Қапанова Гүлжібек Нәбиқызы
Қызылорда қаласының оқушылар мен жасөспірімдер үйі МКҚК, мәдени- көпшілік меңгеруші
Ватсапта бөлісу
Телеграммда бөлісу
Фейсбукта бөлісуБарлығы: 51 материал
Актуальность проблемы
Современное музыкальное образование находится в поиске новых путей, которые позволили бы сохранить лучшие традиции академического обучения, но при этом отвечать вызовам цифровой эпохи. У детей изменилось восприятие информации: визуальные и интерактивные формы стали естественной частью их познавательного опыта. Поэтому учителю необходимо уметь соединять традиционную методику фортепианного обучения с инновационными формами, чтобы сделать процесс обучения более интересным, осознанным и продуктивным.
Цель статьи
Показать, как сочетание традиционных и интерактивных методов в обучении игре на фортепиано способствует повышению мотивации, развитию музыкальных способностей и формированию устойчивого интереса к музыке.
Основное содержание
1. Традиционная школа и её ценность
Классическая система обучения игре на фортепиано основана на индивидуальном подходе, последовательном формировании технических навыков и развитии музыкального слуха. Основными методическим
Қосымша білім беру
Мақала
Барлық сыныптар
Цель статьи
Показать, как использование человеческого голоса и звуковых практик способствует развитию речи, мышления, эмоциональной сферы и психического здоровья ребёнка.
Основное содержание
1. Голос как инструмент эмоционального воздействия
Интонация и тембр голоса способны передавать не только смысл слов, но и энергию эмоций. Мягкий, уверенный голос взрослого создаёт ощущение защищённости и доверия, снижает уровень тревожности у ребёнка. Напротив, раздражённые или холодные интонации вызывают стресс и внутреннее напряжение. Таким образом, голос становится каналом воспитания через эмоции [1].
2. Музыкальность речи и развитие речи ребёнка
По данным нейропсихологических исследований, дети, которым с раннего возраста поют колыбельные, быстрее развивают слуховую память, ритм и артикуляцию. Речь, насыщенная интонациями, способствует активизации лобных долей мозга, отвечающих за мышление и воображение. Звучащая речь стимулирует любознательность и речевую активность [2].
3. П
Қосымша білім беру
Мақала
Барлық сыныптар
Қосымша білім беру - бұл мектептегі білім беру процесін толықтыратын, оқушылардың жеке қабілеттері мен қызығушылықтарын ескере отырып, олардың жан-жақты дамуын қамтамасыз ететін маңызды сала. Қосымша білім беру – оқушыларға кәсіби бағдар бере отырып, олардың бос уақытын мазмұнды ұйымдастыру. Оқушылардың жеке қабілеттерін дамытуға мүмкіндік беретін маңызды жүйе. Оның мақсаты – оқушылардың тұлғалық өсуін қамтамасыз ету, олардың шығармашылық және ғылыми ізденісін ынталандыру.
Қосымша білім беру – оқушылардың негізгі оқу бағдарламасынан тыс білімдерін жетілдіруге бағытталған маңызды сала.
Қосымша біліммен қамту бойынша нақты статистикалық мәліметтер келтірер болсақ:
2025 жылы Қазақстанда 400-ден астам қосымша білім беру ұйымы ашылды.
2025 жылы балаларды қосымша білім берумен қамту 3,2 млн-нан 3,4 млн-ға дейін ұлғайды.
Қосымша біліммен қамтылған балалардың үлесі 2020 жылы 63,5 % болса, 2025 жылы бұл көрсеткіш 87,2 % деңгейіне дейін өсті деген мәлімет бар.
2024–2025 оқу жылын
Қосымша білім беру
Мақала
Барлық сыныптар
Даму бағытын ескеру
Қосымша білім тек дағды емес, тұлға қалыптастыру құралы:
- Баланың өзін-өзі тануына көмектеседі;
- Қоғаммен байланыс орнатуға үйретеді;
- Мамандық таңдауға әсер етеді;
- Әлеуметтік теңсіздікті азайтады.
Қосымша білім ұйымдары оқушының әлеуметтік бейімделуіне, көшбасшылық, командамен жұмыс, жауапкершілік сияқты қасиеттерін дамытуға ерекше көңіл бөледі. Қосымша білім беру жүйесінде жоспарлау мен бақылаудың тиімді ұйымдастырылуы оқушылардың даму нәтижелеріне тікелей әсер етеді. Зерттеу нәтижелері бойынша, тиімді жоспарлау білім алушының қызығушылығы мен даралығын ескере отырып, нақты мақсаттар мен нәтижелерге бағытталуы тиіс.
Бағдарламалардың авторлық және таңдамалы болуы
Көп жағдайда педагог авторлық бағдарлама жасап, оны әдістемелік кеңесте бекітеді. Бағдарламалар бірнеше жылға жоспарланады (1 жылдан 3 жылға дейін). Қосымша білім беру ұйымдарында оқу бағдарламалары көбіне педагогтың өзі құрастырған авторлық негізде жүзеге асырылады. Жоспарлау барысында баланың жасы,
Қосымша білім беру
Мақала
Барлық сыныптар
Аннотация
Бұл мақалада қазақтың көне музыкалық аспабы - жетігеннің қазіргі заман балаларына тигізетін мәдени, эстетикалық және тәрбиелік әсері қарастырылады. Сонымен қатар, жетігенді қосымша білім беру үдерісінде қолданудың тиімділігі мен мүмкіндіктері талданады. Автор жетіген үйренудің оқушылардың рухани дүниесін байытатынын, ұлттық сана-сезімін арттыратынын, шығармашылық қабілеттерін дамытатынын атап өтеді. Жетіген аспабының тарихи ерекшелігі, қазіргі таңдағы дамуы және оның балаларға тигізер ықпалы мен қызығушылық тудыру мүмкіндіктері кеңінен қарастырылады.
Қосымша білім беру
Мақала
Барлық сыныптар
Бұл мақалада қазақтың ұлттық ою-өрнектерінің көркем еңбек сабағындағы орны мен маңызы, олардың тәрбиелік, рухани, танымдық рөлі сөз болады. Осы мақала арқылы ұлттық өнер элементтерін оқу үдерісіне кіріктіру арқылы оқушылардың эстетикалық талғамын, шығармашылық қабілетін, патриоттық сана-сезімін дамыту мәселесі қарастырылады. Көркем еңбек сабағында ұлттық ою-өрнектерді қолдану арқылы оқушылардың еңбекқорлық пен шығармашылық қабілеттерін дамытуға болатынын айтқым келеді.
Қазақ халқының мәдени мұрасы - ұлттық болмыстың көрінісі. Соның ішінде ою-өрнек өнері - ата-бабаларымыздың дүниетанымы мен көркемдік ойлауының шоғырланған бейнесі. Ою-өрнек тек сәндік үлгі ғана емес, ол - халықтың тарихы, философиясы, рухани болмысы. Көркем еңбек сабағы - оқушыны ұлттық мәдениетке баулудың маңызды алаңы. Осы пән арқылы оқушыларға ұлттық ою-өрнектердің мәні мен мазмұнын таныту - тәрбиелік, танымдық және эстетикалық маңызы зор міндет.
Қазіргі білім беру жүйесі ұлттық құндылықтарды меңгерген, эстетикалық ж
Қосымша білім беру
Мақала
Барлық сыныптар
Мақалада жетім және ата-ана қамқорлығынсыз қалған балалардың, сондай-ақ әлеуметтік мәртебесі бар (аз қамтылған, көп балалы отбасынан шыққан, ерекше қажеттілігі бар) оқушылардың мектеп ортасына бейімделуінің өзекті мәселелері қарастырылады. Бейімделу процесін тиімді ұйымдастырудағы әлеуметтік педагогтің рөлі, қолдау әдістері мен қазіргі заманғы тәсілдері ғылыми негізде талданады.
Қазіргі білім беру жүйесінде оқушылардың әлеуметтік бейімделуі мен психологиялық әл-ауқатын қамтамасыз ету өзекті мәселе ретінде қарастырылады. Әсіресе, ата-ана қамқорлығынсыз қалған балалар мен әлеуметтік жағынан осал топтағы оқушылар ерекше назарда болуға тиіс. Бұл топтағы балалардың тұлғалық дамуы мен әлеуметтену процесі күрделі жағдайда өтеді және кәсіби қолдауды қажет етеді.
Əлеуметтік педагог
Мақала
Барлық сыныптар
Бұл мақалада қазақтың көне музыкалық аспабы - жетігеннің қазіргі заман балаларына тигізетін мәдени, эстетикалық және тәрбиелік әсері қарастырылады. Сонымен қатар, жетігенді қосымша білім беру үдерісінде қолданудың тиімділігі мен мүмкіндіктері талданады. Автор жетіген үйренудің оқушылардың рухани дүниесін байытатынын, ұлттық сана-сезімін арттыратынын, шығармашылық қабілеттерін дамытатынын атап өтеді. Жетіген аспабының тарихи ерекшелігі, қазіргі таңдағы дамуы және оның балаларға тигізер ықпалы мен қызығушылық тудыру мүмкіндіктері кеңінен қарастырылады.
Қосымша білім беру
Мақала
Барлық сыныптар
2. Балабақшада қолданылатын жаңа технология түрлері
Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар (АКТ).
АКТ құралдарын пайдалану арқылы балалар көрнекі материалдармен жұмыс істейді, бейнероликтер мен интерактивті тапсырмалар арқылы ақпаратты жеңіл қабылдайды.
Ойын технологиясы.
Балалар үшін ойын — негізгі әрекет түрі. Ойын арқылы бала білімді жеңіл меңгереді, логикалық ойлауы мен шығармашылығы дамиды.
Жобалық технология.
Бұл әдіс балаларды өз бетімен ізденуге, ақпаратты талдауға және қорытынды жасауға үйретеді. Сонымен қатар, топтық жобалар балалардың ынтымақтастығын қалыптастырады.
Дамыта оқыту технологиясы.
Балада танымдық қызығушылықты арттыруға, ойлау қабілетін дамытуға бағытталған. Әртүрлі деңгейдегі тапсырмалар арқылы балалар өз мүмкіндіктерін ашады.
Балабақша
Мақала
Мектепке дейінгі балалар
Балабақшадағы тәрбиенің рөлі
Мектепке дейінгі кезең – баланың ойлау қабілеті, сезімдік қабылдауы және әлеуметтік дағдылары қалыптасатын маңызды кезең. Мектепке дейінгі кезеңде баланың дүниетанымы қалыптасады. Осы уақытта ұлттық мазмұндағы ойындар, ертегілер, тақпақтар, мақал-мәтелдер арқылы баланың санасына ұлттық сана ұялайды. Осы жаста ұлттық құндылықтарды дарыту баланың ішкі жан-дүниесіне оң әсер етеді. Ұлттық тәрбие беру барысында келесі әдіс-тәсілдер кеңінен қолданылады:
• Халық ауыз әдебиеті үлгілері (ертегілер, жұмбақтар, мақал-мәтелдер) арқылы адамгершілік ұғымдарын түсіндіру;
• Қазақ ертегілері мен батырлар жырын оқу арқылы балалар батырлықты, әділдікті, мейірімділікті үйренеді.
• Ұлттық ойындар арқылы ұжымда әрекет ету, батылдық, ептілік, тапқырлық дағдыларын дамыту;
• Балаларға қазақтың ұлттық ойындарын үйрету — олардың денсаулығын нығайтып қана қоймай, ұжыммен әрекет етуге баулиды.
• Ұлттық тағам түрлерімен, киім үлгілерімен таныстыру арқылы баланың мәдени таным көкжиегі ке
Балабақша
Мақала
Мектепке дейінгі балалар
ҚОСЫМША БІЛІМ БЕРУДЕ ОҚУ-ТӘРБИЕ ПРОЦЕСІН ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ ТИІМДІ ӘДІСТЕРІ
1. Жобалық әдіс
Жобалық әдіс оқушылардың білімін тәжірибе арқылы кеңейтуге мүмкіндік береді. Бұл әдіс оқушыларды нақты тақырыпқа қатысты жобалар жасауға тарту арқылы олардың шығармашылық қабілеттерін, зерттеу дағдыларын дамытуға ықпал етеді. Жобалық әдіс оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттырып, олардың өз бетінше жұмыс істеуін, топтық жұмысты ұйымдастыруды үйретеді. Бұл әдіс арқылы оқушылар нақты мәселені шешуге бағытталған тапсырмаларды орындап, өздерінің нәтижелерін дәлелдейді.
2. Интерактивті әдістер
Интерактивті әдістер оқушылардың білім алу процесіне белсене қатысуын қамтамасыз етеді. Бұл әдіс арқылы оқушылар сабақ барысында өзара пікір алмасып, әртүрлі тапсырмаларды орындап, бір-бірінен үйренеді. Мұндай әдістерге рөлдік ойындар, топтық жұмыс, пікірталастар, жағдайлық тапсырмалар және басқа да белсенді оқыту түрлері жатады. Интерактивті әдістер оқушылардың ойлау қабілетін дамытып, олардың өз пікірін е
Қосымша білім беру
Баяндамалар, реферат
Барлық сыныптар
ӘЛЕУМЕТТІК БЕЙІМДЕЛУ ҰҒЫМЫ ЖӘНЕ ОНЫҢ МАҢЫЗЫ
Әлеуметтік бейімделу – адамның қоғамға сәтті енуі, қоғамдық нормаларды қабылдап, әлеуметтік дағдыларды меңгеруі. Бұл процесс тек мектепте немесе көшеде емес, ең алдымен отбасында басталады.
Бала үшін әлеуметтік бейімделудің маңызды аспектілері:
Ата-анамен және жақындарымен қарым-қатынас;
Достармен өзара әрекеттесу дағдылары;
Қоғамдық ережелер мен нормаларды түсіну және сақтау;
Өзінің жеке пікірі мен көзқарасын білдіру қабілеті;
Өзін қоғамның толыққанды мүшесі ретінде сезіну.
Егер бала отбасында дұрыс тәрбие алмаса, оның қоғамға бейімделуі қиынға соғады. Әлеуметтік дағдылары әлсіз қалыптасқан балалар мектепте, достарымен қарым-қатынаста және болашақ өмірінде қиындықтарға тап болуы мүмкін.
ОТБАСЫ ТӘРБИЕСІНІҢ НЕГІЗГІ ТҮРЛЕРІ
Отбасындағы тәрбиенің бірнеше негізгі түрлері бар, олардың әрқайсысы
баланың мінезіне және қоғамдағы орнына әсер етеді.
1. Авторитарлық тәрбие
Бала ата-ананың бұйрығына толық бағынуы тиіс;
Қатал талапт
Қосымша білім беру
Баяндамалар, реферат
Барлық сыныптар
Исследовательская деятельность в контексте дополнительного образования является важным стратегическим элементом, который способствует развитию критического мышления, навыков решения проблем и научного подхода к решению задач. Такая деятельность позволяет обучающимся не только углубить свои знания в выбранных областях, но и развить умения, которые будут полезны в будущем, будь то в профессиональной карьере или в жизни в целом.
Важность исследовательской деятельности в дополнительном образовании
1. Развитие когнитивных и творческих навыков
Дополнительное образование создает пространство для творчества и саморазвития. Исследовательская деятельность учит детей и подростков не только работать с информацией, но и формулировать вопросы, гипотезы, проводить анализ и выводы. Эти навыки важны не только в учебной среде, но и в реальной жизни.
2. Подготовка к профессиональной деятельности
Включение исследовательских элементов в дополнительные образовательные программы помогает формировать у учащ
Қосымша білім беру
Мақала
Барлық сыныптар
Исследовательская деятельность в контексте дополнительного образования является важным стратегическим элементом, который способствует развитию критического мышления, навыков решения проблем и научного подхода к решению задач. Такая деятельность позволяет обучающимся не только углубить свои знания в выбранных областях, но и развить умения, которые будут полезны в будущем, будь то в профессиональной карьере или в жизни в целом.
Важность исследовательской деятельности в дополнительном образовании
1. Развитие когнитивных и творческих навыков
Дополнительное образование создает пространство для творчества и саморазвития. Исследовательская деятельность учит детей и подростков не только работать с информацией, но и формулировать вопросы, гипотезы, проводить анализ и выводы. Эти навыки важны не только в учебной среде, но и в реальной жизни.
2. Подготовка к профессиональной деятельности
Включение исследовательских элементов в дополнительные образовательные программы помогает формировать у учащ
Қосымша білім беру
Мақала
Барлық сыныптар
Первые шаги: знакомство с домброй
Когда дети впервые берут в руки домбру, они ещё не знают, какие возможности скрыты в этом инструменте. Для многих это всего лишь два натянутых струны и деревянный корпус. Но как только они делают первые удары по струнам, начинают слышать ритм, появляется первый интерес. Очень важно на этом этапе не просто объяснить основы техники игры, но и показать, насколько богата культура домбры.
Традиции, передаваемые через поколения
Кюй — это не просто мелодия, а целая история, рассказанная без слов. Когда дети осознают, что каждое произведение несёт в себе особый смысл, они начинают играть осознанно, с душой. Я рассказываю им о великих кюйши, таких как Құрманғазы, Дәулеткерей, Тәттімбет, и их вкладе в казахскую культуру. Благодаря этому ученики чувствуют себя частью великой традиции.
Духовное развитие через музыку
Домбра развивает не только музыкальные навыки, но и личность. Упорство, терпение, стремление к совершенству – это качества, которые формируются в
Қосымша білім беру
Мақала
Барлық сыныптар
2. Әуенді орындау дағдыларын дамыту
Қобызда ойнаудың маңызды компоненттерінің бірі – әуенді орындау шеберлігі. Оқушыны біртіндеп әуенді дәл әрі эмоциялық тұрғыдан орындауға үйрету қажет. Ол үшін:
Мелодиялық ырғақ: Әрбір дыбыс пен әуеннің өзіне тән ырғақтары бар, оларды оқу мен ойнау барысында мұғалім оқушыға түсіндіреді.
Динамика мен темп: Әуеннің күшті және әлсіз бөлімдерін көрсету, әрбір бөлікті тыңдаушыға жеткізу үшін оқушы динамикалық өзгерістер мен темптерді түсініп, оларды дұрыс қолдана білуі керек.
3. Үлкен шығармаларды орындау
Қобызда ойнау шеберлігін дамыту үшін тек қарапайым әуендер мен жаттығулардан бастау ғана жеткіліксіз. Оқушыларды үлкен музыкалық шығармалармен таныстыру, олардың орындау шеберлігін арттыру үшін маңызды. Бұл үшін қазақтың және әлемнің атақты композиторларының шығармаларын пайдалану өте тиімді. Бұл шығармаларды орындау арқылы оқушы музыкалық мәдениетті тереңірек түсініп, қобызда ойнау деңгейін көтере алады.
4. Музыкалық техника мен саусақ жаттығулары
Қобыз
Қосымша білім беру
Мақала
Барлық сыныптар
Еліміздің болашағы – ұрпақ тәрбиесінде. Елдің болашағын баянды ететін жастар, жас ұландар. «Жас ұлан» ұйымына қабылданған әрбір бала Тәуелсіз Қазақстанның өсіп-өркендеуіне, көркейіп-гүлденуіне ат салысып, Егемен еліміздің ертеңіне зор үлес қосатын шығармашыл әрі талапты тұлғаларға айналады деп сенемін. Жас ұландардың қазақ елінің баянды болашағының тарихи жауапкершілігі өз мойындарында екенін сезіп, Мәңгілік елдің асыл мұраттарын іске асыратын мәңгілік ел ұландары болатынына сенімім мол.
Ел болашағы деп танылған «Жас Ұлан» ұйымының қатары алдағы уақытта да жігерлі де жауапты оқу үздіктерімен, көшбасшылармен, мектеп белсенділерімен толыға түспек.
Қорытындылай келе, қай заманда да ұлылығымен ерекшеленген қазақ халқы бәйгеден оза шауып, жүйріктердің қатарынан көріне білген. Осы дәстүрді жалғаған жас ұландықтар да үнемі жеңіс тұғырынан көріне берсін деп тілек білдіріп, Ел ертеңі жалындаған, жаңашыл әрі талапты «Жас ұлан» екенін айтқым келеді. Жас ұлан - жарқын болашақ!
Қосымша білім беру
Баяндамалар, реферат
Барлық сыныптар
бағдарламасынан тыс білімдерін жетілдіруге бағытталған маңызды сала. Бүгінгі таңда қосымша білім беру жүйесінде заманауи педагогикалық трендтерді қолдану оқытудың тиімділігін арттыруға көмектеседі. Бұл баяндамада қосымша білім беруде қолданылатын негізгі заманауи педагогикалық трендтер талқыланады.
1. Цифрлық технологиялар мен онлайн оқыту. Қашықтан оқыту мен онлайн платформалар білім беру үдерісін түбегейлі өзгертті. Қосымша білім беру ұйымдары оқушыларға ыңғайлы, қолжетімді және интерактивті оқыту әдістерін ұсыну үшін EdTech шешімдерін кеңінен қолданады. Мысалы, Coursera, Udemy, Khan Academy сияқты платформалар білім алушыларға өз бетімен білімін жетілдіруге мүмкіндік береді.
2. STEAM-білім беру. Ғылым (Science), технология (Technology), инженерия (Engineering), өнер (Art) және математика (Mathematics) бағыттарын біріктіретін STEAM-білім беру әдісі қазіргі заманғы білім беру жүйесінде кеңінен таралуда. Бұл тәсіл оқушылардың шығармашылық ойлауын дамытуға және оларды болашақтағы технол
Қосымша білім беру
Мақала
Басқа
Біртұтас тәрбие бағдарламасының негізгі идеясында мемлекетіміздің болашағына жауапкершілікпен қарайтын, ұлттық құндылықтарды бойына сіңірген тұлға қалыптастыру көзделген. Осы орайда ұлттық құндылықтар мектепке дейінгі білім беру ұйымдарында қарқынды жүргізілуі керек. Ұлттық құндылықтарды дамытудағы тәрбиешінің рөлі өте маңызды. Балабақша тәрбиешілері тек балаларға білім беру ғана емес, олардың ішкі дүниесін қалыптастырып, жан-жақты дамуына мүмкіндік туғызады. Ұлттық құндылықтарды ұғындыруда тәрбиешінің өз халқының мәдениеті мен дәстүрін білуі, оны балаларға дұрыс жеткізе білуі керек. Сонымен қатар, тәрбиеші балалармен ұлттық дәстүрлерді ұстану, халық әндері мен күйлерін тыңдату арқылы қазақ халқының бай мұрасын жаңғыртып, баланың ұлттық сана-сезімін қалыптастыруға ықпал етеді.
Балабақшада біртұтас тәрбие бағдарламасы бойынша ұлттық құндылықтарды дамыту - болашақ ұрпақтың санасына ұлттық мәдениетіміздің құндылықтарын сіңіру үшін маңызды қадам. Осы арқылы балалардың ұлттық рухы мен ұлт
Мектептен тыс мекемелер
Мақала
Мектепке дейінгі балалар
Қосымша білім берудің ерекшелігі баланың шығармашылық қызметі ол үшін бастапқы болуында. Бәрінен бұрын, тұлғаны шығармашылықта дамыту тұр, ал оқыту сол дамытуға демеу болады. Қосымша білім беру баланың ерікті таңдау бойынша жеке дара және ұжымдық шығармашылық қызметте тәжірибе жинауына мүмкіндік туғызады. Білім берудің осы түрі өскелең ұрпақтың бейімділігін, қабілеттілігін және қызығушылықтарын, азаматтық және адамгершілік қасиеттерін дамытуға, өмірлік және кәсіби өзін-өзі белгілеуге мүмкіндік береді. Қосымша білім беру жағдайында балалар өздерінің шығармашылық әлеуеттерін, қазіргі қоғамға бейімделу дағдыларын дамыта алады және бос уақытты толыққанды ұйымдастыру мүмкіндігін алады.
Оқушылардың музыкалық талғамын қалыптастыруда қосымша білім берудің тиімділігі балаларға кәсіби бағдар бере отырып, оларды кәсіпке баулу, сахна мәдениетіне тәрбиелеу сонымен қатар, эстетикалық талғамдарын қалыптастыру.
Қосымша білім беру
Мақала
Барлық сыныптар
1
2
3