Сабақтың
басы
|
Ұйымдастыру
кезеңі
Оқушылар назарын сабаққа
аудару.
Миға шабуыл Буллинг
дегеніміз не? Балалар сұраққа жауап береді, пікір
алмасады.
Сабақтың тақырыбымен,
мақсатымен таныстыру.
Миға шабуыл (бейнеролик)
Мұғалім: (бейнероликтен кейінгі жетелеуші сұрақтар) Бұл бейнеролик
не туралы?
Видеодан кейінгі
сұрақтар:
Буллинг қандай жағдайларға
әкеліп тіреуі мүмкін? Біреу сені қорқытып, қорлап жүрген жағдайда
не істеу керек? Егер сен өзің біреуді қорлап жүрген болсаң ше?
Неліктен адамдар бір-бірін қорлап, қиянат
жасайды?
|
Оқушы өз ойларын ортаға
салады.
Оқушы жауаптары арқылы жаңа
тақырыпқа көшу
Оқушы өз болжамдарын айтып,
талқылау жүргізеді
|
ҚБ
«Мадақтау сэндвичі»
|
Тақырыптық суреттер
сілтемеде
суреттер
https://www.youtube.com/watch?v=RCA_wFW-mSo
|
Сабақтың
ортасы
|
Bullying сөзі ағылшын тілінен
аударғанда "қорқыту", "кемсіту", "мұқату" дегенді білдіреді.
Буллинг - агрессия немесе күш көрсету арқылы адамның өзгені
қорлауы, үстем екенін көрсетуі. Буллинг жасаушы мұны күшпен де,
сөзбен кемсіту арқылы да жасайды әрі бұл әрекетін жиі қайталауы
мүмкін.
Буллингтің негізгі төрт түрі
бар. Олар: сөзбен қорқыту, күшпен қорқыту, реляцион түрі және
кибернетикалық буллинг.
Буллингтің күш көрсету арқылы
жүретін түрі адамның тәніне зиянын тигізеді, оның дүние-мүлкіне
зардап әкеледі. Мәселен, иықпен қағып өту, ұру, төбелесу осы
қатарда. Әдетте буллинг басқалай басталып, ақыр соңында күш
көрсетуге алып келеді. Күш көрсету — өлімге апаруы мүмкін өте
қауіпті буллинг түрі.
Сөз формасындағы буллингте
адам ауызша айқаймен, дауыс көтеру арқылы және күліп,
кекетіп-мұқату арқылы зорлық көрсетеді. Құрбанды қорлап, оның
намысына тию, сыртынан ол туралы өтірік айту, өсек тарату, дөрекі
сөйлеу, жәбірлеу сөз түріндегі буллингке
кіреді.
Relational буллингті кейде
әлеуметтік агрессия деп те атайды. Бұл – бір адаммен қарым-қатынас
құру арқылы оған зиян келтіру, кемсіту. Сондай-ақ реляцион буллинг
түсінігін бір адам басқа жанның репутациясына кір келтіргісі
келген, оның қоғамдағы беделіне нұқсан келтіруді ойлап жасаған
әрекетін сипаттағанда да қолданады. Relational буллинг сырт көзге
жақын араласатын адамдар боп көрінетін ортада болуы мүмкін.
Сондықтан ол ұзақ уақыт басқа адамдарға байқалмай, бірнеше жылға
жалғаса береді.
Қазір қорқытудың кибербуллинг
деп аталатын түрі жиі ұшырасады. Мамандар да кибербуллингтің
әсіресе пандемия кезінде өршіп тұрғанын айтып жүр. Кибербуллинг —
интернет, әлеуметтік желі, түрлі сайт арқылы қоқан-лоқы көрсету.
Жәбірлеуші телефонмен хабарласып немесе әлеуметтік желіде жазып,
адамды қорқыта алады. Кибербуллинг жасаушы ауызша немесе белгілі
бір фото, видео жариялап, қорлауы мүмкін. Сонымен қатар құрбанға
зиян тигізу мақсатында ойластырылған арнайы тапсырыс аясында
кибербуллинг белгілері байқалуы мүмкін.

|
Оқушы ақпараттық мәтінмен жұмыс
жасайды
Оқушы өз жұмыстарының
қорытындыларын сынып алдында қорғайды. Оқушы бір-біріне қосымша
сұрақтар, қойып, бір-бірін толықтырады.
Дескриптор:
өзгерістерін жіктейді
Оқушылар үш топқа бөлінеді. Әр
топқа құпия хаттар жазылған конверттер таратылып беріледі. Жауабын
әр топ ойланып, ақылдаса отырып айтады.
|
ҚБ
Мұғалім оқушылар жауабын
мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады
ҚБ
«Мадақтау
сэндвичі»
ҚБ
Мұғалім оқушылар жауабын
мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады
ҚБ
«Өзін-өзі
бағалау»
|
Ақпараттық мәтін
Үлестірмелі қағаздар
Суреттер
Тірек-сызбалар
Кесте
ҚБ парағы
|
Сабақтың
соңы
|
Сабақты
қорытындылау
Рефлексия

Қажетті білімді толық
меңгердім бе?
Қай дағдыларды
қалыптастырдым?
Үйге
тапсырма
Буллинг қандай жағдайларға
әкеліп тіреуі мүмкін?
|
Тақырып бойынша не білетінін,
не білгісі келетінін, не білгенін жазады
|
Оқушылар бағалай
критерийлерімен өз деңгейлерін бағалайды
|
А4,
конспект
|
Қауіпсіздік
сабағы
|
Сабақтың
мақсаты: оқушыларды қауіпті
ұсыныстардан бас тартуға және өз шегараларын қорғауға
үйрету. Негізгі міндеттер:
-
Неліктен «Жоқ» деп айта білу маңызды екенін
түсіндіріңіз.
-
Қауіпті ұсыныстардан бас тарту жолдарын
көрсетіңіз.
Материалдар мен
ресурстар:
Презентация
Азғыруды жеңуге арналған кеңестері бар
үлестірмелі материалдар.
Сабақтың барысы Кіріспе (2
минут) Бейнені көрсету. https://youtu.be/9STOaUpRt_U?si=6evIkpB5AiJH6QCD
Сұрақ қою: «Жасөспірімдерді қандай жағдайлар
еліктіруі мүмкін?».
Негізгі бөлім (6
минутқа дейін)
Балаларға алдауды жеңуге көмектесу. Қоғам мен
ата-аналар балалар мен жасөспірімдерге өмірдің шынайы құндылықтарын
табуға көмектесуі керек: әлеуметтік, отбасылық, діни. Құндылықтар
туралы ашық айту керек. Балалардың өмірде дұрыс шешім қабылдауда
адалдық, жауапкершілік, тәуелсіздік сияқты құндылықтардың неліктен
маңызды екенін түсінуі маңызды. Егер бала өз бетінше дұрыс шешім
қабылдауға үйренсе, онда болашақта ол әрдайым қиын күнделікті
жағдайларда жол таба алады. Ата-аналар сынға қарағанда жиі мақтаған
кезде, балалар шешім қабылдағанда өздерін сенімді сезіне
бастайды.
Есірткіге қарсы оқытуды мектепке дейінгі жастан
бастау керек, өйткені баланың балалық шағында қалыптасқан әдеттері
болашақта шешім қабылдауға әсер етеді. Үш-төрт жасар бала әлі де
кешенді оқуға, есірткі туралы күрделі фактілерді түсінуге дайын
емес, бірақ оны шешім қабылдау, бірлескен ойын барысында
мәселелерді шешу дағдыларына үйретуге болады. Бұл дағдылар оған
есірткіден бас тарту туралы шешім қабылдаған кезде қажет
болады.
Ешқашан балаларды басқалардың көзінше
жазаламаңыз, олардың жақсы мінезқұлқын нығайту үшін оларды жиі
мақтаңыз. Баланы күшті тұлға етіп тәрбиелеу керек, сонда ол жеңіліс
емес, өз жеңістерінің тәжірибесін жинақтайды. Тәрбиеде осындай
қалыпты ұстану керек, сонда кішкентай кезінен бастап бала
ата-анасының қамқорлығы мен қолдауын сезінетін және сонымен бірге
оған үміт артып отырғанын, сенетінін біліп, тәуелсіз іс-әрекеттерге
бара алатын болады. Мысалдарды талдау:
-
Жасөспірімдер алдауға ұшырағанда болатын бірнеше
нақты немесе ойдан шығарылған жағдайларды ұсыну (мысалы, есірткі
қолдану туралы ұсыныс, емтиханда көшіру, қорқытуға қатысу және
т.б.).
-
Топтық немесе жұптық жұмыс: оқушылар әр мысалды
талдайды және әр таңдаудың ықтимал салдарын
талқылайды. «Құқықтар мен талаптар»
ойыны
Қатысушыларға тапсырма: «Сіздің таңдау және
әрекет ету еркіндігіңіз бен құқықтарыңыз шектелген, бұзылған
жағдайды (өзекті, бірақ бұрын болған жағдайды келтіруге де болады)
еске түсіріңіз. Бұл жағдайды, алдымен шын мәнінде, қалай болғанын
топтың басқа мүшесімен бірге сомдаңыз. Сіз қандай сезімді бастан
өткердіңіз? Сіз нені өзгерткіңіз келеді? Енді өз құқықтарыңызды
қорғай отырып, тура сол жағдайды жаңаша сомдаңыз. Табанды болыңыз,
арандатушылыққа бой алдырмаңыз (серіктес манипуляция мен үстемдікті
қолданады, мысалы, кінә сезімін оятуға тырысады, мақтау айтады,
бұйрық береді, қорқытады, жалбарынады). Қандай жағдай болмасын,
өзіңізге керектіні сенімді түрде талап етіңіз. Серіктесіңізге өз
қажеттіліктеріңіз туралы ашық айтып, сезімдеріңізді
сипаттаңыз».
Талқылауға арналған
сұрақтар:
-
Сіз
нені бастан өткердіңіз?
-
Ең
үлкен қиындықтарға не себеп болды?
-
Сіз
неден қорқасыз?
-
Сіздің қазір істегеніңізді нақты өмірде қолдануға
бола ма болса, қалай?
-
Сіз
мұны қалай жасайсыз?
-
Ықтимал салдары қандай?
-
Егер олар теріс болса, сіз оларды қалай
жеңесіз?
«Бас тарту» ойыны
Қатысушыларға тапсырма: «айналаңыздағы біреумен
қарым-қатынас жағдайын еске түсіріңіз, оны әдетте қабылдамау қиын.
Бұл жағдайды топтың басқа мүшесімен ойнаңыз, алдымен ол шындықта
болады. Сіз не бастан өткердіңіз? Сіз нені өзгерткіңіз келеді? Енді
сол жағдайды серіктесіңізден бас тарту немесе онымен
келіспейтіндігіңізді білдіру арқылы басқаша жолмен
ойнаңыз».
Талқылауға арналған
сұрақтар:
Таңдауға әсер ететін факторлар:
-
Күмәнді жағдайларда шешім қабылдауға әсер етуі
мүмкін факторларды талқылау: құрдастардың қысымы, қабылдауға деген
ұмтылыс, жазадан қорқу, моральдық құндылықтар және т.
б.
Қорытынды
Пайдалы сілтеме:
https://youtu.be/BCAA6q-DBnc?si=HAiV_l2MG2aIVUEP
https://drive.google.com/file/d/1zr0xk3YY5XJuddXYQM36oZSyfRFItux5/view
https://drive.google.com/file/d/1PIp-x-SgLIM7NkIeNkE_omo9i3Ud8WbP/view
|
|
|
|