ЖАҚЫН АРАДАҒ Ы ДАМУ АЙМАҒ Ы
Жақын арадағ ыдаму аймағы
•Әлеуметтікмәденитеориядағ ымаңыздыұғым–
жақынарадағ ыдамуаймағы.Л.С.Выготскийдің
айтуыбойынша,жақынарадағ ыдамуаймағы–
оқушыныңөзбетіншешешкенміндеттердің
көмегіменанықталғанөзектідамудеңгейімен
ересекадамдардыңбасшылығыменжәне
анағұрлымқабілеттіжолдастарыменбірігіп
шешілгенміндеттерарқылыанықталатын
болжамдыдамудеңгейіарасындағ ықашықтық.
Негізінде,бұлтүсінікадамөзбетіменигеренемесе
көрсетеалмайтын,бірақ біреудіңкөмегімен
үйренугеболатынбарлықбіліммендағдыларды
қамтиды.Л.С.Выготскийдіңпікірібойынша,
оқушыларнақтымақсаттардыкөздеген,көбірек
білетінжандарменәлеуметтікқарымқатынас
нәтижесіндеойлаужәнесөйлеудағдыларын
дамытады.Бұлбаланыңпсихикалықдамуындағы
ересекадамныңрөлінайқындайды.
Жақын арадағы даму аймағы
Л.С.Выготский
Келешектегіқадамдардыайқындау
•Л.С.Выготскийдіңтұжырымдауыбойынша
(1978), баланыңжақынарадағ ыдаму
аймағындаоқытуанағұрлымтиімдіболады.Бұл
баланыңөзбетіншежәнеересектердің
көмегімен іскеасыратынәрекеттері
арасындағ ы терезесияқты.Демек,
жоспарланғанбілімберумүмкіндіктерімен
сабақтарыбаланыңнақтыдамудеңгейіненсәл
жоғарыдеңгейдеұйымдастырылуытиіс,ал
педагогтернемесебасқадаересектербала
дамуыныңжақынарадағ ыдамуаймағынақол
жеткізуінеқолдаукөрсетуітиіс.
Келешектегіқадамдардыайқындау
•Брунерscaffolding(«қолдау»)терминіненгізді.Оныңпікірінше,бала
белгіленгенбілім,білікжәнетүсініктіөзбетіншемеңгеруқабілеті
қалыптасқанда,оғанкөрсетілетінқолдауазайтылады(Вуд,1998).Балаларды
бақылаубарысындаолардыңжетістіктерінбелгілеумаңызды, дегенмен
сыртқыжетістіктерімұқиятойластырылған«қолдау»техникаларына
негізделетінтәсілдердіқолданумаңыздырақболыптабылады. Олар
балаларменбірлексенойынтүріндеболуымүмкін:модельдеу,сұраққоюжәне
түсіндіру.
Келешектегі
қадамдарды
айқындау