Математикалык қабілетті анықтауға
арналған
Айзенктің сандық субтесті.
Мақсаты: жасөспірімдерден бастап үлкендерге дейінгі жас
кезеңіндегілердің логикалық ойлауын, математикалық жəне
шығармашылық қабілеттерін бағалау.
Зерттеу жүргізу үшін тапсырмаларды бланкіге толтырып, оны əр
зерттелінушінің қолына таратылып беріледі. Уақыт аяқталғаннан соң,
тапсырмаларды жинап алып, дұрыс шешілгеніне қарай əр адамның
математикалық қабілетінің коэффициенті анықталады.
Орындау ережесі: «Сіздерге бірнеше вариантта
жасалған, біртіндеп қиындатылған шығармашылық тапсырмалар берілген.
Оларды орындау үшін əр тапсырмадағы сандардың орналасу қиындықтарын
тауып, қажетті математикалық амалдарды жасау арқылы бос орынға
жетіспей тұрған сандарды анықтап, оны тиісті жеріне жазу
керек».
Орындау уақыты 30 минут.
Тапсырмалар
-
Сандар қатарын жалғастырыңыз: 18;20; 24; 32; ?
-
Жетіспейтін санды қойыңыз:
4 ?
6 18
9 13
-
Сандар қатарын
жалғастырыңыз: 212; 179; 146; 113; ?
-
Жетіспейтін санды
табыңыз:
6
2
5
3
2
3 3 7
2
-
Сандар қатарын
жалғастырыңыз: 6; 8; 10; 11; 14; 14; ?
-
Жіберілген санды табыңыз: 17 (112) 39. 28 ( ... ) 49.
-
Саңдар қатарын
жалғастырыңыз: 7; 13; 24; 45; ?
-
Жіберілген санды табыңыз: 3; 9; 3. 5; 7; 1.
7; 1; ... .
-
Жіберілген санды табыңыз: 234 (333) 567. 345 ( ... ) 678.
-
Сандар қатарын
жалғастырыңыз: 4; 5; 7; 11; 19: ?
-
Жетіспейтіи санды табыңыз:
5 4 ?
4 3 5 2 7
-
Сандар қатарын
жалғастырыңыз: 6; 7; 9; 13; 21; ?
-
Жіберілген санды табыңыз: 4; 8; 6. 6; 2; 4. 8; 6; ?
-
Сандар қатарын
жалғастырыңыз: 64: 48; 40; 36; 34; ?
-
Жетіспейтін санды табыныз:
-
-
-
-
Жіберілген санды табыңыз: 718 (26) 582. 474 (...) 226.
-
Сандар қатарын
жалғастырыңыз: 15; 13; 12; 11: 9; 9; ?
-
Жіберілген санды табыңыз: 9; 4; 1; 6; 6; 2. 1;
9;
-
Жіберілгсн санды
табыныз: 11; 12; 14; ?; 26; 42.
-
Жіберілген санды табыңыз: 8; 5; 2; 4; 2; 0. 9; 6:
?
-
Жіберілген санды
табыңыз:
Бағалау
шкаласы:
Математикалық субтест
жауабын бағалау үшін төменде көрсетілген үлгі бойынша график
жасалады. Сол график- ке дұрыс жауаптар санын горизонтал бағанына
түсіріп, ал коэф- фициент корсеткіштерін вертикал бағанға
орналастырып алғаннан соң, жоғарыдағы, вербальдық тест нəтижесін
талдағандай амалдар арқылы математикалық қабілетін коэффициенті
(IQ) анықталады.
135
130
125
120
115
110
105
100
95
90
6 8 10 12 14 16 18 20 22 24
26
Айзенк сандық субтестінің жауаптары жəне олардың
түсініктемесі
-
48.
Қатардағы сандар бастапқыда 2-ге, кейін 4-ке, сосын 8-ге,
соңында 16-ға артады.
-
24. Сағат тілі бағытына қарсы қарай жүргенде
сандар ретімен:
-
4. 5, 6-ға өседі.
-
80. Əр
саннан 33-ті алып отырамыз.
-
5.
Көтерілген «қолдағы» сандар оң, ал төмендегі «қолдағы» сан теріс
екені белгілі. «Баста» орналасқан сан олардың қосындысы (+7 - 2 =-(
5)
-
18. Бұл
қатар кезектесіп келетін екі сан қатарынан құрылады. Бі- рінші
кезектегі сандар 4-ке, ал екінші кезектесіп келетін сандар 3-ке
өсіп тұрады. Сондықтан, келесі сан – 18
-
154. Бұл
жақшаның ішіндегі сан жақшаның сыртында тұрған сандардың екі
еселенген қосындысы.
-
86. Сандар
екі еселенеді, содан кейін 1, 2, 3, 4 сандарын əрқайсысынан алып
тастаймыз.
-
3. Бұл –
бірінші жəне екінші қатар сандарының жарты айырмасы.
-
333. Бұл
сан жақшаның оң жəне сол жағындағы сандардың айырымы.
-
35.
Қатардағы сандар тізбегі біртіндеп 1, 2, 4, 8, 16-ға артады.
-
5.
«Бастағы» сандар «аяқтағы» сандардың жартысына тең.
-
37. Əрбір
келесі сандар екі еселеніп, одан 5 алынады.
-
7. Үшінші
қатардағы сан бірінші жəне екінші қатардағы сан- дардың жартысына
тең.
-
33.
Қатардағы сандар 16, 8, 4. 2, 1-ге кемиді.
-
3. Егер
сағат тілімен жылжыса, онда сан 3 есеге артады.
-
14.
Жақшаның ішіндегі сан жақшаның сыртындағы сандарды
50-ге бөлгендегіге тең.
17.6. Кезектесіп келетін екі
сан қатарынан құрылады. Бірінші қатардағы сандар 3-ке, ал
екіншісіндегілер 2-ге кеміп отырады.
-
4. Əрбір қатардағы сандардың суммасы 14-ке
тең.
-
18. Əрбір келесі сандар екі еселеніп, оны 10-ға
азайтамыз.
-
3. Үш қатар сандары кему ретімен орналасқан.
Бірінші қа- тардағы сандар 3-ке, екінші қатардағылар 2-ге,
үшіншідегілер 3-ке кемиді.