«Мектеп жасына дейінгі балалардың танымдық құзіреттіліктерін ойын арқылы дамыту».
Астана қаласы, №50 «Жұлдыз» балабақшасы
Таубалдиева Меруерт Жанмаханбетқызы
Бүгінгі өскелең ұрпаққа уақыт талабына сай білім беруді одан әрі жетілдіру мәселесі, толассыз күн сайын өзгеріп тұрған әлеммен бірге қатар жүрері анық. Балабақшада берілген тәрбие - барлық тәрбиенің бастамасы әрі жан - жақты тәрбиемен дамыту ісінің түпкі негізін қалайтын орын. Демек, бала - біздің болашағымыз болса, баланың болашағы біздің қолымызда. Сондықтан да заман талабына сай жан-жақты, білімді жас ұрпақты тәрбиелеуде таным ұғымына үңіліп, оны дамыту жұмыстарын қолға алдым.
Құзырлылық – бұл адамның белгілі бір мәселелерді шеше алу қабілеттілігі. Ол адамның білім-білік дағдысына орай қабілеті, сол сияқты өз қабілетіне сенімділігі мен оны пайдалана білу деңгейіне байланысты мотивациясы. Маман құзырлығы неғұрлым жоғары болса, соғұрлым ол өз қызметіне ерік-күш, материал, уақыт, жүйке сияқты ресурстарды аз жұмсай отырып, нәтижеге жете алатындығы дәлелдеген қағида. Яғни, педагог құзырлығы оның кәсіби қызметінің басты шарты болуы тиіс. Өзін- өзі басқару мен өзін-өзі бағалауға үйрету – біліктілікті жетілдіру жүйесіндегі педогогтың кәсіби құзырын қалыптастыру, бір жағынан тәрбиешінің ішкі жеке ресурстарын дамытуға бағытталса, екінші жағынан, ол мемлекет пен балабақша сұраныстарын қанағаттандыруы тиіс.
Тәрбиеші –
педагог жас ұрпақтың рухани жетекшісі. Сондықтан да оның кәсіби
біліктілігін атап айтсақ:
- оқу – тәрбие
процесін заман талабына сай жүргізілетін, әдіс- тәсілдерді
түрлендіріп отыратын, дамымалы білім ортасынан сіңісіп кете алатын
маман болуы.
- мектепке дейінгі балалардың физиологиялық,
психологиялық ерекшеліктерін жан-жақты
білу;
- балалардың ойын, оқу, еңбектегі ерекшелігін
ескере білетін біліктілігінің
қалыптасуы;
- педогогикалық жаңа әдіс- тәсілдерді
меңгеріп, жаңаша жұмыс істейтін білуге
қабілеттілігі;
- жаңа
технологияларды меңгерген, кәсіби құзыреттілігі жоғары шебер,
адамгершілік, кісілік қасиеттері басым маман
болуы.
В. А. Сухомлинский «Ойынсыз ақыл - ойдың қалыпты дамуы жоқ және олай болуы мүмкін де емес. Ойын - дүниеге ашылған үлкен жарық терезе іспеттес, ол арқылы баланың рухани байлығы жасампаз дүние туралы түсінік алады. Ойын дегеніміз – ұшқын, білуге құмарлық пен еліктеудің маздап жанар оты» - деген. Ойын- бала бойында танымды қалыптастыруға апаратын бірден-бір жол деп санаймын.
Танымдық құзыреттілікті қалыптастырудың
бағыттары:
- түсіндіру, суреттеу, «ойын» технологиясы арқылы оқыту.
- оқыту принципі, әдіс- тәсілдеріне сүйене отырып білім беру.
- сабақтан тыс өткізілетін шаралар, жекелей жұмыстар, қосымша
үйірмелер арқылы әрі қарай дамыту.
Жоғарыда аталынып өтілген мақсат, міндеттерді
алға қоя отырып, 3 таңдап алған бағытта балалармен жұмыс істей
отырып, болашақ ұрпақтан алда күтер үмітіміз көп.
«Денсаулық құзыреттілігі»
бойынша:
- Салауатты өмір салты ережелерін білетін, саптық және спорттық
жаттығуларды ересектердің көрсетуімен жалпылай барлық баланың
орындай алатындығын
«Коммуникативтік-
тілдік құзыреттілігі» бойынша:
- Барлық баланың «үлкенге ізет, кішіге құрмет» көрсете білу керек
екендігін ұғынып, ересектерге «сіз» деп сөйлеп, ешбір ересектен
жасқанбай сұрақтары мен өтініштеріне жауап беретін, қарым-қатынасқа
түсе білгендерін
- Тілдің барлық дыбыстарын дұрыс айтып, сөздерді өзгертіп, басқа
сөздермен сәйкестендіре алатын сөздік қоры дамыған, заттардың
аттарын толық дерлік айта білетін, әңгіме құрап, ертегінің мазмұнын
сипаттай алғандарын
«Танымдық
құзыреттелік бойынша:
- Заттардың белгілері мен сипаттамалық ерекшеліктерін сезу, есту,
иіс сезу арқылы қабылдап, оларды 2-3 сөйлем арқылы
жеткізгендерін
- Уақыт, кеңістік, себеп-салдарлық, мөлшерлер туралы қарапайым
ұғымдарды түсіне білгендерін
- Табиғатта өзін-өзі ұстаудың бірнеше нормасын меңгерген, ересектер
мен бірге өсімдіктер мен жануарларға қамқорлық жасайтын, жаңа
ақпарат алудың қажеттілігін түсінетін
«Шығармашылық құзыреттілігі»
бойынша:
- Музыкалық бейнелерді жасап, аспаптармен ойнай білетін, дауысын
пайдаланып ән айту жолдарын меңгерген
- Бейнелеу іс-әрекетіне қажетті негізгі техникалық дағдылар мен
іскерлікті меңгеріп, әр түрлі кескінді орындай
білетін
«Әлеуметтік құзыреттілік»
бойынша:
- Эмоционалдық көңіл-күйді түсінетін, құрдастармен бірге тұрақты
ойын бірлестіктеріне қатысатын, ересектермен танымдық тақырыпта
әңгімелесетін, өз қылығын ертегі кейіпкерлерінің іс-әрекетімен
бағалай білетін дүниетанымы кеңінен дамыған, қабілетті жеке тұлға
ретінде қалыптасқан, жан жақты білім ала отырып, тәрбиеленген
ұрпақтардың өсіп- өніп жетілетіндіктеріне сенімімді артып, осындай
дәрежелерге көшпен бірге жететіндігімізге
сенемін.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Мақала «Мектеп жасына дейінгі балалардың танымдық құзіреттіліктерін ойын арқылы дамыту».
Мақала «Мектеп жасына дейінгі балалардың танымдық құзіреттіліктерін ойын арқылы дамыту».
«Мектеп жасына дейінгі балалардың танымдық құзіреттіліктерін ойын арқылы дамыту».
Астана қаласы, №50 «Жұлдыз» балабақшасы
Таубалдиева Меруерт Жанмаханбетқызы
Бүгінгі өскелең ұрпаққа уақыт талабына сай білім беруді одан әрі жетілдіру мәселесі, толассыз күн сайын өзгеріп тұрған әлеммен бірге қатар жүрері анық. Балабақшада берілген тәрбие - барлық тәрбиенің бастамасы әрі жан - жақты тәрбиемен дамыту ісінің түпкі негізін қалайтын орын. Демек, бала - біздің болашағымыз болса, баланың болашағы біздің қолымызда. Сондықтан да заман талабына сай жан-жақты, білімді жас ұрпақты тәрбиелеуде таным ұғымына үңіліп, оны дамыту жұмыстарын қолға алдым.
Құзырлылық – бұл адамның белгілі бір мәселелерді шеше алу қабілеттілігі. Ол адамның білім-білік дағдысына орай қабілеті, сол сияқты өз қабілетіне сенімділігі мен оны пайдалана білу деңгейіне байланысты мотивациясы. Маман құзырлығы неғұрлым жоғары болса, соғұрлым ол өз қызметіне ерік-күш, материал, уақыт, жүйке сияқты ресурстарды аз жұмсай отырып, нәтижеге жете алатындығы дәлелдеген қағида. Яғни, педагог құзырлығы оның кәсіби қызметінің басты шарты болуы тиіс. Өзін- өзі басқару мен өзін-өзі бағалауға үйрету – біліктілікті жетілдіру жүйесіндегі педогогтың кәсіби құзырын қалыптастыру, бір жағынан тәрбиешінің ішкі жеке ресурстарын дамытуға бағытталса, екінші жағынан, ол мемлекет пен балабақша сұраныстарын қанағаттандыруы тиіс.
Тәрбиеші –
педагог жас ұрпақтың рухани жетекшісі. Сондықтан да оның кәсіби
біліктілігін атап айтсақ:
- оқу – тәрбие
процесін заман талабына сай жүргізілетін, әдіс- тәсілдерді
түрлендіріп отыратын, дамымалы білім ортасынан сіңісіп кете алатын
маман болуы.
- мектепке дейінгі балалардың физиологиялық,
психологиялық ерекшеліктерін жан-жақты
білу;
- балалардың ойын, оқу, еңбектегі ерекшелігін
ескере білетін біліктілігінің
қалыптасуы;
- педогогикалық жаңа әдіс- тәсілдерді
меңгеріп, жаңаша жұмыс істейтін білуге
қабілеттілігі;
- жаңа
технологияларды меңгерген, кәсіби құзыреттілігі жоғары шебер,
адамгершілік, кісілік қасиеттері басым маман
болуы.
В. А. Сухомлинский «Ойынсыз ақыл - ойдың қалыпты дамуы жоқ және олай болуы мүмкін де емес. Ойын - дүниеге ашылған үлкен жарық терезе іспеттес, ол арқылы баланың рухани байлығы жасампаз дүние туралы түсінік алады. Ойын дегеніміз – ұшқын, білуге құмарлық пен еліктеудің маздап жанар оты» - деген. Ойын- бала бойында танымды қалыптастыруға апаратын бірден-бір жол деп санаймын.
Танымдық құзыреттілікті қалыптастырудың
бағыттары:
- түсіндіру, суреттеу, «ойын» технологиясы арқылы оқыту.
- оқыту принципі, әдіс- тәсілдеріне сүйене отырып білім беру.
- сабақтан тыс өткізілетін шаралар, жекелей жұмыстар, қосымша
үйірмелер арқылы әрі қарай дамыту.
Жоғарыда аталынып өтілген мақсат, міндеттерді
алға қоя отырып, 3 таңдап алған бағытта балалармен жұмыс істей
отырып, болашақ ұрпақтан алда күтер үмітіміз көп.
«Денсаулық құзыреттілігі»
бойынша:
- Салауатты өмір салты ережелерін білетін, саптық және спорттық
жаттығуларды ересектердің көрсетуімен жалпылай барлық баланың
орындай алатындығын
«Коммуникативтік-
тілдік құзыреттілігі» бойынша:
- Барлық баланың «үлкенге ізет, кішіге құрмет» көрсете білу керек
екендігін ұғынып, ересектерге «сіз» деп сөйлеп, ешбір ересектен
жасқанбай сұрақтары мен өтініштеріне жауап беретін, қарым-қатынасқа
түсе білгендерін
- Тілдің барлық дыбыстарын дұрыс айтып, сөздерді өзгертіп, басқа
сөздермен сәйкестендіре алатын сөздік қоры дамыған, заттардың
аттарын толық дерлік айта білетін, әңгіме құрап, ертегінің мазмұнын
сипаттай алғандарын
«Танымдық
құзыреттелік бойынша:
- Заттардың белгілері мен сипаттамалық ерекшеліктерін сезу, есту,
иіс сезу арқылы қабылдап, оларды 2-3 сөйлем арқылы
жеткізгендерін
- Уақыт, кеңістік, себеп-салдарлық, мөлшерлер туралы қарапайым
ұғымдарды түсіне білгендерін
- Табиғатта өзін-өзі ұстаудың бірнеше нормасын меңгерген, ересектер
мен бірге өсімдіктер мен жануарларға қамқорлық жасайтын, жаңа
ақпарат алудың қажеттілігін түсінетін
«Шығармашылық құзыреттілігі»
бойынша:
- Музыкалық бейнелерді жасап, аспаптармен ойнай білетін, дауысын
пайдаланып ән айту жолдарын меңгерген
- Бейнелеу іс-әрекетіне қажетті негізгі техникалық дағдылар мен
іскерлікті меңгеріп, әр түрлі кескінді орындай
білетін
«Әлеуметтік құзыреттілік»
бойынша:
- Эмоционалдық көңіл-күйді түсінетін, құрдастармен бірге тұрақты
ойын бірлестіктеріне қатысатын, ересектермен танымдық тақырыпта
әңгімелесетін, өз қылығын ертегі кейіпкерлерінің іс-әрекетімен
бағалай білетін дүниетанымы кеңінен дамыған, қабілетті жеке тұлға
ретінде қалыптасқан, жан жақты білім ала отырып, тәрбиеленген
ұрпақтардың өсіп- өніп жетілетіндіктеріне сенімімді артып, осындай
дәрежелерге көшпен бірге жететіндігімізге
сенемін.
шағым қалдыра аласыз













