселе бойынша Тәртіп туралы психолог оқушы қыздар арасында,а мектептегі,көшедегі тәртіп сақтау ережелері және қыздар арасындағы  ерте жүкті болу,қыз бала болашағына ,денсаулығына зиян екендігін,ерте жүктілікте құқықбұшылыққа жататыны туралы айтып түсінік берді.Қазіргі қоғамдағы қыздар арасындағы жат қылықтар туралы және оқушы қыздар арасында 13-18 жас аралығында ерте жүктілік көп кездесіп жатқандығын ,кешкі жақын көшеде сағат 20-00 дан кейін шықпау,және туылған күндерді өткізбеу, қыз бала туысқандар болсада үйіне қонбау керектігі ескертіліп айтылды. 



Ағымдағы жұмыстар бойынша 

  1.  ТІЖО қысқы демалыс кезіндегі қауіпсіздік ережелері туралы таныстырып және сағат 20-00 дан кейін көшеге шықпау,жақын  көрші ауылдарға жалғыз ата-ананың қадағалауынсыз қыдырып бармау, тау еш қандай мейрам,іс шара ұйымдастырмау,отырыстарды өткізбеу Шешім:

  2. ТІЖО «Тазалық тәртіп басты талап »   тақырыбындағы баяндамасы , психолог Д.Айнидинованың  қыздарға арналған  ерте жүктіліктің салдары туралы және тәртіп туралы  кеңестері негізге алынсын.

  3. ТІЖО демалыс кезінде айтқан қауіпсіздік ережелері негізге алынсын.


Хатшы





Хаттама  №3

                                                                                                                



  ----- 2024 жылдың қыркүйек айында мектебінде қыздар жиналысы болып өтті.


Қатысушылар:

Қатысуға тиіс:

          

Күн    тәртібінде   қаралатын мәселе:

1. «Қыз баланың ерте жастағы жүктілігінің қауіптары мен салдары» баяндама медбике Х.Шамиева 

2. Баяндама таныстырылым «Қыз тәрбиесі қоғам тәрбиесі»  

3.  Қыздарға арналған  кеңес   


Ағымдағы жұмыстар:

1.Көп сабақ тастайтын,сабаққа кешігіп келетін оқушылар және мектеп формасы,тазалық туралы

Тыңдалды:

1-мәселе бойынша медбике «Қыз балалының ерте жастағы жүктілігінің қауіптары мен салдары » тақырыбында баяндама слайдпен таныстырды. қыздардың гигиеналық тазалығы,ерте жүктіліктің ертеңі және қыз бала өміріне кері әсері туралы түсіндіріп өтті. қосымша ТІЖО   ерте жүктіліктің қауіптары мен салдары туралы бейнеролік көрсетіп,слайдпен таныстырып өтті.

2 мәселе бойынша тәрбие ісі жөніндегі орынбасар «Қыз тәрбиесі қоғам тәрбиесі» туралы қоғамда қыз тәрбиесіне өте көңіл бөлінетіні туралы өз баяндамасында кең түрде таныстырып өтті. Әрбір баланың өмір жолы,тәрбиесі отбасынан одан соң мектеп қабырғасынан бастау алатыны,қыз бала үйден шыққанда тап-таза киініп,шашын тарап,әсем күлкісімен айналаға нұрын шашып жүрумен қатар сабағында жақсы оқу керектігін айтты. Оқушы қыз бала мектеп ережелерін сақтап,мектеп формасын,шаштарын дұрыс тарап,өріп бантікпен келу керектігі ескертілді. Қыз тәрбиесі және қыздар арасында кездесін қателіктер туралы бейнематериал көрсетілді.

2 мәселе бойынша қыздарға арналған кеңестер айтып,сауалнама жүргізді. Оқушы қыздардың пікірлері тыңдалды, атап айтқанда сынып оқушысы өз ой пікірлерімен бөлісті

Баяндамаға қосымша қыздар арасындағы келіспеушіліктерді шешу жолдары туралы және сынып жетекшісі қыз тәрбиесі,қыздарға лайықты қылықтар туралы өз ойын айтып бөлісті


Ағымдағы жұмыстар бойынша 

Оқушы қыздардың мектеп формасы,тазалығы,мектепке кешігіп келу туралы ТІЖО айтып кей бір қыздарға ескерту беріп өтті




ШЕШІМ.

  1. Медбике баяндамасы негізге алынсын.

  2. ТІЖО қыз тәрбиесі қоғам тәрбиесі баяндамасы және көрсетілген бейнебаяны негізге алынсын

  3. Психолог кеңестері негізге алынсын, әр кезде қандай жағдай да болсын оқушы қыздар психологпен және тәрбие ісі жөніндегі орынбасар,сынып жетекшілерімен байланыста болсын. 

  4. Күнделікте мектеп формасымен келуін қадағалау сынып жетекшісіне жүктелсін. 


    

Хатшы              











































Аналарға кеңес

Қыз бала – ұлттың ұяты,

Халықтың шырайы.

1. Қызыңыз сізге 13 жастан бастап барлық сырын бөлісе алатындай құрбы болыңыз.

2. Қызыңыздың алғашқы етеккірі келген сәттен бастап ашық түрде әңгімелесіңіз.

3. Өтпелі кезеңде қызыңыздың мінез-құлқына және жүріс-тұрысына көңіл бөліңіз.

4. Қызыңыз сән қуып, тар киімдер яғни корсет, белдік, тар төсқап тағуға жол бермеңіз.

5. Жыныстық қатынас арқылы берілетін инфекциялық аурулардың түрлерін, олардың қалай жұғатынын және оның зиянды жақтарын түсіндіріп отырыңыз.

6. Қызыңыз мектеп жасынан жүкті болып қалмау жағдайын түсіндіріңіз.

7. Жыныстық жолдар арқылы берілетін аурулардан сақтанудың жолы тұрмысқа шыққанша жыныстық қатынасқа бармау керектігін ұғындырып отырыңыз.

8. Қызыңызды ішімдік, темекі сияқты зиянды әрекеттерден аулақ болып, салауатты өмір салтын ұстануға үйретіңіз.

«Қыз» ең қасиетті сөз.

Қасиетті болатыны бүкіл адамзат қыздан тарайды. Қыз келін болады, келін анаға айналады, ал ана әже деген зор дәрежеге жетеді. Осы үшеуі арқылы ұрпақ өсіп, ұлт қатарын көбейтеді.

....................................................................................................................................................











Қыздар тәрбиесіне арналған жаднама

1. «Қызым үйде – қылығы түзде» дегізбей анаңа бар сырыңды жасырмай айтып, сырыңмен бөлісуді әдетке айналдыр.

2. Бос уақытыңды тиімді пайдалануды үйрен кітап оқып, түрлі үйірмелерге қатыс.

3. Жеке бас гигиенасын яғни іш-киімдеріңді үнемі таза ұстауды естен шығарма.

4. Жігітпен жүрмес бұрын, оның қандай адас екеніне қатты көңіл бөл, яғни сенуге болатын адам екеніне көз жеткіз.

5. Бой жеттім маған бәрі болады деп, Батыс елінің мәдениетіне еліктеп өзіңді жоғалтып алудан сақтан.

6. Өзіңді қарапайым қазақ қызы екеніңді ұмытпа, өйткені ата-анаң, бауырларың, өзің оқыған алтын ұя мектебің барлығы өзіңе үлкен үміт артып отыр деген пікір қалыптастыр.

7. Күйеуге шықпай тұрып, жүкті болудан сақтан, өйткені жігіттің ештеңесі кетпейді, зардар шегетін өзің ғана және ата-анаң елге қараудан қалатынын ойлан.

8. Жыныстық қатынасқа ерте түсу түрлі жұқпалы аурулардың жұғуы, әсіресе жазылмас дерт СПИД-ке шалдығудың көзі екенін жадыңнан шығарма.

9. Аборт жасату, я болмаса жүктілікке қарсы құралдарды пайдалану, бұрын балалы болмаған қыздарға қаншалықты зиян екенін ұғын.

10. Отан отбасынан басталады десек, сол әрбір кіші отанның ұйытқысы, берекесі әйел адам. Ұлттың адаспай ұлт болып қалуы, қоғамның ырғақты дамуы, мемлекеттің өркендеуі – соңында келіп әйелге, келешек Ана болар қыздардың қалай тәрбиелетініне байланысты болмақ.

11. Әрқашан еркін сөйлеп, ойын ашық айтатын ешқпшпн ешуақытта да әйелдік болмысыңды жоғалтпайтын қазақтың қызы болып қалуға өзіңді тәрбиеле.

12. Қымбатты ЖАС ДОС осы айтылған жаднамалардың сәлде болса көмегі тиіп, мағынасына терең үңіліп, түсінеді деген сенімдеміз.

Мектеп әкімшілігі













Қыздарға әдемдік жарасады











2024-2025 оқу жылы




(сабақтың тақырыбы)

Бөлім:


Педагогтің Т.А.Ә. (болған жағдайда)



Күні:


Сынып:

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Тәрбие тақырыбы

Қыздарға әсемдік жарасады

Мақсаттары

қыз балалардың бойына қыз бейнесіне тән мінез – құлық сипатын қалыптастыру. Оқушыларды бір – бірімен, айналадағы ортамен үйлесімді қарым – қатынас жасауға дағдыландыру, мәдени сөйлеу біліктілігін дамытуға, өзара жағымды қарым – қатынасын арттыру, оларды адамгершілікке, шындыққа, достыққа, ұйымшылдыққа тәрбиелеу.


Сабақтың барысы:


Сабақтың кезені/ уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

«Амандасу» жаттығуы

Мақсаты:

Әрі қарай бірге жұмыс жасау үшін топқа ортақ, жағымды ауа райы (атмосферасын) құру. Қыз балаларға өз бойынан өмірде қолдануға қажетті жағымды қасиеттерін табуға көмектесу.

  •  

Қатысушыларға ойыншық беріледі. Сағат тілі бойынша әрбір қыз өз – өзін таныстырып, ойыншықты бір – біріне беріп отырады. Таныстыру шарты келесідей: 1) өзінің есімін айтады. 2) өзінің есімінің алғашқы әрпінен басталатын сын есімді атау қажет (бұл сын есім әр адамның өзінің бойындағы сипаты, жағымды қасиеті, мінез – құлқының, жүріс – тұрысының қандай да бір ерекшеліктері болуы мүмкін) қатысушылар бір – біріне демеу бере алады.

 

«Автопортрет» жаттығуы. 

Нұсқау: әр қатысушыға қос беттен беріледі, өз сипаттамасын тек бір жағына ғана жазу керектігі және 2 минуттан кейін есімдері көрсетілген беттерді тренер жинап алынатындығын ескертеді. 

Жаттығу шарты: Сізді таныс емес адаммен кездесу күтіп тұр делік, ол бірден сізді тану үшін өзіңізді сипаттап жазыңыз. Көпшіліктен өзіңізді ерекшелендіріп тұратын белгілеріңізді табыңыз. Бет-әлпетіңізді, жүрісіңізді, сөйлеу мәнеріңізді, киім киісіңізді, зейінді аударарлықтай ым-ишараларыңыз болса т.б. Тренер алдыңғы жаттығуда алынған автопортреттерді кезекпен оқиды. Қатысушылар кімнің портреті екендігін табу керек. Табылған портрет иесі ортадағы орындыққа отырады.

 

«Өрмекші торы» жаттығуы. 
Нұсқау: Қатысушылар шеңбер құра отырады. Ойынға барлығы қатысуы тиіс. Жіп кімнен ілініп басталса, сонымен аяқталып өрмек жиналу керек. 
Жаттығу шарты: Топта бірін-бірі жақын танығандықтан, әр кім 1-ші өзінің достарына айтар тілегін, қошеметін, жағымды қылықтарын білдіріп жіпті саусағына іледі, өрмек тоқылды. 2-ші кері бағытта, бірақ сол ізбен достарының бойына қажет емес қасиеттерін, қылықтарын айту. Өрмекті жию. 
Рефлексия: Айтылған тілектер мен сынды қабылдаймыз ба? Сын орынды айтылды ма? Бұл жаттығудың мақсаты да сол, сын түзелмей, мін түзелмейді – дегендей, айтылған ескерте, сындарды түзете білейік. Болдырмайық.




Сабақтың ортасы

Қыздарға кеңес

Қай кезде де түзу болсын сәлемін

Қадір тұтар сонда сені бар елің

Білімді бол ісмерлікке бейімді

Өміріңе керек болар кейінгі.

Жан болмасаң жасында әдеп көрмеген,

Үлкен жолын кесіп өтпе көлдеңен.

Шектен шығып, сәнқойлыққа ұрынба,

Бетті бояп, қайшы салма бұрымға.

Ұятты бол, сақта арыңды жасыңнан

Сонда ғана бақ кетпейді басыңнан,

Қума босқа мақтан менен желікті,

Қыз дегенің қылығымен көрікті.

Ісің бітпей әңгіме айтпа көпіріп,

Содан шығар өсекпенен өтірік.

Түн ұйқысын төртке бөлген сен үшін

Ата – анаңды сыйлап өту борышың.

Биязылық сенен тапсын жарасым,

Сақта есіңе, сен болашақ анасың.

Жастан үйрен ұлттық әдеп – ғұрыпқа,

Қазақ қызы екеніңді ұмытпа!





Сабақтың соңы

«Сиқырлы қобдиша» жаттығуы. 
Нұсқау: Қатысушылар шеңбер құра отырады. Ортада сиқырлы қобдиша тұрады. Сыйлықтар – қағазға жазылған адамгершілік қасиеттер. 
Жаттығу шарты: Қобдишадан әр қатысушы кезекпен бір сыйлықты таңдап алып, ішінде жазылған сөзді лайықты деп санаған адамға сыйлайды. Сыйлықтар үлестірілгеннен кейін, шеңбер бойынша өзінің сыйлығын айтады. 
Рефлексия: сонымен, қоршаған орта да осы қасиетке сізді лайық деп таныса, жеке-жеке қошемет көрсетейік. Сыйлықтарыңыз құтты болсын! 




























Ерте жүктілік және оның жасөспірім қыз балалардың денсаулыққа зияны











2024-2025 оқу жылы




(сабақтың тақырыбы)

Бөлім:


Педагогтің Т.А.Ә. (болған жағдайда)



Күні:


Сынып:

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Тәрбие тақырыбы

Ерте жүктілік және оның жасөспірім қыз балалардың денсаулыққа зияны

Мақсаттары

Ананың балаға деген махаббатының шексіздігі, оның арман-тілегі туралы түсіндіру, отбасындағы ана мен бала арасындағы қарым- қатынасты нығайту, оқушының шығармашылық ойын, тіл байлығын, сөздік қорын дамыту, балалардың аналарға деген сүйіспеншілік сезімін ояту, ана еңбегін ардақтап, құрметтеуге тәрбиелеу.


Сабақтың барысы:


Сабақтың кезені/ уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Ана әрбір адамның жарық дүниедегі ең жақыны, жанашыры, қадірлісі, қамқоршысы, ақ сүтін емізіп аялаған, жанын да аямаған ардақтысы. Мен ана деген сөзді қанша айтсам да жалықпаймын. Өйткені ол дүниедегі ең ардақты жан. Ана баланы тоғыз ай көтеріп, толғатып, дүниеге келтіріп қана қоймайды, оны көзінің қарашығындай қорғап, аялап өсіріп аяғынан тік тұрғызады. Өмір есігін жаңа ашқан баланың бойына елінің рухын сіңіретін, жылауын қойғызатын ана. Ана баланың амандығын бақытты, абыройлы болуын тілейді. Бойымыздағы ең жақсы қасиеттер бізге алдымен анадан тарайды. Қайран ана, өз перзентін әдемі не ұсқынсыз, ақылды не ақымақ, мейірімді не рақымсыз, кесір-қырсық болса да бәрібір шексіз сүйеді. Дүниеде ананың көз жасынан салмақты, одан ауыр таразы басын басатын ештеңе жоқ. Өйткені ананың көз жасы өзінің киесімен ауыр. Алайда «Ананың көңілі-балада, баланың көңілі -далада» демекші, өзінің перзентік борышын ұмытқан, сөйтіп ата-анасын сыйламайтын адамдарды да өмірден кездестіруге болады. Ана-тіршіліктің гүлі, отбасының берекесі, бүкіл адамзаттың тәрбиешісі. Анасы жоқ балалар да аз емес. Олар ананың мейірімін, аялағанын ешқашан сезген емес. Ендеше, анамызды сыйлап, құрметтейікші достар!

Қазақ халқы қызының жазылмас дертке ұшыраумауы үшін, жаза қадам баспауы үшін мынадай он түрлі талап қойған:
1. Әдепті болу.
2.Ар-ожданы пәк болу.
3.Кеңпейіл, кешірімді болу.
4.Мейір-шапағатты болу
5.Ақыл-парасатты болу
6.Сабырлы-салмақты болу
7.Адал,ақ жарқын болу
8.Моральді-мұратты болу
9. Өжет,батыл болу
10.Ұят намысты болу.
Жәмилә.
Инабатты қыз өсіру ниетімен тыйым сөздерді де пайдаланған,қызға 40 үйден тыйым болған.
Жарыса сөйлеуге.
Жалғыз қыдыруға
Жартақтап күліп,сыпсындап сөйлеуге
Орынсыз ұрынуға
Басқаларға қол тигізуге
Өтірік,өсекке
Суық жүріс,суман қылыққа
Кісіге қарай керіліп есінуге болмайды.
Азиза
Тамақты обырлана асауға
Ұрлық- қарлыққа
Ұятты мүшелерін ашып жүруге Бұрандап қылымсуға Қызыл іңірде жатуға
Түске дейін ұйықтауға
Еркежан
Кісі алдында қасынуға,киім ауыстыруға
Салт-дәстүрден аттауға
Елді ғайбаттауға
Үлкендердің жолын кесіп,атын атауға
Ішімдік пен шегімдікке
Ұрыс-керіске
Беттен алып,төске шабуға
Қараулыққа,ысырыпқа баруға болмайды.
Дариға
Рахымсыздық пен қатыгездікке
Түнде суға жалғыз баруға
Наргис
Әдепсіз сөзге
Тарас-тұрыс етуге
Адам мен жануарларды тебуге
Кісіні қорлап жәбірлеуге
Тәкәппарлық пен сайқымазақ жасауға
Ақерке
Айғай сүреңге
Шектен тыс сыланып жасануға
Қызғаншақтық пен күншілдікке
Менмендік пен өзімшілдікке
Алдап-арбауға
Көрсеқызарлыққа


презентация

Сабақтың ортасы

«Киіміне қарай қарсы алып, Ақылына қарай шығарып салады» деген.Әрбір қыз бала өзінін кейінгілерге үлгі болу керек. Үлкенді сыйлайтын,кішіні сипайтын-жақсы қыз,өнегелі,тәрбиелі қыз. Ақ жолға бастайтын жеті жетекші бар, бойына сіңіре білген,қалыптастыра білген адам-тәрбиелі адам.
1.Адамның басшысы-ақылы.
2.Жетекшісі-талап.
3.Жолаушысы-ой.
4.Жолдасы-кәсіп.
5.Қорғаны-сабыр.
6.Қорғаушысы-мінез.
7.Сынаушысы-халық



Интербелсенді тақта/ компьютер

Сабақтың соңы

Бұл тыйым сөздердің мағнасын түсініп есте сақтау қажет.Айтылған өнегелі тыйым сөздер ұстаздардың,сынып жетекшілерінің үйреткен ақыл-кеңесі,білімі,ата-анаың берген тәрбисі- бәрі-бәрі адамгершілікке тәрбиелеу болып табылады.
Сонымен қорытындылай келе қыздарымызға айтарым:
-ата-анаға сөз келтірмейтін,ананың мақтаны,тәртібімен,өнерімен ұлтыңның намысын қорғайтын қыздар болындар.


презентация































«Қыз инабаттылығымен әдемі, әдептілігімен сәнді»











2024-2025 оқу жылы





(сабақтың тақырыбы)

Бөлім:


Педагогтің Т.А.Ә. (болған жағдайда)



Күні:


Сынып:

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Тәрбие тақырыбы

«Қыз инабаттылығымен әдемі,әдептілігімен сәнді»

Мақсаттары

Әдет-ғұрып, салт-дәстүрлерін қыз баланың бойына сіңіре отырып, қыз балаға келешекте ана, ақ босағаның аруы, шаңырақтың құт-берекесі екнін ұғындыру. Әдептілікке, сыпайлыққа, инабаттылыққа, мейірімділікке, төзімділікке, шыншылдыққа тәрбиелеу.


Сабақтың барысы:


Сабақтың кезені/ уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

пікір алмасуда ойларын дамыту мақсатында кезекті сұрақ—жауапқа біреміз.

  1. Айша бибі мавзолейі қай жерде?

  2. Күйші ана?

  3. Сәндік бұйым жасайтын адамды қалай атайды.

  4. Қонақтың қандай түрлері бар?

  5. Келін түсіру, қыз ұзату дәстүрінде айтылатын қандай салт жырларын білесіздер?

  6. «Сұлу»- деген сөздің синонимдары?

  7. Қыздардың бас киіміне қадайтын құстың қауырсыны?

  8. Үш байлықты атаңыз?

  9. Бес дұшпанды атаңыз?

  10. Асты қалай ұсыну керек?

  11. Сақина мен жұзіктің айырмашылығы неде?

  12. Бесік жырын айтатын адам?

Аналарға сұрақтар.

  1. Қыз бен ана арасындағы байланыс қандай болу керек?

  2. Қыз бала тәрбиесіндегі мақсатыңыз қандай?

  3. Қыз балаға қатал болу керекпе?

  4. Қызыңыздың денсаулығына, жеке бас гигиенасына көңіл бөлесіз бе?

  5. Киім таңдауға сіздің көз қарасыңыз басымдаума?

  6. Қызыңызға қандай ұлттық тәрбие бере аласыз?

  7. Қыз тәрбиесіндегі басты құралыңыз.

  8. Қызыңызға не үйреттіңіз?

  9. Қыз тәрбиесіндегі әже жауапкершілігі қандай?

  10. Қызыңыздың бойындағы екі жақсы қасиетін атаңыз?

  11. Халқымыз қыз бала тәрбиесчінде қандай ұғымдарды пайдаланып және қандай талап қою арқылы жүзеге асырып отырған?

 

ІІ Шақырулы қонақтарға сөз беру. Ата-аналар, әжелер,қыздар төрайымы,мектеп медбикесі.

  1. Тәрбие бастауы анада  деп қазіргі қыздарды болашақ аналар деп санаймыз, осы қазіргі қыздар тәрбиесіне қалай қарайсыздар?

  2. Қыз бала инабатты, ибалы бала болу керек, қазіргі көп қыздардың бойында осы қасиет неге азайып барады?

  3. Қазақ халқымыздың салт-дәстүрі бойынша қыз баланы қандай бағытта тәрбиелеген?

  4. Ұлттық салт –дәстүрін білу, оның негізгі астарын түсініп, атадан балаға мирас ету қазіргі таңда әсіресе, қазақ қыздары үшін ауадай қажет нәрсе деп ойлайсыз ба? Неге?




презентация

Сабақтың ортасы

Тәннің ләззаты-саулығында

Жанның ләзаты-білімінде деп келесі  кезек мақал-мәтелге берейік.

Мында ата-аналар қазақ халқымыздың қыз тәрбиесіне қатысты мақал –мәтелдерді айтамыз.




Интербелсенді тақта/ компьютер

Сабақтың соңы

Адам баласы өзін тайсалмайтын табанды қажырлы етіп тәрбиелегісі келсе, қиыншылықтан қорықпай, онымен ұдайы күресіп, женіп отыру керек, келесі тренингіміз «Кездейсоқ жағдайлардан шығу»

1 жағдай.

Сізді кенеттен сенбі күні мектепке шақыртты не себепті шақыртқандары да белгісіз. Ал сіздің сол күнге жоспарлап қойған маңызды шаруаңыз бар еді.Сіз не істер едіңіз?

2 жағдай

Қызыңыз сізді жақсы көреді, бірақ сөйлескенде тіл табыса алмай тек ренжиді сіз қызыңызға қандай тәрбиелік шара қолданар едіңіз.

3 жағдай.

Қыз оқу үздігі бірақ үй жұмысына еш екемі жоқ. Қалай үй жұмысына тартар едіңіз?

Сәндік құпиялары 
Шаш-адамның, әсіресе әйелдің көркі. Жастықтың өзі сұлулықтың, нәзіктіктің белгісі. Бұрын, Шығыс қыздарының шаш өсіруі, әдемілігі бүкіл әлемге әйгілі 
болған. Абай арудың сұлулығын былай суреттеген: 
Білектей арқасында өрген бұрым 
Шолпысы сылдыр қағып жүрсе ақырын 
Кәмшәт бөрік, ақ тамақ, қара қасты 
Сұлу қыздың көріп пе ең мұндай түрін? 
Әрине ,әдемі шаш өсіруде оңай емес, шашты жақсы өсіру үшін оны жиі жуып, 
тарап, күту қажет. 

Шаш күтімі туралы кеңестер: (практикалық)
1.Жұмыртқаның сарысын әбден көпіргенше араластырып, оған аз ғана өсімдік майын қосып, шашты жуады. Мұнан кейін шаш талшықтары жалтырай түседі. 
2.Шашты бір рюмка ром құйып шайса, шаш кереметтей жарқырайды. 
3.Егер шаш жиі түсетін болса, жуар алдында 15-20 минутке сарымсақ шырынын шаштың түбіне жағу керек. 
4.Өте құрғақ және сезімтал шашты ашыған айранмен жуу керек. 



презентация































6



























«Қыз тәрбиесі-ұлт тәрбиесі»











2024-2025 оқу жылы





(сабақтың тақырыбы)

Бөлім:


Педагогтің Т.А.Ә. (болған жағдайда)



Күні:


Сынып:

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Тәрбие тақырыбы

Қыз тәрбиесіұлт тәрбиесі

Мақсаттары

қазақ қызының бойындағы ұлттық дәстүрімізге сай әдептілік, көріктілік, ептілік, инабаттылық, кішіпейілділік, сұлулық т.б жан-жақты ұлттық қасиеттерін таныта білу;



Сабақтың барысы:


Сабақтың кезені/ уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

+ Қазақ халқы «Қыз» деген сөздің өзін әдеміліктің, инабаттылықтың, сұлулықтың белгісі деп таныған. Халқымыздың халық ауыз әдебиетінде көптеген ақындарымыз қызға көптеген керемет суреттемелер берген.Сондай-ақ қыз баланың ұқыптылығын, шеберлігін, сүйкімділігін, жанының нәзіктігін, өнер, білімге бейім тұратынын жоғары бағалап, оның ол қасиеттерін бейнелі сөздер арқылы ерекше көрсеткен. Мысалы: «Қыздың жиған жүгіндей», «Қыздың тіккен кестесіндей», «Қыз –елдің көркі, гүл жердің көркі», «Жақсы қыз – жағадағы құндыз», «Қызы бар үйдің қызығы бар» т.б.


Біз қыз баланың бойынан нені көргіміз келеді: нәзіктік пен сұлулықты, ұяңдық пен инабаттылықты, сыпайылықты, әдемілік пен ұялшақтықты, өнерлік пен іскерлікті, шеберлік пен ақ ниеттілікті, ақкөңіл қасиеттерді.

Қазақ халқында «Қыз – елдің көркі, гүл жердің көркі» деген мақал бар. Мақалдың мәні қыз баланың нәзіктігін, сүйкімділігін, салтқа беріктігін көрсетеді.

Қазақта ұл балаға ауыр жұмыстарды, яғни сырттағы жұмыстарды жүктеген.

Ал қыз балаға төсек жинау, үй жинау, ас әзірлеу, шай құю – жалпы үйдің ішіндегі жұмыстарды жүктеген.

Осы істердің барлығын қыз балаға ерте жастан үйретіп отырған. Олай болса қыздардың өнерін тамашалайық.( Слайд)

Ас әзірлеу, шай құю, тоқыма тоқу, ою-өрнек, төсек жинау.



презентация

Сабақтың ортасы

Қазақ отбасының маңызды қызметтерінің бірі –тәрбие. Ата-ананың міндеті –жас ұрпаққа аға ұрпақтың әдет-ғұрпын, адамшылық, адамгершілік, инабаттылық, сыйлау қасиеттерін сіңіру. Әсіресе қазақ отбасында басқа ұлттарға қарағанда қыз бала тәрбиесі ерекше орын алады. Қазақ халқы қыз баланы ардақтап ұстаған, оның көңілін қалдырмаған, оған қарсы сөйлемеген, оны мәпелеп өсірген және де қатал ұстап, оның тәрбиесіне ерекше көңіл бөліп қараған.

Қыз бала тәрбиесінде ананың орны ерекше. Ана қыз бала тәрбиесінде әкеге қарағанда ерекше қызмет етеді. Қыз бала анаға бір табан жақын ғой. Басқа ұлтқа қарағанда біздің қазақ келіншектерінің бойында ізеттілік, ар – ұят, ұялшақтық, үлкенге қызмет көрсету, үлкеннің алдын кесе – көлденең кесіп өтпеу, жаны ашу қасиеттері басымырақ сияқты. Осындай қыз балаға тән қасиеттерді қызының бойына сіңіретін ең бірінші – ол анасы. Қыз баланы жастайынан үй сыпыруды, яғни үйді таза ұстауға, төсек жинауға, ас пісіру, шай құю, кесте тігу, т.б. жанұяның үй жұмысын үйретуді анасы мен әжесі өз міндеттеріне алған.


Қыз баланы келешек ана, бала тәрбиешісі, жанұя ұйтқысы деп түсінген халқымыз оның еңбексүйгіш, өнерлі болып өсуімен қатар көрікті болып өсуіне де ерекше көңіл бөлген.

Әсіресе қыз баланың көрікті болып өсуіне анасы ерекше көңіл бөліп, «Аттың көркі – жалы, қыздың көркі - шашы» деп қыздың шашын күтіп өсіруді өнер санаған. Ол үшін оның шашын айранмен, қынамен жудырған. Шаштарын «қос бұрым» немесе «бестемше» етіп өру бойжеткен қыздың көркі болған. Қазақ халқының жырларында қазақ қыздарының шаштарын керемет суреттеген: «Шашының ұзындығы ізін басқан», «Шаштарын он күн тарап, бес күн өрген», «Қыпша бел, қиылған қас, қолаң шашты», «Қаз омырау кеудеге, құлап түссе қос бұрым». Ал ақын Абай атамыз қазақ қыздарының сұлулығын былай суреттепті:

Білектей арқасында өрген бұрым

Шолпысы сылдыр қағып жүрсе ақырын

Кәмшат бөрік, ақ тамақ, қара қасты

Сұлу қыздың көріп пе ең мұндай түрін.



Интербелсенді тақта/ компьютер

Сабақтың соңы

: Қыз баланың жақсы болып өсуіне оның өскен ортасының, бірге жүрген құрбы – құрдастарының, дос – жарандарының да әсері күшті. Қазақтың «Қызың өссе, қызы жақсымен ауылдас бол», «Қызға қырық үйден тыйым» деген нақыл сөздері сол өмір тәжірибесінен алынған. Сонымен қазіргі заманғы қыздардың бойынан ақылдылық, инабаттылық, сымбаттылық, көріктілік және де іскерлік қасиеттері де табылуға тиіс. Халық «Өнерсіз қыздан без, өнегесіз ұлдан без» деген. Ұлы Абай атамыз «Ары бар, ақылы бар, ұяты бар ата – ананың қызынан қапы қалма» деген екен


презентация































«Жылы журек-жақсы тілек»











2024-2025 оқу жылы






(сабақтың тақырыбы)

Бөлім:


Педагогтің Т.А.Ә. (болған жағдайда)



Күні:


Сынып:

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Тәрбие тақырыбы

Жылы жүрек жақсы тілек

Мақсаттары

Балалардың «мейірімділік», «қайырымдылық» құндылықтары туралы түсініктерін кеңейту;


Сабақтың барысы:


Сабақтың кезені/ уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

- Балалар, бәріміз ортаға шығып, «жылылық шеңберін» құрайық. Әрбіріміз қасымызда тұрған досымыздың жақсы қасиеттерін ізгі сөздермен, көтеріңкі көңілмен, күлімдеген көзбен жеткізейік:

- Сен нағыз доссың; ең әдемі қызсың; мейірімдісің; өте ұқыпты баласың; адал доссың; қайырымдысың; әдептісің; өнерлісің; еңбекқорсың; ақкөңілсің және т.б.

Осындай сөздерді оқушылар бір-біріне кезекпен айтып шығады.

Мұғалім оқушыларға ризашылығын білдіріп:

  • Жарайсыңдар, балалар! Әрбіріңнің достарыңа деген жылы лебіздеріңді естіп, қатты қуанып тұрмын. Енді бәріміз қосылып «Ризамыз әні» өлеңін айтайық.

Әңгімелесу

Мұғалім, оқушылармен төмендегідей сауалдар төңірегінде әңгімелеседі.

  • Адамдарға жылы жүрекпен жақсы тілек тілеген сәтте қандай сезімде болдыңдар?

  • Ал өздеріңе жылы сөз айтып, жақсы тілек тілеген кезде қандай сезімге бөлендіңдер?

Тыныштық сәті

Оқушыларға өз жүректерінің жылулығын сезіндіру мақсатында тыныштық сәті ұйымдастырылады. Мұғалім оны орындау жолын айтып өтеді:

  • Әрқайсымыз оң қолымызбен жүрегімізді ұстап көрейік. Өз жүрегіміздің жылылығын сезініп, жүрек жылуымызды адамдарға, айналамызға жеткізу үшін іштей оларға жақсы тілектер тілейік.


Мәтінмен жұмыс

Жылы жүрек, жақсы тілектің адам өміріндегі маңыздылығын түсіндіру мақсатында әңгімелеу жұмысы ұйымдастырылады.



презентация

Сабақтың ортасы

Жақсы ата

Е. Шайқыұлы

Ерасыл биыл төртке толды. Оның туған күніне атасы Қуандық пен әжесі Күміс әдемі шана сыйлады. Бірақ ол өздігінен жүре бермейді. Міндетті түрде бір адам сүйреу қажет. Ал ондай адам көбіне-көп табыла бермесі Ерасылдың бір өзіне ғана аян.

Міне, бүгін де шанасын сүйретіп, өзін ойнататын адам таппай әлекке түсті. Мамасына айтып көріп еді. Ол:

  • Қолым тимей жатыр, - дегеннен аса алмады.

Әкесі:

  • Өзің ойнасаңшы, - деп сылап-сипап шығарып салды. Ендігі үміті әжесі Күмісте болатын. «Қырсыққанда қымыран іриді» дегендей, әншейінде айналып-толғанып отыратын әжесі есеп-қисап шығарып, өз бөлмесінен бой көрсете қоймады. Ерасыл ызасы келіп, жыларман болды. Мұның бәрін сырттай бақылап, көріп отырған атасы Қуандық:

  • Ерасыл, жүре ғой, жүр, құлыным. Мен сені шанаға сүйретіп, мұзға сырғанатып, Аққала жасап ойнатып келейін, - деді.

Ерасыл мұндай қуанбас. Сол күні атасы екеуі әбден құмары қанғанша ойнады. Сырғанақ тепті, аққала соқты, шанаға мініп, қырдан оқша зулады. Үйге қайтып бара жатып атасына:

  • Ата, бұл дүниеде Сізден өткен жақсы ата жоқ, - деді көңіліндегі қуанышын жасыра алмай.

  • Құлыным, мен де әлемді жеті айналсам да сендей балдан тәтті немере таба алмаспын, — деді мейірленіп.

  • Немересі атасына қандай жақсы тілек айтты?

  • Атасының немересіне деген жылы жүрегі қалай байқалады?

  • Өздерің жылы жүрекпен жақсы тілек айтқан кездеріңді еске түсіріп көріңдер.

Дәйексөз

Балалардың жауаптары мұғалім тарапынан дәйексөздің түсіндірілуімен түйінделеді.

Мұғалім тақтаға «Жақсы, сөз - жан семіртер» деген халық мақалын жазып қояды және оның мәнін түсіндіреді:

  • Жақсы ой, жылы лебіз, жақсы тілек адамды шаттандырады, қуантады, бақытты етеді. Ауыр сөз, жағымсыз әрекеттер адамның көңілін түсіреді, мұңайтады, оны уайымға салады.

Оқушылар дәйексөзді дәптерлеріне жазып алады.

Тапсырма

Оқушылардың сабақта алған білім-біліктерін тиянақтау үшін, тапсырма беріледі. Тапсырмада оқулықта берілген суреттердегі кейіпкердің орнына өздерін қойып, жақсысөз, жылы тілек айту ұсынылады.




Интербелсенді тақта/ компьютер

Сабақтың соңы

Тілек

Б. Кірісбаев

Шөліркемей гүл тұрсын, (Сол қолын жайып көрсетеді.)

Жерім жайнап құлпырсын. (Оң қолын жайып көрсетеді. )

Нұрын сыйлап біздерге, (Екі қолын жоғары көтереді. )

Көкте мәңгі күн тұрсын. (Екі қолын екі жаққа жаяды. )

Ортақ бізге туыстық, (Екі қолын төбесіне көтереді. )

Нұр сыйлаған күн ыстық. (Қолдарын жаяды. )

Ыстық бізге кең өлке, (Оң жаққа қарайды. )

Ыстық бізге тыныштық. (Сол жаққа қарайды. )

Дәптермен жұмыс

Оқушылардың сабақтағы білімдерін бекіту үшін мынадай тапсырма беріледі.

Тапсырма: «Жылы жүректен шыққан жақсы тілектер күнделігін» арнап күн сайын өзіңнің өзгеге, айналаңа жасаған жақсы істерің мен олардың саған көрсеткен жақсылықтары мен айтқан жылы сөздерін, тілектерін жазып жүріңдер.

Қорытындылау

Мұғалім бүгінгі сабақты, қоржында берілген сөздерді пайдаланып қорытындылайды:

Бір-бірімізге жақсы, жылы сөздер көп айтылса, өмір мейірім мен қайырымға толы болып, қуаныш пен шаттыққа кенеледі. Сондықтан да барлық уақытта бір-бірімізге жүрекке жылы тиетін жақсы лебіздерді жиі айтып жүрейік.

Жүректен жүрекке



презентация




















































«Артық болмас білгенің»



Қағаз матамен жұмыс артына суреті салынады











2024-2025 оқу жылы






ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
А
30 Қаңтар 2025
441
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі