Аутист балалардың ойын әрекетінің ерекшеліктері

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Аутист балалардың ойын әрекетінің ерекшеліктері

Материал туралы қысқаша түсінік
Балалар ойыншықты ешқандай қызығушылықсыз қарайды, манипуляция жасауға ұмтылмайды. Олар әcipece, ойында пайдаланбайтын, бірақ сенсорлық әсер беретін (көру, есту. иіс сезу) бөгде заттармен айналысудан, қанағат табады. Мұндай балалардың ойындары, коммуникативті сипатта емес, олар өз беттерінен, жалғыз, бөлектеніп ойнағанды қалайды. Басқа балаларды назардан тыс қалдырады, кей жағдайда өз ойынының нәтижесін көрсету мүмкін.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Аутист балалардың ойын әрекетінің ерекшеліктері

ЕЖБА бар балалар, сенсорлық тітіркендіргіштерге өзінше реакция жасайды. Бұл көрініс, олардың өте сезімталдығымен, өкпелегіштігімен, жалыққыштығымен т.б. түсіндіріледі. Әрі бұл балаларға сыртқы әсерлерді назарға алмау, мүлде көңіл аудармау, әлеуметтік және физикалық стимулдармен жасалатын ықпалдарға реакцияның әртүрлігі тән.

Ерте жастағы ЕЖБА бар балаларға, ойыншықты қажетсінбеу белгісі тән. Балалар ойыншықты ешқандай қызығушылықсыз қарайды, манипуляция жасауға ұмтылмайды. Олар әcipece, ойында пайдаланбайтын, бірақ сенсорлық әсер беретін (көру, есту. иіс сезу) бөгде заттармен айналысудан, қанағат табады. Мұндай балалардың ойындары, коммуникативті сипатта емес, олар өз беттерінен, жалғыз, бөлектеніп ойнағанды қалайды. Басқа балаларды назардан тыс қалдырады, кей жағдайда өз ойынының нәтижесін көрсету мүмкін. Рөлдік ойындары тұрақсыз, реттсіз әрекеттермен немесе рөлдерді импульсивті түрде алмастыра берумен үзіле береді. Ойын барысында, аутодиалог болуы мүмкін. Кейде, бала өзін басқа адамдар, жануарлар, заттар кейпінде көрсететін, қиял ойындар ойнайды. Бұл категориядағы балалардың манипуляциялық ойындары, тек ересектеу жасқа келгенде орнығады. Кез келген epiкті әрекет, оның мақсатына сәйкес, балалардың мінез-құлқын реттейді. Оларға алған әсерлерін, заттардың оң және тepic сипаттарынан назарларын кepi аудару қиынға соғады. Яғни, бала жагымды немесе жағымсыз әсер беретін нәрселерден, бірден арыла алмайды. Бұдан басқа, ЕЖБА бар балалардың қорқыныштары мен аутистік қалыптары, оқу әрекетінің қалыптасуына, кедергі жасайтын екінші бөгет. Даму бұзылуының ауырлық деңгейіне қарай, ЕЖБА бар бала, жеке оқыту бағдарламасымен, жалпы білім беретін мектеп бағдарламасымен оқи алады. Оқу әрекетіне, бағдарламаны толық меңгереді. Мектепте де ұжымға қосылмайды, жалғыз болғанда қалайды, яғни, бұрынғы қалыптасқан бөлектену күйі жалғасады. Достары жоқ, қарым- қатынас жасауға ұмтылмайды.

Бұл балаларда, көңіл-күйі толкымалы, біртіндеп санасында мектеппен байланысты пайда болған, жаңа үрейлер орын алады. Оқу әрекеті әдетте, үлкен қиындықтар туғызады, мұғалімдер баланың сабақтағы енжарлығы мен зейінсіздігін айтады. Үйде үй тапсырмасын, тек ата-анасының бақылауымен ғана орындайды, тез жалығады, қызығушылығы бірден жоғалады т.б. Бұл балалардың бip ерекшелігі сонда, мектеп жасындағы олардың шығармашылық әрекетке деген ұмтылыстары күшейеді. Өз беттерімен өлең шығару,әңгіме, хикая жазу, суреттер салу сияқты әрекеттері жиі кездеседі, барлығында өзі басты кейіпкердің рөлін атқарады. Өзін тыңдайтын және қиялына кедергі жасамайтын, ересек адамдарға жақын бола бастайды. Әдетте, бұл таныс емес, кездейсоқ адамдар болуы мумкін. Бірақ, бұрынғыша, белсенді қарым-қатынас қажетті болмайды.


Пайдалынылған әдебиеттер тізімі:

  1. Ранний детский аутизм: Сб. науч. трудов // Под ред. Т. А. Власовой, В. В. Лебединского, К. С. Лебединской. - М., 1981.

  2. Каган В. Е. Аутазм у детей. - Л., 1981.

  3. Детский аутизм: Хрестоматия / Сост. J1. М. Шипицына. - СПб., 2001.

Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
20.10.2018
643
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі