Ұйымдастыру кезеңі (17
мин)
|
Оқушылармен амандасу.
Сыныпты екі топқа
бөлу.
Оқушылардың назарын сабаққа
аудару.
Оқушыларға «Жақсылықтар
жайлы ойланайық» атты сәттен бастау. Оларға бүгінгі сабақтың
тақырыбы бойынша сұрақтар қойып, көңілді әрі ашық пікірталас
тудыру.
Мұғалім:
Құрметті оқушылар, бүгінгі
тәрбие сағатымыздың тақырыбы – "Кәмелетке толмағандарды
есірткі ортасына тартудың құқықтық салдары". Бұл
тақырыптың өте маңызды екенін бәріміз жақсы білеміз. Себебі,
бүгінгі жастар - ертеңгі қоғамның болашағы. Біз, қоғам мүшелері,
әсіресе, жастарды есірткі сияқты зиянды әдеттерден қорғауға
жауаптымыз.
Есірткіге қарсы күрес – ол
тек қана заңды мәселе емес, бұл біздің болашағымыз үшін күрес. Егер
біз есірткіге қарсы тұрып, осы проблеманы дұрыс түсініп, оған қарсы
әрекет етсек, онда болашақ ұрпақтың денсаулығын, білімін, қоғамға
пайдасын қамтамасыз ете аламыз.
Ұлттық құндылықтарымызды
еске ала отырып, халқымызда "Денсаулық – баға жетпес байлық" деген
дана сөз бар. Біз денсаулықты бағалап, оның сақталуы үшін
қолымыздан келгеннің бәрін жасауымыз керек. Қазіргі таңда есірткі
мен алкоголь – жастардың өміріне үлкен қауіп төндіріп тұр.
Сондықтан да, әрқайсымыз өз таңдауларымызда жауапкершілікті
сезініп, теріс әдеттерден аулақ болуымыз қажет.
Бүгінгі сабақта біз
есірткіге тартудың құқықтық салдарын қарастырып,
Қазақстан Республикасының заңдары бойынша кәмелетке толмағандарға
қатысты қандай құқықтық жауапкершілік бар екенін түсінуге
тырысамыз. Сонымен қатар, қоғамдық жауапкершілік пен ұлттық
құндылықтар туралы ой қозғап, бір-бірімізге қолдау
көрсетудің маңыздылығын айқындаймыз.
Әрқайсыңыздың пікірлеріңіз
маңызды, сондықтан сабақты белсенді түрде қатысып, өз ойларыңызды
білдіріңіздер. Біз бірге осы мәселенің шешімін табуға күш саламыз.
Есірткіге қарсы тұру үшін біздер біргеміз!
|
Оқушылар мұғаліммен амандасады, сыныптастарымен
сәлемдеседі.
Сабақтың басында
оқушылар топтарға
бөлініп, тақырып туралы өз пікірлерін
білдіріп, не білетіндері жайлы ой бөліседі. Олар өздері кездескен
жағдайларды немесе көргендерін есірткі туралы талқылай отырып,
мәселенің маңыздылығын
түсінеді.
Әр оқушы жеке немесе
жұппен есірткіге қатысты негативті
әсерлер туралы ойларын
айтады.
Ой
қозғау: Кәмелетке толмағандарды
есірткі ортасына тартудың қоғамға және жеке тұлғаға тигізетін әсері
туралы оқушылармен талқылау.
Ұлттық
құндылықтарды түсіндіру: Ұлттық тәрбие мен
жауапкершілік туралы әңгіме жүргізу. Оқушыларға өз Отанын,
халқымызды құрметтеу қажеттілігі туралы
айту.
Құқықтық
білім: ҚР заңдарында кәмелетке
толмағандармен байланысты есірткіге қатысты құқықтық баптар туралы
түсінік беру.
Мысалдар мен
деректер: Адам құқықтары мен балаларды
қорғауға бағытталған әлемдік тәжірибелерден мысалдар
келтіру.
|
Дәйексөздер, слайдтар.
Рөлдік ойындар, сұрақ-жауап,
кестелер.
Заңды құжаттар: ҚР-ның Заңы бойынша есірткіге
қатысты баптар.
|
Сабақ ортасы (10
мин)
|
Мұздағы
қауіпсіздік
Сабақтың мақсаты: оқушыларға қыста мұздағы
қауіпсіздік ережелері туралы түсінік
қалыптастыру.
Негізгі міндеттер:
1. Мұздағы қауіпсіз жүріс-тұрыс ережелерін
сақтауға және балалардың жарақаттануының алдын алуға ықпал
ету.
2. Өз өміріңізге және айналаңыздағыларға
жауапкершілікті қамтамасыз етуге
үйрету;
3. Оқушылардың ой-өрісін
кеңейту.
Материалдар: осы тақырып бойынша
иллюстрациялар, қауіпсіздік ережелері жазылған
парақша.
Сабақ барысы
1. Кіріспе (2 минут)
Сәлемдесу:
Педагог оқушылармен амандасып, сабақтың
тақырыбы мен мақсатын айтады. Мұзда қандай жазатайым оқиғалар болуы
мүмкін екеніне мысалдар
келтіріңіз.
https://youtu.be/xauwY-Wnhj4?si=v31EyFvVoOCn-a0N
2. Негізгі бөлім (6 минут)
Ұғымдарды түсіндіру: Мұздан сақ
болыңыз!
•
Оқушыларға мұз үстінде болу қауіптілігі туралы
түсіндіру.
•
Осы тақырып бойынша иллюстрацияларды
көрсету.
•
Нені есте сақтау керек?
• Оқушыларға коньки тебуде ересек адаммен еріп
жүруі керек
екенінтүсіндіру.
•
Жазатайым оқиғаларға қарапайым мысалдар
келтіріңіз. Мұзда өзін ұстау ережелерін
түсіндіру.
•
Ненің рұқсат етілгенін, ненің болмайтынын
түсіндіріңіз.
• Дұрыс және дұрыс емес мінез-құлықтың
иллюстрацияларын
көрсетіңіз.
3. Қорытынды (2 минут). Ережелерді
қайталау
Осы тақырыпты талқылау ұнады ма? Бұл туралы
ата-анаңызға айтасыз ба?
«Мұздағы қауіпсіз мінез-құлық» бойынша кеңестері
бар парақшаны тарату.
|

|
|
Ортасы (15
мин)
|
Мұғалім:
Рөлдік
ойын:Сіздер екі топқа бөлініп, бір
топ есірткі саудагерін, ал екінші топ кәмелетке толмаған оқушы
рөлін атқарады. Саудагер оқушыны есірткі сатып
алуға қалай тартары туралы көрсетсеңіздер, ал оқушы болса, өзінің
дұрыс таңдау жасап, есірткіден бас тартуы керек. Ойынды өткізу
барысында әрбір топ өз рөлін түсініп, нақты жауапкершілік көрсетіп,
жағымсыз әрекеттерге қарсы
тұрады.
Жарнама
жасау:Сіздерге «Есірткісіз болашақ»
деген тақырыпта жарнама жасау тапсырмасы беріледі. Ол жарнамада
жастарды есірткіге қарсы күреске шақыру, олардың болашағына қауіп
төндіретін зиянды әдеттерден бас тартуға шақыру және ұлттық
құндылықтарымызды құрметтеу қажеттілігі көрсетілуі тиіс. Жарнаманы
слайд арқылы немесе постер түрінде дайындауға
болады.
Эссе
жазу:«Менің есірткіге қарсы
ұстанымым» тақырыбына қысқаша эссе жазыңыздар. Эсседе өздеріңізді
қалай есірткіден қорғайтыныңызды, осы мәселеге қарсы қандай
іс-шаралар жасау керектігін және есірткіден зардап шеккен адамдарға
қалай көмек көрсетуге болатынын
ойластырыңыздар.
Тапсырмаларды
орындау барысында сіздердің шығармашылық қабілеттеріңіз бен
білімдеріңізді көрсете білулеріңізді қалаймын. Әрбіріңіздің
ойларыңыз өте маңызды!
|
Рөлдік
ойындар: Оқушыларды «Есірткі
саудагері» және «Кәмелетке толмаған» рөлдеріне бөліп, есірткіге
тартудың алдын алу жолдарын
көрсету.

Жарнама
жасау: Оқушыларға «Есірткісіз болашақ» тақырыбы
бойынша шағын жарнама жасау тапсырмасы беріледі. Бұл арқылы олар
өздерінің ойларын бөлісіп, мәселені шешу жолдарын
ұсынады.
Оқушылар "Есірткісіз
болашақ" тақырыбы бойынша
шағын жарнама
дайындайды. Олар жарнаманың мәтінін,
көрнекіліктерін және оның мазмұнын ұтымды түрде
ойластырады.
-
Бұл тапсырмада
оқушылардың шығармашылық қабілеттері ашылады, себебі олар өз
идеяларын айта отырып, есірткіге қарсы күреске арналған жарнама
жасайды.
-
Жарнаманы слайд немесе плакат түрінде дайындап,
сыныпта көрсетеді.
|
Дәйексөздер,
слайдтар.
Рөлдік ойындар, сұрақ-жауап,
кестелер.
Заңды құжаттар: ҚР-ның Заңы бойынша есірткіге
қатысты баптар.
|
Соңы
3
мин
|
Оқушылардың сабақтан
алған білімдерін
қорытындылау.
Мұғалімнің қысқаша
пікірталасы мен ұсыныстары.
Оқушылардың
пікірлері мен сұрақтарына жауап
беру.
Сабақтың
тақырыбы бойынша «Есірткісіз өмір» ұранымен пікірлерін
жаздыру.
Оқушылардың есірткіге қарсы белсенді ұстанымын қалыптастыру
үшін ұлттық құндылықтар мен құқықтық білімді үйлестіріп қолдану өте
маңызды. Тәрбие сағаты оқушылардың есірткіге қарсы күресте
өздерінің белсенді рөлін атқаруға дайын болуына ықпал
етеді.
|
«Есірткі мен жастар» тақырыбы бойынша эссе
жазу.
Бағалау:
Сабақ соңында оқушылар сабақтан алған
әсерлерін білдіріп, өз ойларын білдіреді. Әр оқушы өзінің сабақта
қандай жаңа ақпарат алғанын және қандай түйіндер жасағанын
айтады.
Мұғалім оқушылардың сұрақтарына жауап беріп,
сабақты қорытындылайды.
|
Дәйексөздер, слайдтар.
|