Материалдар / Жас мамандарға арналған заман талабына сай сабақты жоспарлау бойынша әдістемелік ұсыныстар
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Жас мамандарға арналған заман талабына сай сабақты жоспарлау бойынша әдістемелік ұсыныстар

Материал туралы қысқаша түсінік
Әдістемелік нұсқаулықта қазіргі заман талабына сай сабақты жоспарлау мен мақсат қоюға қатысты теориялық ақпараттар мен практикалық ұсыныстар берілген. Сонымен қатар өзімнің практикамнан және тәліптің (жас маман) сабақ жоспарларынан үлгілер қамтылған. Бұл әдістемелік құралдың мақсаты жаңартылған білім беру бағдарламалар бойынша жұмыс істейтін жас мамандарға сабақ үдерісін жоспарлауға әдістемелік көмек көрсету болып табылады. Жалпы нұсқаулық білім беретін мектеп табалдырығын енді аттаған жас мамандар мен педагогикалық мамандықтар бойынша білім алатын студенттерге арналған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
05 Мамыр 2022
1168
5 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


«АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ

БУРАБАЙ АУДАНЫ БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІ

ЩУЧИНСК ҚАЛАСЫНЫҢ

7 МЕКТЕП-ЛИЦЕЙІ»








Жас мамандарға арналған заман талабына сай

сабақты жоспарлау бойынша әдістемелік ұсыныстар


Құрастырған: Молдабаева А.Х. педагог-зерттеуші,бастауыш сынып мұғалімі

7 мектеп-лицейі, Щучинск қаласы, Бурабай ауданы, Ақмола облысы.











Щучинск

2021ж




Құрастырған: Молдабаева А.Х. педагог-зерттеуші,бастауыш сынып мұғалімі

7 мектеп-лицейі, Щучинск қаласы, Бурабай ауданы, Ақмола облысы.






Алғы сөз


Әдістемелік нұсқаулықта қазіргі заман талабына сай сабақты жоспарлау мен мақсат қоюға қатысты теориялық ақпараттар мен практикалық ұсыныстар берілген. Сонымен қатар өзімнің практикамнан және тәліптің (жас маман) сабақ жоспарларынан үлгілер қамтылған.

Бұл әдістемелік құралдың мақсаты жаңартылған білім беру бағдарламалар бойынша жұмыс істейтін жас мамандарға сабақ үдерісін жоспарлауға әдістемелік көмек көрсету болып табылады.

Жалпы нұсқаулық білім беретін мектеп табалдырығын енді аттаған жас мамандар мен педагогикалық мамандықтар бойынша білім алатын студенттерге арналған.








7 мектеп-лицейі бастауыш сынып педагогикалық кенес отырысында ұсынылды. Хаттама № 5 08.01.2021 ж



















Щучье қаласы, «Педагогикалық колледжі»

Щучинск қаласы, №7 мектеп-лицейі
бастауыш сынып мұғалімі: А.Х. Молдабаеваның

«Жас мамандарға арналған заман талабына сай

сабақты жоспарлау бойынша әдістемелік ұсыныстар» жинағына


Пікір

Ұсынылып отырған жұмыста жас мамандар мен болашақ мұғалім мамандығын алған студенттерге «Жас мамандарға арналған заман талабына сай сабақты жоспарлау бойынша әдістемелік ұсыныстар» әдістемелік жұмыстарының жинағы құрастырылған.

Жинақтағы материалдар жас мамандарға бастауыш сынып пәні бойынша теориялық алған білімдерін практика барысында іс-тәжірибесін қадағалауға, жетілдіруге, әдістемелік шығармашылық деңгейін өздігінен жұмыс жасау дағдыларын қалыптастыруға және дамытуға бағытталған.

Материалдар мазмұны сабақ жоспарын заман талабына сай әдістемелік тұрғыдан пәндер бойынша жүйеленіп жасалған, барлық тапсырма жұмыстарының нормалары талапқа сай құрылған.

Жинақтағы ұсыныстар мен материалдар оқулықтың тақырыптарына байланысты, оқу бағдарламасына, мемлекеттік стандартқа сүйенген, болашақ мамандық иелері студенттер, жас мамандарға қабылдауына, орындауына ыңғайлы.

Құрастырылған әдістемелік ұсыныстарды жас мамандар және студенттер қосымша әдістемелік құрал ретінде қолдануға болады.







Пікір беруші: Ақмола облысы білім басқармасының жанындағы «Щучинск қаласы,педагогикалық колледжі» ШЖҚ МКК педагогикалық ғылымдар магистры,педагогика және дербес әдістемелер оқытушысы Султанова Гульмира Жумабаевна





Мазмұны




Заманауи сабақты қалай дайындаймыз ...................................... ..... 5-6 бет


Сабақтың түрлері және оның дидактикалық құрылымы

Әдістер мен стратегияларды таңдауға қатысты ұсыныстар

оқыту /оқу әдістері мен стратегиялары.............................................11-15 бет



Заманауи сабақты жоспарлау қадамы.................................................16-24 бет



Қорытынды............................................................................................. 25 бет


Қосымшалар ......................................................................................... 26-43 бет


Қолданылған әдебиеттер ................................................................. ....44 бет























Жас мамандарға арналған заман талабына сай

сабақты жоспарлау бойынша әдістемелік ұсыныстар


Еліміздің ертеңгі жарқын келешегі білімді де білікті жастардың қолында. ХХІ ғасыр - жаңалықтар ғасыры. Еліміздегі өзгерістер, жаңалықтар – білім ордаларында, мектептерде де өз көрінісін тауып келеді.

Мектептегі жас ұстаздармен кәсіптік деңгейлерін қалыптастыру, әдістемелік көмек беру мақсатында жыл бойы жұмыстар жүргізілуде. Жас маманға әдістемелік көмек көрсету мақсатында жас мамандармен түрлі іс-шаралар ұйымдастырылып отырыды. Атап айтсақ, жас мамандардың өз мақсаттарына қол жеткізу және өз тәжірибесін дамыту үшін іс-әрекетті қалай ұйымдастыру керектігіне бағыт алу, мұғалімнің құндылықтары мен міндеттерін анықтау мақсатында « Заман талабына сай сабақты жоспарлау» тақырыбында өз тәжірибемнен әдістемелік жолын ұсынбақпын.

Сабақ оқыту үдерісінің негізгі бөлігі болып отыр. Мұғалім мен оқушының бірі –бірімен қарым қатынас байланысы сабақта байқалады.

Баланың дайындығы сол сабақтың өту деңгейімен,оның мазмұны мен әдістемелік жұмыстың тиімділігі және жағымды психологиялық ахуалмен айқындалады. Сондықтан осы деңгейдің жоғары болуын қамтамасыз ету үшін мұғалім өзінің сабағын жоспарлау барысында өзі шығармашылықпен жұмыс барысын белсенді қолданылуын,онық құрлымын,оқу материалын,технологиясын жетік меңгере алатынын көрсете алуы қажет. Сабақ тек жалаң білім беруге құралмай,оқушының шынайы қызығушылығын және өз қажеттілігі мен сұранысын қамтамасыз етерлік шығармашылық ізденіс танымына қарай құрастырылу қажет.

Осындай сабақты қалай құруға болады? Оқушының оқуға деген қызығушылығын қалай дамытамыз? Олардың шығармашылық сана-сезімін қалыптастыру үшін не істеу керек? Қазіргі стандартқа сай сабақты жоспарлауда заманауи сабақтың дәстүрлі сабақтан ұтымдылығы неде? деген сұрақтың жауабын әр мұғалім терең ойлана отырып,өзінің жекек шығармашылық жұмысын жоспарлауда қолдануға тиіс. (1-кесте)

Дәстүрлі сабақ барысында мұғалім оқушыларға тақырыпты хабарлайды. Сабақтың мақсат пен міндеттерін мұғалім өзі құрайды және оқушылар не үйрену керек екендігін хабарлайды.жоспарлау барысында мұғалім өз мақсатына жету үшін оқушыларға қандайда бір тапсырмаларды орындау қажеттілігін айтатын. Практикалық іс-ірекет барысында мұғалімнің жетекшілігімен оқушылар практикалық тапсырмаларды ұйымдастыруда сұрау тәсілі қолданылды. Бақылау аясыында мұғалім оқушыларды бақылайды. Түзеті енгізу жұмысы барысында мұғалім оқушылардың орындаған жұмысын қортындылайды және орындау барысында қажетті түзету енгізеді. Оқушыдарды бағалау да мұғалім сабақтағы оқушының жұмысын бағалауды іске асырады. Сабақты қортындылау кезінде мұғалім оқушылардың нені есте сақтап қалғаның анықтайды. Үйге тапсырма мұғалім үй тапсырмасын түсіндіріп береді.


Сабаққа қойылантын талаптар

Заманауи сабақ

Сабақтың тақырыбын хабарлау

Оқушылардың өздері құрайды

Мақсат міндеттері хабарлау

Оқушылар білу және білмеу шекарасын өздері құрастырады

Жоспарлау

Оқушылармен бірге айқындалған мақсатқа жету тәсілдерін жоспарлайды

Оқушылардың практикалық іс-әрекеті

Оқушылармен бірге айқындалған жоспарға сай оқу іс-әрекетін жүзеге асырады (жеке,топтық тәсілдер қолданылады)

Бақылауды іске асыру

Оқушылар бақылауды жүзеге асырады (өзін –өзі бағалау,өзара бағалау тәсілдерін қолданады)

Түзету енгізу

Оқушылар қиындықтарды тұжырымдайды және өз беттерінше түзетулер енгізуді жүзеге асырады

Оқушыларды бағалау

Оқушылар іс –әрекетке,оның нәтижесіне баға береді (өзін-өзі бағалау,құрбысының іс-әрекетінің нәтижесін бағалау)

Сабақты қортындылау

Рефлексия жүргізіледі

Үйге тапсырма беру

Мұғалім оқушылардың дербес ерекшеліктерін ескере отырып ұсынған тапсырмаларын оқушылар таңдай алады

Сабақтың түрлері және оның дидактикалық құрылымы


Сабақты жетілдіру жұмыстарының ең негізгі мәселесі ол оның түрі мен құрылымы. Мектеп тәжірибесінде бір типті сабақтар болмайды. Сондықтан оқыту жұмысын жүйелі әрі нәтижелі жүргізу үшін оны топтастыру қажет яғни сабақ типтерін құрайтын жіктеме қолданылады.

Ж ІКТЕМЕ

  • Дидактикалық бойынша жіктеме.

  • Дағдыларды қалыптастыру бойынша жіктеме.

  • Танымдық іс- әрекет пен танымдық қызығушылықты арттыру тәсілдері бойынша жіктеме.

  • Оқу –тәрбие үдерісінде оқушылардың қарым-қатынасын ұйымдастыру бойынша жіктеме.

  • Оқыту тәсілін қолдану басымдығы бойынша сабақтар топтамасы.

  • Пәнаралық байланыс типтері бойынша сабақтар топтамасы.


  • Дидактикалық бойынша жіктеме

  • Аралас сабақ;

  • Білім,білік,дағдыны жетілдіру сабағы;

  • Жаңа материалды меңгеру сабағы;

  • Бақылау сабағы;

  • Қайталау сабағы;

  • Дағдыларды қалыптастыру бойынша жіктеме

  • Кіріспе сабақ;

  • Жаттықтыру сабағы;

  • Қорытынды сабақ;

  • Танымдық іс- әрекет пен танымдық қызығушылықты арттыру тәсілдері бойынша жіктеме

  • Практикум-сабақ;

  • Семинар-сабақ;

  • Дәріс-сабақ;

  • Сынақ-сабақ;

  • Ойын-сабақ;

  • Конференция –сабақ;

  • Экскурция-сабақ;

  • Оқу –тәрбие үдерісінде оқушылардың қарым-қатынасын ұйымдастыру бойынша жіктеме.

  • Қозғалмалы жұптарда немесе ауыспалы құрамды жұптарда жұмысты ұйымдастыру сабағы;

  • Статистикалық жұппен немесе құрамы тұрақты жұптарда жұмысты ұйымдастыру сабағы;

  • Шағын топтардағы жұмыс сабағы;

  • Ұжымдық қатынаста оқыту сабағы;

  • Оқыту тәсілін қолдану басымдығы бойынша сабақтар топтамасы.

  • Ақпараттық сабақ;

  • Проблемалық сабақ;

  • Зерттеу сабақ;

  • Эвристикалық сабақ;

  • Пәнаралық байланыс типтері бойынша сабақтар топтамасы.

  • Кіріктірілген сабақ;

  • Кітапханалық сабақ;

  • Клубтық сабақ;

  • Медиасабақ.

Сабақты жіктеу ол әрбір пәннің ерекшелігіне,оқушылардың жас ерекшеліктеріне және дербес ерекшеліктеріне байланысты болып табылады.

Мектеп тәжірибесінде жиі қолданып жүрген сабақ түрлері мынадай:

  1. Кіріспе сабақ – бағдарламаның күрделі тараулары мен тақырыптарынан өтетін бірінші сабақ.

  2. Жаңа білімді меңгеру сабағы-жаңа оқу материалы өтетін сабақ.

  3. Пысықтау сабағы-өткен материалды пысықтау.

  4. Практикалық сабақ- оқушылардың алған білімін өмірде қолдану жолдарын көрсететін сабақтар.

  5. Қайталау-қорыту сабағы-өткен күрделі таураулар мен тақырыптарды қайталау-қорыту.

  6. Тексеру сабағы- оқушының білімін тексеретін сабақтар.

  7. Білім сапасын бағалау сабағы-оқушылардың алған білімдерін бағалау сабақтары.

  8. Қорытынды сабақ-оқу жылының соныңда әр пәннің жылдық курсын қортындылау.


Сабақ жоспарын құруда оқу мақсатын қою


Сабақ жоспарын құру білім алушылардың қабілеттері мен мақсатты түсінуін талап етеді. Барлық сабақта мақсат оқушылардың есінде білім болып сақталатын ,үйреткен білім,түйінді идечларды түсіну, сол идеяларды өздігіненмжүзеге асыра алуға ынталануы. Кесте (1-сызба)


Сабақтың құрлымы


М ақсат қою Сабақты Таңдалған әдіс, Педагогикалық

жоспарлау стратегияларды қолдана рефлексия

отырып сабақ жүргізу



  1. Мақсат қою және жоспарлау


Жоспарлау – шынайы және нақты мақсат қою,мүмкіндіктерді (жеке) және обьективті жағдайларды ескере отырып іске асыру қадамдарын анықтау. Тиімді оқыту білім алушылардың оқуға деген қабілеті мен ынтасына әсер ету, сыныптағы жағдай мен қарым-қатынас (танымдық,эмоциялық және әлеуметтік) арасындағы байланысты түсіну арқылы мұғалімдердің демеуі мен қолдауы арқасында жүзеге асады (Харт,Диксон, Друммонд және Мак интайр,2005).


Біз неге жоспарлаймыз?,себебі:

  • уақытты ұтымды пайдалану үшін біз алдын ала болжай отырып әрекет жасау үшін;

  • біз қателіктерді жойып, мүмкіндіктерді пайдалана аламыз;

  • біз белгісіздікті жоямыз;

  • біз мақсатты және оған жету әрекетін нақты анықтаймыз.

Жоспарлаудың бірнеше түрі бар


Стратегиялық жоспарлау- қойылған мақсатқа жетуде шешілетін ғаламдық мәселелерді анықтау.

Тактикалық жоспарлау- уақытқа байланысты

Оперативтік жоспарлау- өзертілген жағжайларды ескере отырып,оқыту мазмұны мен техникасына түзету енгізу.

Жағдаяттық жоспарлау- осы сәтке (жағдайға ) байланысты.


Жоспарлау кезеңдері:

  • 578тг - Сатып алу
    Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
    Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!