Сарсебаева Айнур Адльбековна- орыс тілі
пәні мұғалімі
«Жаңартылған білім мазмұны» бойынша кәсіптік
білім
Қазақ
халқының аса көрнекті ғалымы, ұлы педагогы Ахмет Байтұрсынов «Әрбір
мұғалімнің негізгі мақсаты – сабақ сапасын көтеру, түрін
жетілдіру», «Мұғалім көп әдісті білуге тырысуы керек, оны өзіне
сүйеніш, қолғабыс құрал есебінде қолдануы керек»- деп, айтқандай
қазіргі заман талабына сай кәсіптік білім беру мәселесі сол қоғам
мүддесіне сай болуы керек. Өз ісінің щебері ғана жоғары
жетістіктерге жетеді.Қазіргі күнде мұғалімдердің алдындағы міндеті
болып: ғылым мен техниканың даму деңгейіне сәйкес оқушылардың
білімі терең, әлемдік стандарттар негізінде жұмыс істей алатын
құзырлы, білімді тұлғаны қалыптастыру. Бұндай талапқа сай қызмет
істеу үшін ұстаз үздіксіз ізденумен кәсіби білікті болып,
инновациялық білім алуда оқушылардың өз бетінше әрекет ету арқылы
кәсіби бағдарлы білімді меңгеруіне ықпал етуі тиіс. Кәсіп - адамның
қабілеттілігі мен бейімділігіне қарай бір іспен айналысуы. Ал
кәсіптік бағдар беру дегеніміз - педагогтардың, психологтардың және
басқа да қызметкерлердің қоғамның қажеттілігіне қарай әрбір
оқушының қабілеттілігі мен бейімділігін ескере отырып, кәсіптік
қызығуы мен қабілеттілігін қалыптастыруға және мамандық таңдауға
көмектесуде, мақсатты істелетін жұмыс. Кәсіптік бағдар беру
жүйесінің құрамды бөліктеріне, кәсіптік ақпарат, кәсіптік ағарту
жұмысы, кәсіптік ақыл-кеңес және кәсіптік іріктеу, кәсіптік
бейімделу жатады. Кәсіптік ақпарат - біздің мектебіміздегі кәсіптік
бағдар берудің ең негізгі нысандарының бірі. Кәсіптік ақпарат
арқылы оқушылар әр түрлі мамандықтардың маңызы мен мәні туралы
түсініктер алады және мамандық бойынша қойылатын талаптармен
таныстырылып, мамандықтың ерекшелігі,оның қоғамда алатын орны
туралы педагогтар тарапынан түсініктер беріледі. Кәсіптік ақпарат
өте қиын, жан-жақты жұмыс. Кәсіптік ақпараттың мазмұны, ұйымдастыру
мен әдістері әр жас кезеңінде әр түрлі болады. Сондықтан да мектеп
оқушыларының жас ерекшеліктерін ескере отырып жүргіземіз.
Мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысының ішінде кәсіптік
ақыл-кеңес ерекше орын алады. Негізгі мақсаты - балалардың
денсаулық, анатомиялық-физиологиялық және әлеуметтік психологиялық
жағдайын талдау негізінде жоғары сынып оқушыларының назарына
кәсіптік топтар мен мамандықтарды ұсыну. Кәсіптік ақыл-кеңес
жұмысына ата аналар құрамынан, шептік мекемелер мен өндіріс
орындарындарынан қызметкер мамандар тартылады. Кей жағдайда
кәсіптік ақыл кеңес жұмысы өндіріс орындарында, кәсіптік коледждер
мен кәсіптік бағдар беру кабинеттерінде жүргізіледі. Бүгінгі таңда
қоғамның басты талаптарының бірі әр азаматтың өмірде өз орнын тауып
,қоғамдағы байлықты еселей түсуге еңбек үлесін қосуы, еңбекке адал,
саналы қатынасу болып табылады. Біздің басты мақсатымыз еңбекке
даярлау ғана емес, сонымен қатар жас жеткіншектерді біліммен,
іскерлікпен және дағды мен қабілеттілігін дамыту, мамандық таңдауға
көмек беру болып табылады. Үнді халқының тарихи тұлғасы Махатма
Гандидің «Егер сен болашақтағы өзгерісті байқағың келсе, сол
өзгерісті уақытында жаса» деген ілімін негізге ала отырып, оқушы
бойындағы қабілетті жетілдіріп, оқушыларды болашаққа жетелеу –
біздің басты мақсатымыз. Бүгінгі күні барлық елдер жоғары сапалы
білім жүйесімен жұмыс істеуде. Өйткені қазіргі заманда елдің
бәсекеге қабілеттілігі оның азаматтарының парасаттылығы мен
анықталады, сондықтан білім беру жүйесі болашақтың талабына сәйкес
дамуы тиіс. Оқушыларды заманауи әдіс –тәсілдермен оқытып, ой –өрісі
кең, саналы, еркін азамат етіп тәрбиелеу қажеттілігі де осы
себептен туындап отыр. «Жаңартылған білім мазмұны» бойынша кәсіптік
білім алуы. Оның үстіне білім берудің жүйесін қарқынды дамытқан бұл
үрдістің жалпы білім беретін мектептерге де енгізіле бастауы
көңілді қуантады. Мектебімізде кәсіптік бағдар беру жұмысының
негізгі міндеттері оқушыларды көпшілік мамандықтар туралы
түсінікпен қаруландыру,кәсіптік қызығуы мен бейімділігін,
қабілеттілігін қалыптастыру және дамыту. Мектеп бітіруші түлектерге
мамандық таңдауға жан- жақты ақыл кеңес, бағыт бағдар беріп
отырамыз. Жеке адамның жан жақты дамуына мүмкіндік жасау үшін
қоғамдағы пайдалы еңбекке баулу қажет. Қоғамдық пайдалы еңбек
барысында оқушылардың дүниетанымы қалыптасады. Мамандықты тануда
көзқарасы кеңейіп, денсаулығы жақсарады, саяси сенімі және мәдени
адамгершілік ұғымы артады.
Оқушыларды
мамандыққа баулу кәсіптік бағдар беру мақсатында түрлі кездесу
кештері, тақырыптық сауалнамалар , дөңгелек үстелдер өткізіліп
отырады. Бүгінгі таңда әрбір оқушының жеке қабілеттері мен
ерекшеліктерін, мүмкіндіктерін шеберлігін, қызығушылығын ескеріп
бағыт-бағдар беру, жекелеген мамндықтар туралы терең білім беру
біздің басты міндетіміз. Әрбір оқушының жеке-жеке қабілетін,
бейімділігін анықтап бағыт беріп отыру, мамандықты дұрыс таңдауға
жол сілтеу – үлкен мәселе.
Мектепте бастауыш
сыныптардан бастап баланың бейімін анықтау үшін түрлі анкеталар,
сауалнамалар, тесттер алынып, диагностикалық картамен жұмыстар
жасалады. Ұрпақ – еліміздің, ұлтымыздың болашағы. Қай халық
болмасын үмітін ең алдымен ұрпағынан күтеді. Сондықтанда оқушыларға
кәсіптік бағдар беру ісін сәтті ұйымдастыра білу – үлкен
жауапкершілікті талап ететін жұмыс. Осындай мақсатты істі жүзеге
асыруда бар жауапкершілікті сезініп, ұлттық және жалпы адамзаттық
құндылықтар негізінде жеке адамды қалыптастырып, дамыту және оған
жан-жақты терең білім беру ісінде мектеп ұжымы аянбай еңбек етуде.
Ендеше келешектің иесі бүгінгі ұрпаққа білім беріп қана қоймай,
келешектің көкжиегіне қол жеткізетін мамандықтарға жол сілтеуіміз
хақ.