2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Дарынды оқушымен жұмыс жоспары

Дарынды оқушымен жұмыс жоспары

Материал туралы қысқаша түсінік
Дарынды оқушымен жұмыс жоспары, кестесі, ктж.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

94 жалпы орта білім беретін мектеп















Shape1































Математика пәнінің мұғалімі:

Г.А.Даткаева

Дарынды оқушылармен жүргізілетін жұмыс жоспары 
Дарынды балалармен жұмыс жүргізудің мақсаты
 
1.Баланың шығармашылық қабілетін және өз бетінше шығармашылық ізденісін дамыту. 
2.Пәнге терең қызығушылығын арттыру. 
3.Оқушының әсерлілік сезімін қалыптастыру. 
4.Оқушының белсенділігін арттыру мақсатында даму деңгейін, танымдық белсенділігін арттыра оқыту. 
5.Жалпы білім – білік дағдыларын дамыта оқыту. 

6.Білімнің бағасын арттыру. 


Дарындылыққа барар жолдың басты міндеті: 
- оқушының жеке ерекшелігімен қабілетін зерттеп- зерделеу; 
- шығармашылық ғылыми ізденіске өзіндік зердесінің дамуын назарда ұстау;


 Дарынды оқушылармен жүргізілетін жұмыстың міндеті 
1.Оқушылардың ғылымға деген қызығушылығын арттыру. 
2. Шығармашылық қабілеттерін дамыту, жан-жақты дамуына жеке адамдық ерекше көңіл бөлу. 
3. Оқушыны қоршаған ортаны аялауға, ғылыми зерттеу дағдыларын қалыптастыруға тәрбиелеу. 

Дарындылыққа түсіндірме: 
Қабілет дегеніміз белгілі айқын әрекетте нәтижелі айналысуға көмектесетін тұлғаның өзіндік ерекшелігі. 
Дарын дегеніміз белгілі бір жағдайдағы ең үздік мүмкіндік, қабілеттіліктің жоғары сатысы. Әдетте дарын белгілі ортада байқалады. 
Данышпандық – дарын дамуының жоғарғы дәрежесі, ол сапалы да жаңа әрі өте сирек кездесетін дүниенің жасалуымен, шығармашылықтың ертедегі зерттелмеген жолдарының ашылуымен байланысты.Дарындылықты өмір ағымымен дамып отыратын психика сапасының жүйелілігі ретінде түсінеді, ол белгілі бір адамды басқа адамдармен салыстырғанда, бір немесе бірнеше әрекетте өте жоғары нәтиже көрсетуімен байқалатын жетістік мүмкіндігін аңғартады. Дарынды бала – белгілі бір әрекетте жарқын, айқын, кейде өте жоғары жетістіктерімен (немесе осындай жетістікке ішкі қабілеті жететін) ерекшеленетін бала. Дарынды балаларды айқындау бақылаудың негізінде, психологиялық ерекшелігін, сөйлеу, есте сақтау, логикалық ойлау қабілетін зертеу барысында бастауыш мектепте-ақ басталуы тиіс. 


Дарынды балалардың белгілері: 
- көпшілікпен салыстырғанда өте жоғары білімді ерекше, оқуға құштар, шығармашылық мүмкіндігі мен көзге түсуі байқалады; 
- өте басым боп келетін белсенді де саналы талап көрінеді; 
- білімді терең игергеннен, ой еңбегінен қуаныш сезінеді. 
Өмірдің өзі мектептен талапкердің ылғи өзгеріске түсіп 
отыратын жағдайларда жол таба білуге, ашық, жайдары, тез тіл табысатын және
 құзіреттіліке дайын болуын талап етеді. 


Дарынды баламен жұмыс жасау кезеңдері: 
1. Дайындық кезеңі 
2. Сараптамалық 
3. Ұйымдастырылған-әрекеттік; 
4. Оқушы қабілетін қалыптастыру, тереңдету және дамыту кезеңі.

 
Дарынды балалармен жұмыс стратегиясы 1-кезең – дайындық 
Мақсаты: 
Мектепте дарынды оқушылармен жұмыс жүйесін қалыптастыруға жағдай жасау. Мектепте шығармашылық орта туғызу жұмыстың бар кезеңдерінің ішіндегі ең маңыздысы болып табылады: 
Мұғалімдер де, оқушылар да мынаны түсінгені абзал:
 
1. Мектеп – қателесуге рұқсат етілетін орын; 
2. Әркім өз көзқарасын және өз ойын ашық айтуына болады; 
3. Әрекетті немесе нәтижені сынау, жеке тұлғаны мақтау; 
4. Оқушы тек өз-өзімен ғана салыстырылады; 
5. Мұғалім мақтаудың ретін табуы керек; 
6. Оқушыларға жол сілтей бермей, керісінше тәуелсіз әрекет етуге көмектесу; 
Міндеттері: 
- Нормативті негізді үйрену. 
- Дарынды оқушылармен жұмыс жасауды жоспарлау. 
- Міндеттерді үлестіру 
- Жобаны іске асырудың материалды-техникалық, 
педагогикалық шарттарын талдау.
 
Диагностика: 
Дарындылықтың шығу тегінен бөлек оның диагностикасы болуы қажет. Мектептегі ұстаздарға оқушылардың әлеуетті мүмкіндігін танып білуіне көмектесетін әлеуметтік педагогтың және директордың ТЖ бойынша 
орынбасарының ролі осыған байланысты арта түседі.
 
Оқушылар келесі бағытта танылып айқындалады: 
- шығармашылық ойлау қабілеті; 
- өзін-өзі бағалау деңгейі; 
- төзімділік; 
- әрекеттің тәуірлеу түрлері; 
- сезімталдық күші; 
- Сіз көшбасшысыз ба? 
- Сізге не ұнайды (қызығушылық картасы)? 
- Тапсырма беру диагностикасы және тұлғаның бейімділігі; 
- Дарынды балалардың тәртібі туралы мінездемесі; 
Мұғалімдер де дарынды балалармен жұмыс жасау 
икемділігіне қарай айқындалады. «5»-ке оқитын және жекелеген пәндерді үйренуде
 ерекше табыстарға жеткен оқушылардың құрылған анықтамасы психолог пен әлеуметтік педагогтың анықтамалық нәтижесімен сәйкес келеді.Психолог дарынды балаларды психологиялық тұрақтылық 
пен психореттілік дағдыларын сақтай білуге үйретеді, әлеуметтік маңызы бар
 ортаға (жанұяда, қатарластар арасында, ұстаздар ортасында) бейімделуін 
қалыптастырады; олардың психолого-педагогикалық дайындық деңгейін жоғарылататын
 бағытта мұғаліммен дербес жұмыс жасауын ұйымдастырады. Бұл жұмыс кезеңінің қорытындысы бойынша дарынды 
баланың үш түрін көрсетуге болады:
 
1.Басқалармен тең жағдайдағы ой дамуы жағынан жалпы жоғары деңгейлі балалар (бұл көбінесе мектепке дейінгі және кішкене мектеп жасындағы балаларда кездеседі). 
2. Ғылымның белгілі бір көлемінде арнайы ой дарындылығымен ерекшеленетін балалар (жасөспірім шағында). 
3. Оқуда белгілі бір себептермен табысқа жетпеген,бірақ айқын танымдық белсенділігі, психологиялық қорының шынайылығы, айрықша ой резерві бар оқушылар (әдетте жоғары сынып жасында кездеседі)

 
Сынып бойынша оқушылар тізімін құрастыру 
II кезең –сараптамалық 
Мақсаты: 
Дарынды балалармен жұмысты ұйымдастыру формалары мен әдістерін ашып көрсету. 
I саты (бастауыш мектеп) – дарынды балаларды айқындауда олардың белгілі бір әрекеттегі табыстары есепке алынады: оқу-білімдік, көркемдік,физикалық және т.б. 
2-саты (5-9-сыныптар) – бұл кезеңде әрекеттің сабақтағы және сыныптан тыс әркелкі түрлері арқылы баланың танымдық, шығармашылық мүмкіндіктері мен қабілеттерін жеке бағалау өткізіледі. Дарынды оқушылармен жұмыс мазмұны әрбір оқу тәртібінің аймағында анықталады. Оқу материалының мазмұны оқушыларды үздіксіз үйренуге икемдеуі керек, таным процесі мұндай балалар үшін құнды болғаны жөн. 
3-саты.Үлкен мектеп айрықша білім беру кеңістігі болып табылады. Онда бір жағынан, әлеуметтік-дағдыланған тұлғаның қалыптасуы бойынша оның міндетті қызметінің қоғаммен орындалуы аяқталса, екінші жағынан, құзіреттілік кешені үшін жағдайдың жасалуына әкелетін ЗУН жүйесінің артық байланысымен басым білім беру парадигмасының бірте-бірте бағытталуы шынайы жүріп жатады, ол көп факторлы ақпараттық қарым-қатынастық кеңістік жағдайында өз ойларын жүзеге асырушы адам 
қабілеті ретінде қарастырылады. Бұдан мектепте білім беру кеңістігінің жаңа
 
принциптері мен ұйымдастыру әдістері қалыптасады:
 
- жобалық-зерттеушілік дағдының өнуі (жобалық әдіс); 
- жоғары сынып оқушыларының өз қалауындағы профильді бағытқа қатынасының анықтамасы; 
- қарым-қатынас өрісінің этикалық көзқарас бойынша анық айқындалуы. 

Дарынды оқушылармен нәтижелі жұмыс жасаудың шарттары 
Дарынды балалармен жұмыс жасауда педагогикалық әрекеттердің принциптері ескерілді: 
- тұлғаның дамуы үшін ұсынылған мүмкіндіктердің максималды әртүрлілік принципі; 
-оқытудың даралану және жіктелу принципі; 
- мұғалімнің минималды қатысуымен өтетін оқушылардың үйлесімді жұмыстары үшін шарт жасау принципі; 
- оқушылардың қосымша білім беру қызметін, көмегін,тәлімгерлігін еркін таңдау принципі 


III кезең – ұйымдастырылған-әрекеттік. 
Мақсаты: 
Дарынды балалармен мақсатқа бағытталған жұмыстың 
ұйымдастырылуы.
 
Дарынды балалармен жұмыс жасайтын мұғалімдер оқушылардың қабілетін дамыту үшін қажетті тәсілдерді қолданады. Мектеп психологтары балалардың дәстүрлі емес ойлауын анықтау үшін алдын ала сауалнама 
жүргізді. Әр сыныпқа сынып бойынша біртұтас және әр балаға жеке мінездеме
 материалдары жиналған папка арналады. Осы 2010-2011 оқу жылында портфолионы жаңалау және оқушылар арасында «Өзімді таныстырамын» атты сайыс өткізу жоспарланды. Бұл бағытта сынып жетекшілері өз жұмысының толық талдауын жүргізуі керек. Жұмыстың қалыпты аспектілері, мәселелері міндетті түрде көрсетіледі, мәселенің құрылуы бойынша жұмыс жоспары жасалады. Дарынды балалармен жұмыс барысында қолдау көрсету және ынталандыру жүйесінің міндетті жоспары, дарынды бала әрекетін бағалау өте маңызды болып табылады. Осыған байланысты мектепте ынталандырудың келесі жүйесі жасалды: 
Дарынды балалармен жұмыс жасау үшін мұғалімдерге 
қажетті сапалар.
 
Мұғалім міндетті: 
1. жақсы тілектес және сезгіш болуға; 
2. дарынды балалардың психологиялық ерекшеліктерін жете білуге, олардың талабы мен қызығушылығын сезуге; 
3. зияткерлік дамудың жоғары деңгейінде болуға; 
4. қызығушылық пен икемділіктің кең көлемін игеруге; 
5. дарынды балаларды оқытумен байланысты әртүрлі міндеттерді орындауға дайын болуға; 
6. пысық және белсенді мінезді болып келуге; 
7. әзіл-оспақты сезіне білуге (мысқылдан аулақ болуы керек); 
8. икемділік танытуға, өз көзқарастарын қайта қарауға және үнемі өзі қол жеткізуге дайын болуға; 
9. шығармашылық жеке дүниетанымы болуға; 
10. дені сау және өмірде тұрақты болуға; 
11. дарынды балалармен жұмыс жасауда жоғары оқу орнынан кейінгі арнайы дайындығы болуға және алдағы уақытта арнайы білімді игеруге дайын болуға. 
1. Танымдық қабілеттер мен машықтар 
-ақпараттың кең көлемін игеру. 
- бай сөздік қор. 
- игерілгенді жаңа материалға көшіру. 
- себеп-салдарлық байланысты құру. 
- құпия тәуелділік пен байланыстарды құрықтау. 
- шешім шығара білу. 
- ақпаратты шоғырлай және жинақтай білу. 
- күрделі мәселелерді шешуге қатысу. 
- ақпаратты ұйымдастыру. 
- күрделі ойларды аулай білу. 
- астарлы айырмашылықтарды аңғара білу. 
- қарсылыққа сезімталдық. 
- ақпаратты іздеудің альтернативті жолдарын қолдану. 
-жағдайды талдау. 
- процестің өзін де, нәтижесін де бағалай білу. 
- кейін неге апарып тірелетінін көре білу. 
- талқылай білу. 
- болжам жасау. 
- ойды тәжірибеде қолдану. 
- қайта жасауға икемділік. 
- ойлаудағы сыншылдық. 
-жоғары білімқұмарлық. 

2. Шығармашылық қабілеттер 
- тәуекелшілдік қабілет.
- бағытынан тайған ойлау қабілеті.
 
- ойлау мен әрекетте икемділік.
- ойлау жылдамдығы.
- өзіндік идеяларын айта білу және жаңа бір нәрсені ойлап табу қабілеті.
 
- бай қиял.
 
- әркелкі нәрселерді қабылдау.
 
- жоғары эстетикалық құндылықтар
 
- дамыған сезгіштік.
 
3. Эмоционалды ортаның ерекшеліктері 
- шынайы Мен-концепциясы.
- өзгеге сыйластық.
 
- адамдарға эмпатикалық қатынас.
 
- өзге адамдардың ерекшеліктеріне төзе білу.
- өзін-өзі талдауға икемділік.
 
- сынға шыдамды қатынас.
- нәрселер мен ойлармен бөлісуге дайын болу.
 
- тапсырманы орындауда табанды болу.
 

-ойлау мен тәртіпте тәуелсіздік. 
-мадақтауды күткенде шыдамсыздықтың болмауы.
 
-жарысқойлық.
 
-әзілқойлық сезімі.
 
-құлықты мәселелерді талдауда сезгіштік.
- өз күші мен қабілетіне сенімділік.
 
Дарынды оқушылармен жүргізілетін жұмыс жоспары 
Дарынды балалармен жұмыс жүргізудің мақсаты
 

1.Баланың шығармашылық қабілетін және өз бетінше шығармашылық ізденісін дамыту. 
2.Пәнге терең қызығушылығын арттыру. 
3.Оқушының әсерлілік сезімін қалыптастыру. 
4.Оқушының белсенділігін арттыру мақсатында даму деңгейін, танымдық белсенділігін арттыра оқыту. 
5.Жалпы білім – білік дағдыларын дамыта оқыту. 
6.Білімнің бағасын арттыру. 

Дарындылыққа барар жолдың басты міндеті: 
- оқушының жеке ерекшелігімен қабілетін зерттеп- зерделеу; 
- шығармашылық ғылыми ізденіске өзіндік зердесінің дамуын назарда ұстау; 

Дарынды оқушылармен жүргізілетін жұмыстың міндеті 
1.Оқушылардың ғылымға деген қызығушылығын арттыру. 
2. Шығармашылық қабілеттерін дамыту, жан-жақты дамуына жеке адамдық ерекше көңіл бөлу. 
3. Оқушыны қоршаған ортаны аялауға, ғылыми зерттеу дағдыларын қалыптастыруға тәрбиелеу. 
Дарындылыққа түсіндірме: 
Қабілет дегеніміз белгілі айқын әрекетте нәтижелі айналысуға көмектесетін тұлғаның өзіндік ерекшелігі. 
Дарын дегеніміз белгілі бір жағдайдағы ең үздік мүмкіндік, қабілеттіліктің жоғары сатысы. Әдетте дарын белгілі ортада байқалады. 
Данышпандық – дарын дамуының жоғарғы дәрежесі, ол сапалы да жаңа әрі өте сирек кездесетін дүниенің жасалуымен, шығармашылықтың ертедегі зерттелмеген жолдарының ашылуымен байланысты. 
Дарындылықты өмір ағымымен дамып отыратын психика сапасының жүйелілігі ретінде түсінеді, ол белгілі бір адамды басқа адамдармен салыстырғанда, бір немесе бірнеше әрекетте өте жоғары нәтиже көрсетуімен байқалатын жетістік мүмкіндігін аңғартады. Дарынды бала – белгілі бір 
әрекетте жарқын, айқын, кейде өте жоғары жетістіктерімен (немесе осындай
 
жетістікке ішкі қабілеті жететін) ерекшеленетін бала.
 
Дарынды балаларды айқындау бақылаудың негізінде, психологиялық
 
ерекшелігін, сөйлеу, есте сақтау, логикалық ойлау қабілетін зертеу барысында
 бастауыш мектепте-ақ басталуы тиіс. 

Дарынды балалардың
 белгілері: 
- көпшілікпен салыстырғанда өте жоғары білімді ерекше, оқуға құштар, шығармашылық мүмкіндігі мен көзге түсуі байқалады; 
- өте басым боп келетін белсенді де саналы талап көрінеді; 
- білімді терең игергеннен, ой еңбегінен қуаныш сезінеді. 
Өмірдің өзі мектептен талапкердің ылғи өзгеріске түсіп отыратын жағдайларда жол таба білуге, ашық, жайдары, тез тіл табысатын және 
құзіреттіліке дайын болуын талап етеді.
 


Дарынды баламен жұмыс жасау кезеңдері: 
1. Дайындық кезеңі 
2. Сараптамалық 
3. Ұйымдастырылған-әрекеттік; 
4. Оқушы қабілетін қалыптастыру, тереңдету және дамыту кезеңі. 


Дарынды балалармен жұмыс стратегиясы 
1-кезең – дайындық 
Мақсаты: 
Мектепте дарынды оқушылармен жұмыс жүйесін қалыптастыруға жағдай жасау. Мектепте шығармашылық орта туғызу жұмыстың бар кезеңдерінің ішіндегі ең маңыздысы болып табылады: 
Мұғалімдер де, оқушылар да мынаны түсінгені абзал:
 
1. Мектеп – қателесуге рұқсат етілетін орын; 
2. Әркім өз көзқарасын және өз ойын ашық айтуына болады; 
3. Әрекетті немесе нәтижені сынау, жеке тұлғаны мақтау; 
4. Оқушы тек өз-өзімен ғана салыстырылады; 
5. Мұғалім мақтаудың ретін табуы керек; 
6. Оқушыларға жол сілтей бермей, керісінше тәуелсіз әрекет етуге көмектесу; 
Міндеттері: 
- Нормативті негізді үйрену. 
- Дарынды оқушылармен жұмыс жасауды жоспарлау. 
- Міндеттерді үлестіру 
- Жобаны іске асырудың материалды-техникалық, педагогикалық шарттарын талдау. 
Диагностика: 
Дарындылықтың шығу тегінен бөлек оның диагностикасы болуы қажет. Мектептегі ұстаздарға оқушылардың әлеуетті мүмкіндігін танып білуіне көмектесетін әлеуметтік педагогтың және директордың ТЖ бойынша 
орынбасарының ролі осыған байланысты арта түседі.
 
Оқушылар келесі бағытта танылып айқындалады: 
- шығармашылық ойлау қабілеті; 
- өзін-өзі бағалау деңгейі; 
- төзімділік; 
- әрекеттің тәуірлеу түрлері; 
- сезімталдық күші; 
- Сіз көшбасшысыз ба? 
- Сізге не ұнайды (қызығушылық картасы)? 
- Тапсырма беру диагностикасы және тұлғаның бейімділігі; 
- Дарынды балалардың тәртібі туралы мінездемесі; 
Мұғалімдер де дарынды балалармен жұмыс жасау икемділігіне қарай айқындалады. «5»-ке оқитын және жекелеген пәндерді үйренуде ерекше табыстарға жеткен оқушылардың құрылған анықтамасы психолог пен 
әлеуметтік педагогтың анықтамалық нәтижесімен сәйкес келеді.Психолог дарынды балаларды психологиялық тұрақтылық
 пен психореттілік дағдыларын сақтай білуге үйретеді, әлеуметтік маңызы бар ортаға (жанұяда, қатарластар арасында, ұстаздар ортасында) бейімделуін қалыптастырады; олардың психолого-педагогикалық дайындық деңгейін жоғарылататын 
бағытта мұғаліммен дербес жұмыс жасауын ұйымдастырады.
 Бұл жұмыс кезеңінің қорытындысы бойынша дарынды баланың үш түрін көрсетуге болады: 
1.Басқалармен тең жағдайдағы ой дамуы жағынан жалпы жоғары деңгейлі балалар (бұл көбінесе мектепке дейінгі және кішкене мектеп жасындағы балаларда кездеседі). 
2. Ғылымның белгілі бір көлемінде арнайы ой дарындылығымен ерекшеленетін балалар (жасөспірім шағында). 
3. Оқуда белгілі бір себептермен табысқа жетпеген, бірақ айқын танымдық белсенділігі, психологиялық қорының шынайылығы, айрықша ой резерві бар оқушылар (әдетте жоғары сынып жасында кездеседі). 


Сынып бойынша оқушылар тізімін құрастыру 
II кезең –сараптамалық 
Мақсаты: 
Дарынды балалармен жұмысты ұйымдастыру формалары мен 
әдістерін ашып көрсету.
 
I саты (бастауыш 
мектеп) – дарынды балаларды айқындауда олардың белгілі бір әрекеттегі табыстары
 есепке алынады: оқу-білімдік, көркемдік, физикалық және т.б. 
2-саты (5-9-сыныптар) 
– бұл кезеңде әрекеттің сабақтағы және сыныптан тыс әркелкі түрлері арқылы
 баланың танымдық, шығармашылық мүмкіндіктері мен қабілеттерін жеке бағалау өткізіледі. 
Дарынды оқушылармен жұмыс мазмұны әрбір оқу тәртібінің аймағында анықталады. Оқу материалының мазмұны оқушыларды үздіксіз үйренуге 
икемдеуі керек, таным процесі мұндай балалар үшін құнды болғаны жөн.
 
3-саты.Үлкен мектеп айрықша білім беру кеңістігі болып табылады. Онда бір жағынан, әлеуметтік-дағдыланған тұлғаның қалыптасуы бойынша оның міндетті қызметінің қоғаммен орындалуы аяқталса, екінші жағынан, құзіреттілік кешені үшін жағдайдың жасалуына әкелетін ЗУН жүйесінің артық байланысымен басым білім беру парадигмасының бірте-бірте бағытталуы шынайы жүріп жатады, ол көп факторлы ақпараттық қарым-қатынастық кеңістік жағдайында өз ойларын жүзеге асырушы адам қабілеті ретінде қарастырылады. Бұдан мектепте білім беру кеңістігінің жаңа 
принциптері мен ұйымдастыру әдістері қалыптасады:
 
- жобалық-зерттеушілік дағдының өнуі (жобалық әдіс); 
- жоғары сынып оқушыларының өз қалауындағы профильді бағытқа қатынасының анықтамасы; 
- қарым-қатынас өрісінің этикалық көзқарас бойынша анық айқындалуы. 


Дарынды оқушылармен нәтижелі жұмыс жасаудың шарттары 
Дарынды балалармен жұмыс жасауда педагогикалық әрекеттердің принциптері ескерілді: 
- тұлғаның дамуы үшін ұсынылған мүмкіндіктердің максималды әртүрлілік принципі; 
-оқытудың даралану және жіктелу принципі; 
- мұғалімнің минималды қатысуымен өтетін оқушылардың үйлесімді жұмыстары үшін шарт жасау принципі; 
- оқушылардың қосымша білім беру қызметін, көмегін,тәлімгерлігін еркін таңдау принципі 


III кезең – ұйымдастырылған-әрекеттік. 
Мақсаты: 
Дарынды балалармен мақсатқа бағытталған жұмыстың 
ұйымдастырылуы.
 
Дарынды балалармен жұмыс жасайтын мұғалімдер оқушылардың қабілетін дамыту үшін қажетті тәсілдерді қолданады. Мектеп психологтары балалардың дәстүрлі емес ойлауын анықтау үшін алдын ала сауалнама 
жүргізді. Әр сыныпқа сынып бойынша біртұтас және әр балаға жеке мінездеме
 материалдары жиналған папка арналады. Осы 2010-2011 оқу жылында портфолионы жаңалау және оқушылар арасында «Өзімді таныстырамын» атты сайыс өткізу жоспарланды. Бұл бағытта сынып жетекшілері өз жұмысының толық талдауын жүргізуі керек. Жұмыстың қалыпты аспектілері, мәселелері міндетті түрде көрсетіледі, мәселенің құрылуы бойынша жұмыс жоспары жасалады. Дарынды балалармен жұмыс барысында қолдау көрсету және ынталандыру жүйесінің міндетті жоспары, дарынды бала әрекетін бағалау өте маңызды болып табылады. Осыған байланысты мектепте ынталандырудың келесі жүйесі жасалды: 


Дарынды балалармен жұмыс жасау үшін мұғалімдерге қажетті сапалар. 
Мұғалім міндетті: 
1. жақсы тілектес және сезгіш болуға; 
2. дарынды балалардың психологиялық ерекшеліктерін жете білуге, олардың талабы мен қызығушылығын сезуге; 
3. зияткерлік дамудың жоғары деңгейінде болуға; 
4. қызығушылық пен икемділіктің кең көлемін игеруге; 
5. дарынды балаларды оқытумен байланысты әртүрлі міндеттерді орындауға дайын болуға; 
6. пысық және белсенді мінезді болып келуге; 
7. әзіл-оспақты сезіне білуге (мысқылдан аулақ болуы керек); 
8. икемділік танытуға, өз көзқарастарын қайта қарауға және үнемі өзі қол жеткізуге дайын болуға; 
9. шығармашылық жеке дүниетанымы болуға; 
10. дені сау және өмірде тұрақты болуға; 
11. дарынды балалармен жұмыс жасауда жоғары оқу орнынан кейінгі арнайы дайындығы болуға және алдағы уақытта арнайы білімді игеруге дайын болуға. 
1. Танымдық қабілеттер мен машықтар 
-ақпараттың кең көлемін игеру. 
- бай сөздік қор. 
- игерілгенді жаңа материалға көшіру. 
- себеп-салдарлық байланысты құру. 
- құпия тәуелділік пен байланыстарды құрықтау. 
- шешім шығара білу. 
- ақпаратты шоғырлай және жинақтай білу. 
- күрделі мәселелерді шешуге қатысу. 
- ақпаратты ұйымдастыру. 
- күрделі ойларды аулай білу. 
- астарлы айырмашылықтарды аңғара білу. 
- қарсылыққа сезімталдық. 
- ақпаратты іздеудің альтернативті жолдарын қолдану. 
-жағдайды талдау. 
- процестің өзін де, нәтижесін де бағалай білу. 
- кейін неге апарып тірелетінін көре білу. 
- талқылай білу. 
- болжам жасау. 
- ойды тәжірибеде қолдану. 
- қайта жасауға икемділік. 
- ойлаудағы сыншылдық. 
-жоғары білімқұмарлық. 
2. Шығармашылық қабілеттер 
-тәуекелшілдік қабілет.
 
- бағытынан тайған ойлау қабілеті.
 
-ойлау мен әрекетте икемділік.
 
-ойлау жылдамдығы.
 
- өзіндік идеяларын айта білу және жаңа бір нәрсені ойлап табу қабілеті.
 
-бай қиял.
-әркелкі нәрселерді қабылдау.
 
-жоғары эстетикалық құндылықтар
.
-дамыған сезгіштік.
 
3. Эмоционалды ортаның ерекшеліктері 
-шынайы Мен-концепциясы.
 
-өзгеге сыйластық.
 
-адамдарға эмпатикалық қатынас.
- өзге адамдардың ерекшеліктеріне төзе білу.
 
-өзін-өзі талдауға икемділік.
 
-сынға шыдамды қатынас.
-нәрселер мен ойлармен бөлісуге дайын болу.
 
-тапсырманы орындауда табанды болу.
-ойлау мен тәртіпте тәуелсіздік.
 
-мадақтауды күткенде шыдамсыздықтың болмауы.
 
-жарысқойлық.
 
-әзілқойлық сезімі.
 
-құлықты мәселелерді талдауда сезгіштік.
 
- өз күші мен қабілетіне сенімділік.
 











Жұмыс жоспары



 



Р/с

Орындалатын жұмыс мазмұны 

Уақыты

Әдісі 

1

концепциясын басшылыққа алу /№3 1999/ 


Қ.Р-да дарынды балаларды анықтау, қолдау және дамыту концепциясын басшылыққа алу /№3 1999/ 



Оқушылардың республикалық ғылыми жарыстарын өткізу ережесімен таныстыру 


 


ережемен танысу 



Дарынды оқушылармен қосымша сабақтар жүргізу 


уақытысында


кесте құру, тақырыпты тереңдете түсіндіру 



Оқушылардың ғылыми-зерттеу жобаларын бағалау талаптарымен таныстыру 


үнемі 


ережемен танысу 



Зерттеу тақырыбының мақсаты, міндеті және оны шешу жолдары туралы түсінік беру. 


уақытысында


түсіндіру 



Зерттеу тақырыбының мақсаты, міндеті және оны шешу жолдары туралы түсінік беру. 


жыл басында


қадағалау, бағдар беру 



Дарынды оқушылардың кітапханаға баруын қадағалау 

үнемі 


басшылық жасау 


Мектепшілік, аудандық, қалалық олимпиадаға қатысу 


кесте бойынша 

басшылық жасау 


Жоғарғы оқу орнына бару . 


кесте бойынша 


есепті тыңдау 


10

Зерттеуші оқушының есепті жұмысын тыңдау 

оқу жылы ішінде 

күнделікті жүргізуін бақылау 


11

Дарынды оқушыларға психологиялық көмек көрсету 

жыл бойы 

күнделікті жүргізуін бақылау 


12

Оқушының әрбір жүргізген жұмысы туралы күнделік ашқызу 


үнемі 


басшылық жасау 

13

Қалалық семинарларға қатысу 


кесте бойынша 










Дарынды оқушылар тізімі

Оқушылардың аты –жөні

Сыныбы

1

Каримова Сара

6 в

2

Әжімахан Сезім

6 в

3

Асан Асқар

7 ә

4

Қалдыбай Қоблан

7 в







04 Сәуір 2025
64
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі