№2 САБАҚ:
«Бизнес жоспар
құрылымы»
1. Бизнес-жоспар бизнесті жоспарлау құралы
ретінде;
2. Бизнес жоспардың
негізгі бөлімдері;
Сабақтың
мақсаты:
-
бизнес-жоспарды құрудың
мәнін түсіну қажеттілігі білу;
-
бизнес-жоспар құрылымын
білу;
-
жеке стартап үшін
бизнес-жоспар жасай білу.
1. БИЗНЕС-ЖОСПАР БИЗНЕСТІ
ЖОСПАРЛАУ ҚҰРАЛЫ РЕТІНДЕ
Бизнес-жоспар бұл компанияның қандай да бір
коммерциялық жобаны және тұтастай компания қызметін іске асыру
жөніндегі қызметінің егжей-тегжейлі әзірленген
бағдарламасы.
Бизнес –жоспар бұл Стартапқа
қаражат тартуға көмектесетін құжат деп ойлайсыз. Бірақ
бизнес-жоспар-бұл әлдеқайда көп нәрсе. Бұл сізге және сіздің
командаға мүмкіндігінше жақсы әрекет етуге көмектесетін карта.
Қазіргі заманғы тез өзгеретін экономикада өз іс-қимылын жоспарламай
оң нәтижелерге қол жеткізу мүмкін емес. Жоспар құру сіздің
ойларыңызды тәртіпке келтіреді және басымдықтарды бөлуге
көмектеседі. Сіздің жоспарыңыз сіздің стартапыңыздың міндеттерін,
құндылықтары мен іс — қимыл стратегиясын, сондай-ақ барлық
іс-қимылдарды орындау критерийлерін-яғни бизнестің мақсаттары мен
негізгі нәтижелерін нақты анықтайды.
Қазіргі жағдайда бизнес —
жоспар-кәсіпкердің маңызды іскери құжаты. Әрбір ұйым мақсаттарын
нақты құрастыру, қаржыландыруды қамтамасыз ету үшін мұқият
ойластырылған және жақсы ұсынылған бизнес-жоспарды қажет
етеді.
Келесі факторлар бизнестің
жетістігіне үлкен үлес қосады және олар жоспарлау процесіне
бағыттайды:
* бизнес
тұжырымдамасы;
* нарықты
түсіну;
* саланың даму
үрдістері;
* айқын стратегиялық
ұстаным;
*
басқару;
* қызметкерлерді тарту,
ынталандыру және ұстау қалу қабілеті;
* қаржылық
бақылау;
* өзгерістерді болжау және
оларға бейімдеу;
* компанияның құндылықтары мен
тұтастығы;
2. БИЗНЕС ЖОСПАРДЫҢ НЕГІЗГІ
БӨЛІМДЕРІ
Мақсатына қарай
бизнес-жоспарды құру инвестицияларды тарту үшін, серіктестер табу
немесе өзге дәрежеде нақтылау үшін әзірленуі
мүмкін.
Бизнес-жоспардың құрамы,
құрылымы:
- компанияның функционалдық
ерекшелігі мен көлемі;
- өткізу нарығының
белсенділігі;
- бәсекелестердің алға
жылжуы;
- стратегиялық
мақсат;
- нақты бизнестің жергілікті
міндеттері;
- компанияның өсу
перспективаларымен.
Үлкен көлемді бизнес-жоспарды
жасауға және оны артық ақпаратпен жүктеуге
болмайды.
Мәселен, кез келген жоспар
құрылымы бар. Бизнес-жоспар бөлімдерінің үлгі құрамын
келтіреміз (халықаралық
тәжірибе):
1.
Түйіндеме
|
2. Бастапқы деректер мен
сипаттама
|
3. Нарық конъюнктурасының
болжамы
|
4. Маркетинг
стратегиясы
|
5.
Бәсекелестік
|
6. Тауар
(қызмет)
|
7. Шығындарды
анықтау
|
8. Өндіріс
жоспары
|
9. Жұмыстарды және
қаржыландыруды
ұйымдастыру
|
10. Өткізу
нарығы
|
11. Кірістерді
анықтау
|
12. Қаржы
жоспары
|
13. Экономикалық, коммерциялық
және әлеуметтік тиімділікті
бағалау
|
14. Тәуекелдерді талдау және
қарсы тұру шаралары
|
1. Түйіндеме. Бұл бөлімде бизнес-жоспардың — болжамды жобаның
нәтижелері мен қорытындылары сипатталады,өндіріс пен өнімнің
жаңалығы туралы айтылады. Қысқаша нұсқада сату көлемі, түсім,
шығындар және пайда туралы мәліметтер беріледі. Несиені қайтару
мерзімі туралы ескерту қажет. Мұндай қысқаша ақпарат өнімнің,
фирманың қызметіне объективті баға беруге мүмкіндік береді.
Бөлімнің басты мақсаты-болашақ қызметтің тәуекелдері мен пайдасын
бағалау.
Қарамастан, бұл бөлім тұр
басында — құрауы, оның құны соңғы кезекте, өйткені ол бұрын
білдіреді, шын мәнінде, қысқаша мазмұны, барлық бизнес-жоспар.
Резюме-бұл инвесторларды сіздің идеяңмен алғашқы таныстыру,
жарнамалық буклет. Ол басты туралы айтуға және қызығушылық тудыруға
тиіс. Егер сіздің жобаның қысқаша сипаттамасы ең басында
адресаттарға ұнамаса, мүмкін одан әрі сіздің бизнес жоспарыңыз
ешкім көрмейді.
2. Бастапқы мәліметтер мен
сипаттама. Функционалдық ерекшеліктері, орналасқан жері, аумақты
пайдалану шарттары сипатталады. Мұндай деректер талдау мен
есептеулер жүргізу үшін қажет.
3. Нарық конъюнктурасының
болжамы. Бөлім инвестициялық саладағы макроэкономикалық
үдерістердің қазіргі жай-күйі мен үрдістерін бағалауға арналған.
Негізгі мақсат — тартылатын компаниялардың коммерциялық қызметінің
болжамы.
4. Маркетинг стратегиясы.
Маркетингтік жағдай, стратегияны жүзеге асыру бағдарламасы,
әлеуетті тұтынушылар, нарықтық конъюнктура, бағалар, өткізу
арналары сипатталатын жеткілікті үлкен бөлім өнімді немесе
қызметтерді жарнамалаудың тәсілдері, жаңа өнімді өткізу болжамы,
баға белгілеу және баға көрсеткіштері туралы айтылады. Бөлімнің
мақсаты-нарықтың жағдайын, бағалардың өзгеруін, сыртқы және ішкі
факторларды, жарнаманың тиімділігін талдау, компанияның күшті және
әлсіз жақтарын, өндірістік мүмкіндіктерді
бағалау.
5. Бәсекелестік. Өте маңызды
бөлім, оны жазу кезінде көптеген талдаулар мен қорытындылар
қолданылады. Әлеуетті бәсекелестер сипатталады (оларды сату
көлемдеріне, кірістеріне, модельдерді енгізу перспективаларына,
негізгі әлеуметтік-экономикалық сипаттамаларға, олардың өнімінің
сапасы мен дизайнына, бәсекелестердің баға саясатына баға
беріледі). Бөлім бәсекелестер қызметі көрсеткіштерінің жекелеген
топтарын салыстырмалы талдау, бәсекелестердің мақсатын,
стратегиясын талдау үшін қажет.
6. Тауар (қызмет). Өнімнің
(қызметтің) сипаттамасы: тауарлардың тұтынушылық қасиеттері,
олардың бәсекелестердің тауарларынан айырмашылығы, патенттермен
қорғалу дәрежесі, өндіріске, сервисті ұйымдастыруға бағалар мен
шығындардың болжамы. Бөлімнің мақсаты — тауардың тұтынушылық
қасиеттерін бағалау, бәсекелестердің тауарларын, өнім өндірісінің
бағалары мен шығындарын талдау.
7. Шығындарды анықтау. Бір
жолғы және ағымдағы шығындар, жеңілдіктер.
8. Өндіріс жоспары. Өндірістік
процестің сипаттамасы. Өңдеу және құрастыру бойынша базалық
операциялардың тізімі. Шарттардың толық тізбесі бар шикізатты,
материалдарды, жинақтаушы бұйымдарды жеткізу көлемі (бағасы, саны
және сапасы бойынша). Жабдықтарды, ғимараттарды, құрылыстарды,
Еңбек ресурстарын және өнім өндіруге арналған шығындарды сипаттау.
Бөлімнің мақсаты-өндіріс жоспарының барлық тармақтары бойынша
істердің жағдайын бағалау.
9. Жұмыстарды және
қаржыландыруды ұйымдастыру. Бағдарламаның барлық блоктары мен
кезеңдері, жұмысты ұйымдастыру, меншік нысандарын белгілеу, оларды
қаржыландырудың түрлері мен көздері туралы баяндалады. Қаражат
алудың шамалары мен көздері анықталады. Қаражатты толық қайтару
және табыс алу негіздемесі. Бөлімнің мақсаты — жобаны ұйымдастыру
кезеңдері бойынша Ұйымдастыру жұмыстары мен қаржыландырудың
блок-схемасын құру, қаражат көздері, компанияның төлем
қабілеттілігі және салымдардың өтелу мерзімдері бойынша
талдау.
10. Өткізу нарығы. Саладағы
істердің жағдайы, әлеуетті тұтынушылар, нарықтық конъюнктура
сипатталады. Бөлім сала бойынша өсу қарқынын, әлеуетті
тұтынушыларды талдау үшін қажет.
11. Кірістерді анықтау.
Өндірістің түрлері, жұмыстардың өзіндік құны, баға белгілеу, салық
салу, шегерімдер мен инфляцияны ескере отырып, жалпы және таза
табыс алу шарттары.
12. Қаржы жоспары. Сату
көлемінің болжамы, ақшалай шығыстар мен түсімдер балансы. Кірістер
мен шығыстар кестесі, компанияның активтері мен пассивтерінің
жиынтық балансы, шығынсыздық қозғалысының кестесі. Бөлімнің
мақсаты-компания қызметін қаржылық талдау. Ақша шығыстары мен
түсімдердің, шығынсыздықтың, кірістер мен шығындардың балансын
талдау, қаржылық жағдайды нығайту үшін резервтерді
анықтау.
13. Экономикалық, коммерциялық
және әлеуметтік тиімділікті бағалау. Бөлімде есептік көрсеткіштер
және олардың түсіндірілуі сипатталады: шығындардың өтелу мерзімі,
инвестициялардың рентабельділігі, жобаның шығынсыздық нүктесі және
т. б.бөлімнің мақсаты — инвестициялардың экономикалық,
коммерциялық, бюджеттік, әлеуметтік тиімділігін
бағалау.
14. Тәуекелдерді талдау және
қарсы тұру шаралары. Тәуекел түрлері, олардың пайда болу себептері,
ықтимал залал. Тәуекелдердің алдын алу шаралары. Сақтандыру және
сыртқы сақтандыру бағдарламалары. Бөлімнің мақсаты-көздер мен
себептер бойынша тәуекелдерді талдау. Тәуекелдің алдын алу
механизмін, қарсы тұру түрлері мен шарттарын
іздеу.
Отандық тәжірибедегі
бизнес-жоспардың үлгі құрылымы:
1.
Кіріспе
|
2. Компанияның
Сипаттамасы
|
3. Өнімнің сипаттамасы
(жұмыстардың, көрсетілетін
қызметтердің)
|
4. Нарық пен бәсекелестерді
талдау
|
5. Маркетингтік
жоспар
|
6. Өндіріс
жоспары
|
7. Ұйымдастыру
жоспары
|
8. Қаржы
жоспары
|
9. Инвестициялық
жоспар
|
10. Тәуекелдерді
талдау
|
11.
Қосымшалар
|
Бизнес-жоспарға қосымшаларда
заңды және құқықтық сипаттағы құжаттар (құрылтай құжаттары,
ресурстарды иелену немесе пайдалану құқығы және т.б.) келтіріледі.
Әрине, бизнес-жоспар-бұл Сіздің жобаңыздың дамуы мен жұмыс
істеуінің үлгісі.
Бизнес-жоспарда компанияның /
Жобаның мақсаттары мен миссиясы, құнды ұсыныстарды жасау кезіндегі
негізгі құзыреттер, қызметтің негізгі ережелері, негізгі іргетасы
бизнес-модель болып табылатын компанияның белгілі бір кезеңге дамуы
жүйеленеді.
Тақырып бойынша бақылау
сұрақтары:
Бизнес-жоспардың құрамы,
құрылымы?
Бизнес-жоспардың мақсаты мен
міндеті?
Бизнес-жоспардың халықаралық
тәжірибе үлгісі?
Отандық тәжірибедегі
бизнес-жоспардың үлгісі?
Пайдаланылған ақапарат
көзі:
https://atameken.kz/
Тапсырма
№1
Бизнес идея ойластырыңыз,
негізгі қағидаларын ескере отырып. Қысқаша түсіндіріп, негізгі
ерекшеліктерін жазыңыз.
Тапсырма
№2
“Акростих” стратегиясын
қолданып, тапсырманы орындаңыз.