Дене тәрбиесі сабағында
жаңа технологияларды оқытудың тиімді
жақтары
Бүгінде білім – қоғамның
әлеуметтік-экономикалық, интеллектуалдық және рухани дамуының
стратегиялық бағдары ғана емес, сонымен қатар біздің қоғамымыздың
қауіпсіздігінің кепілі. Оқытудағы жаңа технология аса қажетті
педагогикалық мәселелердің шешімдерін табуға, ой еңбегін арттыруға,
оқу процесін тиімді басқаруды қамтамасыз етеді. Жаңа
технологияларды оқыту үрдісінде қолданудың негізгі ерекшелігі ол
оқытушылар мен оқушыларға өз бетімен және бірлесіп шығармашылық
жұмыс жасауға көп мүмкіндік береді және оны педагогикалық мақсатта
пайдалану оқушылардың зердесіне, сезіміне, көзқарасына әсер ете
отырып оның интеллектуалдық мүмкіншіліктерін арттыруға көмектеседі.
Дене тәрбиесі өсіп келе жатқан жас ұрпаққа білім мен тәрбие беру
саласының бір тармағы болып табылады және ол жеке тұлғаның
жан-жақты дамуына, күшті де қуатты болып өсуіне, ұзақ уақыт
шығармашылық еңбекке жарамды адамды қалыптастыруға, оны Отан
сүйгіштікке дайындауға қызмет етеді. Оқушыларға дене шынықтыру
сабақтарында жаңа технологияны пайдалану оқыту мен тәрбиелеудің
жалпы заңдылықтарына бағынған. Сондықтан оны іске асыру барысында
дене тәрбиесінің жас және жыныстық ерекшеліктерін ескере отырып,
осы заңдылықтарды көрсететін жалпы педагогикалық ұстанымдарды
басшылыққа алу қажет. Ол ұстанымдарға жататындар: жан-жақтылық,
саналылық пен белсенділік, бірте-бірте жасалатын әрекет,
қайталамалық, көрнекілік, жеке даралық.
Оқу үдерісінің үздіксіздігі негізгі үш қағидаларда
көрініс тапқан:
а) оқу-тәрбие үдерісі көп жылғы және жыл
бойындағы сипатқа ие болуы тиіс;
ә) сабақ барысында әрбір келесі сабақтың
әсері алдыңғы сабақтың ізінше қатпарлы әсер қалдыруы тиіс, себебі
жас оқушының ағзасында алдыңғы сабақтардың әсерінен пайда болған
жағымды өзгерістер беки түсуі және жетіле түсуі
қажет;
б) демалыс жұмыс қабілетін қалпына
келтірудің арта түсуі үшін жеткілікті болуы
тиіс.
Дене жүктемелерін бірте-бірте және жоғары
деңгейге арттыру ұстанымы олардың көлемі мен қарқындылығының,
оқушыны дайындауға қойылатын талаптардың бірте-бірте күрделенуінің
үздіксіз арта түсуімен байланысты болып келеді. Дене тәрбиесі
жүйесінің мазмұны қоғамның әлеуметтік-экономикалық, заңдылық,
ғылыми-әдістемелік, бағдарлама-нормативтік және ұйымдастыру
негіздерінен көрінеді. Дене тәрбиесі жүйесі қоғамымыздың басқа
әлеуметтік-экономикалық жүйелерінен, саясатпен, ғылыммен,
мәдениетпен тығыз байланысты. Бұл байланыстардың, объективті негізі
– дене тәрбиесі жүйесінің қоғамдық өндіріске кіретіндігінде. Жүйе
қоғамдық өнім шығармаса да сол ортаға өндірістік қатынастардың
иесі-адам арқылы әсер етеді. Ол адамның
әлеуметтік жағдайын
қалыптастырып, қоғамдық қатынастарды жетілдіреді. Жалпы дене
тәрбиесі жүйесі ғылыми-әдістемелік негізде құрылады. Оның барлық
теориялық және практикалық ұсыныстары ғылыми түрде баяндалады. Дене
тәрбиесі жүйесін қоғамдық, психологиялық-педагогикалық,
әдістемелік-биологиялық ілімдер, гигиена, физиология, спорттық
медицина т.б. зерттейді. Осылардың ішінде негізгі орынды дене
тәрбиесі ілімі мен әдістеме пәні алады. Дене шынықтыру қозғалысында
президенттік сынамалардың маңызы өте зор.
Президенттік сынамаларды-бұл бақылаулық
нормативтер арқылы халықтың оқуға, еңбекке, әскери қызметке дене
қуаты дайындығының жалпы деңгейін анықтайтын әр түрлі
сынақ-жаттығулар жиынтығы.
Дене тәрбиесі жүйесінің принципіне мыналар
жатады: адамның жан-жақты үйлесімді дамуы; дене тәрбиесі
принциптерінің еңбек ету және Отан қорғау тәжірибесі мен үйлесімі;
дене тәрбиесінің денсаулықты нығайтуы. Адамның жан-жақты үйлесімді
даму принципі дене тәрбиесі жүйесінде екі бағытқа бөлінген: дене
тәрбиесі тәрбиенің басқа түрлерімен тығыз байланыса отырып,
жастарды өнегелі тәрбиеге баулиды, зейінділікті, еңбек сүйгіштікті
қалыптастыруға, адамның көркемдік – әсемдік танымына көп әсерін
тигізеді. Дене қуатын жан-жақты дамыту үшін жаттығушылар дене
тәрбиесі процесі кезінде спортшылардың қимыл шеберлігін, дағдысын
жетік игеруіне көмектесуі керек. Дене тәрбиесі принципінің еңбек
ету және Отан қорғау тәжірибесімен үйлесуі дене тәрбиесінің
жеткіншек ұрпақты еңбекке және Отан қорғауға баулитын қолданбалы
ерекшелігін көрсетеді. Қазір азаматтық және әскери мамандық адамның
дене күшін көп талап етеді. Дене тәрбиесі жаттығуларымен айналысу
адамның денсаулығын нығайтып, кең көлемде қимыл ептілігі мен
дағдысын меңгеруге көмектеседі, жұмыс істеуге ынтасын арттырады.
Дене мәдениеті және спортпен айналысқан адамдар мамандық игеруге,
спортпен айналысқан адамдармен салыстырғанда уақытты 1,5-2 есе аз
жұмсайды. Жас ұрпақ денсаулығын нығайту бағытында ұйымдастырылатын
спорттық, сауықтыру іс-шараларын үйірмелер арқылы жүргізіп,
салауатты өмір салтын қалыптастыру керек.
Балаларды ұжымдық оқытудың төмендегідей
пайдасы бар.
-
Оқушылар оқу және тәрбие үрдісінде ғылымға
сусап тұрады.Өз білімдерін мақтан тұтып, досының білімін қызғанады.
Намыс пен мақтаныш тәрбиеленушіні өзгелерден кейін қалмауға
міндеттейді.
-
Оқушылар кездескенде үнемі сөйлеседі,
сонымен естерін және шешендігін дамытады. Егер балалардың біреуі
жақсы сөз естісе және оны құрбыларына айтса, онда балалардың естері
дамиды және өзін-өзі оқыту жүреді.
-
Ұжымдық оқытудың келесі қоғамдық пайдасы
оқушылар өзара достасады, бірін-бірі сыйлауға үйренеді, өзара
дауласады, жарысады және құқықтар мен міндеттер туралы пікір
айтысады. Баланың бойындағы құмарлығын, қызығушылығын жойып алмай,
оның үнемі алға жылжуға деген табиғи талап-тілектерін, сұраныс пен
мұқтаждарын ескеру, шығармашылығын
жетілдіру.
– Білімді өз бетінше іздену арқылы алуға
қолайлы жағдай жасау.
– Өзін-өзі дамытатын тұлға
қалыптастыру
Дене тәрбиесі сабағында жаңа инновациялық
технологиялардың тиімділігі.
Елімізде бәсекеге қабілетті білім – білім
беру саласының ең басты міндеті болып отыр. Білім – қоғамды
тұрақтандыратын, рухани мұраны сақтайтын, ұрпақты ұрпаққа
сабақтастыратын құрал. Қолда бар мүмкіндікті пайдаланып оқытудың
жаңа әдіс-тәсілдерін тиімді қолдану, жаңа технологияны әркімнің өз
сабағында пайдалану арқылы оқушы жастарды халықтың дәстүр үрдісінде
адамгершілікке, салауатты өмір сүруге баулу дені сау ұрпақ
тәрбиелеу дене тәрбиесі пәні мұғалімдерінің басты міндеті. Олай
болса, оқыту мен тәрбиелеудің ой елегінен өтетін әдіс-тәсілдерін,
жаңашыл педагогтардың тапқан әдістемелерін біліп қана қою
жеткіліксіз, оны әркім өз мүмкіндігінше күнделікті сабақта
пайдалану қажет. Дене тәрбиесі сабағында сын тұрғысынан ойлау
технологиясын тиімді пайдалану. Осы технологияның
шығармашылық бөлігін
басшылыққа ала отырып, ой толғау жасауға болады. (мыс: дене шынықтыру
сабағында сабақты ойын түрінде ұйымдастыру керек) осы арқылы,
оқушылардың бейімділігін арттыруға болады.
Оқушылардың бұл бөлімде сабаққа деген қызығушылығының артуымен
бірге, машықтанады, логикалық ойлау қабілеттері артады,
қимыл-қозғалыс әрекеті дамиды.
Сабақ кезінде оқушының ішкі позициялық көз қарасы мен бағыты айқын
көрініс бере алады. Сонда ғана сабақ нәтижелі болып, білім сапасы
артады. Осы бағыттарда әрбір мұғалімнің оқытуға, үйретуге өз
тұғырнамасы болуы қажет.
Олар мыналар:
-
Әр оқушының білім деңгейін, қабілетін,
мүмкіншілігін түсіну;
-
Оқушының бойындағы жетістіктері мен
кемшіліктерін қабылдау;
-
Оқушыларға қиындықтарды жеңуге,
кемшіліктерден арылуға көмектесу.
Дене шынықтыру пәнінің басқа пәндерге
қарағанда көптеген ерекшеліктері бар. Мұнда негізінен оқушының
қабілеті, бейімділігі баса назарда болуы керек. Дегенмен де
оқушыларды бейімдеу, қабілетін дамыту, спортқа деген қызығушылығын
арттыру жақсы ұйымдастырылған сабаққа байланысты. Сондықтан
оқушылардың пәнге қызығушылықтарын арттыру, сабақта тақырыпқа
байланысты спорт түрлерінің шығу тарихын, спорт түрлері дамыған
елдерді спорттың әр саласындағы белгілі спортшылар өмірін алуға
болады. Сол себептен мұғалім сабақты тартымды етіп теория мен
практиканы ұштастыруында жаңа инновациялық технологиялардың
тиімділігі баса назарда болуы қажет. Бұл мұғалім мен оқушы
арасындағы қарым-қатынас, сабақты жақсы оқитын, спортқа бейім
оқушылармен белсенді жұмыс істеп қана қоймай, барлық баланың дамуы
үшін қолайлы жақсы ойлар туғызып, қабілеті жеткен жерге дейін еңбек
етуін ойластыру тиіс.
Жаңа идеяларды енгізу барысындағы
орындалатын міндеттер:
-
Оқушымен қарым-қатынасты
қалыптастыру.
-
Оқушының логикалық ойлау қабілетін
дамыту.
-
Әр оқушының әрекетін, ұлттық болмысын
пайдалануға жұмыстану.
-
Оқушының ұлттық моралының орындалуын
қамтамасыз ету.
-
Оқушының санасын, сенімін,
көзқарасын,білімін арттыру.
-
Оқушының парасатын, ойлауын қалыптастыра
отырып машықтандыру.
Қорыта айтқанда, мен алдымен жеке тұлғаның
әлеуметтік құзыреттілігін дамытуды керек еттім. Сол арқылы ұжымдық
зерттеуге қол жеткіздім, яғни оқушының өзін-өзі басқарудағы әлеуеті
артты. Ең бастысы, оқу үрдісінде міндетті пәндерде оқушылардың
теориялық білімін әлеуметтік тұрғыдан қалыптастыруға мән беру
керек.