Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Шахмат
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Қаралды пед.кеңесте Бекітемін________Утегенова А. Келісілді: ________C.Б.Биртаева
№__ «__ » ___2024 ж. Сұлукөл ЖОББМ-нің директоры Аудандық білім бөлімі басшысы
Тақырыбы:
Шахмат
(белсенді қозғалмалы сипаттағы жеке және топтық сабақтар)
3-сынып
Орындады:Аяганов Д.М.
Дене шынықтыру пәнінің мұғалімі
Ә/Б отырысында қаралды: ________
(Ә/Б жетекшісі)
№____хаттама _____күні_____айы 2024
Тексерілді: ___________Ақылбекова А.
Оқу ісінің орынбасары
ТҮСІНІК ХАТ
«Шахмат» курсы 3 кластар үшін қосымша шахматтық білім беру курсы ретінде енгізіледі. Ол арқылы балалардың жалпы білім деңгейі арттырылады, ойлау қабілеті мен интелектуалдық әлеуеті дамытылып және еркі тәрбиеленеді. Шахмат – бір мезгілде әрі тәрбиелейтін, оқытатын және ой - өрісін ұштайтын ойын. Дамыта оқыту балалардың психикалық дамуын ынталандырады, танымдық түрткі болады, қызығушылығына және оқу қажеттілігінұғынуына мүмкіндік туғызады. Ойын барысында тек қана ойлау деңгейі ғана емес, сонымен қатар, зейіні, еркі, ынтасы дамиды.
Шахмат ойлауды тәртіпке түсіруді, ойлап тапқыштықты абыржымай, байсалдылық танытып, өзін-өзі ұстай білуді дамытады. Бүгінгі күні мектепте ең бірінші сатығаоқытудың дамыту қызыметі қойылады, ол оқушының жеке тұлға болып қалыптасуына, оның қабілетін, тәсілқойлығын толық ашуға мүмкіндік береді.
Мақсаты: Жалпы шахмат мәдениеті негіздерін, шахмат ойнау тайталасында базалық техникалық дағдыларды пайдалана білетін жас шахматшыларды даярлау.
Курстың міндеттері:
-
Оқушыларға практикалық ойын кезінде шахмат тактикасының элементтерімен және жүріс түрлерін есептей білуге үйрету.
-
Оқушыларға бір дүркін шахмат ойнау барысында жүрістің жоспарлау әдісін, шахмат ойынының стратегиялық негіздерін игерту.
-
Типті жағдайда шахмат тақтайы бетінде негізгі стратегиялық тәсілдерді және шахмат позициясының стратегиялық элементтерін білуге үйрету.
-
Оқушыларға ең нашар позиция кезінде теңбе-тең жеңіліссіз ойын үшін шахмат тайталасындағы күрес әдістерін, шахмат ойыны аяқталған кездегі материалдық және позициялық басымдыққа қол жеткізу тәсілдерін меңгерту.
-
Оқушыларды шахмат ойынында кездесетін және көбінесе өзінің бастапқы жүрісті құра білу дағдысын (дебют) көрсете алатын негізгі стратегиялық және тактикалық білімге оқыту.
-
Шахмат ойнау мәдениеті негіздерін қалыптастыру.
Оқушылардың меңгеруге тиіс білімдері мен дағдылары:
1. Ойын ережелерін меңгереді
2. Тактикалық және стратегиялық тәсілдерін үйренеді
Оқу жылының аяғындағы оқушыдан күтілетін нәтижелер:
-
Шахмат тарихы туралы түсінігі болады;
-
Ойын ережелерін біледі;
-
Тактикалық және стратегиялық тәсілдердің негізін біледі;
-
Эндшпиль мен дебютті ойнаудың тәсілдерін нық меңгерген;
-
Шахматты қызығып ойнайды, өз қателерін көреді және түзете алады;
-
Ойын этикасын біледі
Мазмұндық бөлім
1. Алғашқы мәлімет. Шахмат ойынының қысқаша тарихы 1 сағат
2. Шахмат тақтасы. (ақ, қара жолақтар, горизанталь, вертикаль диагональ ортасы) 1сағат
3. Фигураларды бастапқы орналастыру. 1 сағат
4. Жүрістер және фигураларды алу: 15 сағат
5. Шахмат партиясының мақсаты: 10 сағат
6. Дебют: 4 сағат
7. Қайталау 2 сағат
Нормативтік бөлім
Аптасына 1 – рет. 34– сағат.
№ |
Тақырыбы |
Сағат саны |
Уақыты |
1. |
Алғашқы мәлімет. Шахмат ойынының қысқаша тарихы |
1 |
04.09.2024 |
2. |
Шахмат тақтасы. (ақ, қара жолақтар, горизанталь, вертикаль диагональ ортасы) |
1 |
11.09.2024 |
3. |
Фигураларды бастапқы орналастыру. |
1 |
18.09.2024 |
4. |
Жүрістер және фигураларды алу: Слон (офицер) фигурасымен танысу |
1 |
25.09.2024 |
5. |
Слон (офицер) ойынға қатысуда |
1 |
02.10.2024 |
6. |
Ладья офицерге қарсы |
1 |
09.10.2024 |
7. |
Ферза |
1 |
16.10.2024 |
8. |
Ферза ойынға қатысуда |
1 |
23.10.2024 |
9. |
Ферзаның ладья мен офицерге қарсы шабуылы |
1 |
06.11.2024 |
10. |
Ат фигурасымен танысуы |
1 |
13.11.2024 |
11. |
Аттың ойынға қатысуы |
1 |
20.11.2024 |
12. |
Аттың ферза, ладья және офицерге қарсы шабуылы |
1 |
27.11.2024 |
13. |
Пешкамен танысу. |
1 |
04.12.2024 |
14. |
Пешканың ойынға қатысуы |
1 |
11.12.2024 |
15. |
Пешканың ферза, ладья ат, офицерге қарсы шабуылы. |
1 |
18.12.2024 |
16. |
Пешканы ферзіге шығару. Оппазиция. |
1 |
25.12.2024 |
17. |
Король фигурасымен танысу |
1 |
15.01.2025 |
18. |
Корольдің басқа фигураларға қарсы ойыны |
1 |
22.01.2025 |
19 |
Шахмат партиясының мақсаты: Шах |
1 |
29.01.2025 |
20 |
Мат. |
1 |
05.02.2025 |
21 |
Мат қою |
1 |
12.02.2025 |
22 |
Тең ойын. Пат. |
1 |
19.02.2025 |
23 |
Қысқа рокировка. |
1 |
26.02.2025 |
24 |
Ұзын рокировка |
1 |
05.03.2025 |
25 |
Фигуралардың салыстырмалы күші. |
1 |
12.03.2025 |
26. |
Ауыр фигуралармен мат қою. |
1 |
19.03.2025 |
27. |
Жеңіл фигуралармен мат қою. |
1 |
02.04.2025 |
28. |
Квадрат ережесі. |
1 |
09.04.2025 |
29-30. |
Дебют: тактика туралы түсінік |
2 |
16.04.2025 |
23.04.2024 |
|||
31-32. |
Дебют: стратегия туралы түсінік |
2 |
30.04.2024 |
33-34. |
Қайталау. |
2 |
14.05.2025 |
21.05.2025 |
Ақпараттық-әдістемелік бөлім
-
БАҚ мультимедиалық құралдарды пайдалану;
-
дерекқордан және интернеттен ақпаратты іздеу;
-
электрондық байланысқа, он-лайн форумдарға, виртуалдық оқыту орталарына қатысу арқылы, басқа оқушылармен және мұғалімдермен әртүрлі байланыс арнасы бойынша ынтымақтастықта болып қарым-қатынас жасау және ақпарат алмасу.
- топтап оқыту әдісі;
- жеке-дара оқыту;
-
өзін-өзі бағалау;
-
критериалды бағалау.
Пайдаланған әдебиеттер
Мұғалім үшін:
1. ҚР Білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған бағдарламасы.
2. 2014-2015 оқу жылында ҚР жалпы білім беретін орта білім ұйымдарына ғылым
негіздерін оқытудың ерекшеліктері туралы әдістемелік нұсқау хат.
3. М. Дауылбаев, Ж. Мақажанов Шахмат ойыны Алматы «Қазақстан» 1984
4. Шахмат мектебі. Авторы: М. И. Қапбасов. Көкшетау.
5. Шахмат оқулығы Ақтөбе 2002Авторы: Қуандық Әлішев, Серғазы Сауқанұлы
Оқушы үшін:
1.Шахмат оқулығы Ақтөбе 2002Авторы: Қуандық Әлішев, Серғазы Сауқанұлы
2.Шахмат, дойбы, тоғызқұмалақ. Авторы: Талап Сұлтанбеков Алматы, «Қазақстан»,
1967.
3. Шахмат мектебі. Авторы: М. И. Қапбасов. Көкшетау.
4. Т. Петросян «Стратегия надежности» Москва 1991
5. З. Тарраш «300 шахматных партий» Москва 1988