Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
«Жылдам оқуға үйрету»
«Жылдам оқуға үйрету»
3, 4 - сыныпқа арналған
таңдау курсының бағдарламасы
ҚАРАЛДЫ:
Ә/б отырысында
Хаттама № ____
«___»______________2021ж
КЕЛІСЕМІН:
Директордың оқу ісі
жөніндегі орынбасары
«___»_______________2021ж
БЕКІТЕМІН:
жалпы білім беретін мектебі»
коммуналдық мемлекеттік
мекемесінің директоры
Меңдіғалиев Ж.Ж
«___»_____________2021ж
«Шапшаң оқуға үйрету» таңдау
курсының бағдарламасы
Хаттама № 1 28.01.2022 жыл
Пікір жазғандар:
Г.Б.Алипкалиева,
«Өрлеу» БАҰО АҚ филиалы БҚО ПКБАИ мұғалімінің кәсіби дамуын психологиялық-педагогикалық қолдау кафедрасының аға оқытушысы, тренері.
Т.К.Кисекова,
Жәнібек аудандық білім беру бөлімінің әдістемелік кабинеттің бастауыш сыныптар бойынша әдіскері.
Ұсынылып отырған «Жылдам оқуға үйрету» таңдау курсының бағдарламасы «Қазақстан Республикасының жалпы орта білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты» және жалпы орта білім беретін бастауыш сыныпқа арналған оқыту бағдарламасының негізінде бастауыш сынып оқушыларына арнап жасалған.
Ұсынылып отырған бағдарламада: түсінік хат, пікір, пайдаланған әдебиеттер тізімі берілген. Оқу материалының мазмұны маусымдық – тақырыптық принципке құралған. Бастауыш сыныпқа арналған « Жылдам оқуға үйрету»
бағдарламасы талапқа сай «Әдебиеттік оқу» пәніне қосымша білім беруге бағытталған. Оқушының ойын ұштап, қиялына қанат беріп, әдемілікке, әсемдікке ғана тәрбиелеп қоймайды, сонымен бірге шапшаң оқуға, тапқырлыққа, шешендікке баулиды. Сөзді дұрыс, анық айту үшін, тілді жаттықтыруға арналған түрлі тапсырмалар рөл атқарса, баланың өз бетімен ойлануы, мәтінді түсініп оқуы,баланың ой - өрісінің кеңеуі басты мақсат болып көздеген.Сондықтан бұл құрал бастауыш сынып оқушылары мен мұғалімдеріне жұмыс істеу үшін өте тиімді және маңызды.Бастауыш сынып мұғалімдеріне қолдануға ұсынылады.
Түсінік хат
Жалпы білім беретін мектептердің бастауыш сыныбына арналған бағдарламасы. Бағдарлама мемлекеттік білім стандартының негізіне сүйене отырып жасалған.Оқу жоспарында көрсеткендей бастауыш буында «Әдебиеттік оқу » курсын оқытуға бөлінген уақытты ( 4-сыныпта, аптасына 1 сағат, жылына 34 сағат) ескере отырып, дайындалған бағдарлама. Оқу материалдардың мазмұны маусымдық – тақырыптық принципке құралған. «Әдебиеттік оқу» курстарына қосымша білім беруге бағытталған.Бағдарлама бастауыш сыныптарға арналып жасалып отыр.
Оқу-ойлау мен ақыл ой дамуының, қайнар көзі. «Оқуды тоқтатқан адам, ойлауды тоқтатады», - дейді Дени Дидро. Сол себепті де бастауыш сыныпта оқушылардың оқу дағдысын дұрыс қалыптастыру маңызды міндеттің бірі Оқу дағдысын дұрыс қалыптастыру мынадай талаптардан туындайды:
1.Оқу техникасы (дұрыс, тез қабылдау және сөздерді дыбыстау).
2.Мәтін мазмұнын түсіну (негізгі ойды, мазмұнын ажырату).Бұл екеуі бір-бірімен тығыз байланысты. Өйткені оқу техникасы жетілдірмей – түсіну, дұрыс оқу жүзеге аспайды. Дегенмен оқушының оқу жылдамдығын арттыру қиын, ал баланы толыққанды оқырман ету одан да қиынырақ екендігі бәрімізге түсінікті.Сондықтан көп жылдық тәжірибелер мен зерттеулерге сүйенсек.
Мектеп оқушыларының аз пайызы ғана кітаппен жұмыс жасай алатынын көрсетті. Оқығанды түсінбеу, кітаппен жұмыс жасау жолын білмеу, міне, осы себептер оқушының сабаққа ынтасын төмендетеді. Сондықтан осы бағдарламаны іске асыру мақсатында оқушылардың оқу шапшаңдығы артып, сабақта ауызша және жазбаша тілін дамытуды, яғни сөздік қорын байытуды, байланыстыра және грамматикалық тұрғыдан жүйелі сөйлеуге үйретуді, сөйлеу мәдениетін қалыптастыруды көздейді. Ұлттық тәрбие, рухани-мәдени құндылықтар, ана тілі және қазақ халқының салт-дәстүрі негізінде сусындаған жеке тұлғаны қалыптастыруға ықпал етеді. Адамның ішкі рухани жан дүниесі байлығын ашуға, адамгершілікке тәрбиелеуге, тілі мен қиялын дамытуға мүмкіндік береді Оқу процесінде пәннің алатын орны ерекше. Біріншіден балалардың ойын ұштап, қиялына қанат беріп, әдемілікке, әсемдікке ғана тәрбиелеп қоймайды, сонымен бірге тапқырлыққа, шешендікке баулиды. Сөзді дұрыс, анық айту үшін, тілді жатықтырға түрлі жаңылтпаштар рөл атқарса, өз бетімен ойлануға, баланың ой - өрісін кеңейтуге жұмбақтар елеулі септігін тигізеді. Шығармашылық ойын шыңдап, көркемдік қиялын дамытады.
Мазмұны
-
Түсінік хат.
-
«Жылдам оқуға үйрету» бағдарламасының тақырыптық-күнтізбелік жоспары.
3.Таңдау курсында қолданылған тапсырмалар топтамасы
4.Қорытынды.
5.Тапсырмалар жауаптары
6.Қолданылған әдебиеттер.
Бағдарламаның мақсаты – дұрыс, мәнерлеп және шапшаң оқуды меңгерту, оқушыны шығарма авторының көзқарасын түсінуге жетелеу және мәтінді қабылдаушы оқырман ретінде тәрбиелеу, көркем-шығармашылық және танымдық қабілеттерін дамыту, сөз өнеріне деген қызығушылығы мен эстетикалық талғамын қалыптастыру, сөйлеу әрекетінің барлық түрін жетілдіру, ұлттық және жалпыадамзаттық құндылық пен рухани-адамгершілік тәрбие беру
Бағдарламаның міндеттері:
-
Оқу және жазу дағдыларын қалыптастыру арқылы бастауыш сынып оқушыларын байланыстырып сөйлеуге үйрету, балалар әдебиетінің озық үлгідегі шығармаларын жүйелі оқыту, оқырмандық мәдениетке баулу, оқушының әдеби сауатын ашу;
-
Тақырыпқа сәйкес ғылыми-теориялық әдебиеттерді зерделеу;
-
Тиімді әдіс-тәсілдерді педагогикалық процеске бейімдеу;
-
Оқушыларды жүйелі оқыту, оқырмандық мәдениетке баулу, көркемдік-эстетикалық талғамын арттыру;
-
Ізгілікті, елжанды дара тұлға тәрбиелеу.
Бағдарламаның өзектілігі:
Бағдарламаны меңгеру барысында: оқушылардың оқу шапшаңдықтары артып,оқу іс-әрекеті, белсенділіктері,қызығушылықтары артып топпен жұмыс істеуге үйренеді.
Нысанды анықтау -бастауыш сынып оқушылары, мұғалімдері.
Проблема:
Оқушының оқу жылдамдығының төмендігі мұғалім жұмысын тежейді, оқушының оқу үлгеріміне кері әсер етеді, стандарттық талаптарға сай емес, сауатты оқуға және мәнерлі, әдемі оқуға кері әсер еткендіктен туындаған проблема.
Туындаған проблеманы шешуге қолданылатын әдіс- тәсілдер:
Жөн сілтеу: Ұсыныс енгізу арқылы ақпарат беру. Бұл әдіс көмек берушінің нақты білімі болған жағдайда ғана тиімді.Бұл әдісті орынсыз пайдалану баланың өзіндік шешім қабылдауына кері әсерін тигізеді. Кеңес қашанда құндылықтарға емес, белгілі деректерге негізделуі керек.
Оқыту: Көмектің бұл түрі кейде мәлімет беру мен пікір таластыруға сәйкес келеді. Оқушының нені, қалай істеу білуі мен түсінігін қалыптастырады.
Мәлімет беру: Мәлімет беру деген оқушыға өздігінше шешім қабылдауына жағдай жасап, ақпаратты ұсыныссыз,бұрмаламай беру. Сонда ғана ол өзінің іс-әрекетіне жауапкершілікпен қарайтын болады. Мысалы: Қандай кітапты оқуы керек? Ол кітапты қалай оқуға болады?
Қолдау көрсету:Көмектің бұл түрі шешім қабылдаудан бұрын да шешім қабылдағаннан кейін де тиімді. Көмек беруші оқушының қасында болып қабылдаған шешімінің нәтижесін сезінуіне көмектестеседі. КЕҢЕС БЕРУ Оқушының деректерді түсінуіне, оны әрі дамытуына ықпал жасайды. Көмек берушінің жауапкершілігі шешімнің мазмұнын анықтауда емес,шешімді қабылдау үрдісі кезінде өте маңызды .
Шара қолдану: Оқушы өз бетінше әрекет жасай алмаған жағдайда мұғалім тарапынан көмек қажет.
-
түрлі картиналар, суреттер топтамасын пайдаланып, көрсетіп, балалардан 1секунд ішінде жаттап алған нәрселерін сұрау
-
екі бағанға сөздер жазып, балаларға көрсетіп, оқытып қайталап сұрау
-
мағынасы қарама-қарсы сөздерді айтқызып жарыстыру
-
өткен тақырыптарды қайталап сұрап тұру
-
тақырыптың кез келген сұрақ қойып, жауабын тез тауып айтуға жаттықтыру
-
жаңылтпаштар оқыту
-
оқу жылдамдығын салыстырып, жиі жарыстыру, көрсеткіштерін күнделікке жазу
-
таныс тақырыпты оқытып, тез басқа таныс емес тақырыпқа көшу
-
тіркес немесе біріккен сөздерді жазғызып олардың қандай сөздерден құралғанын сұрау
-
берілген әріптерден сөз құрастыру; кім көп сөз, әрі кім тез?
Осындай әр түрлі әдіс – тәсілдерден кейін, баланың оқуға деген құлшынысы артып, оқуға белсене қатысып, өзінің оқуға тез бейімделе бастағанын байқамай қалады.
Баланы шапшаң оқи білуге үйрету, бұл бүкіл білім беру ісінің негізгі фундаменті болып табылады.Өйткені бала әрі қарай осы оқу әдісін меңгеруіне байланысты әр түрлі пәндерді тез оқып, үйреніп, игеріп кетеді.
Болжау: Егер, осы жобаны өз іс-тәжірибемізде дұрыс ұйымдастыра алсақ, онда оқушы бойынан дыбысты, буынды, сөзді, сөйлемді анық, дауыс ырғағын дұрыс сақтап оқуын,оқуға деген сүйіспеншілігін, эстетикалық талғамының артқанын,оқырмандық мәдениетке қызығушылығын көре аламыз.
Күтілетін нәтиже:
-
Әр оқушы мемлекеттік білім стандартын игереді;
-
Оқушылар «әдебиеттік» пәнінің мазмұны арқылы танымдық және комуникативтік іс-әрекетке, өздігінен білім алуға және еңбекке бейімдеу, сондай-ақ ата-дәстүр, әдет-ғұрып, салт-сана, халықтық және ұлттық болмысты жалпы адамзаттың мәдени мұралармен үндестіру арқылы тұлға ретінде қалыптасады;
-
Оқушының ақыл – ойы, интелектуалдық және ерік пен сезімге қатысты сапалары дамиды;
-
шапшаң оқу оқушының әдетіне айналады;
-
оқушы өз жетістіктерін түрлі сайыстар мен пәндік олимпиадаларға қатысып көре алады;
-
әдеби сауаты ашылады;
-
байланыстырып мәдени және әдемі сөйлеуге үйренеді;
-
көркемдік-эстетикалық талғамы артады.
Оқушының дайындығының міндетті деңгейіне қойылатын талаптар:
-
Мәтіндегі негізгі ойдың басталуы, жалғасуы, аяқталуы;
-
Мәтіннің атауы, мәтіннен кейінгі сұрақ-тапсырмаларды таба алуы;
-
Көлемі 150-200 сөзден тұратын мәтін мазмұнын қысқаша әңгімелей алуы;
-
Мәтіннің түрлерін (сипаттау, әңгімелеу, пайымдау) ажырату;
-
Мәтіннің негізгі ойын анықтау;
-
Мазмұндама мен шығарма жазу;
-
Сұрақтарға жауап беру;
-
Ауыз әдебиеті мен жазба әдебиеті үлгілерін ажырату
«Жылдам оқуға үйрету» таңдау курсының тақырыптық – күнтізбелік жоспары (барлығы 34 сағат, аптасына 1 сағат) |
||||
№ |
Сабақтың тақырыбы |
Оқу материалы |
Оқу мақсаты |
Сағат саны |
1 |
Кім жылдам? |
Не тәтті? |
Оқушыларды тез ойлауға жауаптарын тиянақты,жүйелі айтуға, жазуға дағдыландыру |
1 |
2 |
Тапқыр болсаң, тауып көр! |
Жолбарыс пен түлкі |
Оқушылардың ақыл - ой өрісін жан - жақты дамыту, логикалық ойлау дағдыларын жетілдіру. |
1 |
3 |
Зейінді бол! |
Қожанасыр мен би |
Баланың ой-өрісін кеңейтіп,танымдық белсенділігін арттыру |
1 |
4 |
Ара жігін ажырат |
Құмырсқа |
Сөздердің ара жігін ажыратып,мәтінді тез оқуға жаттықтыра отырып, сауаттылыққа дағдыландыру |
1 |
5 |
Жаңылмай ойдан,жылдам бол... |
Қорқақ қоян |
Сөздерді оңынан солға қарай дұрыс оқуға үйретіп, сауатты жазуға қалыптастыру |
1 |
6 |
Айырмашылықты анықта |
Топыраққа су керек |
Оқушылардың зейінділігін, байқағыштық қасиеттерін дамыту |
1 |
7 |
Рифма тауып жаз... |
Тышқанның өсиеті |
Оқушылардың оқу жылдамдығын арттыру |
1 |
8 |
Адасқан әріптер |
Білгеннің пайдасы |
Оқушылардың оқу жылдамдығын арттыра отырып, сөздерді жазуға үйрету |
1 |
9 |
Әртүрлі жұпты белгіле. |
Құсқанаты |
Оқушылардың байқағыштық қасиеттерін дамыта отырып, сөздік қорларын дамыту |
1 |
10 |
Кім жүйрік? |
Құс қайтты |
Оқушылардың логикалық ойлау қабілеттерін шыңдау |
1 |
11 |
Тез ойла! |
Екі дос |
Мәтінді тез оқып, тірек сөздерді теріп жазып алғырлыққа тәрбиелеу |
1 |
12 |
Қай әріпті жоғалттым? |
Өнерпаз патшайым |
Жоғалған әріптерді орнына қойып, мәтінді тез оқуға үйрету |
1 |
13 |
Шашылған әріптер |
Қамқорлық |
Берілген әріптерден тақырыпқа сай сөздер құратып, ребустар шешкізу |
1 |
14 |
Сөздерді толтыр |
Мөлдір бұлақ |
Аяқталмаған сөздерді толықтырып жазып, берілген сөздерден сөйлем құрастыру |
1 |
15 |
Аударылған мәтін |
Алтын шеттеуік |
Аударылған әріптерден берілген мәтінді тез, түсініп оқуға жаттықтыру |
1 |
16 |
Жоғалған сөздер |
Мұңсыз адам |
Мәтін мазмұнына сай жоғалған сөздерді орнына қойып мәтінді тез оқуға дағдыландыру |
1 |
17 |
Кім алғыр? |
Денеңді шынықтыра біл |
Оқушылардың байқампаздық, қырағылық қасиеттерін шыңдау |
1 |
18 |
Өз орныңды тап |
Менің күн тәртібім |
Ауысып берілген әріптерден сөздерді дұрыс құрастыруға үйрету |
1 |
19 |
Сөздер тізбегін жалғастыр |
Ақылды құмырсқалар |
Тақырыпқа байланысты сөздер тауып жазуға жаттықтыру |
1 |
20 |
Жүйрік болсаң, шауып көр |
Зеректік |
Мәтінді тез, түсініп оқуға, шапшаңдыққа баулу |
1 |
21 |
Кім алғыр? |
Полкан деген ит |
Кедергілер арқылы берілген мәтінді сүрінбей тез оқу арқылы алғырлыққа тәрбиелеу |
1 |
22 |
Артығын тап! |
Қыстың әлегі |
Сөздер тізбегінен түсініп оқып, артығын табу |
1 |
23 |
Ойлан, тап! |
Алтай орманы |
Тізбек ішінен тақырыпқа сай сөздерді тез табу үшін тапқырлыққа үйрету |
1 |
24 |
Зейінді бол. |
Жел |
Әңгімені бірнеше қайтара тез оқып,жатқа жазу арқылы зейінін, есте сақтау қабілетін дамыту |
1 |
25 |
Жаңылыспа! |
Ақыл кемдігі |
Сөздерді оңынан солға қарай жаңылмай, дұрыс оқуға үйрету |
1 |
26 |
Ойнайық та, ойлайық! |
Спортшы Бейбіт |
Мәтін мазмұнын түсініп оқып мықтылыққа, шымыр болуға тәрбиелеу |
1 |
27 |
Не артық? |
Тамаққа таласу |
Артық сөзді, артық смайликті табу арқылы балалардың қырағылық, байқағыштық қабілеттерін шыңдау |
1 |
28 |
Қатені тауып түзе |
Аққу |
Оқушыларды байқағыштыққа, шапшаңдыққа баулу |
1 |
29 |
Өлеңді тез оқы |
Табандылық |
Цифрлармен берілген сөздерді мүдірмей оқуға жаттығу |
1 |
30 |
Тез ойла, сөз ойла! |
Бау – бақша өсімдіктері пісті |
Сұрақтарға шапшаң жауап беруге, тез сөз құрастыруға дағдыландыру |
1 |
31 |
Аяқталмаған сөйлем |
Түйе |
Сөйлемдерді ұйқасын тауып аяқтау арқылы сөздік қорларын молайту |
1 |
32 |
Зейініңді жаттықтыр |
Аурудан аяған күштірек |
Оқылған сөздерді есте сақтап, қағаз бетіне қатесіз жазуға жаттығу |
1 |
33 |
Тапқыр болсаң – талас жоқ |
Қоштасу |
Оқуға, жазуға берілген тапсырмаларды тез әрі тиянақты орындауға үйрену |
1 |
34 |
Оқу – өмір үшін қажет |
Білім артық па, байлық артық па? |
Мәтінді тез, түсініп оқу арқылы оқу дағдысын жетілдіру |
1 |
«Жылдам оқуға үйрету» таңдау курсында қолданылған материалдар топтамасы
1- сабақ Мәтінді 3 рет уақытқа оқы
НЕ ТӘТТІ?
Жиренше шешен бір күні жолда келе жатып алдынан кездескен бір баладан:
-Дүниеде бірінен не тәтті балам? - деп сұрайды.
Сонда бала: -Бал тәтті,-деген екен.
-Ал жұмсақта не жұмсақ?
-Мамық жұмсақ.
-Қаттыда не қатты?
-Тас қатты.
Бұл баланың жауабын тыңдап тұрған екінші бала "Осы сұрақтары ызғарлы мен жауап беріп көрейін, рұқсат етіңіз"-деп өтінеді.
-Ал айта ғой, балам, не тәтті?-дейді Жиренше шешен.
-Ананың сүті – деп жауап беріпті бала.
-Не жұмсақ?
-Ананың қолы!
-Ал енді не қатты?-деп сұрағанда.
-Атаның жүрегі,-деген екен.
Шешен екінші баланың жауабына риза болып, батасын беріпті.
1 .______________ 2.
__________________
3.________________
Мәтіндегі тірек сөздерді
жаз:
1.___________________
4.___________________
2.___________________ 5.___________________
3.___________________ 6.___________________
Мәтіндегі тірек сөздерден
сөйлем құрап жаз:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2 -
сабақ 1.Мәтінді
оқы
...олбарыс ...ір ...үлкіні ..стап ...лады. ....үлкі ...ұйрығын ...ұлаңдатып, ...ұмсығын ...оғары ...өтеріп: -...ені ...ей ...лмайсың! ...ен ...сы ...рманға ...ожалық ...туге ...елгенмін,—...ейді. ...олбарыс .үлкіге ..лай ...ір, ...ылай .ір ...арап, ...енбей: — ...үмкін ...мес,— ...ейді. — ....енбесең, ..енімен ...ірге ...рманға ....үр. ....ндағы ....арлық ...ңдардың ....енен ....алай ...орқатынын ....з ...өзіңмен ...өр, — ...ейді ...үлкі. ...олбарыс ...ұған ...еліседі. ...үлкі ...олбарыстың ...лдына ...үсіп, ...аңдана ...үріп ...тырады. ...олбарысты . ...өріп ...ңдар ...ен ...ұстар ...әресі ....шып, ...ым-...ырағай ...ашады, ....ялары ....ен ...ндеріне ...ығылады, ....спанға ....шады. ....л ....у ...үлкі ...асын ...нан ...айын ...өтере ...үсіп: — ...л, ...нді ...өзің ...еткен ...ығар! ...енен ...орықпайтын ...ан ...ар ма ...ірі?— ...еп ...ақтанады. - ...ә, ...ен ...ынында да ...йбарлы ...кенсің, - ...еп ...лданған ...олбарыс ...өніне ...етеді.
2 .«Өсімдік»
тақырыбына сөздер тауып
жаз
А |
Ж |
У |
С |
А |
Н |
К |
Д |
Қ |
Ы |
З |
Ғ |
А |
Л |
Д |
А |
Қ |
Р |
Т |
К |
А |
К |
Т |
У |
С |
Ж |
Р |
М |
Г |
Ү |
Л |
С |
Р |
М |
Р |
Р |
А |
У |
Ш |
А |
Н |
Ж |
. 3. Әріптер мен цифрларды пайдаланып, сөздерді тап.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
-
9218 - _______________
-
1516 - _______________
-
37612 - ______________
-
41273 - _____________
-
91278 - ____________
-
41612 - ____________
3 -
сабақ
Мәтінді оқы
Қ
ожанасыр мен би
«А» әрпі бар сөздерді жаз:
1.______________________ 6. __________________
2.______________________ 7. __________________
3.______________________ 8. ___________________
4.______________________ 9. ___________________
5.______________________ 10.__________________
« Жануарлар»
тақырыбына байланысты сөздер тап:
АВРИТСКТҮЛКІБРГПРПГНШРЛОЖЫЛҚЫОНАТЮЕЛСИЫРАНКҚОЯНСЛГНШГЩПРЖОЛБАРЫСТРНАРЫСТАНЕКНГЕЛІКДГНОМРПБҰҒЫЖЙУМОРПАРПМЫСЫҚБПРЖАТЛПЖТЫШҚАНОГНТҮЙЕОГУКЦЗЕЛПРОҚОЙОАРПТСМАИЕНЕОПТВИБАРЫСЛДЮАРЕПАКІРПІПАРЕНКПАРПИАПКПІЛОПРКНАПРЕШКІДР
4 - САБАҚ
М әтінді
оқы Бірқұмырсқаөзилеуіндетобынанбөлініп,солмаңдағыара,
қоңызсекілдіжәндіктермен
досболыпты.
Жеміздепшыққанқұмырсқажолүстіненбірдәнтауыпалыпты. Жалғызөзіәрі-беріәуреленіп,дәндіорнынанқозғалтаалмапты.Сонансоңкөмексұрауүшінәлгі қанаттыдостарыніздейді.
Біруақыттагүлден-гүлгеқонып,шырынжинапжүргенарағажолығады
– Досым,бірдәнтауыпалыпедім,жалғызөзімкөтереалмағаным.Маған көмектесіпжіберші, – депөтінеді.
– Көрмейтұрсыңба,мендежұмысістепжатырмынғой, – деп,аракөнбей қойыпты.Солайысолайғой,мейлідеп,құмырсқаәріжүріпкетіпті.Олендіқоңыздытауыпалады.
Олмән-жайдыайтып,көмексұрапты.
– Сенүшінөзеңбегімдіешқылаалмаймын, –деп,қоңызызыңдапұшыпкете барады.
Достарынанкүдерүзгенқұмырсқамұңайыпқайтыпкележатады.Жолдаөзініңилеулестеріменұшырасыпқалады. Олармұныңтүрінкөріп:
– Неістепжүрсің? – деп,жөнінсұрайды.
Жалғызқұмырсқаөзініңбасынанкешкенінайтыпбереді:
– Жалғыздықдегенсол, – деп,илеулестеріжұбатадыдақұмырсқаныңдәнін көтерісіп, әріалыпкетеді. Құмырсқаүйірінеқайтақосылады.
«Жаңадостыңқадіріескідосқажетпейді» дегенекенсондабіркәріқұмырсқа.
Жоқ әріптерді жазып шық:
1.Б_л_п_н 6.К_рп_
2.К_ т_ п 7.Б_л_п_н
3.О_ у_ ы 8.Қ_л_м
4.Д _ пт_ р 9.М_ғ_л_м
5.Ж_п_р_қ 10.Б_л_л_р
5 - сабақ Ертегіні оқы:
Қорқақ
қоян
едетрЕ аднамро ыдмырыйақ няоқ рімө ітпірүс. няоҚ йатнекшік ағрадңа ідесеткемөк. ңыдрадңА нақтлағож ныраттаз пыуат пекә ідеребі. ібебеС, няоқ лішсіи, ытсыбыд ысқаж ідезес. қылраБ радңа ыдняоқ ысқаж ідерөк. ріБ інүк няоқ намро едніші ерігүж-ерігүж, ерікес- ерікес пашраш ыдалақ. лО ңінізө ынрақ ыттақ нынағыша ідезес . анылоҚ нысаброд патсұ , ағашқаб іделек. няоҚ ңідзібәс нісіи зет ідезес.інектйӨ няоқ ідзібәс ысқаж ідерөк. лызыҚ ідредзібәС пырыус, йапқыса анысаброд ыдалас. ысО едзек ынашқаб пыраус негрүж набғаб ата ыдняоқ пақйаб ыдалақ. нырықА пілек ,ңынняоқ анысаброд табаққырық ыдалас. набғаБ ата пынырысаж ыдалақ. рықыТ некте ытсыбыд негітсе няоқ пықроқ ідетек. наЖ – анығаж ыдйамарақ.анылоҚ нысаброд пыла , ағнамро йарақ ашақ іделенөж. ысО неннүк патсаб ,ло қақроқ ағняоқ ыдаланйа .
Сол жақтағы торларда орналасқан суретке 3-4 секунд қарап. Қағазбен жауып қойып, есіңе сақтаған сөздерді жаз
-
-
намро
набғаБ
қақроқ
няоқ
-
Мына сөздерден мәтін құрап жаз:
Арман, мама, тіс, Асан, кәмпит, ойын, жаңбыр, аяқ, дала,дәрігер.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6 - сабақ
-
10 айырмашылықты тап
2 .Екі қолмен
боя
2.Әріптерге сөздер жаз.
Қала Есім Жануар
А - _________ А - _________ А - _________
C- __________ C- __________ C- __________
T - __________ T - __________ T - __________
Қ - __________ Қ - __________ Қ - __________
7 - сабақ Мәтінді уақытқа оқы
Тышқанның өсиеті
Тышқан баласына оңашада
үйретіпті: Адам деген мықты жауымыз бар, ағаштан қақпан құрып,
үстіне ғана май байлап қояды, соны жеймін деп барсаң, қақпан ұстап
алады, балам, соған жолай көрме, — деп. Бір күні әлгі баласы ойнап
жүріп, майдың исі шыққан соң, неғылып қойған екен деп, қасына
жоламай, алыстан сығалап қана қараса, шешесінің айтқан қалыбынша
қақпан, үстінде майымен тұр екен. Ойлады: қарашы, адамның
ақылсыздығын, ағаштан қақпан ғана істеп, үстіне май байлап, бізді
қызықсын деп қойғанын. Біз сол қулыққа бола қоямыз ба деп,
олай-бұлай одыраңдап жүгіріп жүрді де
айтты:
— Сөйтсе де, айхай майы құрғырдың исінің жақсысын - ай, жемесем де биттей ғана жақындап иіскеуге болады ғой,—деп, бірте-бірте жақындай-жақындай бара жатқанда, қақпан тарс етіп, тышқанды жаншып тастады.
-
Екі түрлі қолмен түрлі смайликтар сал
Сол қол Оң
қол
3.Сөздерге рифма жаз
Жаз -___________ Торғай - ____________ Ет - __________
Дала - __________ Қар - _____________ Асық - ________
Мектеп-__________ Орман -____________ Дүкен - _______
8 - сабақ Білгеннің пайдасы
Бір қарт ұста күні-түні тынбай іс соғып
отырады екен. Оған көрші, заманындағы бір зор бай, Броун дегеннің
баласы ойнап жүріп қызыққа күнде ұстаға келіп, іс соққанына қарап
тұрады екен. Бір күні ұста мырзаға
айтты:
— Төрем, қарап тұрғанша, тым болмаса, шеге
соғуды үйренсейші, кім біледі, бір күндерде сол өнердің де керегі
болар.
Бала нем кетеді деп, күнде мазаққа шеге соғып
жүріп, бірнеше күнде жақсы соғуға
үйреніпті.
Мұнан соң бірнеше жылдар өткен соң, жұртында
қатты жаугершілік басталып, Броунның мал-жаны таланып бітіп, өзі
қатын, баласымен қашып шығыпты. Сонымен, ішерге-жеуге, киюге де
кем-тар соғып, бір қалада жүрген уақытта, қаланың әкімі бұйрық
шашты: әскерге көп етік керек, жақын жердегі қалалардың сататын
мығы[1] таусылды, мық даярласын, деп. Сонда
манағы мырзаның мазаққа үйренген өнері есіне түсіп, патшалық
етікшілерге хабар салды:
— Егер көп мық-шеге керек болса, мен
пөдіретін аламын, — деп.
Етікшілер істеген мығын керіп ұнатқан соң,
әскердің етігіне мық істеудің міндетін алып, көп мал тауып, ақыр
өміріне дейін кемдік көрмей
өтіпті-міс.
2.Сөздерді дұрыстап оқы:
С ағта, ышқйа, әскуеле, сйылқы,
қзана, ықызл, құмйақ,қропа, рйаса,атлы, срұақ, армал,ғажа,
ежә,ақбңақ,ағша,қақсы,ауықн,қраныдша,алқана,саусықна, отғрай,тлүік,
идбай,құмйақ, ауықт,
башқа
3.Сөздерге антоним тауып жаз.
Ақ - ________ Жаман - _________ Күн - _________
Аспан - ________ Қыз - _________ Қисық-_______
9 - сабақ
1.Әртүрлі жұпты белгіле.
бала кітап зерек балта тиін
бала кітап зерек балта тиын
тәтті өкше бұлт достық кеме
тәтті өлше бұлт достық кеше
бақыт арман тесік белбеу қатық
уақыт орман бесік белдеу қасық
2.Екі қолмен боя
Сол қол Оң қол
_______________________ ___________________________
3.Сөз жаса, оқы Бір әріп қой, сөз жаса
10 - сабақ
1.Фигуралардың санын жаз
---
-
---
---
-
---
---
2.Мына сөздерден мәтін құрап жаз:
Дала,жапырақ,сары, гүл, ойын,Айман,жаңбыр, көңілді, топырақ,баптады
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11 - сабақ Мәтінді 3 рет уақытқа оқы
Бір күні екі дос орманда
келе жатады. Кенеттен алдарынан бір аю шыға келеді. Сол кезде
біреуі қаша жөнеледі, екіншісі талға өрмелеп жасырынып қалады.
Қашқан жігіт ортада қалып
кетеді.
Алайда, не істерін білмей тұрғанда, ойына «Өлген адам сияқты жерге етбетіммен жата қалсам, бәлкім құтылып кетермін» деп жерге жата қалады.
Аю келіп оны иіскелей бастағанда демін жұтып,
дем алмай жатады. Аю кеткен соң талға өрмелеп кеткен досы төмен
түсіп, досының қасына келіп, күліп: «Айтшы ал, аю сенің құлағыңа не
деп сыбырлады?» дейді.
Сонда досы: «Досына қауіп-қатер төніп тұрғанда қашып кеткен адамдардан сақтану керектігімді, айтты» дейді.
1.______________ 2. __________________ 3.________________
М әтіндегі тірек
сөздерді жаз:
1.___________________
4.___________________
2.___________________ 5.___________________
3.___________________ 6.___________________
Мәтіндегі тірек сөздермен
сөйлем құрап жаз:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12 - сабақ 1.Мәтінді оқы:
Е рт...,
ерт..., ертед..., бі.. ха... болыпт.... О... өзін... жа...
іздепт.... Сөйті..., о... әрбі... қалан... арала... шығыпт....
Біра..., о... өзін... лайықт... қы... таб...алмапт...
Оны...арманындағ... қы...өт... ақылд..., өнерл... болға....
Сөйті... о... бі... ауылғ...жетед.... Шаршаған...сонш...кеті...
бар... жаты..., о... бі... үйд...көред.... Сосы... о... со...
үйг... кірі.., үйді...үлкендеріме... амандасад.... Біра..., о...
бұ... үйде... ешқанда...қызд... көрмейд.... Со... кезд... қари...
өзіні... қызы... шақырад.... Оны.... қыз... өзіні... салға....
суреттері..., пісірге.... бәлішттері... әкелед.... Сонда... ха...
ойлайд...: «Мені....арманымдағ....қы... ос...»,- де....
Ол...қарияда... өзіні... қызы... алуд... сұрапт....
Екеуід...баталары... алыпт.... Сөйті..., осыла.... ола... бақытт...
ғұмы... кешіпт.... Мін..., мені.... ертегімд... ө... мұратын...
жетт....
2 .Жаңылтпашты
екі-үш рет оқып, жатқа
жаз.
Шежіреші кісі шежіре
айтты,
Ішіндегі шежіресін
шешіле айтты.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Шаңқ-шаңқ етіп шағала,
Шабақ ілер жағада.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
13 - сабақ
« Мектеп»
тақырыбына сөздер тауып
жаз
А |
Л |
Г |
Н |
Р |
Е |
К |
Д |
Ә |
П |
Т |
Е |
Р |
А |
А |
Қ |
У |
Р |
Т |
О |
Л |
М |
Ұ |
Ғ |
А |
Л |
І |
М |
Т |
Қ |
А |
Л |
А |
М |
Р |
О |
Қ |
У |
Л |
Ы |
Қ |
Ж |
2.Ребусты шеш. Бұл ребуста мақал – мәтел жасырынған
14 - сабақ
Мына сөздерді аяқта.....
Жай_________, қо__________, тас________, шах_________, бал________, үй_______,қар_______,тал_________, сау________, қар________, тіл________,жап______, тыр________,оқу________, ала________, түл__________, қас________, оқу__________.
2.Сөздерді біріктіріп, сөйлем құрастыр:
оранып жасыл
шығып
Күн гүлдер әдемі
кілемге
жайқалуда дала
2. Артық сөзді тап. Бір әріптен айырмашылығы бар сөздерді тез оқиды және жазады.
Мысалы: Таяқ таяқ таяқ таяз
Балық халық балық балық
Сазан сазан қазан сазан
15 – сабақ Мәтінді оқы:
Алтын
шеттеуік
«М» әрпі бар сөздерді жаз:
1.______________________ 5. __________________
2.______________________ 6. __________________
3.______________________ 7. ___________________
4.______________________ 8. ___________________
1 6 –
сабақ
Мәтінді 3 рет уақытқа оқы:
Бір патшаның ханымы ауру болып, жұрттан неше-неше дәрігер жидырып, ем еткізсе де ешбір дауасы табылмады. Патша мұнан соң бақсы-балгерлерді жидырып жарлық айтты:
— Балдарыңызды ашып, осы ханымға не ... болатынын табыңыздар, егер таппасаңыздар бәріңізді де асып өлтіремін, — деп.
Бақсы-балгерлер қорқып, сасып тұрғанда, ішінде біреуі айтты: «Мен бұл аурудың .... таптым». Сол сөзбен мұны ханға алып келісті. Бұл балгер ханға айтты:
— Дүниеде мұңсыз кісі тауып, соның көйлегімен қақтырсаңыз, бұл ауруға сол ем екен.
Патша жер жүзіне жасауылдарын таратып, қанша іздесе де ......... адам табылмады. Біреу бай, не бақты болса баласы жоқ, екеуі де болса не қатыны, не баласының мейірімі жоқ, болмаса біреулерден көрген кемшілігі бар, болмаса не өзі, не қатын-балалары сырқау, ең болмаса сол айтылғанның бәрін құдай берген болса, қанағат жоқ болғаннан уайымы көп — тағы ілгерірек болмадым деп.
Күдер үзіп, ........ адам жоқ екен деп қойған кезде, бір күні патшаның баласы келе жатса, бір кедей адам даладағы бұзылған тамның түбіне келіп айтады: «Бүгін жұмысымды бітірдім, қарнымды тойдырдым, енді не уайымым бар, кел жатып ұйықтайын» — деп, тамның қасындағы жиынды сабан үстіне жығылды да жатты. Сәлден соң қорылдап ұйықтап та қалды.
Патшазада мұны көріп, ........ кісі таптым деп патшаға хабар берді. Патша қуанып, жасауылдарын жіберді, ол мұңсызды алып келіңіз деп. Алып келген соң, бұл ...... алтын-күміс беріп, енді көйлегіңді бер деп қараса, мұңсыздың үстінде көйлегі де жоқ екен.
________________ 2. __________________ 3.__________________
Оқушылардың оқу шапшаңдығын белгілеуге арналған «Жұлдызды баспалдақ»
1 7 - сабақ
1.40 төртбұрыш тап
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.Ойын « НЕНІ КӨРЕ АЛАМЫН »
> -БАЛАНЫҢ АЛДЫНА 1,5-2 М ҚАШЫҚТЫҚТА ДӨҢГЕЛЕК СЫЗЫЛҒАН БІР ПАРАҚ ІЛІНЕДІ. БАЛА ДӨҢГЕЛЕКТЕН КӨЗІН АЛМАЙ ОҢ ЖӘНЕ СОЛ ЖАҒЫНДАҒЫ ЗАТ ТАРДЫ АНЫҚТАЙДЫ.
18 - сабақ
-
Өзгелерге ұқсамайтын суретті тап
-
Сөздерді дұрыстап оқы
сқабАқа, екә, трәпед, мыжртқаұ, втатуосб,қлұқа,емке,бтары, іклүк,елкеш,асапн,рекүк, рсуте, ырбшұ, ағқра, аткіп,ышрша, шіркү, алаб, обрмыад, уқот, әутікл,аншпа, клөйек, епеск, ықылж, бтөне.
3. Жоқ әріптерді жаз
1. Г_ух_р 6. С_п_рғ_ш
2. _сх_н_ 7. Қ_з_қст_н
3. С_й_нш_ 8. Қ_ан_ш
4.Ж_лқ_ 9.Қ_л_н
5.Ү_б_р_ш 10.А_д_н
19 – сабақ Тез есепте:
2. «Денсаулық» тақырыбына сөздер тауып,жаз
1.______________________ 7. __________________
2.______________________ 8. __________________
3.______________________ 9. ___________________
4.______________________ 10. ___________________
5.______________________ 11. ___________________
6.______________________ 12. ___________________
-
Сөздер тізбегін жалғастыр:
Ауыл Шеңбер Қыз Бал Кәмпит
Аудан Үшбұрыш Бикеш Қант Торт
__________ __________ ___________ _________ ________
20 – сабақ
Мәтінді 3 рет уақытқа оқы
Англия жұртында Броун деген білімді ұста судың үстіне бір қолайлы көпір салуға жүріп, қалайша салсам қолайлы, нық болар екен деп ойға қалып келе жатса, жолдың үстіне кесе тартқан өрмекшінің өрмегіне көзі түсті. Мұны көріп Броун тоқтай қалып ойланды: «Бұл өрмекші мынау жол арқылы көпір салыпты, астында тіреуі жоқ, осындай көпір қолайлы болар еді» -деп. Сонымен, келді де, су үстіне екі ұзын шынжыр тартып, ортасына тақтай салып, екі жақ басын құрғақ жерден биік, нық бағаналарға бекітіп, көпір істеді. Шынжырдан көпір салу содан қалған үлгі екен.
-
_______________ 2. __________________ 3._____________________
2 .Мәтіндегі
тірек сөздерді жаз:
1.___________________
4.___________________
2.___________________ 5.___________________
3.___________________ 6.___________________
3. Мәтіндегі тірек
сөздерден сөйлемдер құрастыр жаз:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
21 - сабақ. Қарамен жазылған әріптерді оқы
Биібз оақбып жаүроген шабғтымсызда, ұстеазоымыаздыең қоераосыкнда білр Паолокаен дейгцен зпор иот блар еюді. Трердезеюден қкаржап тұэрғабныимырздоа, әлогі Пролкоандға бінр кіршкеонтнай қашнжден илт кгелдіп, өргшекленріп үербіп, аяоғыгн тбісдтеп, үсжтішне сешкірідп титісе барстабды. Сонжда мерн тұрлып айоттбым:
— Троқбта, қанждендім, ойшнақжтағаэныңоды қожймжасаң, Пдолэкан салзайыднды бекрелр, — дшежп. Бпірлаз қбардап тұшрснақ та, кідшкегнтай қаондегннйің ойнкақотағаенышна, тісгтеұгендіне Пролкшан ашйулйанып қозжғалнмады.. Түкрегкелсрем, аршт жакғымнда ұсотазйым керлігп, мекноің әлжгеі сөузімеді есутіеп тгұр екшен, магғазн қадрагп ашйтйты:
— Көшрдіоң бе, анагу Пеолкраннкың сешнедн көрі кгөңіхлі жұмгсағынрақ. Сепн өзіоңнен кілші балгалашрмен ойднасгаң, ақыэрыгнда біроеулін жынлатоасың, недмешсе ренгжітжесің. Поблкакн иот те боглса, өзіднэен кізші әлсгіздерді ренэжітудқі ұяштсзынып, қанзденоге тиэмезй тзұр, — деоді.
-
10 айырмашылықты тап
22 - сабақ
1.Есептерді шығар.
5 + 3 - 4 + 2 + 5 + 3 - 6 – 1 + 4 + 7 = _______
7 – 4 + 2 – 2 + 0 + 5 + 6 – 4 + 5 – 7 = ________
3 + 7 + 2 - 2 + 8 + 6 - 5 + 3 - 4 - 2 = _______
7 - 2 + 5 + 7 + 8 + 3 – 8 + 5 - 3 + 5 = ________
-
Артық сөздерді сызып таста
Кітап Нан Жүзім Биші
Кино Бауырсақ Қияр Әнші
Жарнама Тоқаш Құрма Ұрлықшы
Теледидар Кәмпит Өрік Жазушы
-
Бет – әлпетін сал
23 - сабақ Мәтінді 3 рет уақытқа оқы
Алтай орманы
Алтай жерінің асты қандай қазыналы болса, үсті де сондай бай ғой. Мұның сыңсыған орманының өзі бір байлық емес пе жатқан! Оны нағыз тайганың өзімен ғана теңестіруге болады. Алтай орманын аралап көргендеріңіз бар ма сіздердің? О, ғажап қой оның іші! Балуан пішінді самырсын қарағайын көріп пе едіңіздер? Жел қозғалғанда, оның жасыл ине жапырақтарының ғажайып күйге ұшырайтын сыбдыр-сыбдырын естіп пе еді құлақтарыңыз? Самырсын қарағайын көрмесеңіздер, оның үнін естімесеңіздер, онда Алтай орманын аралаңыздар. Көкке тіреу болған күміс діңгекті көріп пе едіңіздер? Көрмесіңіздер, Алтайдың күміс қабақ қарағайына қараңыздар сүйсініп.
Ең алдымен орман ішінің ауасын айтсаңызшы! Оған жақындай бергенде-ақ, шөптің, шайырдың, жапырақтың, топырақтың, ағаштың, гүлдің, бір сөзбен айтқанда, бүкіл табиғаттың хош иісі мұрныңды жарады. Неше түрлі нәрлі жемістің қосындысынан жасалған керемет сусын іспеттес ауаны кеуде кере, қайта-қайта жұтумен боласыз.
1._______________ 2._________________ 3._________________
2. Суретті боя
сол қол оң
қол
4 .«Табиғат»
тақырыбына байланысты сөздер
тап:
БЮОРМАНЖЗШГНЕНГАҒАШЖРЛГОТРНЕТЖАҢБЫРЛОШГЛШДЩЖАЛПРБҰРШАҚЛШДОЛШГҮЛНРНГОГРНДАЛАГНРГГНАУАОРГНРЖЕРЬТОРГНТРОГШСУРПТРОНРПӨЗЕНОЛШГШОКӨЛРТРНПЩДЬТТЕҢІЗЛШЛОГРГНӨСІМДІКЛШОШГШНРГТЕРЕКШГЩШЛО
2 4 – сабақ
2. Мына қызықты әңгімені екі – үш рет оқып, жатқа жаз.
Әпенді мен Алдаркөсе
Ыстықкөл жағалауын айналып жүр екен. Алдаркөсе
Әпендіден:
—
Қожеке, мына көлдің суы неше шелек шығар екен? — деп
сұрапты.
Әпенді
ойланбастан:
— Осы
көлдей шелек тапсаң, бір-ақ шелек шығады, — деген
екен.
3 .Тізбекті
жалғастыр, мысалы:
шанышқы,ыдыс,сен...
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
25 – сабақ Мәтінді оқы:
Ақыл кемдігі
ріБ інүк налрімеТ немрысанажоҚ піселемігңә пырыто, ңінңекежоҚ ңынынапаш ріб йатнекшік қытрыж ніреж пақйаб, нағос нығасуас пығыт арыдланйа ідеребі. қытрыЖ яағлұ ідесүт. емігңӘ немісілеж налрімеТ :
- екежоҚ , ысо мада ңынысалаб ылықа інегімек йақ аттықау іденіліб? – пед ыдйарұс.
- мікләБ, аднынаж нағрыто ңынмада нынапаш немығасуас нексет аднамаз аслоб керек, - негед неке ажоҚ .
2. Сол жақтағы торларда орналасқан суреттерге 3 -4 секунд қарап, қағазбен жауып қойып, есіңе сақтаған суреттерді сал.
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Есте сақтау қабілетінді сына!
26 - сабақ Мәтінді 3 рет уақытқа оқы
Бейбіт- сыныптағы балалардың
ең кішісі әрі нәзігі,. Мұнысы, әсіресе, дене шынықтыру сбағында
аңғаратын. Сапқа тұрғанда оқушылардың ең соңында қалатын. Онысына
өзі де намыстанытын.
Тез өсіп, үлкен болу-оның арманы еді. Ағалары
ауланың бұрышына турник орнатып берді. Бейбіт күн сайын турникке
тартылып, ақырында ұршықтай айналатын болды. Дене шынықтыру,
спортпен айналысу Бейбіттің бұлжымас әдетіне айналды.Үшінші сыныпқа
келгенде бойы өсіп, қайраттана
түсті
-
______________ 2. _____________ 3. _________________
-
Бірдей қылып сал
27 - сабақ
-
Артық сөздерді сызып таста
Қауын, бүлдірген.шие, шабдалы, қарақат, апельсин, ананас,
пияз, апельсин,өрік,қияр, киви,жүзім, құлпынай, сәбіз, қарақат
2.Бірдей қылып сал
3.Артық смайликті тап
28 - сабақ
-
Не дұрыс емес екенін тап
2.Сөздерге рифма тауып жаз
Береке - ________ Қабақ - _________
Шеге - _________ Құлақ - ________
Қыз - _________ Қисық-________
Мысық- _________ Тарақ -_________
Өрік -_________ Қармақ-__________
3. «Әріптер пирамидасы».
(сөз «т» дыбысынан аяқталады, келесі сөз «т» дыбысынан басталады)
|
|
|
|
|
т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
т |
|
|
|
|
|
29 – сабақ
5.«Оңынан оқы, солынан оқы сол сөз».
Қ |
|
|
|
Қ |
Қ |
|
|
|
Қ |
Қ |
|
|
|
Қ |
Қ |
|
|
|
Қ |
Қ |
|
|
|
Қ |
Қ |
|
|
|
Қ |
Қ |
|
|
|
Қ |
Қ |
|
|
|
Қ |
Өлеңді тез оқы.
1бір
-
Же1 екен 1қазан
-
Кел, жемді же 1қазан.
-
1ақ сәтте қойды жеп,
-
Кү1 етті:
-
«Тойдым», деп.
-
Естіп 1 кез дү1ді,
-
Жағадағы тү1ді,
-
Паналады жүгірді.
-
2екі
-
Баласына ж2ріп,
-
Ұрсып жатыр к2лік.
-
2леніп, с2ріп,
-
Алып қапсың «2лік».
-
2ншіде «2ңді»
-
Көрсетпе! деп ж2ді.
3 0 -
сабақ
1. Сөздердің алғашқы әріптерінен жаңа сөз құра.
-
Сөз, әлек, бота, ілгек, заң ... _____________________________________
-
Бала, ұзын, рет, ыс, шар - __________________________________________
-
Күн, өзен, лебіз, із, кең ____________________________________________
-
Жиен, ұл, мақта, бие, арық, құлын __________________________________
2.Қызықты викторина сұрақтар
-
Жұмулы көзбен не көреді? (түс)
-
Шәйді қай қолмен араластырған дұрыс? (қасық ұстаған қолмен)
-
Ұзарған сайын қысқаратын не?(өмір)
-
Жеген сайын жылататын не нәрсе? (пияз)
-
Әлемдегі ең үлкен алма қайда өседі? (алма ағашында)
-
Қай ыдыстан тамақ ішуге болмайды? (бос ыдыстан)
-
Адамдар бас киімін кімнің алдында шешеді? (шаштараз алдында)
-
Өзіңді қайдан көре аласың? (айна)
-
Шөл басатын ыстық сусын не? (шай)
-
Қыста болатын ызғарлы суықты не дейді? (боран)
-
Аяздың әсерінен қатқан су (мұз)
-
Балалардың оқитын орны қалай аталады? (сынып)
-
Сөйлем соңына не қояды? (нүкте)
-
Арқасында тауы бар жануарды ата. (түйе)
-
Қыздың шашын өргенде не пайда болады? (бұрым)
-
Бағдаршамның қандай көзі жанғанда көшеден өтесің? (қызыл)
-
Есектің неше мүйізі бар? (мүйізі жоқ)
-
Қазақтың атақты үш биі. (Әйтеке, Төле, Қазыбек)
-
Күй тартатын музыкалық аспап қалай аталады? (домбыра)
-
Қазақ ертегілеріндегі бәрін алдап кететін кейіпкер? (Алдаркөсе)
-
Адамды тамақтандырады, бірақ өзі ештеңе жемейді? (қасық)
31 – сабақ 1. Ұйқасын тап
-
Бата алмас түлкі,
Үсті тікен ...
(кірпі)
-
Құйрығы он қарыс
Бұл айбатты ...
(жолбарыс)
-
Өзінше ноян
Қорқақ ...
(қоян)
-
Жағасында бұлақ
Жайылып жүр...
(лақ)
-
Тауда жүрген тарғыл аң,
Ол қайратты ...
(қабылан)
-
Алмастан тыным
Шабады ...
(құлын)
-
Тастан тасқа секіріп,
Жем тереді ...
(кекілік)
-
Бәрі бірдей жұмысқа
Шығады ...
(құмырсқа)
-
Айбат шегер алыстан,
Аң патшасы ...
(арыстан)
-
Ш
ульте кестесі
3 2 –
сабақ
2 .Есте сақтау. «20 сөзді есіңде сақта» әдістемесі. Нұсқау: Қазір сіздерге 1 минутта 20 сөз оқылады. Сол сөздерді естеріңізге сақтап қалып ,параққа түсірулеріңіз керек. Сөздер бір рет оқылады.
1.Сүлгі 2. Қоян 3. Шам 4. Алма 5.Жүзім 6. Су 7. Тесік 8.Шемішке 9. Дәрі 10. Көңіл-күй 11. Бантик 12. Парта 13.Ұя 14.Жылан 15.Қияр 16. Күн17. Түбір 18. Сағат 19. Жер 20. Шелек
3.Шашылып қалған әріптерді орнына қойып жаз.
|
|
|
|
|
|
р |
т |
ғ |
о |
й |
а |
|
|
|
|
а |
н |
қ |
т |
|
|
|
|
а |
м |
а |
с |
|
|
|
|
|
п |
к |
ө |
р |
і |
|
|
|
п |
о |
д |
33 - сабақ
1.Сатылы сөзжұмбақты шеш.
Заттың атын білдіретін сөздерді жаз.
Ұ |
|
|
|
|
|
|
Қ |
|
|
|
|
|
|
Ы |
|
|
|
|
|
|
П |
|
|
|
|
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
Ы |
|
|
|
|
|
|
2.Дауысты дыбысты ауыстырып, жаңа сөз жаса
Сұр ... ___________ тап ... _____________
шөп ... _________ сән ... _____________
жөн ... __________ тоң ... _____________
құр ... __________ бол ... _____________
мал ... ___________ қол ... _____________
3.Цифры бар санамақты оқы.
-
Тү1=
-
Ке2л=
-
К3ік=
-
4бақ=
-
Дер5=
-
Б6р=
-
7к=
-
8көз=
-
9құмалақ=
-
C10а=
34 – сабақ Мәтінді 3 –рет уақытқа оқы:
Білім артық па, байлық артық па?
VII ғасырда өмір сүрген Әлінің ел ішінде «ілімнің қақпасы» аталып кеткендігінің рас-өтірігін сынау мақсатында жерлестері оған он адамды кезекпен жібермекші болған. Олардың бәрі Әліге: “Білім артық па,байлық артық па?», – деп бір ғана сұрақ қоятын болып келіскен. Егер осы сұраққа он түрлі жауап берсе ғана оны шын мойындамақ болыпты. Сонда Әлі әр адам қойған бір сұраққа былай деп жауап берген екен:
1. Білім артық, өйткені, ол – пайғамбарлардан қалған мирас, байлық – бақылдардан қалған мұра.
2. Білім артық, білімдінің жанында адал достар көп болады, ал бай адамның қасында амал достар көп болады.
3. Білім артық, ол досыңды көбейтеді, байлық дұшпаныңды арттырады.
4. Білім артық, оны қанша жұмсағанмен азаймайды. Байлықты жұмсай берсең, бір күні түгесіледі.
5. Білім артық, оны ұры-қарыдан сақтаудың керегі жоқ, ал жиған дүниеңді сырт көздерден қорғаштаумен өтесің.
6. Білімің көп болса, ел саған қызығады, байлығың көп болса, ел сені қызғанады, білімнің артық болатыны сол.
7. Білім артық, білімің көп болғанмен, есеп-қисап жүргізбейсің, байлығыңа ұдайы есеп жүргізіп тұруың керек.
8. Білім қанша көп болса да іріп-шіріп кетпейді, дүние-мал болса бүлінеді, сондықтан да білім артық.
9. Білім артық, ол кісілігің мен кішілігіңді арттырады. Байлық болса сараңдық пен қомағайлығыңды арттырады.
10. Шынайы білімді адам орнымен сөйлейді, ізеттілігі де артады. Байлығы мол адам оған мастанып мақтанады, астамшылық көрсетеді, сондықтан білім артық деген екен.
1._______________ 2. __________________ 3._____________________
2.Мағыналы сөз шығатындай дауысты дыбыс қой. К...л қ...р т...л п...л ш...ш ж...л ...л ...л
ҚОРЫТЫНДЫ
Бүгінгі оқушы - ертеңгі азамат - қоғам иесі. Балғындарға ең алғаш жол көрсетуші, бағыт беруші - бастауыш мектеп мұғалімдері. Өйткені білім мен тәрбие негізі, баланың жеке басын қалыптастыру негізі - бастауышта қаланады. Оқушының бойында қалыптасуға тиісті дағды мен шеберлік мемлекеттік стандарт талабына сәйкес болу үшін мұғалім оқу-білім үрдісінде қиындықтарды жоюға бағытталған жүйелі жұмыс жүргізу арқылы білім сапасын арттыруға болатынына көз жеткіздік.
Тапсырмалар жауаптары
1-сабақ
Шешен, тәтті, бал, жұмсақ, мамық, тас, сұрақ, сүт, қол, жүрек.
2 –сабақ
Жолбарыс бір түлкіні ұстап алады. Түлкі құйрығын бұлаңдатып, тұмсығын жоғары көтеріп: - мені жей алмайсың! Мен осы орманға қожалық етуге келгенмін,—дейді. Жолбарыс түлкіге олай бір, былай бір қ.арап, сенбей: — мүмкін емес,— дейді. — Сенбесең, менімен бірге орманға жүр. ондағы барлық аңдардың сенен қалай қорқатынын өз к өзіңмен көр, — д.ейді түлкі. Жолбарыс бұған келіседі. Түлкі жолбарыстың алдына түсіп, паңдана жүріп отырады. Жолбарысты көріп аңдар мен құстар зәресі қашып, тым-тырағай қашады, ұялары мен індеріне тығылады, аспанға ұшады. Ал қу түлкі ...басын онан сайын көтере түсіп: — Ал, енді көзің жеткен шығар! .Менен қорықпайтын жан бар ма тірі?— деп мақтанады. - Иә, сен шынында да айбарлы екенсің, - деп алданған жолбарыс жөніне кетеді
2. Жусан,қызғалдақ,кактус, гүл, ,раушан,
3.Дуал, анар,қырау,тауық,дауыл,тарау.
3-сабақ
3. «Жануарлар» тақырыбына байланысты сөздер тап:
ит, түлкі, жылқы,сиыр, қоян, жолбарыс, арыстан, мысық,тышқан,түйе,қой,барыс,кірпі
4 - сабақ
1.Бір құмырсқа өз илеуінде тобынан бөлініп,сол маңдағы ара, қоңыз секілді жәндіктермен дос болыпты.
Жем іздеп шыққан құмырсқа жол үстінен бір дән тауып алыпты. Жалғыз өзі әрі-бері әуреленіп, дәнді орнынан қозғалта алмапты.Сонан соң көмек сұрау үшін әлгі қанатты достарын іздейді.
Бір уақытта гүлден-гүлге қонып, шырын жинап жүрген араға жолығады
– Досым, бір дән тауып алып едім,жалғыз өзім көтере алмағаным. Маған көмектесіп жіберші, – деп өтінеді.
– Көрмей тұрсыңба, менде жұмыс істеп жатырмын ғой, – деп,ара көнбей қойыпты.Солайы солай ғой, мейлі деп,құмырсқа әрі жүріп кетіпті.Оленді қоңызды тауып алады.
Ол мән-жайды айтып,көмексұрапты.
– Сен үшін өз еңбегімді еш қыла алмаймын, –деп,қоңыз ызыңдап ұшып кете барады.
Достарынан күдер үзген құмырсқа мұңайып қайтып келе жатады. Жолда өзінің илеулестерімен ұшырасып қалады. Олар мұның түрін көріп:
– Не істе пжүрсің? – деп, жөнін сұрайды.
Жалғыз құмырсқа өзінің басынан кешкенін айтып береді:
– Жалғыздық деген сол, – деп, илеулестері жұбатады да құмырсқаның дәнін көтерісіп, әрі алып кетеді. Құмырсқа үйіріне қайта қосылады.
«Жаңа достың қадірі ескі досқа жетпейді» деген екен сонда бір кәрі құмырсқа.
2.Жоқ әріптерді жазып шық:
1.Балапан 6.Кірпі
2.Кітап 7.Балапан
3.Оқушы 8.Қалам
4.Д әптер 9.Мұғалім
5.Жапырақ 10.Балалар
4 – сабақ
Сол жақтағы торларда орналасқан суретке 3-4 секунд қарап. Қағазбен жауып қойып, есіңе сақтаған сөздерді дұрыс жаз
намро |
набғаБ |
орман |
бағбан |
қақроқ |
няоқ |
қорқақ |
қоян |
6-сабақ
2.Әріптерге сөздер жаз.
Қала Есім Жануар
А - лматы А – йдана А -рыстан
C- __________ C- __________ C- __________
T - __________ T - __________ T - __________
Қ - __________ Қ - __________ Қ - __________
7-сабақ
Сөздерге рифма жаз
Жаз -_қаз Қала – дала Ет - бет
Дала - __________ Қар - _____________ Асық - ________
Мектеп-__________ Орман -____________ Дүкен - _______
8-сабақ
2.Сөздерді дұрыстап оқы:
Сағат,қайшы, сәукеле, сыйлық, қазан,қызыл,құймақ,қорап, сарай,алты,сұрақ,марал, жаға, әжеқаңбақ, ғаш,қасық,қауын, қарындаш, алақан сауысқан,торғай,түлкі,бидай,құймақ, тауық, бақша
3.Сөздерге антоним тауып жаз. Ақ – қара Жаман - жақсы Күн – түн Аспан - ________ Қыз - _________ Қисық-_______
9-сабақ
1.Әртүрлі жұпты белгіле.
б ала кітап зерек балта
тиін
бала кітап зерек балта тиын
тәтті өкше бұлт достық
кеме
тәтті өлше бұлт достық кеше
б
ақыт арман тесік белбеу
қатық
уақыт орман бесік белдеу қасық
10-сабақ
3.Айна,айла,айран,айқын,айбын
Сай,тай,лай,май,жай
11-сабақ
1.
-5 - 6 -
6
12- сабақ
Ерте, ерте, ертедеде, бір хан болыпы. Ол өзіне жар іздепті. Сөйтіп, оп әрбір қаланы аралап шығыпты. Бірақ, ол өзіне лайықты қыз таба алмапты . Оның арманындағы қыз өте ақылды, өнерлі болған. Сөйтіп ол бір ауылға жетеді. Шаршағаны сонша кетіп бара жатып, ол бір үйді көреді. Сосын ол сол үйге кіріп, үйдің үлкендерімен амандасады. Бірақ, ол бұл үйден ешқандай қызды көрмейді. Сол кезде қария өзінің қызын шақырады. Оның қызы өзінің салған суреттерін, пісірген бәлішттерін әкеледі. Сонда хан ойлайды: «Менің арманымдағы қыз осы»,- деп. Ол қарияда өзінің қызын алуды сұрапты. Екеуіде баталарын алыпты. Сөйтіп , осылай олар бақытты ғұмыр кешіпті. Міне, менің ертегімде өз мұратына жетті.
13- сабақ
1.«Мектеп» тақырыбына сөздер тауып жаз
Дәптер,мұғалім,қалам,оқулы
2.Ребусты шеш.
Бала – тілі бал.
Ақыл жаста емес баста
14- сабақ
Мейрам, жеміс қоймады, маған, әдемілікке, мыналарды, алмаймын, аламын, алмайтын, мазақтап, емес, күміспен .
18- сабақ
1.Асқабақ, әке, дәптер, жұмыртқа, автобус, құлақ, кеме, батыр, күлкі,шелек, аспан, күрек, сурет,бұрыш, қарға, кітап, шырша, күріш, бала, домбыра, тоқу,тәулік,шапан, көйлек, кеспе,жылқы,бөтен.
2.Гаухар,асхана,сүйінші,жылқы,үшбұрыш,сыпырғыш,Қазақстан,қуаныш, құлын, аудан
18- сабақ
1.165
2.Спорт, жүгіру, секіру, шынығу, жаттығу, доп, секіргіш 3. Ауыл Шеңбер Қыз Бал Кәмпит Аудан Үшбұрыш Бикеш Қант Торт Қала Шаршы Ару Шақпақ Секер
22-сабақ
1.18, 9,16,17
2.Кітап,кәмпит,ұрлықшы,қияр
23-сабақ Орман, ағаш,жаңбыр,бұршақ, дала, ауа,өзен,көл,теңіз,өсімдік.
24 - сабақ Ағаш, жаңбыр, бұршақ, дала, ауа, жер, өзен, көл, теңіз, өсімдік, терек.
28 – сабақ
Үлгі: береке –мереке, шеге – неге, қыз –сыз.
29 –сабақ
Үлгі: қазақ,қалақ,қабақ,қытық
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
1. Қазақстан Республикасының 2015 жылға дейінгі білім беруді дамыту тұжырымдамасы\\ Қазақстан мектебі, №2, 2004, 8-б.
2. Қазақстан Республикасының 12- жылдық жалпы орта білім беру тұжырымдамасы. «Айқын газеті» 26 тамыз 2013 ж.
3. Ш.Сәтиева Оқушылардың оқу техникасын дамыту /Ұлағат 2003, №14, 25-32б.
4. О.Берденова Бастауыш мектеп оқушыларының оқу дағдыларын қалыптастыру жолдары /Бастауыш мектеп 2008 №12 19-20б.
5. Б.Карменбаева Жылдам оқуға үйрету мүмкіндіктері /Бастауыш мектеп 2007,№3, 16-17б.
6. Ш.М.Шүйіншина 1-сыныптың оқу жетістіктерін бағалау /Бастауыш сыныпта оқыту 2006 №4, 40-43б.
7. Аяпова Ж. Білім беру технологиясын жетілдірудің психологиялық және педагогикалық сипаты /Бастауыш мектеп 2001, №7 7-10б.
8. Әбдікәрімұлы Б. Мәлібеков М. Білім берудегі педагогикалық технологиялар /Ізденіс-Поиск 2003, №2, 200-203б.

