Дарынды балалармен жұмыс
істеудегі түсініктер
Дарынды балалармен жұмыс
істеу – бұл ерекше қабілеттері бар балалардың шығармашылық,
интеллектуалдық және әлеуметтік дамуын қолдау мақсатында
жүргізілетін арнайы педагогикалық процестер. Мұнда бірнеше маңызды
тұжырымдар мен қағидаттар бар:
1. Анықтау және бағалау:
Дарынды балаларды анықтау үшін арнайы әдістемелер мен бағалау
құралдары қолданылады. Бұл балалар өз жасына сай емес, жоғары
деңгейдегі қабілеттер мен білімділік көрсетеді. Оларды дұрыс
бағалап, қабілеттерін ашуға жағдай жасау
маңызды.
2. Жеке тәсіл: Дарынды
балалар үшін оқыту әдістері дәстүрлі оқу бағдарламасынан өзгеше
болуы керек. Оларға қиындық деңгейі жоғары тапсырмалар, зерттеу
жұмыстары мен шығармашылық жобалар ұсынылады. Сонымен қатар,
балалардың қызығушылықтарына сай оқу жоспарлары
құрылады.
3. Шығармашылық және ойлау
қабілеттерін дамыту: Дарынды балалар көбінесе шығармашылық ойлауды
жақсы меңгерген. Олар үшін сыни тұрғыдан ойлау, талдау жасау,
жаңаша шешімдер табу өте маңызды. Осы бағытта оқу үдерісін
ұйымдастыру қажет.
4. Әлеуметтік бейімделу:
Дарынды балалар жиі өз қатарларымен салыстырғанда ерекше сезімтал
және әлеуметтік қатынастарда қиындықтар туындауы мүмкін. Сондықтан
олардың әлеуметтік дағдыларын дамыту, топта жұмыс істеу
қабілеттерін қалыптастыру маңызды.
5. Мотивация және қолдау:
Дарынды балалардың қызығушылықтары мен қабілеттері әр түрлі
болғандықтан, оларды қолдап, дұрыс бағытта мотивация жасау қажет.
Оларға қажетті ресурс пен көмек көрсету арқылы, өз мүмкіндіктерін
толыққанды жүзеге асыруына жағдай
жасалады.
6. Ата-аналар мен
мұғалімдердің рөлі: Дарынды балалармен жұмыс істеуде мұғалімдер мен
ата-аналар бірлесе жұмыс істеуі маңызды. Ата-аналар баланың
қызығушылықтарын, мүмкіндіктерін дұрыс түсініп, мектеппен тығыз
байланыста болуы қажет.
Қысқаша айтқанда, дарынды
балалармен жұмыс істеу – бұл олардың ерекше қабілеттерін дұрыс
анықтап, қолдап, әлеуметтендіру мен жан-жақты дамытуға бағытталған
үдеріс.
Орындаған: Айдарханов
Бейбит
Мектеп-лицей директоры:
С.Ж.Суйеубеков