Материалдар / Қазақтың ұлттық ойындарына баулу. Тоғызқұмалақ ойыны
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Қазақтың ұлттық ойындарына баулу. Тоғызқұмалақ ойыны

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқушыларға ұлттық ойынның тарихын таныстыра отырып, негізгі ережелерін үйрету. Оқушылардың ойлау қабілетін дамыту.
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Бекітемін:


Бөлім

4-бөлім Қазақ ұлттық және қозғалыс ойындары

Педагогтың аты-жөні

Оразалиев Ерлан

Күні

30.12.2022ж

Сынып 3

Қатысушылар саны

Қатыспағандар саны

Сабақтың тақырыбы


Қазақтың ұлттық ойындарына баулу.Тоғызқұмалақ ойыны

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

3.3.5.1 - мектептен тыс және мектептегі қозғалыс әрекеттерінің қажеттілігін түсіндіру.

Сабақтың мақсаты


Оқушыларға ұлттық ойынның тарихын таныстыра отырып, негізгі ережелерін үйрету.

Оқушылардың ойлау қабілетін дамыту

Бағалау критерииі

Қазақтың ұлттық ойыны «Тоғызқұмалақ» ережесін біледі;

Біріккен әрі тиімді жұмыс көрсетеді;

Ойын кезінде әртүрлі әрекеттерде дағдыларды түсініп қолданады.

Сабақтың кезеңі/ уақыты

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Басы

Ұйымдастыру сәті ( Сапқа тұрғызу ,сәлемдесу )

  • Бір орында тұрып орындалатын саптық жатығулар

  • Жүру жаттығулары

  • Жүгіру ,жаттығулары

  • Тынысты қалыпқа келтіру

  • Жалпы дене жаттығулары

Оқушы өз жұбын табады

Әдіс арқылы қайталау

Сұрақ жауап орындайды

Қол шапалақ














Тренинг жазылған парақшалар

Ортасы

Тоғызқұмалақ ойынының барысы шахматтағы сияқты басынан аяғына дейін жазылып отырады . Мысалы: 711 саны жазылса , ондағы 7-отаудың реттік саны да 11- сол отаудағы құмалақ саны . Енді осы саннан кейін сызықша арқылы қарсыласының жүрісі жазылады . Мұнда да отаудың реттік саны мен сол отаудың құмалақ саны жазылады. Сонда бірінші жүріс шамамен былай шығады : 711-815. 815 –қарсыластың жүрісі : 15 құмалағы бар 8-отаудан басталған жүріс дегенді білдіреді .оғызқұмалақ ойынын оңнан солға қарай ,яғни , сағат тілінің бағытына қарсы жүреді . Құмалақ салынған әрбір отаудың өзінше атауы бар

Жүрісті бірінші болып бастаған ойыншы , өзі осыдан бастаған дұрыс деп есептеген отауында бір ғана құмалақ қалдырады да,содан кейінгі отауларға бір-бірден салып шығады да, өзінің соңғы құмалағымен қарсыласының тақ отауын жұптап,өз қазанына салады.

Екі жақты тоғызқұмалақ ойынын ойнату


Тоғызқұмалақ ойынының ережесін түсіндіру.

Жүріс жасау ережесі
Құмалақ ұту ережесі
Тұздық алу ережесі
Атсырау ережесі

Бірінші ерекшелік –ойын барысында кез келген отауда бір ғана құмалақ қалғандай болса ол құмалақты алып келесі отауға жүруге болады, ал отау бос қалады.

    9      8       7      6       5       4     3      2     1

1

11

2

1

11

11

11

11

12

 

10

11

11

11

11

11

1

2

11

2

10

 

Бастаушы өзінің кезекті жүрісінде 6-шы отауындағы 1 құмалақты келесі 7-ші отауға жүрді делік, сонда 6-шы отау бос қалады.

    9      8       7      6       5       4     3      2     1

1

11

2

1

11

11

11

11

12

 

10

11

11

11

11

11

 

3

11

2

10

    1     2      3       4      5      6      7      8       9


Екінші ерекшелік – «тұздық» деп аталады. «Тұздық» алу үшін  соңғы құмалақ қарсыластың  екі құмалағы бар отауларының біріне (9- шы отаудан басқасына) түсіп, ондағы құмалақтар санын алғаш рет үшке толтыруы керек.

   9      8       7      6       5       4     3      2     1

1

11

2

1

11

11

11

 

13

 

10

1

12

12

12

12

2

3

12

3

22


Міне осы сәтте қостаушы 5-ші отауындағы 11 құмалақты таратып, бастаушының 6-шы отауындағы құмалақтар санын алғаш рет үшке толтырып сол отаудан  «тұздық» алады.









9      8       7      6       5       4     3      2     1

2

12

3

2

1

11

11

 

13

 

13

2

13

13

13

13

Х

3

12

3

22

    1     2      3       4      5      6      7      8       9




Смаликтер арқылы

ҚБ өзін өзі бағалау














ҚБ «Бағдаршам»









ҚБ «От шашу»




Ысқырық, уақыт өлшегіш

Тоғызқұмалақ тақтасы

Сабақтың соңы


 

Кері байланыс

Мен қандай маңызды ақпарат алдым?

Мені не нәрсе таңғалдырды?

Қорытынды түйген ойым немесе болашаққа жоспарым.






5. Үйге тапсырма: Сіз жазғы демалыста Оңтүстік Қазақстан өңіріне «Туған Елге тағзым» бағдарламасы бойынша сыныптастарыңызбен саяхат жасап бардыңыз. Сол өңірдегі тарихи жерлерден алған әсеріңізбен бөлісіп, жоспар құра отырып шағын эссе жазыңыз. 100-150 сөз.


Бүгінгі сабақтан түйген ойлары мен тұжырымдарына байланысты кері байланыс жасайды.


Рефлексия парағы



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!