Батыс Қазақстан облысы, Орал қаласы Батыс
Қазақстан технологиялық-инновациялық университеті дене шынықтыру
пән аға мұғалімі Утебалиев Мади Магжанович
Дене шынықтыру және спорт
педагогикасы
Дене шынықтыру және спорт саласының маманы, оның
ішінде жаттықтырушы, ең алдымен мұғалім. Дене шынықтыру мен
спорттың педагогикалық принциптері спорттық дайындық пен дене
тәрбиесінің негізі болып табылады. Дене шынықтыру және спорт
саласындағы маман белгілі бір спорттық жаттығуларды жаттықтыру
кезінде дене шынықтыру және спорт педагогикасының негіздерін
қолданады.
Оқу
пәні ретінде ФК және С педагогикасы 2000 жылы қалыптасты. Көптеген
ғалымдар ФК және С педагогикасын, спорт педагогикасын дамудың
қайнар көзі деп санайды. Спорт педагогикасы – бұл оқу мақсаты білім
беру, тәрбиелеу және оқыту контекстіндегі спорттық және ойындық
дене белсенділігі болып табылатын пән. Спорттық педагогика пәнін ФК
және С негіздерін беру және меңгеру, ФК және С салаларында тұлғалық
қасиеттерді қалыптастыру бойынша адамның іс-әрекетін зерттеу деп
сипаттауға болады.
Дене шынықтыру және спорт саласындағы
педагогикалық іс-әрекет білім алушыларды тәрбиелеуге, тәрбиелеуге
және дамытуға бағытталған, сонымен қатар дене шынықтыру-сауықтыру
кешенінің педагогикалық қызметінің маңызды бөлігі оқушыларды
(оқушыларды, спортшыларды) сауықтыру болып табылады. . Дене
шынықтыру және спорт саласындағы педагогикалық іс-әрекет белгілі
бір мәселелерді шешумен байланысты:
Дене шынықтыру және спорт саласындағы жастарды
тәрбиелеу және тәрбиелеу;
Өскелең ұрпақты тәрбиелеу;
Оқу
және спорттық іс-шараларды басқару және
ұйымдастыру;
Оқушылардың спорттық жетістіктерін жоспарлау,
сыныптан тыс және сыныптан тыс жұмыстарды
жобалау;
Дене шынықтыру маманы өзінің жинақталған
тәжірибесін жас ұрпаққа жеткізеді, тәрбиеленушілердің тұлғалық және
дене бітімінің дамуына жағдай жасайды. Дене шынықтыру саласындағы
педагогикалық іс–әрекет дербес құбылыс болып табылады және белгілі
бір белгілермен сипатталады:
Педагогикалық іс-әрекет елдегі және әлемдегі
саяси жағдайға байланысты, нақты тарихи сипатқа ие, қоғамның
белгілі бір дене шынықтыру деңгейіндегі адамдарға деген
қажеттілігіне байланысты.
Дене шынықтыру–сауықтыру кешені саласындағы
педагогикалық іс-әрекет - бұл субъектілердің адамгершілік және
физикалық қасиеттерін дамытатын, денсаулығын нығайтатын және рухани
дүниесін байытатын әлеуметтік құнды іс-әрекеттің ерекше
түрі.
Дене шынықтыру-сауықтыру кешені саласындағы
педагогикалық қызметті белгілі бір білімі, іскерлігі мен дағдылары
бар оқытылған және арнайы дайындалған мамандар жүзеге
асырады.
Дене шынықтыру-спорт саласындағы педагогикалық
іс-әрекет шығармашылық сипатта болады.
Педагогикалық іс–әрекеттің ерекшелігі -
ынтымақтастық - мұғалім мен оқушылардың бірлескен іс-әрекеті.
Педагогикалық іс-әрекеттің компоненттері:
Мақсатты компонент – мақсат
қою;
Мотивациялық компонент – қойылған мақсатқа жетуге
мотивация бар;
Мазмұндық компонент – іс-әрекет түрінің мазмұнын
дамыту;
Белсенділік компоненті – оқыту мен тәрбиелеудің
тиімді әдістерін таңдау және жүзеге асыру;
Бақылау-бағалау компоненті – оқушылардың жетістік
деңгейлерін анықтау және осы жетістіктерді
талдау.
Дене шынықтыру саласындағы педагогикалық
іс-әрекеттің түрлері: конструктивті, тәрбиелік, тәрбиелік,
коммуникативті, бақылау-бағалау, түзету-сауықтыру, шын мәнінде
спорттық, өзін-өзі жетілдіру іс-әрекеттері. Барлық осы іс-шаралар
түрлерінің жиынтығы дене шынықтырудың бүкіл педагогикалық процесін
қамтиды. Кәсіби құзыреттілік кәсіби қызметтің осы түрлерінде
қалыптасады және жүзеге асырылады. Өз кезегінде дене шынықтыру
пәнінің мұғалімінің кәсіби құзыреттілігі кәсіби шеберліктің
субъективті компонентін (жеке тәжірибе, іс-әрекетті орындау стилі,
құзыреттілік сезімі) және жалпы және кәсіби құзыреттіліктерді
меңгеру деңгейін қамтиды. .
Дене шынықтыру пәні мұғалімінің жұмысындағы
бағыттар:
Дене тәрбиесі – дене шынықтыруға бағытталған әр
түрлі жаттығуларды қолдана отырып, дене бітімі дамыған,
интеллектуалды және рухани дамыған тұлғаны
қалыптастыру;
Валеологиялық тәрбие – өз денсаулығына және басқа
адамдардың денсаулығына құндылық қатынасын қалыптастыру, салауатты
өмір салтын қалыптастыру;
Олимпиадалық тәрбие;
Спорттық дене тәрбиесі – тәрбиеленушілердің
спорттық іс-әрекеттерді жүзеге асыруға бағдарлануын
қалыптастыру.
Тәрбиенің бұл түрлері дене шынықтыру саласындағы
педагогикалық іс–әрекеттің негізгі бағыттары болып табылады, ал
қалған барлық түрлері – эстетикалық тәрбие, адамгершілік тәрбиесі
және т.б. дене тәрбиесі барысында - дене жаттығуларын оқу және
орындау барысында жүзеге асырылады.