ЦИФРЛАНДЫРУ ЖАҒДАЙЫНДА
МАТЕМАТИКАНЫ ОҚЫТУ ПРОЦЕСІНДЕ БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ ОҚУ-ЗЕРТТЕУ
ҚЫЗМЕТІН ДАМЫТУ МОДЕЛІ
Коскадамова Тамаша
Шамелевна
Қостанай облысы әкімдігі білім
басқармасының
«Бейімбет Майлин ауданы білім
бөлімінің
Сапар Ерғалиев атындағы жалпы білім беретін
мектебі» КММ
tamasha-27@mail.ru
Бүгінгі таңда дәстүрлі
оқулықтар мен өзге де материалдардың орнына цифрлық білім беру
ресурстарын пайдалану ұсынылады. Бұл білім беру мақсаттарына
арналған жеке нысандар (мысалы, интерактивті тақталар, электронды
хабарламалар және т.б.).
Цифрлік сауаттылық -
ақпараттық қоғамдағы қауіпсіздіктің негізі, ХХІ ғасырдың ең маңызды
білімі. Цифрлік сауаттылықты қалыптастыру оқырмандық, математикалық
және жаратылыстану сауаттылығымен тең дәрежеде назар аударылуы
керек.
Цифрландыру технологиялары дегеніміз – бұл
бұрын-сонды адамзат бастан кешпеген ғажайып әлемнің жаңа құралдары.
Қазіргі күні бұл технологиялар жасақталу үстінде. Олар қазірдің
өзінде біз тамсанып айта беретін ақпараттық технологиялардың өзін
жолда қалдыра бастады.
Заманауи технологиялар біздің
өмірімізге тұрақты түрде енгізілуде, «Цифрлік» тұжырымдамасын тек
ғылыми конференцияларда ғана емес, күнделікті өмірде де жиі
кездесетін болдық.
Ғылымның қарқынды дамуы
барысында көптеген корпорациялар өндірістің барлық деңгейлерінде
жаңа технологияларды қолдана отырып жұмыс істеуге дайын
қызметкерлерді талап етеді және арнайы дағдыларға ие емес
қызметкерлер қажеттілігі артта қала беруде. Осы проблемаларды шешу,
әрине, білім беру процесін қайта жаңғыртуды талап етуі
тиіс.
Математика - бұл білім беру
мақсаттары толығымен диагностикалық түрде берілген ғылым, тестілеу
оқу процесін сенімді бақылауға, оқушылардың білімін, білігі мен
дағдыларын объективті бағалауға мүмкіндік береді, ал тестілеу
нәтижелері оқу жоспарларын түзетуге негіз бола
алады.
Қазіргі уақытта мектепте жалпы
білім беретін пәндерді сабақтарда АКТ-ны қолданбай оқыту мүмкін
емес. Білім беру және бақылау процесінде ақпараттық технологияларды
пайдалану оқушыларды ақпараттық қоғам жағдайында өмірге дайындаудың
ең маңызды сәттерінің бірі болып табылады. Компьютелік
технологиялар мұғалім мен оқушының шығармашылық әлеуетін
айтарлықтай ашуға мүмкіндік береді. Мұны мұғалім дербес компьютерде
жұмыс істеу тәжірибесін, мультимедиамен жұмыс істеу әдістемесін
және басқа мұғалімдердің жұмыс тәжірибесін меңгерген жағдайда ғана
жүзеге асыруға болады.
Математикалық цикл пәндерін
оқу кезінде (алгебра және геометрия, математикалық талдау,
ықтималдықтар теориясы және математикалық статистика және т. б.)
НЛП технологиясына негізделген екі форма қолданылуы мүмкін: сыныпта
және сыныптан тыс, олар оқытудың келесі тиімді түрлері арқылы
жүзеге асырылуы мүмкін:
1 Есептеу-графикалық жұмыстар
(визуализаторлар үшін) - пәндік тақырыптар бойынша құрастырылған
бірнеше құжаттар жиынтығы, әдетте тоқсан үшін төрт стандартты есеп.
Бір жиынтықта бірнеше тапсырмадан тұратын 10 ұқсас нұсқалар бар
және бір құжат - ұқсас нұсқаларды егжей-тегжейлі, стандартты
шешудің үлгісі. Аталған әдістеме оқушылардын жұмыс нәтижелерін
жазбаша баяндау мәдениеті, жалпы ақпараттық мәдениет сияқты маңызды
құзыреттіліктерін қалыптастырумен
негізделген.
2. Бақылау-бағалау құралдары
осы бөлімнің нәтижелерін, курс тақырыптарын өз бетінше зерделеу
үшін оқу-әдістемелік материалдар болып табылады. Әдетте, бұл оқыту
үшін жалпы міндеттерді қамтитын компьютерлік бағдарламалар. Әдетте,
бағдарламалар ақпаратты басым қабылдаудың сол арнасын ескеретін
көптеген бір типті тапсырмаларды жасайды, ал бағдарламалармен жұмыс
істеу кезінде оқушылардын жауаптары автоматты түрде түсініктеме
береді. Келесі тестілеуге дайындалу үшін барлық мәтіндердің
«нөлдік» нұсқалары оқушылар арасында үлкен танымалдылыққа ие,
өйткені оқыту режиміндегі алдын ала жұмыс әр түрлі бөлімдермен және
басқа пәндермен ішкі байланыстардың күрделілігі мен тереңдігін
қамтитын бақылау іс-шараларының тиімділігін едәуір
арттырады.
3. Mатематикадан электрондық
практикум-Mathcad бағдарламасы сияқты қолданбалы математикалық
бағдарламалық қамтамасыз етудің кейбір заманауи пакеттерінде
әзірленген, математикалық есептердің дәстүрлі және дәстүрлі емес
шешімдерінің мысалдарын бағдарламалау және өз бетінше шешу үшін
есептерсіз. Қазіргі заманғы өлшеуіш жүйелердің ерекшеліктері
пайдаланушыға деректермен жұмыс істеу үшін кең мүмкіндіктерді
ұсынады: сандық және аналитикалық есептер, аудио және бейне импорты
мен экспорты, нәтижелерді графикалық визуализациялау, құжаттарды
анимациялау. Математикадан электрондық практикумдар өзіндік зерттеу
жұмысы үшін бағдар және бастапқы нүкте ретінде пайдаланылады; олар
жоғары дербестік үлесі бар үздіксіз білім беруде маңызды рөл
атқарады, жоғары интеллектуалды қабілеті бар оқушыларды жеке
өзін-өзі дамыту үшін бастапқы материалмен қамтамасыз ете отырып
оқытуды саралауға мүмкіндік береді.
Заманауи қоғамға сай
шығармашылықпен ойлайтын білімді, білікті, саналы ұрпақты даярлау
үшін математиканы оқытуда оқу-қызметін дамыту арқылы оқушылардың
оқу іс-әрекетін ұйымдастырудың әдістемелік негіздерін зерттеуді
бүгінгі таңда өзекті деп санаймыз.
Цифрландыру қазіргі әлеуметтік-экономикалық
салалардың барлығына ортақ. Демек алдағы бес-он жылдың ішінде
әлемнің барлық елдері осы жолға түсетін
болады.
Пайдаланылған әдебиеттер
тізімі
-
Алдамұратова Т.А., Байшоланов Т.С.
Математика: Жалпы білім беретін мектептің 6-сыныбына арналған
оқулық.//Алматы: Атамұра, 2006. -310-314
бет.
-
Рудик Г.А. Монреаль, Канада.Центр современной педагогики «Обучение
без границ»-34б.
-
МанвеловС.Г. Конструирование
современного урока математики.// Просвещение. Москва. 2002.
С.7.
-
Оқушылардың ойлау қабілетін
дамытуда математиканың алатын орны //ҚазҰПУ Хабаршысы
«Физика-математика ғылымдары». - Алматы, 2006. – №2 (16). - Б.
159-162.
Аннотация: Математиканы оқу кезінде қосымша
цифрландыру технологиялар пайдалану мүмкіндіктері ұсынылған, оларды
математика сабақтарында қолдану ерекшеліктері
жазылған.
Аннотация: Представлены
возможности использования информационных технологии при изучении
математики и применение на уроках
математики.
Abstract: The possibilities of
using information technologies in the study of mathematics and
their application in mathematics lessons are
presented.
Кілт сөздер: Математиканы оқыту, цифрлік
сауаттылық
Ключевые слова:обучение
математике, мобильные приложения, цифровая
грамотность.
Keywords: teaching
mathematics, mobile applications, digital
literacy.