Материалдар / Ашық сабақ Сайын Мұратбеков «Жусан иісі» хикаяты

Ашық сабақ Сайын Мұратбеков «Жусан иісі» хикаяты

Материал туралы қысқаша түсінік
Мұғалімдерге әдеби туындыдағы кейіпкердің типтерін тек тұрғысынан сипаттауға көмегі тиеді
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
11 Маусым 2019
1358
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қысқа мерзімді сабақ жоспары

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: ІІІ бөлім: Мен балаң жарық күнде сәуле қуған...


Мектеп: «Х.Досмұхамедов атындағы №4 жалпы орта білім беретін мектебі» кмм

Күні: 05.02.2019ж

Мұғалімнің аты-жөні: Алибаева Ақмарал Апсаттарқызы

Сынып: 6 «Ә»

Қатысқан оқушылар саны:

Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы

Сайын Мұратбеков «Жусан иісі» хикаяты

Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары

Т/Ж3.Әдеби туындыдағы кейіпкердің типтерін тек тұрғысынан сипаттау

Сабақтың мақсаттары

Бaрлық oқушылaр oрындaй aлaды: Әдеби туындыдағы кейіпкердің типтерін тек тұрғысынан біледі


Oқушылaрдың көпшiлiгi oрындaй aлaды : Әдеби туындыдағы кейіпкердің типтерін тек тұрғысынан сипаттайды


Кeйбiр oқушылaр oрындaй aлaды:

Әдеби туындыдағы кейіпкердің типтерін тек тұрғысынан талдайды

Оқу дағдыларының деңгейлері

Білу және түсіну, қолдану

Бағалау критерийлері

  • Әдеби туындыдағы кейіпкердің типтерін тек тұрғысынан сипаттау

Тілдік мақсаттар

Тірек сөздер

Тулақ, көңілге олқы, жүдеу өң

Сабақта қамтылатын құндылықтар

  • Отбасылық құндылықтар

  • Адамгершілік

Пәнаралық байланыс

Тарих, әдебиет.

АКТ қолдану дағдылары

Иентербелсенді таныстырылым, бейнематериал.

Осыған дейін меңгерілген білім

С. Мұратбеков «Жусан иісі» композициясындағы белгілі бір эпизодтың алатын маңызына негіздеме жасау

Жоспар

Жоспарланатын уақыт

Жоспар бойынша орындалуы тиіс іс-әрекеттер

Дереккөздер

Сабақтың басы



2 мин

Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру. Сабағымызды мына өлеңмен бастасақ

Әбубәкір Қайран «Ақ жусан»

Жусан.Жусан.

Ақ жусан. Иісің қандай?

Сылқым емес,

Сыршылдау сиқың бардай.

Жұпарыңды жұта алмай

Жүрмін қазір,

Содан болар тұрамын ұйқым қанбай.

Сағынумен келіп ем

Салып ұрып,

Қалыпсың ғой қатыгез қар астында

Асап едім сол қарды,

Ғашық иіс

Кернеп кетті кеудемді...

Ғажап мұнда!


Оқу мақсаттары мен бағалау критерийлерімен таныстыру

С.Ж «Ой қозғау» әдісі.

- Жусан деген қандай шөп?    

- Жусанның емдік қасиеттері туралы не білесіңдер?

- Неліктен повесть «Жусан иісі» деп аталады? Кім қалай ойлайды? 

Б. «Басбармақ»

Түсіну-жауап беру тапсырмасы.

Интерактивті тақтадан Сайын Мұратбеков өмірі туралы бейнебаян көрсетіледі https://www.youtube.com/watch?v=flWXE3_8Ci0

«Жылдар сөйлейді» әдісі

  • 1936 жылы 15 қазанда бұрынғы Талдықорған облысы, Қапал ауданына қарасты Қоңыр ауылында дүниеге келген.

  • 1957-1963 жж. ҚазМУ-де сырттай оқыған,

  • 1971 жылы Мәскеудегі Жоғары әдеби курсты бітірген.

  • 1954-1962 жж. туған ауылында колхозшы, мұғалім, аудандық, облыстық газеттердің әдеби қызметкері,

  • 1962-1972 жж. «Жұлдыз» журналында, «Қазақ әдебиеті» газетінде бөлім меңгерушісі, Қазақстан Жазушылар одағында кеңесші, Көркем әдебиетті насихаттау бюросының директоры,

  • 1972-1977 жж. Қазақстан КП Орталық Комитетінде жауапты қызметкер,

  • 1977-1980 жж. «Қазақ әдебиеті» газетінің бас редакторы, 1980-1984 жж. Қазақстан Жазушылар одағының хатшысы,

  • 1984-1986 жж. «Жазушы» баспасының директоры,

  • 1988-1991 жж. ҚЖО-ның екінші хатшысы болған. XІ сайланған Қазақ КСР Жоғарғы Кеңесінің депутаты.

Дескриптор:

  • Жылдарға байланысты жауап береді

Б. Басбармақ



Сабақтың ортасы



3 мин





2 мин






























10 мин










































10 мин



5 мин























6 мин










Түсіну-жауап беру тапсырмасы.

1-тапсырма Т.Ж «Кейіпкер картасы» әдісі.

Әр топ бес кейіпкерден бөліп алып, кейіпкер картасын толтырады:

1-топ:

Әңгімеші бала

Тұржан

Садық

Бапай

Асылбек шал

2-топ:

Бапайдың кемпірі

Есікбай

Аян

Әңгімеші баланың анасы

Иманжанов


1.Кейіпкердің есімі

2.Кейіпкерді суреттейтін сөз

3.Кейіпкердің туыстық қатынасы

4.Кейіпкердің жақсы көретін нәрсесі

5.Кейіпкердің қандай жетістіктері бар?

6.Кейіпкердің қорқатын нәрсесі

7.Кейіпкердің өмірдегі мақсаты

8.Кейіпкердің басынан өткізген нәрсесі

9.Кейіпкердің басынан өткізгісі келетін нәрсесі

10.Кейіпкердің мекен-жайы

11.Кейіпкердің тегі

Дескриптор:

- Кейіпкер картасын талапқа сай талдайды

Б. «Бесжұлдыз»

2-тапсырма

Келесі балалар жұмыс рөльдік ойындар «Кім?  Қашан?  Қайда?» деп аталады. Бұл ойын арқылы мәтінді кімнің оқып, қалай түсінгенін тексереміз.

1 – топ:

  • Әй, анау кім, ей? (Садықтың Аянды  ең алғаш атыспақ ойнап жүргенде көрген кезі)

  • Барлық әріптерді неге тезірек үйретпейді екен? (Аянның мектепке барып жүргендегі сөзі)

  • Апыр-ай, ә, жарайды, салып берейін қарағым. Үйге кіре бер. Әй, кемпір, мына жиен балаға тамақ берші, әлденіп алсын! (Аян аяғын салдыруға барған дағы Асылбек шалдың айтқан сөзі)

  • Сынып тұр... Түнде тебуге жарамайды. Керек болса өзің бер
    шанаңды.
    (Қосым)

  • Менен де жусанның иісі шығып тұрады, ағама тартқанмын.Міне, иіскеп көріңдерші. (Ат қорадағы шөпхананың үстінде отырып ертегі айтқан кезі)
    2 – топ: 

  • Үйбай, бетім –ай, бұ дүбірлеген не десем, мыналар екен ғой  (Бапайдың кемпірінің  ертегі тыңдап отырған балаларға айтқан сөзі)

  • Тұра ғой. Мына  жарты күрішкедегі сүтті Аянға апарып берейін  (Есікбайдың анасы, Аянды Тұржан сабап тастағанда сүт апарып беретін кезі   )

  • Әй, жетпегірлер , тұрыңдар! (Тұражанның жер жырту науқанындағы балаларға көрсеткен қорлығы)

  • Мен бүгін таң алдында түсімде ағамды көрдім. Рас айтам. (Аянның сөзі)

  • Кекілін қара-ей, өзінің, жаман әліне қарамай. (Есікбайдың Аянды алғаш көргендегі сөзі)

Дескриптор:

  • Берілген үзінді қай кейіпкердің сөзінен кім, қашан, қайда екенін табады

Б. «Бағдаршам»



3-тапсырма. «Кейіпкерге мінездеме»

1-топ:

Хикаяттан үзінді

Кейіпкерге мінездеме

Менің пікірім

Ол бұл күні де жылаған жоқ. Қарлы топырақ араласқан жас қабірге жаутаңдап біраз қарап тұрды да, бір уыс топырақты іліп ап: «Топырағың жеңіл болсын, әже!» деп шашып жіберді. Онан соң қып-қызыл боп тоңған екі қолын аузымен кезек-кезек үрлеп қойып, ауылға қайтты.



Кей күні Аян сирек тістерін көрсете отырып, жымың-жымың күліп қойып көңілді, күлдіргі ертегілерді бастайтын. Ондайда біз қыстың сайсүйектен өтіп дірдектеткен ызғарлы суығын ұмытып, ішекті түйнеген күлкіден қиқылдасып-шиқылдасып, көзіміз бен мұрнымыздан сорамыз бірдей ағып, әрқайсымыз әр жаққа ішімізді басып домалайтынбыз да қалатынбыз.



Енді ол күнде кешкісін бізге сол күні ойлап шығарған жаңа ертегісін тездетіп айтып бітіреді де, біреуіміздің шанамызды сұрап ап, түннің бір уағына дейін сырғанақта жападан-жалғыз ойнайды.




Онан бір кезде Аян:

Менен де жусанның иісі шығып тұрады, ағама тартқанмын.Міне, иіскеп көріңдерші, – деп өз омырауына тұмсығын тықты.



Бас демей, көз демей былшылдатып тебе берді. Әуелде құлындағы даусы шығып шырқырап: «Ағатайлап» шыңғырған Аянның біраздан кейін үні өшті. Кирзі етіктің астында жансыз заттай илектеніп жата берді.



Аян басын жастықтан әзер деп көтеріп, екі қолы дірілдеп пальтоның жағасына тұмсығын тығып жіберіп құшырлана иіскеп-иіскеп алды да:

Тез іліп қой, әйтпесе ұрсады, – деді.



2-топ:

Хикаяттан үзінді

Кейіпкерге мінездеме

Менің пікірім

Аян оған жасқаншақтай қарап:

Қойсаңшы енді, – деп күңкілдеген сайын, Есікбай ыржақтап кеп, қайта-қайта оның басынан тоқай алып, аяғынан шалып, мазасын кетірді. Ыза болған Аян ақырында:
– Төбелесесің бе? – деген. Есікбай оны мазақтай түсіп:
– Сенімен бе, қойшы-ей! – деп кеп, сілекейін Аянның бетіне жаға салды. Мұнан әрі шыдау мүмкін емес еді. .



Ойбай

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ