«Қашықтықтан оқыту технологиясының
тиімділігі»
Қашықтықтан оқыту – мұғалім мен оқушы
арасында қандай да қашықтықта интернет ресурстарының сүйемелдеуімен
өтілетін оқытудың формасы, яғни интернет желілерінің көмегімен
белгілі бір арақашықтықта оқыту.
Қашықтықтан
оқытудың үш түрлі формасы бар: онлайн (синхрондық) және оффлайн
(асинхрондық) және кең таралған үшінші түрі –
вебинар. Қашықтықтан оқытуда зертханалық жұмыстар
материалды тәжірибелік меңгерілуі үшін беріледі. Білім алушыларға
қарапайым жағдайда көрсетуге өте күрделі немесе мүлде мүмкін емес
құбылыстарды виртуалды шындық көрсететін мүмкіндігі
бар.
Білім беру үдерісінде
қашықтықтан оқытудың келесі технологиялары
қолданылады:
Қашықтықтан оқытудағы бақылау – бұл білім
алушының оқу материалын меңгеруі нәтижелерін тексеру. Сонымен,
қашықтықтан оқыту – адамның білім алуға және ақпарат алуға деген
құқықтарын іске асыратын үздіксіз білім беру жүйесі нысандарының
бірі ретінде мамандардың негізгі қызметін атқара жүріп, білімін,
біліктілігін арттыруға мүмкіндік
береді.
Қашықтан
оқытудың ерекшеліктерін зерттеу (қашықтағы сабақтарды ұйымдастыру,
жоспарлау). Оқушыларды қашықтан оқытуға ынталандыру мен
қатыстырудың ерекшеліктерін зерттеу (оқушылардың өзіндік жұмысын
қалай ұйымдастыруға болады немесе үй тапсырмасын қалай тексеруге
болады және тағы да басқалар). АКТ құралдары мен қызметтерін
зерттеу. Қашықтан оқыту форматындағы ата-аналармен жұмыстың
ерекшеліктері. Ерекшеліктері модулінің өзі бірнеше өзекті
тақырыптармен, ұстаздар қауымына қажет ақпараттармен қамтамасыз
етілген екен. Алғашқыда синхронды оқытудың асинхронды оқытудан
айырмашылықтары, қашықтан оқыту барысында мұғалімнің қызметі мен
қашықтан оқыту барысында оқушының іс-әрекеті сияқты мәселелерге
қарастырылды. Оқу үрдісін
қашықтықтан оқыту шеңберінде жүргізу ісіне жан-жақты даярлауды,
жауапкершілікпен қарауды, баламен еркін коммуникативті қатынасқа
түсу, мұмкіндіктерді дұрыс қолдануды назарда ұстау
қажет.
Қорыта келе, дәстүрлі оқыту орталарына қарағанда
жаңа электрондық технология оқушыны оқу процесіне белсенді
қатыстырып қана қоймайды, сонымен қатар осы процесті басқаруға
рұқсат етеді. Дыбыстың, қимылдың, бейненің және мәтіннің
интеграциясы жаңа, мүмкіндіктері мол, әдеттен тыс оқу ортасын
қалыптастырады, оның даму барысында оқу процесіне белсенділікпен
қатысатын оқушы саны да арта түседі. Қашықтан оқыту жүйесінде
қоданылатын бағдарламалер мен ақпаратты жеткізу жүйесінің
интерактивті мүмкіндіктері, көптеген дәстүрлі оқу орталарында
мүмкін болмайтын кері байланыс орнататын және икемдеп отырады,
тұрақты көмек пен сұхбатты қамтамасыз
етеді.